RIBOLOV ŠARANA & AMURA => Galerija ulova & vesti sa vode... => Temu započeo: BOJANK poslato 13 Septembar 2009, 20:57:25

Naslov: Noćno pecanje šarana na otvorenim vodama
Poruka od: BOJANK poslato 13 Septembar 2009, 20:57:25
Ovaj vikend mi je bio prvi u mom pecaroškom stažu (pošto nisam (još) šaranđija) da sam baš ciljano ostao čitavu noć na Dunavu pecajuči šarana! Oko 20h mi se javio jedan oko 1,5kg, reko dobro je biti će ih još, pa do ponoći ništa, kada sam otišao spavati ostavivši 3 štapa zabačena u vodi sa lagano otpuštenom kočnicom da bih se ujutro ustao i vidim da mi je sa jednog štapa odmotao sav najlon cca. 200m 0,50! Pristavim kavu i ponovo zabacim štapove kad za 10-ak min udari jedan oko 4kg i to je bilo sve do podne...da se usereš ! Uglavnom, aktivan je i noću samo nema tko da me probudi  :rolleyes:
Poruka od: Damir poslato 13 Septembar 2009, 21:00:21
 :rlol: :rlol: montiraj senzore sa pištalicom  pa da te oni bude  :rolleyes:  :rlol:  :rlol:  :rlol:
Poruka od: Neski poslato 13 Septembar 2009, 21:05:43
Da, kao sto pise Damir, za nocni ribolov nista bez "pipavca".
p.s. svaka cast za ribe !
Poruka od: ossa poslato 13 Septembar 2009, 21:12:44
Bojank i ja se polako nosim mišlju da probam šarana, a tyger mi je već nabacio  smiley085 smiley092
Poruka od: BOJANK poslato 13 Septembar 2009, 22:00:04
Ma sjedao sam u više navrata da se oprobam sa Dunavskim "reptilom" i to po danu, mada sam ga ponekada i ulovio ali nikad noću, odnosno jedan puta me dočekao "samoupecani" šaran ujutro i to na kišnu glistu u 11.mj.
A pomišljao sam da nosim i budilicu sa sobom pa da je navijam za svakih sahat vremena  :rlol:
Poruka od: dushann poslato 13 Septembar 2009, 22:50:00
Šta je ovo svi varaličari predjoše u šarandzije  :huh: :rlol:
Pa šta je Bojane, zar smudj više neradi na varalicu  :cheesy:
Poruka od: BOJANK poslato 14 Septembar 2009, 09:35:19
Znaš da i najmanja promjena ponekada puno znači  :rlol:
Poruka od: laki61 poslato 14 Septembar 2009, 13:20:23
Pa ljudi, ja uglavnom tako i pecam, zabcim 3 dubinca, okacim im zvonca, namestim se u stolicu kod srednjeg stapa i dremam, ustvari to sam radio do ove godine, ali sada ribocuvari nedaju posle 21h, a iz iskustva znam da sarko najbolje udara od 21-01 h. Zar kod vas ne brane nocno pecanje ?
Poruka od: BOJANK poslato 14 Septembar 2009, 13:22:41
Kod nas je dozvoljeno noćno pecanje  smiley033
Poruka od: damjan poslato 28 Novembar 2009, 20:01:51
nema nista lepse,nego kada sam pecao sa obale sarana na savi,pa uvece zabacim stapove tako da budu rasporedjeni u jednoj liniji,i normalno sedim u mraku,nista se nevidi,nisam koristio pistalice,niti zvoncice,kad udari saran,samo se cuje drecanje spulne,pa trcis do stapa gledas koji je,a ono jedan zalegao i samo snjura.milina. :takoje:
Poruka od: Košava poslato 28 Novembar 2009, 20:47:26
Zanimljivo ,ja nocu nisam nikada upecao sarana samo amura i to na Dravi.Jedino nekada davno na jezeru golaca ,tako da nocu i nepecam samo spavam  :takoje: smiley033
Poruka od: damjan poslato 28 Novembar 2009, 21:51:32
noc je glavno vreme za sarana,pogotovo leti kada su velike vrucine,tada je skoro nezamislivo upecati ga preko dana,barem kod mene.i veliki sarani uglavnom dolaze nocu,kad se sve smiri.samo se cuju cvrci na obali i kreket zaba,poneko pljeskanje sarana na povrsini vode,to je neprocenjivo.
Poruka od: Košava poslato 28 Novembar 2009, 22:29:25
Ja penzionerski ,ustajem u 7 h,pijem kafu ,doruckujem, sve obavljam do 8h tada zabacujem i pecam intenzivno do 18h leti, u jesen od 9-16h i to je to.U tom vremenu sam postizao najbolje rezultate ,aktivan je kako kada nekad pre podne, nekad posle podne ali uglavnom u tom periodu pre toga i posle toga retko sam ga dobijao tako da i ne drzim stapove zabacene posle tog vremena.

Ujutro rano na Tisi dolaze jos po mraku  smiley001 i smaraju se poneko ,poneko ali veoma retko upeca sarana pre 8 sati i na Dunavu su mi slicna iskustva .Voli sarko lepo vreme da ugreje sunce , i po kosavi (vetru)sam ga redovito dobijao gotovo isto kao i kad je vreme bez vetra.Ali kad duva severac i li severozapadni kazu "tada ni krava mleko ne daje"sto sam se uverio bezbroj puta danima ni jedan jedini udarac kao da je zabetoniro. smiley033
Poruka od: orka poslato 28 Novembar 2009, 22:35:04
iz mog iskustva ono sto je usko povezano sa nocnim radom sarana na rekama je brzina vodenog toka,tj protok vode i mutnoca,tj prozirnost same vode.u situacijama kada je voda bistra,i kada ima slab protok vode,riba je zbog prozirnosti vode opreznija a zbog sporog protoka umrtvljena,a ako je pri tom i visoka temperatura vode onda se saran skoro iskljucivo moze uhvatiti nocu.takva je recimo situacija na savi kod beograda,gde voda cesto zna biti nestvarno prozirna.naravno kada voda protece i blago se zamuti onda se moze ocekivati tokom celog dana.na dunavu na nekim mestima gde je konstantno brz protok vode,pa i leti pri niskom vodostaju,riba ima vise kiseonika,a voda je za stepen i vise hladnija,a dunav nikad nema tu bistrinu tj prozirnost kao sava,sto je plus prilikom dnevnog pecanja,onda se na takvim mestima bez problema da uhvatiti i danju,secam se jednog letnjeg cuga,tacno u podne,(karlovacki vinogradi).verovatno da postoje negde i na nekim drugim mestima na savi i dunavu i obrnute situacije,zato sam namerno naveo mesta na koja se ovo odnosi.
Poruka od: damjan poslato 28 Novembar 2009, 23:03:22
upravo tako-bistra,topla voda,je preduslov da saran radi nocu.evo ja pecam leti na velikoj dubini,punoj panjeva i prava je slucajnost da udari za dana,predvece i ujutru je takodje dobro,ali opet sve zavisi od vode.mutnija voda znaci danju.
Poruka od: srdjan72 poslato 15 Januar 2010, 23:04:40
 Ako se majstori slazu poslednjih par godina ima vremenskih perioda u godini kad saran izadje na sprudove pa vrlo cesto pescanje u nocnim satima i radi na dubinama manjim od 2 m. Meni kad kazes saran odmah mislim dubina,krs,zuta zemlja tj.glina i ako je moguce prosecan protok vode ali.... Inace uglavnom nocu pecam i kod mene unazad 6 god saran najbolje radi od 01.-05.00 h.Voleo bih da cujem iskustva sa slicnih terena .Lokacija je Sava kod Obrenovca sa konfiguracijom kakvu sam opisao.
Poruka od: orka poslato 16 Januar 2010, 10:07:09
da,saran nocu izlazi na sprudove i plica mesta i moze da se upeca i na dubini i do dva metra,a to je posebno izrazeno u vrelim letnjim danima kada je preko dana u dubini,a nocu kada zahladni izlazi na sprudove u potrazi za hranom.ono sto sam primetio je da sto su vreliji dani i sto je temperatura vode veca,(kad se bas ubari)saran se kasnije javlja nocu,posle 1h,jer je tad najhladniji deo dana,nesto slicno se dogadja i zimi,pa se kaze javlja se u najtoplijem delu dana.
Poruka od: damjan poslato 16 Januar 2010, 12:04:11
nekada sam pecao sarana na mestu,gde se leti vidi kukuruz na dnu,znaci dubina jedva oko 2metra.znaci nesmeta mu plicak,vazno je samo da ima mira na vodi.sada je tu hrpa splavova,sto je rekao jedan moj drugar las vegas.i gotovo sa pecanjem,na tom mestu.
Poruka od: orka poslato 16 Januar 2010, 13:32:53
znam dvojicu kolega,fanatika koji ga pecaju na plovak,leti,nocu,kod sest topola,(sava,sajam),znam neki put da im se pridruzim,izmedju splavova i sajli,dubina 1.5m.bukvalno su svaku noc na vodi,i saran zna da se javlja bez obzira ima li buke ili ne,a zna da bude bucno,izgleda da je godinama unazad oguglao i prilagodio se datim okolnostima pa mu to ne smeta mnogo.zbog krsa,burica,grana,sajli,krupni komadi uvek izlaze kao pobednici,a ono sto je indikativno je da se cesce javi na tanji najlon i manju udicu,sto je prilikom vadjenja otezavajuca okolnost.
Poruka od: damjan poslato 16 Januar 2010, 19:04:02
tacno je to da se riba prilagodi okolini,ali tu obicno nema ozbiljnog pecanja,odnosno veliki sarani izbegavaju veliku buku.ali uvek postoji mogucnost da zaluta i neki veci.
Poruka od: srdjan72 poslato 18 Januar 2010, 09:54:22
Uzevsi u obzir da mi je poznato gde je Damjan pecao na terenu na kom se kukuruz vidi a saran radio kao lud u tom periodu (leto)dok se na drugim terenima javljao sporadicno pobilo je sve sto sam do tada(pre 8-10 god.)mislio o saranu .S*obzirom da tada nisam imao stalno mesto vec pecao na mestu koje Damjan sad vec dobro poznaje cak bolje nego sto sam ja uspeo da ga upoznam nisam mogao mnogo da cinculiram a to je mesto sa dubinom 4-6 m.gde ima mogucnosti trazenja *gosp.neprikosnovenog* i na protoku i u limanu,a sve zacinjeno sa mnogo krsa,kamena,reljefnog dna ostao sam jos te godine tu  pa kad je mesto provaljeno digao sam sidro.Vrlo dobro kapiram taj letnji rezim ali pretpostavljam da sam *samac* kao i mnogi od vas u smislu izolovanja u ribolovu opet sam otisao u tisinu,krs,dubinu ...(teren kod nes poznat kao Mladost). Tamo sam imao dve godine pehove sa vodostajem a obzirom da je podalje za moj dzep odustao sam i nasao sam prihvatljiviju varijantu 3,5 km. od kuce napravio svoje mesto i splav i opet je to dubina,krs,protok ,mir, tisina i samo *ON i ja* i uglavnom nocu delom zbog obaveza a delom zbog iskustva a to je bar na nasem potezu* NOC*
Poruka od: vucko poslato 24 Januar 2010, 22:22:50
sarana pecam uvek nocu,jedino kad spojim vikend na vodi onda i danju. najvise udaraca sam imao u periodu od 2 do 6,gledajuci zadnje dve tri godine unazad. nocu mi je nekako lepse,pogotovo leti,mir tisina i odjednom bbbbbbbbbbiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiippppppp ...milina. Jedino je malo za.ebano kad pada kisa ili duva jak vetar zato sto na mojoj vodi nije dozvoljena upotreba satora a u autu ne smes da budes.Ali zato kad sarko udari na sve muke zaboravis.
Poruka od: srdjan72 poslato 25 Januar 2010, 03:14:40
Vucko nije mi jasno ,smes da pecas nocu ali nesmes da siris sator ni da sedis u kolima.Pa ako je tako kad si kod nas u blizini najavi se pa da otpecamo neki put na Savi sa splava uz ne neki luksuz ali bi mogao da se osecas kao kod komsije:vetar ti nemoze nista kao ni kisa,imamo sta da popijemo itd a mozda i okacimo nekog sarka sto i nije bas izvesno svaki put.Opcija biiiiip ili zvrrr je po volji.
Poruka od: vucko poslato 25 Januar 2010, 20:31:28
 smiley033  Zabranjen sator,otvorena vatra i ...   jos sto cuda.Sve ovo su u zadnjih par godina uveli na skoro svim vodama.Idu na to da nam samo uzmu pare za dozvole,clanarine... a da nam vreme  provedeno na vodi skrate na neki minimum minimuma i godisnji prosek izlazaka na vodu na 1 ili nijednom mesecno. E to od mene nece docekati,ima da se smrzavam,kisnem ali cu i dalje ici na vodu jel je to jedino u zivotu gde mogu da se opustim i zaboravim na sve probleme. Hvala na pozivu i ukoliko budem u mogucnosti,vrlo rado cu doci da otpecamo jedan vikend. :bye:
Poruka od: laki61 poslato 29 Januar 2010, 19:16:28
Pa,kako ljudi da se izborimo za pravo da pecamo nocu ? Ja sebi nemogu da priustim luksuz placanja kazne od 25000 dinara, preostaje smiley110
Poruka od: Olovo poslato 29 Januar 2010, 19:19:24
mozda moze u ratama i 10 dana kopanja krompira u kazneno vaspitnoj ustanovi.. :cheesy:
polizu mi shpigot  sa tim baljezgarijama cega se nece setiti... :grin:
Poruka od: srdjan72 poslato 29 Januar 2010, 20:25:11
Ma,zakon mi propisujemo .Nismo mi tu zbog njih vec oni zbog nas,pa da se udruzimo!Pouzdano znam da je pokrenuta akcija za ukidanje profesionalnog ribolova na rekama , pa da ga ukinemo iz prostog razloga(potamanise,smetaju,bezobrazluk i bla bla bla)pa da na miru pecamo makar nam ukinuli kao i Vucku kojekakve olaksice ali kad odemo na vodu da to i ima nekog smisla.
Poruka od: vucko poslato 30 Januar 2010, 00:33:45
 smiley033 Srdjo,ne donosimo mi njima pare nego privredni ribolovci(citaj lopovi).Zakon nam donosi covek(ljudi) koji nemaju dana provedenog na vodi.Ne znam koliko ste upuceni ali rade na usvajanju zakona da se uopste zabrani pecanje iz camca-na svim vodama.Dolazi polako govnarija sa zapada i kod nas,samo sto nase cepine da bi se sto bolje pokazali(uslihtali) pred EU celnicima povecavaju norme bar za pola i ubacuju jos svakakve gluposti. Kod mene je npr. stuka min 60cm smudj 50cm saran veci od 70cm zaboravi(ne bi ga ni uzeo sto je i normalno-bar meni),sarana godisnje 30 komada(dva dnevno),grabljivice(smudj,stuka,som,pastrmka...) ukupno za celu godinu 20 komada(dve dnevno),mladica cele godine zabranjena i jos sto djavola.
Poruka od: srdjan72 poslato 30 Januar 2010, 01:35:41
Nisam siguran ali kod nas je situacija da trenutno imamo ne bas veliki broj alasa ali ima podosta ribolovaca pa mislim da im prihod od nasih dozvola donosi vise love.Ove godine im uvode da moraju da prijave delatnost pa ce ih to nadam se prorediti na vodi,a bar za neko vreme i nama dati vise mira i nadam se i ribe.Verujem da ce i nas ta EU osakatiti i neznam kako ce se to odraziti na nocni ribolov ali ako budem uskracen za isti mislim da cu odustati od pecanja jer kod nas kao sto navedoh ranije mnogo bolje radi nocu,a i obaveze....
Poruka od: orka poslato 18 Jul 2013, 10:23:42
Pocelo je.,kampovi sarandzija na sve strane.,koliko ponekad zna da bude uspesno i efikasno,s druge strane zna da bude izuzetno naporno i tesko,tako da je rezervisano za one "najludje," najupornije i one sa mnogo slobodnog vremena  :cheesy:
Poruka od: TopMix poslato 29 Jul 2013, 21:27:44
E ja sam najludji od sve dece, ili bar spadam u tu grupu, " s druge strane" kad pecanje sarana zna da bude izuzetno napornoi tesko. Lepo je kad se vratim s pecanja i donesem sarana divljaka od 7-8 pa i vise kg, al retko ko zna sta sve stoji iza toga. A oni koji to znaju, vecinom ni ne pokusavaju  da pecaju recne sarane divljake po mraku. Kazu, nisam valjda lud da sedim po mraku i komarcima radi tog jednog sarana??? Pa dobro, ako vam vise prija dnevna vrucina i zega od 35-40 stepeni i sanse ravne nuli za u lov divljaka preko 5kg ... izvolte.
Visegodisnje iskustvo me je prosto "ubedilo" da izlazim na vodu pred sumrak i ostajem sto je moguce duze. (Uzgred, ne zelim da komentarisem zabranu nocnog pecanja, jer je ta odredba besmislena)
Sve pod vodom se drasticno menja dolaskom mraka. Pre svega ponasanje ribe i sto pecaros vise zna o tome, sanse za ulov krupnog sarana postaju sve vece. Daleko od toga da svaka noc garantuje kapitalnog sarana, al ponekad, a narocito vezano za meseceve mene, verovatnoca ulova se drasticno povecava!
Zanimljiva je i analiza situacije "iznad vode", odnosno, cime se sve sarandzija zamajava prilikom nocnog pecanja sarana.
Prvo, pecam iz camca i nemam kabinu. Nema satora, nema lezaljke i sl. Imam udobnu stolicu, al nije za dremanje i spavanje, a pecam u vrlo za.ebanim uslovima gde je neophodna trenutna reakcija jer u suprotnom, pecanje moze postati vrlo tuzno  :sad:
Nema baitrunera, nema signalizatora, samo ampule na vrhovima stapova i lampa na glavi koja se pali samo kad saran stisne. Nema mrdanja u camcu, udice su zabacene na par metara od camca, a ponekad i uz samu obalu, na 2-3metra dubine! Zatim, kao neko ko obicno leze izmedju 22 i 23h, silnu borbu vodim sa krizom sna u tom periodu, pa ako uspem da odspavam posle podne pa ponesem i termos sa kafom, nekako i ostanem skoncentrisan do ponoci, ponekad i jos koji sat duze. Znaci, ako izdrzim nekih sest sati ko zapeta puska, to sve ima nekog smisla.
Komarce da i ne spominjem, al nekako se snalazim pomocu autana i slicnih stvari. Posle 22h nekako je podnosljivije...
Zatim mamac, mora biti 100% proveren. Sta to znaci? Da pravi selekciju i da je namenjen krupnim saranima. Mozda zvuci malo filozofski, ali ja verujem u to. Da je "otporan" na belu ribu i rakove! Mislim pre svega na odredjene vrste boila, a kukuruz vise i ne koristim. Posle 20h vise ne vadim udice da proveravam mamce, niti ima vise bilo kakvog hranjenja ili zabacivanja sistema.
Dalje, kad se izborim sa komarcima i krizom sna, ima tu i drugih tekucih problema. Ko nije bio nocu na reci, taj ne zna kakve su noci bile do pre nedelju dana! Prve veceri sam poneo laku garderobu, da bi se negde oko ponoci zamotao u kisnu kabanicu i satorsko krilo, toliko je bilo hladno! Sledecih veceri sam nosio gomilu debelih dukseva i jaknu, a komsije su me pomalo cudno gledale kad to sve trpam u camac pri polasku na pecanje negde oko 18h, kad tek pocne da splasnjava dnevna zega.
A kad se sve to pregrmi, pravi cirkus nastaje u momentu kad saran usrce boilu sa udicom. Tesko je to opisati a da vas ne udavim bar jos na dve strane a4. Prvo se mora spreciti riba da se ne docepa panja, a kad se digne da se ne umrski u najlone sa drugih stapova, sve po mraku i malo svetla od baterije...itd,itd...
Kad se tako dobije neki lepsi saran, recimo oko 22h, poremeti se nocni mir i tisina. Nemoguce ga je ubaciti u meredov, pa u camac, pa u sak a da ne bude frke i buke. A onda, potrebno je bar sat ili dva da se sve opet smiri i da oprezni lisac ponovo pridje na hraniliste, pa ja obicno vec tada zavrsavam pecanje za to vece. I sa jednim lepim saranom cilj je postignut.
A sve se to nekao zaboravi ujutro kad sunce odskoci i kad se saran izmeri i opali po koja fotka za uspomenu, naravno uz kaficu i rakijicu.  smiley033
Poruka od: tonac poslato 30 Jul 2013, 02:19:38
Nema lepseg nego nocenja u sumi. Pogotovu kad povedes drugara koji te i danju prebacuje a zamisli nocu . Dodje ti u vodu da ga bacis.

Ali najsimpaticnija je situacija kad je na obali Dunava 50 ludaka i cuje se prica zamor pece se rostilj i onda negde kod nekog se cuje dva tri puta signalizator...........

....a ti provalis da je nastala mrtva tisina :))

Neizleciva bolest.
Poruka od: damjan poslato 30 Jul 2013, 09:28:34
TopMix  sve si dobro opisao,naporno je noćno pecanje.
Ja se sad upravo vratio sa Save posle noćevanja. Zadnje tri noći sam proveo na vodi a samo jedno jutro pred zoru sam klepio jednog oko 8 kg i sl dva noćenja ništa. Veoma je teško u ovo doba godine upecati rečnog divljaka i još krupnog. Temp Save je neverovatnih 29c,voda prokuvala i riba se slabije kreće a što znači i slabije hrani pa se za ulov baš treba pomučiti.
Poruka od: zilien poslato 05 Septembar 2013, 01:07:14
Divlje vode su zakon ribnjaci stop .
Veruj te mi da sam dnevno pecanje i zaboravio noc je noc ,ma samo kad pomislim sator ssignalizatori dusek vreca rod pod camac za prihranu i razvlacenje a uz to i klinac od 3god ma nebih isao na pecanje ni da mi plate .
Ali ipak taj zvuk signalizatora cist vazduh jos i zadovoljno i srecno dete kad se probudi ujutru i pravo ka rod potu da vidi dali je neki saran u tartovu pa povucekanap a sarko ga vrati nazad ma nista lepse.
Poruka od: tonac poslato 05 Septembar 2013, 10:28:02
E a vidis,.na mom mestu na Dunavu nece nocu ni da pipne ! I to ne samo saran nego ni bela riba - nista ! Kako padne mrak kao da ode da spava.
Poruka od: bolenbgd poslato 05 Septembar 2013, 19:53:44
Pecam na Savi I upecati sarana preko dana je misaona imenica.Narocito leti kad je voda pretopla I kad gliseri oru po ceo dan.U stvari,preko dana mozes samo pesa upecati jer zdere sve pa I stari kuvani kukuruz.A skoro su ljudi popili kaznu zbog nocnog pecanja na Savi,bez obzira na uredne dozvole.I to sa policijom su isli,ni manje ni vise.Pa sad I ja strepim cim cujem camac.Ako je nocni ribolov krucijalni problem onda...Odoh s teme,ali sve je to usko povezano.Noc je zakon...
Poruka od: milan ns poslato 05 Septembar 2013, 21:42:39
Ja uvek dajem prednost nocnom pecanju kad god to mogu da vremenski ispratim.  :cheesy:
Pogotovo leti jer i kod mene isto tako preko dana jurcaju gliseri a onda kada padne noc sve se smiri i šaran se priblizava obali i dolazi na hraniliste i onda zna da bude žurka  :lol: Naravno kad on oce.  :rolleyes:
Poruka od: damjan poslato 05 Septembar 2013, 23:19:16
Citat: bolenbgd poslato 05 Septembar 2013, 19:53:44
Prvi put čujem da je nekom pisana prijava za noćni ribolov na reci Savi !  :huh:
I ja pecam noću i nama je ribočuvar rekao da su dozvolili noćni ribolov,e sada šta je i kako je ko će ga znati. Mi ribolovci bi trebali da se izborimo za promenu zakona,da se dozvoli ribolov i posle 21h jer takvo ograničenje apsolutno nema smisla. A inače nema ozbiljnog pecanja šarana bez noćnog ribolova. Leti se zna smrkavati i posle 21h i taman kad malo zahladi da se moze pecati i kad riba treba da se aktivira ti po zakonu moraš da se pakuješ,uzimaju ti naj lepše pecanje,osim ako korisnik nije drugačije propisao,a većinu korisnika zabole ona stvar za ribolovce.
Poruka od: TopMix poslato 06 Septembar 2013, 09:47:03
Citat: tonac poslato 05 Septembar 2013, 10:28:02
To znaci da nisu bas sva mesta podobna za nocni lov sarana. Izbor mesta za nocni lov sarana mora imati neku logiku. Pre svega savrsen mir i tisina, da ima prirodne hrane i dr.
Napr.,zanimljivo je da mi se krupan saran javljao na plicim terenima, blizu obale, u odredjenim periodima punog meseca, kad je vedro vreme, i to tek kad se ta lokacija zasenci zalaskom meseca iza drveca.
Poruka od: telekom poslato 14 Septembar 2013, 09:56:20
Kod mene je ovakva situacija , dnevno pecanje na dubini 4-5 metara , ali kada padne mrak povlacim se na dubinu 1.5-1.8metara necete verovati, ali tada sam imao neverovatne udarce i kidanja . Krupan saran ulazi u obalu samo mora biti neverovatna tisina nema bele da zeza stapovi stoje kao mrtvi , ali u odredjeno vreme kako je Top rekao za meseceve mene, dolazi do prave ludnice .To govorim za letnji period kada su dnevne temperature 35+.Sto se tice kasne jeseni tu se situacija malo menja....
Zato Tonac pokusaj u plice sa vecim krsom ,nama greske :)
Poruka od: tonac poslato 14 Septembar 2013, 11:29:25
Telekom danas posle posla krecem i nocim ... pa cu probati mada s obzirom da idem sa ekipom danas tisina je fakat problem....
Poruka od: tonyboy poslato 02 Februar 2015, 00:55:24
Citat: TopMix poslato 06 Septembar 2013, 09:47:03

Upravo tako, jesenas 10. mjesec mi kampiramo na Dunavu 3 dana i tri noći ( mjesec se puni ali oblačno ). Ujutro od 08-11 po dva -tri griza svako jutro, a po noći ćorak. Međutim, zadnju noć je bio baš pun mjesec i razvedrilo se, ma vidjelo se kao po danu. Dunav je bio u opadanju, i tu noć smo imali nekoliko grizeva od 03-04 po noći. Uspjeli smo dobiti jednog šarana od 3 kg, a kroz san sam još nekoliko puta čuo zvonca sa štapova i kolegu kako grebe po šatoru tražeći izlaz.

Druga situacija, proljeće, dunav u porastu, kampiranje od 4 dana. Prvi dan smo dobro nahranili, i već nakon sat vremena gledamo kako se šarani izbacuju ( kupaju ) na hranilištu, i to veliki komadi. Govorim frendu kako imam dobar osjećaj, ali za dana ipak ništa. Međutim, kad je  pao mrak, oko 21:30 frendu se savija štap, i dobiva prvog šarana u životu, i to preko 12 kg.  Sve u svemu, ipak puno bolje grizu ujutro, kako su dani idu prema ljeu, i voda je sve toplija, tako i šarani udaraju sve ranije. Statistika kaže da od 10 upecanih 9 je dnevnih, a jedan noćni. Možda bi bio još koji po noći, da netko dežura kraj štapova, ali mora se malo i odspavati.
Poruka od: damjan poslato 02 Februar 2015, 10:39:39
Sve zavisi od lokacije gde pecamo. Na nekim pozicijama šaran bolje radi noću,a negde danju. Npr možete pecati na dve pozicije,na jednoj preko dana dobijate šarane,a uveče promenite poziciju i samo nastavljate da lovite,naravno obe pozicije se prihranjuju. Čak šta više te dve pozicije ne moraju biti mnogo udaljene jedna od druge. Često sam znao tako loviti šarana.
Poruka od: Vale poslato 02 Februar 2015, 15:00:34
Kad spavas Damjane? Ocigledno nema pauze izmedju?
Poruka od: damjan poslato 02 Februar 2015, 15:25:54
Pa spavam uveče kao i svi. Ali kad odem na pecanje posle podne,npr leti kad mrak pada u 21h ja stignem na vodu oko 17h,i pecam do mraka na jednoj poziciji,a onda pređem na drugu i pecam do npr 23h,nekad i do ponoći ako ne radim ujutru,mada sam znao i da zaginem i do kasnije,pa jedva ustanem ujutru za posao kad radim.
Mada veoma retko praktikujem da menjam dve pozicije za jedan dan, to samo jer me mrzi da se premeštam inače to je dobra taktika.
Poruka od: Vale poslato 02 Februar 2015, 16:01:12
Lovis li ga na istim pozicijama gde i smudja? Kod nas je uvek bila muka naci mesto koje nije zauzeto od sarandzija.
Poruka od: damjan poslato 02 Februar 2015, 17:18:41
Često ga lovim na istim pozicijama kao i smuđa,obe ribe vole krš . A nekad je to plićak sa peščanim,kamenitim,ili šljunkovitim dnom,čistina,ali bogato školjkama,sa solidnim protokom vode. Takve pozicije su posebno zanimljive za noćni ribolov.
Poruka od: Vale poslato 02 Februar 2015, 22:37:41
Nosis li i varalicarac ili se opredeljujes za iskljucivo saranski ribolov? Ja ne bih ostao miran da slucajno u sumrak zacujem "cok". Sta mislis da li bi saranu smetalo malo provuci voblera?Ima li i saran nesto kao nocni cug?

P.S. Mozda sam dosadan. Nikad nisam lovio sarana.
Poruka od: orka poslato 03 Februar 2015, 09:36:13
Ne ide jedno i drugo nikako.. :no:  Mislim nije da ne moze,ali bolje je posvetiti se i skoncentrisati na jedno..Bice bolji rezultati..
Ima naravno i saran cug,kako dnevni tako i nocni.. :ok:
Poruka od: damjan poslato 03 Februar 2015, 11:44:23
Ima šaran "cug" . Tj kada u određeno vreme prolazi određenom putanjom i mi ga tu zadržavamo primamom,ili ga čekamo da dođe na prirodno hranilište. Ali nekad zna i biti tu a da jednostavno neće dok mu ne dođe momenat da se hrani.
A što se tiče smuđa i šarana,hehe . Ma znam ja i mlatiti varalicu iz čamca dok čekam šarka,a znao sam tako često više nahvatati smuđeva nego šarana,samo što kaže orka nije baš preporučivo,ne zbog pomeranja čamca,jer sam ja dosta miran kad blinkerišem,nego jer znaš zakačiti džigom za granje pa ga pomerati a to nije dobro za šarka . Imao sam i situacija da mi na varalicu udari smuđ i krenem da ga privlačim,a da u istom trenutku udari i šaran,naravno štap sa smuđem spuštam,on neće nigde jer je mlakonja,a šarana izvlačim.
Dugo sedenje u čamcu jeste naporno,pa ni ja ne izdržim uvek da budem miran pa nađem tako zanimaciju kao npr varalica. Ali nekad znam i pokupiti šarance i rasklopiti varaličarac i preorjentisati se na smuđa ,što kaže Vale kad krene da nenormalno cokće na površini-podrazumeva se samo ako šaran nije aktivan hehe.
Poruka od: Vale poslato 03 Februar 2015, 12:47:54
Predpostavio sam,videli smo se jednom na nekom sajmu,ali sam te dobro upoznao preko zajednickog prijatelja,koji je takodje varalicar i sarandzija. Mene nikad nije privlacilo cekanje sarana,ali sam dosta toga saznao od kolega slucajno.

Orka,ostajao si citave noci?
Poruka od: orka poslato 03 Februar 2015, 13:30:21
Znao sam da ostanem i celu noc,ali je to prilicno naporna rabota..Ako se peca na "livadi" moze se onda i dremnuti..Signalizatori ce biti budilnik.,ali ako je tezi teren onda nema opustanja i spavanja..Treba provaliti kada mu je "cug" tj kada se hrani ili dolazi na nase mesto,a na rekama to zavisi od niza faktora o kojima je vec pisano u temi..
Uglavnom sam ostajao do 24-01h.,mada zna i u drugom delu noci da bude aktivan,pogotovo leti kada voda ubari..Nema pravila i mora se izlaziti konstantno da bi se videlo gde,sta,kako,kada? Jos nesto..Noc treba probati samo onda kada nema rezultata preko dana,ili u sumrak i svitanje..Noc je za spavanje.,jer posle dve neprospavane noci se osecam kao da me je Fap pregazio.. :cheesy:
Poruka od: Vale poslato 03 Februar 2015, 14:57:57
O nespavanju mi nemoj pricati,jer sam smenski radnik i treca,nocna mi je smrt. Dok sam bio aktivan varalicar i dolazio u sumrak na smudjolov voblerima,morao sam ponekad na omiljenom mi mestu da sacekam da kolega sarandzija odustane i ustupi mi poziciju. Ja stizem,a on vec ima sarka na stapu i dosta se cesto desavalo da bas u sumrak ulovi lep komad. Medjutim na moju srecu nije ostajao celu noc, a siguran sam da bi ga lovio do jutra.
Poruka od: tonyboy poslato 03 Februar 2015, 18:11:07
Postoji poveznica između šaranskog mjesta i lova grabljivica. šaransko mjesto se često prihranjuje i tu se osim šarana skupljaju i manje bijele ribe. A za njima naravno i grabljivci. Jesenas sam u razmaku od 2 sata dobio prvo šarana od 7 kg, zatim bucova od kilu, pa opet manjeg šarana oko 3 kg i još jednog bucova. Sve sam ih dobio na 3 zrna kukuruza, na dlaku. Od 10 ujutro do podne.  Sasvim logično mi je da se toj poziciji prikradaju grabljivice. I ove godine ću obavezno na jedan štap, preko noći razvući kedera...
Poruka od: DDj poslato 03 Februar 2015, 19:24:31
Praktikovao sam cesto visednevne saranske kampanje, uglavnom na jezerima.

Po mom iskustvu, saran dobro radi po mraku, od sumraka do ponoci, tokom lepog i toplog letnjeg vremena. Kako neke kolege primetise tokom mraka prilazi sasvim na plitke lokacije i uz obalu. Onda, od ponoci do nekih 3-4 sata ujutro obicno ne radi, pa nastupa jutarnji cug. Tokom tih "gluvih" sati, od ponoci do 3-4 ujutro, znao je da udari krupan amur, koji se hrani aktivno citave noci.

Tokom proleca kada je voda hladnija, dobar ribolov je tokom citavog dana, nocni ribolov je tada slabiji nego kasnije, kada voda otopli.

Nocni ribolov mi nikada nije bio problem. U mojim dvadesetim spavao sam odmah pored stapova, na zemlji. Lezao sam na jednoj polovini vojnickog satorskog krila a drugom polovinom sam se pokrivao. Kao jastuk mi je sluzila cetvrtasta vojnicka cutura. U to vreme nisu postojali indikatori, rod podovi i ostala cudesa, vec samo obicni drzaci, zvoncici i Germina stapovi. Zlatna kornjaca ili Damil su bili pojam vrhunske opreme, mnogi se pecali na nezaobilaznu Lesku. Ali je bilo ribe:) Secam se zvonjave i panike kada riba udari u sitne sate a ja bunovan u carapama hvatam stap naslepo i gackam po blatu bosonog. To vreme kacamaka, kuvanog kukuruza, glista i hleba je izgleda proslo.

Kasnije je dosao i sator i sva tehnoloska cuda, ali je riba negde nestala.
Poruka od: TopMix poslato 03 Februar 2015, 20:36:13
...a onda je neko izmislio komercijale, jbg... :sad:
Poruka od: telekom poslato 05 Februar 2015, 21:57:42
Najlepse dozivljaje, na lovu sarana sam imao upravo nocu....:)
Poruka od: bolenbgd poslato 06 Februar 2015, 02:10:20
Noćom je najbolje...
Poruka od: Velja_kg poslato 12 Februar 2015, 21:23:24
Evo moj prvi post na forumu, pa da napišem nešto iz mog, doduse skromnog iskustva.

Ove godine sam imao 4 kampanje na šarana, i samo prva mi je davala ribu danju, ostale 3 su me ubile, radio je samo noću, i cug mu je zavisio isključivo od promena vodostaja, pa čak i onih najmanjih.
smiley033 svima na forumu.
Poruka od: tonyboy poslato 12 Februar 2015, 23:54:17
Kolega pozdrav i dobrodošao,
opiši molim te situacije kada je radio po noći. Koji uvjeti na vodi, doba godine, vodostaj. kakvo je mjesto uopće gdje si ga pecao itd.
Možda možemo povući neke paralele.
Poruka od: Velja_kg poslato 13 Februar 2015, 00:13:56
Izvinjavam se u prethodnom tekstu, nije ova godina, već prosla, pecao sam na Dunavu, kod Smedereva, mikro lokacija, oktobar-novembar, početkom oktobra, dok nije voda dostigla max. temperaturu i bio je manji vodostaj,lepo sunčano stabilno vreme, radio je samo danju, i to standardno, svitanje serija, pa pauza, hranjenje u 9h, sporadični udarci, i za ručak od 12 do 2 serija,hranjenje u 4, predveče serija, noću po ništa, i komadi bili sitniji od 1.5 do 6kg.

Kad je voda dostigla max. temperaturu, sred.oktobra i poč. nov, radio je samo noću, po povećanju vodostaja, prilazio je bliže, ali nije imao cug, već su bili sporadični udarci, od sumraka do svitanja, i komadi su bili veći od 5do 8kg i samci od 15kg.

Najbolje je radio kada je duvala košava 2 dana bez prekida, i odmah po prestanku se aktivirao, ali opet je problem, što samo noću, i nema određeno vreme..pozz
Poruka od: tonyboy poslato 24 Mart 2015, 01:02:59
Jučer sam otvorio sezonu noćnog pecanja šarana na Dunavu. Noćili smo pod šatorima, nije bilo hladno, jer nas je ladan gemišt dobro ugrijao. Šarani se nisu javili, tek je početak sezone, voda je jako hladna. Mjesto sam dobro prihranio za prvi put, pa se nadam da bi sljedeći vikend moglo biti nešto :-)

Ujutro, neprocjenjivo buđenje uz cvrkut ptica, koje se vesele kuhanom kukuruzu, ništa manje od šarana. Kava, rakija, vatrica...
Poruka od: TopMix poslato 24 Mart 2015, 11:50:34
Vredelo je pokušati  :thumbup:
Voda je već oko 8 stepeni, šaran će se sigurno pokrenuti, vrlo uskoro...
Poruka od: telekom poslato 24 Mart 2015, 19:47:12
Poruka od: djile1 poslato 25 Mart 2015, 11:36:06
tako je Laki...Povadim stapove i idem da spavam :bye:
Poruka od: milan ns poslato 25 Mart 2015, 22:51:42
Samo se vi držite zakona i lepo spavajte ali znajte da je noću pravi rokenrol  smiley099  :lol:
Poruka od: kolex poslato 25 Mart 2015, 23:24:29
milan ns noc na Tamisu... uuuuuuu to je prava uzivancija! Jes' da se ne vidi nista ali nema veze. Kad ima ribe nista vise nije bitno. :D