Prekršaji rekreativnih ribolovaca

Započeo Oliverikus, 27 Februar 2024, 13:14:26

Nesa 69 smiley033
Obrazac sam pomenuo kao najmanji prekršaj. Ni ja nisam sretan zbog njega i žao mi je što ne služi pravoj svrsi. Tu je da popuni formu i da se ispoštuje propis. Nerealno je očekivati da neko pregleda npr 9000 obrazaca E-1 i prepiše podatke u neki registar. Trajalo bi mesecima i to da angažujemo bar 3 lica! U pravu si da bi to neka aplikacija daleko bolje rešila. Ipak, budimo realni. Gde živimo i u kojim uslovima. Koliko bi koštala ta aplikacija? Koliko bi dozvola zbog toga poskupila? Kakve su šanse pada sistema i da ta aplikacija npr ne radi u nekoj šumi gde pecaš? Ja redovno nemam signal na telefonu na nekim delovima terena.

List Ribolov pominješ zbog redovnih fotografija prekomernog i prekobrojnog ulova. Znam, i meni to smeta. Nikada ne lajkujem takve objave na FB. Samo, taj list Ribolov je jedini časopis (ili kakav status već ima) u Srbiji. Štampa se najvećim delom finansiranjem od reklama. Ja sam pretplaćen sigurno 10tak godina bez prestanka i dok se izdaje, biću u pretplati i dalje. Da nema tih reklama, sponzora i slika prekomernog ulova Ribolov bi koštao minimum duplo! Da li bi ga onda neko kupovao? U elektronskoj formi pogotovo ne bi opstao. Videli smo svi nedavno prozivke zbog toga što nije bio ceo tekst na internetu a broj samo što je izašao. Zašto bi ga bilo ko kupio ako je pročitao sve na telefonu ili kompu?

Ti si, na žalost, verovatno pogrešno protumačio moje pokretanje teme. Nisam ja ovo počeo da pišem da bih izigravao Baba Rogu i kao ribočuvar plašio ribolovce. Naprotiv! Sve lepo napišem da bih imao što manje problema sa ribolovcima. I ja sam ribolovac pa znam šta me je žuljalo ranije,  šta nisam razumeo i znao. Sada dobronamerno delim znanje i iskustvo rekreativnim i sportskim ribolovcima. Tako dobijam na vremenu koje mogu da posvetim potiskivanju krivolovaca i drugim, korisnijim delima. Istovremeno pročitam i sve komentare koji mi omogućuju da lakše uočim svoje greške (nisam bezgrešan!) ili manjkavosti propisa. Propisi treba da se koriguju, ne mnogo... ali ima prostora za unapređenje.

01 Mart 2024, 22:05:02
slob  smiley033
bilo bi lepo da ga popuniš do kraja  :cheesy:
Bio sam više puta u situaciji da dam E-1 obrazac licu koje ga nema, nije ga dobilo ili je skvašen i neupotrebljiv. Nije uopšte bitno da li je to obrazac koji su izdale SŠ, VŠ, VV, RSV ili neko drugi. Svaki E-1 obrazac mora da ima propisane rubrike. Na prvoj unutrašnjoj strani su podaci ribolovca i broj dozvole.
Tvrdim Vam da niko od mojih kolega neće praviti problem oko tog obrasca ako niste u nekom prekršaju. Ako jeste, onda će vam brojati i udice, štapove, gledati na sat i tražiti pravilno popunjen obrazac!

Hvala na odgovoru, razumeo!

Leopard.

Сваки излазак на воду ми је прекршај самим тим што немам дозволу. Други, који повремено направим током топлијих дана, је ноћно пецање. Да напоменем да на водама на којима пецам нисам ни имао додира са рибочуварима, осим на Тамишу, где ми после кратког разговора нису ни тражили дозволу.
Са друге стране рибу не носим, кад пецам на фидер то радим у друштву и сваки пут сакупимо пар џакова смећа са обале. Ценим да не треба слепо пратити законе (попут овог са Е-1 обрасцем или ноћног пецања, и ценим што ни Оливер није неко ко слепо прати свако слово закона), али да треба имати сопствена, здраворазумна правила која треба поштовати.

E, bravooo  smiley033 Kad bi svi tako razmisljali, pa jos se ne lakomili na kilo mesa, neki dinar :thumbup: Ova drzava radi za moju vodu, primetio sam drastično smanjenje ribolovaca kod mene na terenu u poslednjih par godina, hvala smiley033 Oni koji imaju novca, nemaju vremena, oni koji imaju vremena nemaju novca, ma bravo... Ne ide se vise na pecanje zbog 1kg ribe, mozda i ne ulovis, lakse da kupis. Naravno ni ja dozvolu ne kupujem, ribu ne uzimam, a i sta ce mi kad je niko ne jede, a nemam ni vremena da pecam. Sto se posla tice, niko mi ne plaća ono sto nisam uradio, ne placam ni ja. Sto se kazni tice, placam kad mi pisu, al opet nema ko da pise, ni meni, ni drugom smiley033

Oliverikus

Zadnja dva odgovora, tj komentara pokazuju i dokazuju gde čuči i čeka problem i zašto je sve u vezi ribolova teško rešiti.

Kolega Leopard, ne razumem uopšte kako to neko od ribočuvara tebi ne traži dozvolu za ribolov. Zašto si ti bolji, lepši, zaslužniji ili prosto privilegovaniji od nekog drugog? I to na Tamišu? Tako može da se provuče samo neko ko je težak invalid, žena ili dete. Te tri kategorije uglavnom pozdravimo i idemo dalje. Ne znam ko si, šta i gde radiš ali ti toplo preporučujem da na Tamiš dođeš sa dozvolom ili da platiš dnevnu/višednevnu bez izgovora ili filozofije. Kolega koji te bude propustio, a da ja to saznam, imaće sigurno problem, platiće dozvolu umesto tebe i na sledeću grešku će menjati zanimanje!

sasabosko, ti pecaš na vodama gde nema kontrole i koristiš tu situaciju pošteno prihvatajući rizik. Problem očigledno nije u tebi nego u ribočuvarima koji ne rade svoj posao. Možda je u pitanju loš korisnik (obično direktor, odgovorno lice korisnika) ili korumpirano, mitsko biće (lelemood) koje dobija platu jer je "zaslužan član" pa radio - ne radio, svira mu radio? Svejedno ko od te dve persone, njih vidim kao zaslužne za takvu mogućnost koja se tebi pruža. I ne samo tebi.

Prekršaj koji vas dvojica pravite, u slučaju da vam ipak neki ribočuvar piše Zapisnik i obezbedi vam susret sa sudijom, izgledao bi ovako:
1. Pokretanje prekršajnog postupka 31.500 din.
2. Kretanje sa priborom pored ribolovne vode bez dozvole za ribolov, od 5.000 - 150.000 din. Najčešće je to 5.000 ali se nekada zalomi i više!
3. Ako ima upecana i jedna riba, posedovanje ribe ulovljene suprotno Zakonu, kazna 5.000 - 150.000 din.
4. Pribor se oduzima ili se piše ometanje ribočuvara (biće opisano kao sledeći prekršaj), 5.000 - 150.000 din.
5. Troškovi suda su 2.000 - 5.000 din. Uračunajte tu i dolazak u sud.

U tom slučaju imali bi ste idealnu priliku da sve svoje razloge za ribolov bez dozvole predočite sudiji. Možda će Vas sudija osloboditi (mi se žalimo, košta nas ta žalba poprilično ali ne odustajemo!), opomenuti ali oglasiti odgovornim (plaćate samo troškove, 31.500 + 2.000 - 5.000 din.) ili vas oglasiti ODGOVORNIM za prekršaj(e) koji se sabiraju.

Izbegavanjem plaćanja dozvole direktno zavlačite ruku u džep ribočuvara koji rade! Zamislite da ste kondukter u autobusu i da vam se pola putnika u autobusu švercuje. Vozač vozi, vlasnik autobusa plaća gorivo, platu za vozača i konduktera, održavanje, registraciju i sve ostalo za autobus. Polovina putnika koja plaća kartu ispadnu budale, druga polovina mnogo pametni. Rezultat je UKIDANJE AUTOBUSKE LINIJE jer je neisplativa! Sada samo promenite: kondukter - ribočuvar, vozač - odgovorno lice korisnika, putnici - ribolovci!

Leopard.

Могуће да је претпоставио да имамо дозволе (било нас је више), нема разлога да будем привилегован. Радо бих купио дневну на води да је то тражено од мене. Мој корисник не ради свој посао и не желим да плаћам аутобус без возача и кондуктера кад користимо то поређење. Забранили су рекреативни (али не и привредни риболов!) на сто метара од панчевачког моста и сви знамо зашто је то урађено.

Да додам, без обзира куповао или не дозволу, мој однос је савестан према води и једино што узимам од ње је смеће.

nesa69

Mene je pokojni deda usmerio malo jače kroz život, posebno kroz ribolov. Matori sa troje dece i kilavom platom nije baš imao mnogo vremena. Radim honorarce skoro od kada znam za sebe... Davali su sve od sebe, pa umro bi odmah od sramote da nešto pogrešno uradim a ne snosim odgovornost. Neznanje i "nije mi traženo" ili šta već, nisu opravdani izgovori.
Dozvole u vidu nekadašnje članske karte, pionirske itd... redovno dobijam (nekada bilo)/kupujem nekih 50 godina a imam malo više od toga.
Ja prihvatam sve što je napisano i dobro sam shvatio pokretanje ove teme i podržavam je.
Poznate su mi sve situacije kroz koje prolaziš u obavljanu posla.
Razumem i finansijsku stranu mnogih ribolovaca, odavno je ribolov priličan luksuz, bar meni lično. Obnovio sam opremu posle nekih 20 godina, ali nikad to nije bilo nauštrub onoga što moraš da imaš da bi pecao. Znači prvo dozvola pa ostalo.

Ne znam koliko je izrada aplikacije, niti smatram da treba Vi da je platite. Ne bi trebalo da baci državu za recesiju zbog toga, kao da već nije :) Ta hrvatska aplikacija je prilično jednostavna, postoji i za čuvare, ribolovce i ribare. Bukvalno su svi u momentu informisani ko je gde i šta hvata. Koliko bi olakšala posao ribočuvarima da ne pominjem.
Razumemo se dobro oko komplikovanosti postojećeg obrasca. Nije ni popunjavanje toliko problem koliko njena, da kažemo, dalja i skoro potpuna neupotrebljivost.
Meni je jedino dobro u svemu tome što služba ima razumevanja oko toga.

Da se razumemo oko jedne stvari, dovoljno su svi pismeni ovde, a računam i razumniji ljudi. Shvatite da nepoštovanje propisa vodi ka katastrofi. Nepoštovanje u bilo kojoj sferi života, od šverca i pdv-a, saobračaja, ribolova...
Imamo mi svi neke tužne priče, ali ne smeju da budu opravdanje za loše ponašanje. Dedu su zezali jedno vreme jer je u službenom autu, vozio ga službeni šofer, pre jedno milion godina, ladno prošao babu na autobuskoj. Pitao je da li je OK, brzo će Bus i samo joj mahnuo :) Mnogima je to neshvatljivo i tada bilo, da ne pominjem da bi ga danas verovatno besili po društvenim mrežama. Sam je pričao da nije nešto pametan ali je samo poštovao sve, i što je govorio i radio. Nije po propisu firme i ako on general to ne poštuje, šta da očekuje od drugih.
Sami pogledajte gde smo danas i zašto i dalje tražite izgovore za nepoštovanje. Uvek treba poći od sebe.

Ovaj zadnji pasus o liniji autobusa. Matori je umro pre dve godine, teška saobraćajka, četiri godine nepokretan pod 24 sata kućnom negom. Jedna medicinska sestra putuje iz obližnjeg sela. Radi u Bgd, dobije 25 evra za smenu, i ne plaća autobus jer je svekrva kondukterka. Pa propali su naravno. Nisu te linije i održivost istih, kao i ostale stvari u životu, računale neke budale. Problem su budale koje to zloupotrebljavaju.

Nisam krenuo ovde da pišem da bi mračio. Možda je kao i obično sve uzalud jer neki i neče da shvate neke stvari, da ne pominjem sebičnost, nedostatak samokritike...
Toliko od mene i vidimo se na vodi, a i moram uskoro na posao. Pozdrav.

Sa svime se slažem, samo i dalje ne razumem jedno, kako ja uspevam da zavucem ruku u dzep nekog koga ne vidjam i ne poznajem. Posle godine sam isao 3 puta u ribolov, uslikao jednog 8maka, i posteno vratio. Druga stvar, svaka losa firma je osudjena na propast, cim ne rade posao kako treba, i treba da propadnu. Ja u poslu koji radim, imam nadzore iznad sebe, koji mogu da mi ne plate, odbiju, naplate penale. Svoje obaveze placam svaki mesec, i dinar duga nemam. Nikad zaposlenog nisam finansijski kaznio, kako smo se dogovorili tako sam i platio, ako nije bio dobar pozdravili smo se. Tako i s ribocuvarskom sluzbom, za svaki prekršaj nek mi sude sve na max. Da od mene prima platu, neko ko za.ebava decu od 12g sto pecaju na stap, a nizvodno 300m mu kolega drzi samice u obali i pusta mreže, pa kad mu ja to kazem, jer mi se zeludac vezao u cvor zbog klinaca, on mi preti policijom, nece sigurno  smiley033

Mileka

Prvi put sam sa 2.5 god otišao na pecanje, bar su mi rekli da je tako bilo. Prva sećanja su mi sa pecanja i tako dalje. Godinama sam kontao stvari i video da sam podosta grešio, iskreno. Ako neko baš želi (u šta sumnjam) mogao bih da napišem sve detaljno, ali ne ovaj put...

Imao sam veliku pauzu, preveliku, od 2006 do 2011 sam se sakrivao uveče po kerećoj plaži u NS (dođoš iz Banata na studijama) i bacakao voblere koje sam sam pravio, nije bilo para za dozvolu, studije, nemaština... Od 2011 do 2022 nisam otišao možda 10-15x na pecanje, što od posla što od mnogih drugih stvari, a želja je gorela konstantno... Zašto sam ovo napisao - prošle godine sam prvu put u životu imao uslova da kupim dozvolu i da krenem redovnije na pecanje.

Ovde sam se frapirao za E1 obrazac jer rečeno mi je (od strane ljudi iz voda vojvodine) da to ribočuvar popunjava  :shocked: tako da moj je klot prazan od prošle godine  smiley033  tako da hvala autoru teme na ovome, ja ne znam kako nisam mogao da nađem sve ove propise, iščitao bi ih sigurno od slova do slova da sam ih našao.

Jedino svesno kršim pravilo noćnog ribolova  :sad:  jer samo tako mogu da se organizujem da pecam, na uštrb svog spavanja da se razumemmo. Ribočuvare sam video ali iskreno nisu me dirali, poštujem to, pecam u gradu tako da kontaju da nisam toliko bezobrazan da pecam bez dozvole, nemam pojma, a i ribe nema pa nema šta da me teraju... Ali iskreno da nisam imao te izlaske do ponoći recimo koliko i ostanem i da nisam smirivao glavu, tabletice neke bi pale od čika doce jer nakupilo se svega, pecanje me spasilo...

Pomno pratim temu i interesantna je, čitamo se  smiley033

GogiIsa

Stanje ribljeg fonda odslikava nemar kako ribolovaca tako i ribočuvara.Svaka čast ribočuvarima i kolegama ribolovcima koji su savesni ali nažalost očigledno da loši momci polako i sigurno pobedjuju.

Oliverikus

Citat: sasabosko poslato 02 Mart 2024, 15:49:11Sa svime se slažem, samo i dalje ne razumem jedno, kako ja uspevam da zavucem ruku u dzep nekog koga ne vidjam i ne poznajem. ...
Već sam se kod tebe ogradio kada sam za tvoje postupke označio odgovornim korisnika i nadležnog ribočuvara. Nebitno je koji je. Ipak, ruku u džep ribočuvara koji "radi" na tvom terenu jesi zavukao. Pecao si bez dozvole. Kao da si se švercovao u autobusu. To ti je isto. Nema konduktera pa se voziš kako i koliko hoćeš. A da li taj ribočuvar zaslužuje ili ne zaslužuje da radi uopšte, to je drugo pitanje i druga tema. Pokrenuću ja i to. Nisu ni ribočuvari cvećke i treba to prorediti bez milosti!
Ima ribolovaca koji se švercuju i kod mene na terenu. Samo, njih odjednom košta to švercovanje više nego da su redovno plaćali dozvolu. Cifre sam napisao... A milost, saosećanje i solidarnost takvi ne zaslužuju. Ne bi bilo ok da si u takvoj grupi, jer, koliko sam shvatio, osim te dozvole, poštuješ sve.

obradovicsrdjan

Pa da, udjes u autobus, vozis se, stignes gde si krenuo, ali iz principa neces da kupis kartu jer su sedista pocepana, mnogo je bucan bus, nema klimu i vozac je neljubazan. S..... ti se u princip!

Overluks, sve podrzavam!!!

Sent from my 23028RN4DG using Tapatalk

Oliverikus

Danas obrazlažem prekršaj koji je u Zakonu definisan članom 22 stav 1 tačka 15) koji kaže:
Члан 22.
На рибарском подручју забрањено је:
15) спречавати рибочувара у извршавању овлашћења прописаних чланом 14. овог закона;

Članom 14. Zakona propisana su ovlašćenja ribočuvara. Svi ste čitali razne rasprave kada je ribočuvar nešto uradio ili nije uradio. Da bi ste znali šta ste zgrešili morate da znate i za šta je ribočuvar ovlašćen:

Овлашћења рибочувара
Члан 14.
У вршењу својих послова рибочувар, као службено лице, овлашћен је да:
1) затражи од лица затеченог на риболовној води или у њеној непосредној близини или у риболову, да покаже исправе којима се утврђује његов идентитет и дозволу за привредни риболов, односно дозволу за рекреативни риболов;
2) изврши преглед објеката, пловних објеката, возила, риболовног алата, опреме и улова и да утврди да ли се риболов обавља у складу са овим законом;
3) приступи свакој риболовној води на рибарском подручју у циљу контроле;
4) фотографише и снима недозвољене радње и лица која учествују у њима затечена на риболовној води или у њеној непосредној близини;
5) привремено одузме дозволу за привредни или рекреативни риболов, средства, алат и опрему, као и друге предмете пронађене на риболовној води или у њеној непосредној близини, ако постоји основана сумња да су употребљени или намењени за извршавање радњи које су забрањене овим законом;
6) одузме улов уколико постоји основана сумња да је риба уловљена у супротности са одредбама овог закона;
7) затражи помоћ надлежног органа унутрашњих послова и инспектора надлежног за послове заштите и одрживог коришћења рибљег фонда (у даљем тексту: инспектор) ако је онемогућен у вршењу послова рибочуварске службе;
8) обавља и друге послове у складу са програмом управљања рибарским подручјем.
О извршеном привременом одузимању докумената, средстава, алата, опреме и улова, рибочувар издаје потврду лицу од кога је извршио привремено одузимање.
Лице затечено на риболовној води или у њеној непосредној близини дужно је да на захтев рибочувара покаже исправе којима се утврђује његов идентитет и дозволу за привредни риболов, односно дозволу за рекреативни риболов и омогући преглед објеката, пловних објеката, возила, риболовног алата, опреме, средстава и улова.
Одузета средства, алате, опрему, улов, као и документа из става 1. тачка 5) овог члана рибочувар је дужан да без одлагања преда кориснику.

Svako sprečavanje ribočuvara u izvršavanju ovlašćenja je ovim Zakonom regulisano kao prekršaj. Ne košta svaki jednako. Većina je u rasponu od 5.000 - 150.000 (najčešće 5.000) a nekoliko ih je znatno nepovoljnije, tj 15.000 - 50.000 (nikada više od 15.000).
Taj prekršaj se odnosi na stav 3 člana 14. Ako ne date dokument kojim dokazujete identitet i ne dozvoljavate pregled vozila, plovila, ulova, alata, opreme, sredstava ribočuvar će to evidentirati, staviti u Zapisnik i zahtevom za pokretanje prekršajnog postupka će biti označen taj prekršaj kao poseban.
Iz prakse, imao sam slučaj sa jednim ribolovcem iz BG koji mi nije predao pribor jer ga je on kupio. To što nije mao dozvolu i imao je ribu u lovostaju i ispod minimalne mere su bili drugi prekršaji. Pisao sam ometanje zbog onemogućavanja oduzimanja pribora kao dodatni prekršaj. Na suđenju ga je sudija pitala zašto nije predao pribor. Odgovor je bio da je skup, da ga je on platio mnogo novca i da mu ne pada na pamet da on svoj pribor nekome da. Na pitanje sudije koliko je to para, odgovorio je 500€! Kazna za taj prekršaj je bila 50.000 dinara! Realno, vrednost novog pribora te klase bila je sigurno manja od 300€! Ostali prekršaji su bili po 5.000 din.

Godinama pokušavam ribolovcima da objasnim da, čak i kada naprave prekršaj, najmanje boli (košta) kada sarađuju, ne prave problem, shvate i prihvate da su pogrešili i na suđenju iskreno priznaju šta su uradili. U tom slučaju sudije često za blaže prekršaje izreknu opomenu ili sve prekršaje tarifiraju sa minimalnom kaznom od 5.000 din. Pribor se jako retko vraća. Čak i to retko bih mogao da poništim žalbom Apelacionom sudu jer je propisano oduzimanje sredstava. Kada je prekršaj ometanje ribočuvara u pitanju, sudije nisu opraštale (opominjali) i svi prekršaji su sabirani. Samo jednom sam imao slučaj da je lice prošlo sa 4 istovremene opomene zbog srodstva sa postupajućom sudijom, a prekršaj je bio i ometanje ribočuvara, ali je ipak morao da plati troškove advokata i suda.

Kad kazes zavukao sam postenom ribocuvaru ruku u džep, delimično i jesi u pravu. No, gde je taj posteni ribocuvar, najsrecniji bi bio da cenu dozvole platim njemu, i da njemu sve ostane. Sedi u kafani, i pije od tala s ribokradicama, kojima sam isti ja palio mreže, i skidao samice kad sam poceo da pecam na tom terenu. Imao sam situacije u 2 navrata, da mi investitori odbiju nesto sitno, zbog nekih koji su radili sa mnom. Moj komentar je bio da su trebali da mi odbiju duplo vise, jer nisam kontrolisao situaciju. Ja sam za ukidanje godišnjih dozvola, već za naplatu na vodi, iz prostog razloga sto bi kontrola bila mnogo veca, više bi se ulozilo, više i dobilo  smiley033

Oliverikus

Ni ja ne bih imao baš ništa protiv da se ukinu godišnje dozvole i plaćaju na licu mesta dnevne. Pa ko kontroliše i radi, ima platu. To bi bilo najpoštenije.
To što ribočuvar na tvom terenu ne radi svoj posao i što si opravdano ljut na njega ne opravdava tebe da pecaš bez dozvole. Njegovim neradom opravdavaš svoj prekršaj. To nije u redu. Da si platio dozvolu, imao bi puno pravo da mu prigovoriš šta god želiš i bio bi u pravu. Ovako, sam sebe stavljaš u isti koš sa njim, lenčugom, neradnikom i korumpiranim lezilebovićem. Meni više smeta njegov nerad nego tvoje pecanje bez dozvole ali prekršaj je prekršaj. Sam sebe spuštaš na njegov nivo, tj na dno dna!