Noćno pecanje šarana na otvorenim vodama

Započeo BOJANK, 13 Septembar 2009, 20:57:25

BOJANK

Ovaj vikend mi je bio prvi u mom pecaroškom stažu (pošto nisam (još) šaranđija) da sam baš ciljano ostao čitavu noć na Dunavu pecajuči šarana! Oko 20h mi se javio jedan oko 1,5kg, reko dobro je biti će ih još, pa do ponoći ništa, kada sam otišao spavati ostavivši 3 štapa zabačena u vodi sa lagano otpuštenom kočnicom da bih se ujutro ustao i vidim da mi je sa jednog štapa odmotao sav najlon cca. 200m 0,50! Pristavim kavu i ponovo zabacim štapove kad za 10-ak min udari jedan oko 4kg i to je bilo sve do podne...da se usereš ! Uglavnom, aktivan je i noću samo nema tko da me probudi  :rolleyes:

Damir

:rlol: :rlol: montiraj senzore sa pištalicom  pa da te oni bude  :rolleyes:  :rlol:  :rlol:  :rlol:
Dunav  Dunav  Dunav Dunav Dunav Dunav

Neski

Da, kao sto pise Damir, za nocni ribolov nista bez "pipavca".
p.s. svaka cast za ribe !

ossa

Bojank i ja se polako nosim mišlju da probam šarana, a tyger mi je već nabacio  smiley085 smiley092
Hej, haj baš nas brige...

BOJANK

Ma sjedao sam u više navrata da se oprobam sa Dunavskim "reptilom" i to po danu, mada sam ga ponekada i ulovio ali nikad noću, odnosno jedan puta me dočekao "samoupecani" šaran ujutro i to na kišnu glistu u 11.mj.
A pomišljao sam da nosim i budilicu sa sobom pa da je navijam za svakih sahat vremena  :rlol:

dushann

Šta je ovo svi varaličari predjoše u šarandzije  :huh: :rlol:
Pa šta je Bojane, zar smudj više neradi na varalicu  :cheesy:
Paprikaš je gotov onda kad ga pojedem!!!

BOJANK

Znaš da i najmanja promjena ponekada puno znači  :rlol:
...nekad siv, a nekad žut...

Pa ljudi, ja uglavnom tako i pecam, zabcim 3 dubinca, okacim im zvonca, namestim se u stolicu kod srednjeg stapa i dremam, ustvari to sam radio do ove godine, ali sada ribocuvari nedaju posle 21h, a iz iskustva znam da sarko najbolje udara od 21-01 h. Zar kod vas ne brane nocno pecanje ?
Rođen sam da pecam , a teraju me da radim !

...nekad siv, a nekad žut...

nema nista lepse,nego kada sam pecao sa obale sarana na savi,pa uvece zabacim stapove tako da budu rasporedjeni u jednoj liniji,i normalno sedim u mraku,nista se nevidi,nisam koristio pistalice,niti zvoncice,kad udari saran,samo se cuje drecanje spulne,pa trcis do stapa gledas koji je,a ono jedan zalegao i samo snjura.milina. :takoje:

Košava

Zanimljivo ,ja nocu nisam nikada upecao sarana samo amura i to na Dravi.Jedino nekada davno na jezeru golaca ,tako da nocu i nepecam samo spavam  :takoje: smiley033

noc je glavno vreme za sarana,pogotovo leti kada su velike vrucine,tada je skoro nezamislivo upecati ga preko dana,barem kod mene.i veliki sarani uglavnom dolaze nocu,kad se sve smiri.samo se cuju cvrci na obali i kreket zaba,poneko pljeskanje sarana na povrsini vode,to je neprocenjivo.

Košava

Ja penzionerski ,ustajem u 7 h,pijem kafu ,doruckujem, sve obavljam do 8h tada zabacujem i pecam intenzivno do 18h leti, u jesen od 9-16h i to je to.U tom vremenu sam postizao najbolje rezultate ,aktivan je kako kada nekad pre podne, nekad posle podne ali uglavnom u tom periodu pre toga i posle toga retko sam ga dobijao tako da i ne drzim stapove zabacene posle tog vremena.

Ujutro rano na Tisi dolaze jos po mraku  smiley001 i smaraju se poneko ,poneko ali veoma retko upeca sarana pre 8 sati i na Dunavu su mi slicna iskustva .Voli sarko lepo vreme da ugreje sunce , i po kosavi (vetru)sam ga redovito dobijao gotovo isto kao i kad je vreme bez vetra.Ali kad duva severac i li severozapadni kazu "tada ni krava mleko ne daje"sto sam se uverio bezbroj puta danima ni jedan jedini udarac kao da je zabetoniro. smiley033

iz mog iskustva ono sto je usko povezano sa nocnim radom sarana na rekama je brzina vodenog toka,tj protok vode i mutnoca,tj prozirnost same vode.u situacijama kada je voda bistra,i kada ima slab protok vode,riba je zbog prozirnosti vode opreznija a zbog sporog protoka umrtvljena,a ako je pri tom i visoka temperatura vode onda se saran skoro iskljucivo moze uhvatiti nocu.takva je recimo situacija na savi kod beograda,gde voda cesto zna biti nestvarno prozirna.naravno kada voda protece i blago se zamuti onda se moze ocekivati tokom celog dana.na dunavu na nekim mestima gde je konstantno brz protok vode,pa i leti pri niskom vodostaju,riba ima vise kiseonika,a voda je za stepen i vise hladnija,a dunav nikad nema tu bistrinu tj prozirnost kao sava,sto je plus prilikom dnevnog pecanja,onda se na takvim mestima bez problema da uhvatiti i danju,secam se jednog letnjeg cuga,tacno u podne,(karlovacki vinogradi).verovatno da postoje negde i na nekim drugim mestima na savi i dunavu i obrnute situacije,zato sam namerno naveo mesta na koja se ovo odnosi.

upravo tako-bistra,topla voda,je preduslov da saran radi nocu.evo ja pecam leti na velikoj dubini,punoj panjeva i prava je slucajnost da udari za dana,predvece i ujutru je takodje dobro,ali opet sve zavisi od vode.mutnija voda znaci danju.