C&R šarana na rekama

Započeo srdjan72, 02 April 2010, 22:15:14

bogy man bites

Do sada nisam snimao pustanja ribe ovo je prvi put uglavnom se slikam i vratim kad su takve ribe i vece u pitanju. Na potezu gde ja pecam ima jos jedan covek Mosha koji vrati ribu i vise niko retki su ljudi koji vrate maticu chak shta vise to im je merak pojesti al shta je tu je. Kako su za vreme ovog mresta otkinuli matice nije normalno pa mi uglavnom kazu da sam budala sto vracam. Znam i sam da cu tesko sta promeniti ali menjaju se ljudi koji pecaju uz mene. Ali kolega je u pravu idemo u

sigurnu propast. Jer smo sebi use i podase varijanta naroda trenutno dok ne bude zakona i kazni od strane drzave za ozbiljne unistitelje ribljeg fonda meni slicni i sam biti u ocima vecine budala.
u Bogya svaka puska ubojita

dravski pecaros

hvale vrijedan potez pustanja   smiley033..ali i da donesu zakon to je gotovo nemoguce provesti jel svi znamo da saran veliki zadrzava na nepristupacnim terenima...tako da nista od zakona bitno je svijest ljudi...
samo uz pametan ribolov cemo u buducnosti imati sta loviti..

tomislav34

Citat: twister011 poslato 02 Septembar 2012, 11:24:49
Nisi pogresio. Da je snimak napravljen pre vase diskusije DA, ali ovako si samo bio u pravu.

PS: Jbga, nemam smajlije pa cu ostati neshvacen.

Od prvih samostalnih pecanja pa do dana danasnjeg, pustam onoliko koliko mislim da treba. Cesto sam odnosio vise nego sto izgleda normalno. Nikakav pokret nece uticati na moje stavove oko toga.
Cela ideja je pozitivna i nastala je zbog objektivnih okolnosti, zbog ugrozavanja prirode od strane coveka. Ciljna grupa je svest riolovaca ciji nivo, u zavisnosti od podneblja na kom zivi, prilicno varira. O nama je bespredmetno polemisati.
Ovaj "pokret" (mrzim ovu rec) ne treba posmatrati odvojeno od ostalih pokusaja da promenimo ponasanja-odnos i prema drugim stvarima koje nas okruzuju a prema kojima se ponasamo kao da nisu deo nasih zivota.
E sad, problem je sto svaki takav pokret mora da ima svoje vatrene glasnogovornike, koji su najcesce iritantni za vecinu. Ko bi drigi bio nosioc, nego mladi buntovnici koji svojom energijom cesto grubo i na pogresan nacin, pokusavaju najcesce "silom" da nametnu svoje stavove. Sledeci problem je sto njihovi sledbenici od starta pogresno shvate celu pricu. Nesto kao trend koji se mora pratiti ne bi li se nasli u odabranom drustvu.
I tako dobijamo do veoma losu pricu koja je prilicno promasila poentu. Pricu koju odlikuju arogancija, bes, svadje, podele na MI I ONI, podele na aristokratiju i nizu rasu i sl. Tako to biva kada sama drzava i oni koji bi time trebalo da se bave, ne rade nista, vec se stvari prepustaju individualcima.
Ali, da ne bih previse davio, pre nego sto ulazite u ozbiljne rasprave, shvatite da smo svi mi odrasli u razlicitim sredinama. Drugacije okruzenje, vaspitanje, svest, ne mogu biti dobra podloga za istovetno razmisljanje i razumevanja po bilo kom pitanju, a posebno ne u ovom. Treba tu vremena, dosta strpljenja i truda.
Svaku ideju koja radi na unapredjenju svesti, koja se trudi da ostavi nesto i nasim naslednicima, koja u sustini radi u nasu korist, pozdravljam i podrzavam. Nacin na koja se ona odvija, posebno po forumima, svakako ne.
Na prvom mestu moramo promeniti odnos prema coveku, pa cemo valjda imati bolji odnos i prema okolini.
Iskreno mislim da nama spasa nema.

Jedan od pametnijih postova  :takoje:
... smuđ, šaran, a bogami i kečiga ... :)

,,Dunav mi u Venama "
"Zamislite koja bi tisina nastala kada bi ljudi govorili samo o onome sto znaju." - Karel Capek

milos_bp

Bolje biciklom na pecanje nego Mercedesom na posao :)

vladas

:clap2:   Svaka cast Bogy i Miki.

,,Dunav mi u Venama "

Vec duuugo unazad ne mogu da upecam da bih mogao da vratim  :rolleyes: .

djile1

Na zadnjem pecanju,kolega i ja...E,kakvo je to pecanje bilo..!Gomila onih od 3-4kg,a bilo je i saran od 6kg,7 kg,9...Kolega dobija jednog od 15,ja 14kg...Svi do jednog vraceni,plivaju zivi i zdravi...Cini mi se ,ipak,da se broj ljudi koji vracaju ribu,pomalo i polako,ali ipak povecava...

Oliverikus

Tek jutros videh ovu temu (a mislio sam da sam sve pregledao...), i ceo dan bunarim gde sam ostavio prve slike sa vraćanjem šarana.
Sad ih nađoh, jul 2007-me godine, Tamiš - Pančevo - nizvodno od Železničkog mosta... Topola u punom cvetanju, ko sneg da je pao. Nisam imao auto, pa sam peške teglio ono pribora što sam imao skoro 6km, krenuo oko 4... pa stigao u svanuće... Pribor jeftin - kineski, kupljen neposredno posle krađe kompletnog pribora iz podruma, pa sam se krpio kako znam... Zabacio sam noklu, planirajući da pecam babušku. Međutim, posle par minuta, posle sumnjivog ponašanja vrha štapa (kao da je drhtao), udarim kontru... mislio sam da je panj... par sekundi ništa... i onda rodeo... posle 10-tak minuta, iz 3-ćeg pokušaja, jedva sam ubacio glavu i malo više od pola ribe u čuvarku (one kratke, plitke, za belu ribu, sitnog okca... ma za kilaše maksimalno...). Pecaroši od prekoputa i pored mene zapitkuju, na šta, kako... neki komentarišu... neki ne veruju kad sam im rekao da je nokla... A ja nemam čuvarku u koju bi smestio toliku ribu... Setim se stringera za štuku, pa ga okačih tako... lagano ga spustim u vodu... a on se umirio ko prase kad p...
Sačekao sam 7h, pozvao kolegu sa kojim sam u to vreme povremeno pecao, a znam da je budan i da nije jutarnji namćor. Zamolim ga da ponese fotoaparat (njegov istinski hobi) i da dođe.
Stigao je oko 9, malo smo popričali, dogovorili se šta ćemo... Vagu nisam imao pa nisam merio... U svakom slučaju do tad mi je to bila najveća riba koju sam uhvatio... a odmah i pustio  :cheesy:
Osećaj koji sam imao kad sam ga puštao na slobodu mi je neopisiv, za mene rasterećujući... Nisam mu ja poklonio život (njegov život nije nikada bio moj, pa kako da mu ga poklonim?). Samo sam ga pustio da nastavi svojim putem, sa željom da ga vidim nekada ubuduće...
Drugi deo osećaja koji me i dan danas podseća na taj trenutak, vezan je za reakciju pecaroša koji su videli da sam ga vratio. Bilo je tu psovki, praznih pretnji onih od preko (jaki su kada su u grupi i na bezbednoj udaljenosti, takve često srećemo...) da kad me vide, baciće i mene i štapove... Uglavnom, niko nije komentarisao ništa pozitivno o mom postupku. Posle vraćanja šarana, završio sam sa pecanjem, nisam mogao više...
Pošto sam često inadžija, kao i većina populacije sa ovih prostora, dobio sam samo razlog više da nastavim ovakav trend. Ove godine sam imao stvarno veliki broj ulovljenih šarana, a kući sam doneo samo 2. Nadam se da će ih biti još... ali i ako ne bude... biće neke naredne sezone... i opet ću ih više pustiti nego što ću ih poneti.

procaster

Za svaku pohvalu čestitam majstore.

tonyboy

Evo i moj doprinos okruglih 20 kg na Savi

Hemingway

Nepamtimo kada smo zadnji put ponijeli Šarana sa vode.
A jedemo ribu .Da nam se jede riba koju ulovimo hvatali bi ih na druge nacine .
Bistro svima C&R 🎣🎣🎣🎣🎣🎣🎣

Dmitar

Dobar dan...zanima me zasto ne mogu da uhvatim sarana vec 6dana ...ljudi oko mene vade sarana na kukuruz ja koristim njihov mamac i istu hranu tojest zrna kukuruza ...ne mogu da svatim zbog cega...isto mi je vezan stap kao svima bez predveza n najlonu ali tako je i drugim jedina razlika je sto koristim 6 udicu oni 4 i najlon mi je narandzaste boje 13.5kg 0.35 debljine kukuruz istovkao svi stavljam na udicu pokusao sam dlaku ali isto ni da pipne ...stap se nije pomerio za 6 dana ...pokusao sam isto mesto ljusi mi ustupili da probam ceo da. Nista cim sam se pomerio covek izvlaci jos.jednog od 8 kg...ja stvarno ne znam sta moze da utice...ljudi mi neki kazu mnogo su ti dugacki stapovi...royalcarp koristi...ali kakve to veze ima sa samom ribom koju pecam prekoput da nece zbog stapa...molim vas za neki savet...inace pecao sam na tamisu i olovo je bilo njihovo cak od 80 ni 100 g sve sam izmenio ali nista