Uhvati & pusti

Započeo robert77, 22 Oktobar 2008, 23:27:12

Da li ste pristalica pokreta uhvati & pusti?

jesam
nisam

Draya

Imam svoj pristup i filozofiju ribolova, puno nemarim kada su u pitanju (uglavnom) suprostavljeni stavovi, primjerice, ja u svojoj blizini znam više voda koje su uništene udicom, nego mrežom i strujom...

...smatram da ribici previše odnose ribe sa vode, na nekim vodama se to odrazi za vrijeme jedne sezone, na nekima manje ili nimalo :bye:

Zato treba napraviti distinkciju izmedju velikih i malih, zatvorenih i otvorenih voda :wink:

PR. nije isto odnjeti smudja od 8 kila sa Dunava ili jezerceta od dva hektra, razlika je ogromna :wink:

Kada malo razmislim, u Djakovu na mojim vodama (uglavnom manje bare i jezera), je situacija takva da bi nas desetak koji redovno špinamo i puštamo ribe, za jednu sezonu izbunarili svu grabež što pliva, da stvar bude bolja, na to i imamo pravo, ali mene više veseli voda bogata ribom gdje moram doci i sutra i preksutra, nego riba jednom ili dvaput tjedno na stolu u blagavaoni :bye:
Znam neke kojima je ovo drugo bilo pod imperativom pa sada pecaju ku.ac :clap2:

U cijelom životu nisam odnjeo ribe za dva solidna rucka, to je moj pristup i amen, puštao sam i puštat cu 99% onoga što ulovim i dalje :cool:, prvenstveno nešto moram po propisima pustiti, nešto zbog sebe samog :wink:

U zadnje dvije godine sam ponjeo za konzumaciju jednog smudja, jednog soma i dvje štuje, štuje su riknule u transportu ka boljem životu pa se moj stari nakraju nenadano zasladio hehe, poštujem da netko drugacije razmišlja, ali neshvacam da netko kenja po cijeni dozvole, pribora, a godišnje odnese sa vode na desetke pa i stotine kilograma ribe :help:

Ja volim reci, da netko ide na vodu zbog ribolova, a netko radi ribe, ja pripadam prvoj grupaciji smiley033

zankiki

iskreno, većinu ribe puštam, sem onoliko koliko ću da pojedem. Retko delim drugima.
Ali, za početak bi trebalo uništiti krivolov, da robičuvari pregledaju čuvarke i ŽESTOKO kažnajavaju za svaku ribu ispod mere ili u lovostaju, bičevati javno one ludake što po pijacama prodaju ribu ispod mere.
Da se skupimo svi mi i svaki dan iznesemo iz reke ribe koliko piše u dozvoli, svaki dan u godini, a da oni iz prethodnog pasusa ne rade to što rade ribe bi bilo mnogo, mnogo više...
Znači svi imamo zadatak da se na neki način obračunamo sa onim KOJI KRŠE ZAKON. ja lično sam spreman da na to utrošim deo svog slobodnog vremena, ali nemam pojma odakle bih krenuo i šta da radim.......

Pirke vuk s Tise

Da ostavimo na stranu koliko košta zadovoljstvo zvano RIBOLOV-PECANJE to je iskonska potreba čoveka za opstanak.Ovde se barata sa nekim brojkama koje su neodržive,šarani se broje po 5-6 komada dnevno.Ko je to upeco?Meni se dešavalo da mi 5 dana štapovi stoje kao da sam zabacio u kadu a ne u Tisu.Pa kad čitam ovo gore napisano moram da se zapitam umem li ja uopšte da pecam?U dozvoli lepo piše kada,gde i šta može da se lovi pa zar to nije dovoljno, nego mora da se nađe još neko da mi kaže šta da radim sa ulovljenom ribom.Šta ako se sutra nadje neko pa kaže da moramo da pecamo sa štapovima roze boje? Pitao bi ove što idu iz zadovoljstva na vodu.Gospodo zašto nosite tolko štapova za pecanje? Reko sam i opetću reći:ne verujem ne verujem da toliki broj ljudi vraća ulovljenu ribu u vodu,pogotovo krupne primerke. smiley033 i malo više iskrenosti u novoj godini.PS. Oni koji puštaju veliku ribu rizikuju da im se ovo dogodi smiley023

zankiki

na kaže ti niko šta da radiš sa ulovljenom ribom, ali nije lepo da sumnjaš u bilo čije reči ovde...

Pirke vuk s Tise

Možda nie lepo ali nije ni lepo čega sam se sve nagledao na reci.

prike,da li to znaci da ti ne ides iz zadovoljstava na pecanje,vec samo zato da bi ribu upecao i pojeo...vrlo mali broj ljudi vraca ribu u vodu,to stoji, ali ima i takvih,to je stvar osecanja i nekog rezona,niko nikog ne tera da to radi ili ne radi,svako po svom osecanju i zadovoljstvu...ali ono oko cega se svi valjda slazemo je da se moze poneti onoliko koliko trenutni zakon dozvoljava,izrazeno u velicini i kolicini...  smiley033

kapiram ja pirketa,sta misli,ono sto svakodnevno vidi na vodi i ovo sto mi pisemo ovde se nikako ne slaze.i ja vidim isto to na savi,pa i jos gore.medjutim ima ribolovaca,mozda 1,2,3 od 1000,koji i vracaju veliku ribu,kojima je to nesto sasvim normalno i kad vrate cute o tome,pa se o tome retko i cuje.ja ovde na forumu uz ulov samo ponekad nagovestim da je riba vracena,cisto da se vidi da neko i na reci vrati po koju vecu ribu.kada to kazem nekom ribolovcu kod mene,niko ne veruje,cak sta vise negledaju pozitivno na to.imam i snimaka vracanja,koje ne volim pokazivati jer i na to mnogi gledaju negativno,kao pokazujes snimak da bi se proseravao vracanjem ribe,a ovamo nosis sve zivo. :shocked:
pirke,sava je sigurno siromasnija ribom od tise,pa kad radi saran,moze se upecati i po par krupnih komada u toku dana,medjutim ja sam zadovoljan i ako dnevno upecam jednog.naravno ima dana kada nece da pipne,nekad i po mesec dana nemam ribu,potrefe se losi uslovi.
da napomenem,po zakonu,je dozvoljeno samo jedna plemenita riba preko 5kg dnevno.naleti vam u toku dana par komada i vi sve vratite sem tog jednog,jel tako. :question:

maverick

c&r bi se trebao odradjivati bar u segmentu propisa i pravila..koliko je dozvoljeno ponijeti..nekad ne ponesem nista nekad ponesem jednog vise....ali svakako pustim i previse , cak sam mislio kako sam jedna svjestska klasa zbog toga  :lol:.....no medjutim veliki razlog je sto sam ljencina i ne da mi se cistiti ribu  :lol:

Pirke vuk s Tise

Ajmo ovako:Možda ja nisam bio jasan ili vi niste shvatili moje pisanije.Imam dosta godina lep brod na kome iz ZADOVOLJSTVA provedem celo leto pecajući na Dunavu od Slankamena do Bogojeva i na Tisi do 27km pa zar misliš da ja mogu da pojedem tolike ribe? Ja nisam rekao da niko ne vraća ribu već da ih nema u tolikom broju koliko se prijavljuju.Budi siguran da sam vratio više ribe nego većina koji to kažu ali se nisam hvalio, slikao to sam uradio iradiću uvek jer imam unuka koji jednog dana treba da uhvati ono što je deda pustio. Ne volim folirante možda zato u mom pisanju ta gorčina.I na kraju od ribe jedem samo Deveriku,toliko od mene. smiley033

Sahib

Da se razumemo to koliko mene kosta pecanje sam pomenuo u kontekstu toga da  ukazem bas na cinjenicu da to sto ne pustam ribu nije motivisano materijalnom stranom jer bi mi jeftinije bilo da odem na pijacu i da kupim. Sto se tice cene dozvole KENJACU sve dok ne budem dobio povratnu informaciju gde su te pare otisle i za sta, dokle god to neznam mnogo mi je 400 din da im dam a ne 4000. Ljudi odu na Jocu daju 2000 za jedan dan pecanja sa obavezom da ribu vrate i nije im puno i ne kukaju, jer se odnos zna u startu pa ko voli nek izvoli. A ove mutljavine polu-privatno-drzavne gde se nezna ni ko je ko... aj nek neko priba da sazna koliko procenata od placenih dozvola ide za porubljavanje, koliki za plate a koliki u "nepoznate pravce". rece covek da ponekad ko u kadi da peca, e pa to se eto desava sve cesce i to po prici ljudi koji su na vodi 30+ godinica....

josip

Svatko treba i zna kako se ponaša na vodi,treba puštati ribe,ali i stati na kraj ljudima koji nisu ljudi,samo veliki je problem što ti ne ljudi imaju "zaleđinu"i nitko im ništa nemože a i mi se poklopimo ušima i J.... im M.. sebi u bradu a oni i dalje rade što hoće.Stvarno neznam šta će naša dijeca pecati ili će sjediti za kompom i pecati na video igricama a bojim se da je takva budućnost.
pozdrav iz osijeka

Iz dana u dan mi se sve vise dopada ideja o pustanju ali kad cu poceti da je primenjujem nisam siguran(mozda kad se sve ostalo na i pored vode iskristalise).Za sada ostajem u zakonskim okvirima.  :takoje:

Srdjane bravo  :takoje: Nek se prvo ukine privredni ribolov, nek se suzbiju zagadjenja i lopovluk na vodi, nek se zavede red sa dozvolama i kontrolama na vodi, nek se reke sacuvaju i poribljavaju...Kad se stvore uslovi onda sve dodje na svoje mesto, pa i C&R.

zankiki

C&R je stvar ličnog stava, samo da smo svi u zakonskim okvirima sve bi bilo ok!

Pirke vuk s Tise

Mislio sam da više ne pišem o ovoj temi,ali zimsko doba, sedim kući gledam fotografije i video zapise sa Dunava i Tise.Letos nisam toliko zagledao pa su mi promakle dosta bitne stvari.Toliko plastičnih flaša na svakom ostrvu kad padne voda,to je ono što se vidi.A ono što se ne vidi,,, što svim gradovima na reci reka dodje kao septička jama,e to me je nateralo da počnem da razmišljam da se priključim pokretu "Uhvati i pusti" To malo ribe što je ostalo zaista treba vraćati,  a za isnranu koristiti ribu iz ribnjaka.Pecaću normalno i dalje, i ako upecam vratiću je u vodu ali je neću poljubiti zbog gore navedenih razloga.Što reče Slavko Štimac u filmu "Sećaš li se Doli Bel" Svakog dana u svakom pogledu sve više napredujem-o.VALJDA   smiley135