Peticija za ukidanje privrednog ribolova

Započeo budens72, 07 Mart 2009, 13:01:40

kod mene ne mogu pecarosi napraviti vecu stetu nego ribari.ima pecarosa koji za celu godinu nisu uhvatili par sarana,a redovno izlaze,zapravo sve ukupno se malo ribe upeca na sportski nacin,ove godine je na sportski nacin upecano samo nekoliko somica do 10tak kg a ljudi pecaju svaki dan,dok ribari redovno tamane ribu u vecim kolicinama,naravno najbolje prolaze kada je voda zamutila i u mrestu.a to sto je tisa mala i ima ribe,pa tamo nagrcu ribolovci sa svih strana i ima ih mnogo,pa normalno je da se mnogo i upeca,ali njih 30 alasa uhvati koliko i 5000ribolovaca.ja sam za to da se ukine privredni ribolov i da se dodatno ogranici broj riba odnetih od strane sportskih ribol,kao i da se minimalne mere drasticno povecaju,kao i da se uvedu maksimalne mere,da se nebi odnosili maticni primerci.kada je privr ribolov ukinut svuda u evropi neka se ukine i kod nas,nema tu napretka dokle god to postoji,nemogu se ribari iskontrolisati nikada,bez obzira koliko ribo cuvarske sluzbe bile aktivne.
rogi-moras shvatiti da nema buducnosti i napretka u povecanju ribljeg fonda dokle se ne ukine pr ribol.nemozemo mi nikad praviti vecu stetu od alasa.mislim da je razlog zasto se malo ljudi odazvalo peticiji,losa ekonomska situacija u drzavi,ljudi se bore za egzistenciju,gledaju kako da prezive,zato nedaju prevelik znacaj svemu ovome.zadnja briga im je riblji fond i priroda,ljudi gledaju da opstanu.da smo mi ekonomski stabilna drzava ljudi bi brinuli i o tome,kao sto brinu na zapadu.zato se pitam da nije licimerno sve ovo sto sam napisao,sto dajem znacaj prirodi,a znam kako se lose zivi.ako je moja borba gresna,da odmah dignem ruke od toga,pa ko hoce neka se bori dalje.

rogy30

Damjane mislis da mene ne boli kada odem na Dunav na pecanje i pecamo nas 10-ak i niko nista!Onda gledam kako vuku mreze, a sta mogu NISTA jedini nacin je ukidanje privrednog ribolova i ja sam ZA TO, nebi se onda isao raspitivati kako i sta i koliko treba potpisa za sve te peticije!Umesto da sam na vodi ja sibam okolo u udruzenja kod advokata i ostalih, jedini je nacin peticija.Da je ukinemo koliko vidim jako tesko, ja sam u nedelju na najlon pijaci i biti ce podeljeno na 6 standova sve peticije i za privredni ribolov i za NPFG,da ne zelim tako nesto nebi onda sve ovo pokretao, ALI iskreno pecaroski svet me sve vise i vise razocarava CAST izuzecima kao sto si ti i jos par njih koji su zavrnuli rukave i primili se posla!Ja sam uspio sakupiti 186 potpisa bez internet peticija sto je za 30 dana za moj pojam uspeh posto vidim da je do 16/08 ima samo 60 potpisa sa strane ove teme.A tema je aktivna duze vremena.Dam ljudima mogucnost da samo odu na sajt potpisu peticiju i jako mali odaziv, a ovde su davali odmah ime i prezime i podatke a kada trebaju samo kliknuti i potpisati peticiju tajac!Kakvo bi ti imao misljenje onda o svemu ovome!
Ljudi treba nam 30 000 potpisa,mozemo se ovde busati u prsa ja ovo ja ono, ali jedini nacin je pravnim putem skinuti privredni ribolov i u mom slucaju JP NPFG,posto rade ne zamislive stvari.Nadam se da nece niko od nas par aktivnih dignuti ruke i da ce se prijaviti jos ljudi za ukidanje privrednog ribolova,ali isto tako MORAM napomenuti da i ribocuvarska sluzba treba biti konstantno u pokretu i kontrolirati nas sportske ribolovce jer i mi radimo nepravilnosti.Cast sa izuzecima opet da napomenem.Pisanje direktno ministarstvu nema koristi na svaki moj zahtev ili post koji sam ostavio dobio bi kulturan odgovor mi tu ne mozemo nista.
Dokle god im ne odnesemo potpise i nabijemo na stol nece biti nista bolje.Dakle kolege pecarosi ako zelite da nesto poduzmete i kazete ja sam tome doprineo probudite se sto pre posto riblji fond opada iz casa u cas!
Da podvucem jos jednom tebi Damjane i ostalim ribolovcima, privredni ribolov se moze ukinuti jedino na taj nacin, dao sam vam mogucnost na vama je da izaberete.

rogy-ma ja sam samo malo razocaran odzivom ribolovaca,ocekivao sam malo veci bunt.tebi hvala sto se zalazes i zrtvujes svoje vreme za ovaj nas zajednicki cilj.
slazem se da je peticija jedini nacin,zato sam se i prihvatio sakupljanja potpisa,a nadam se da ce to i drugi uvideti,ako misle uraditi nesto konkretno.

ravucobir

Rogy30 smiley033 znas da sam na strani  smiley001smiley003,ali ne treba se bas jako cuditi "losijem" odzivu ribolovaca,jer je razlog POLITIKA!!!!Mnogi na zalost su tog misljenja da "ona"stoji iza "onih" protiv kojih se govori i pise(ali izgleda uzalud)jer je to razlog sto se ne preduzima nista od strane nadleznih!!A da je kojim putem u pitanju neka "buranija" vec bi bili  smiley010 smiley081!!! :eek: :rolleyes:

rogy30

Zalosno ova tema je postavljena na vise foruma i svi TAJAC, ovde je tema postavljena od 07 Mart 2009 i samo 60 potpisa ja sam sam uspio da sakupim sa danasnjim vremenom sve ukupno 224 potpisa a sutra idem da probam u sve pecaroske ducane da postavim peticije.Kako ce se poneti prema meni to je PITANJE nadam se najboljem.

Javit cu vam sutra kada zavrsim kako je proslo i u kojim ducanima vas ceka peticija!
Mada na ovakav nacin to je borba protiv vetrenjaca  :embarassed: :huh:

Ja neki dan odem do Titovog dvorca(13-ak km nizovdno od Apatina) da berem kupine. Poznate bare tamo(Tosina, Osmica, Markova...). Sve jedna do druge. I pored jedne sretnem ribocuvara. Covek mi isprica da samo njih 3 kotrolisu celo apatinsko podrucje i da znaju ko i sta radi, ali da im ne mogu nista. A privredni vade koliko ko moze...

po novom zakonu,ribari ce morati da registruju firme kao privatni preduzetnici i morace drzavi svakog meseca da placaju dazbine,cuo sam da ce te dazbine biti oko 200e mesecno + porez na dobit na kraju godine,dobro tu mogu da slazu o kolicini ulova,ali ako bude tako to je sigurno 3000e godisnje + dozvola,pa cemo videti ko ce se od alasa odluciti da se bavi time.sa druge strane ako bude tako,mnogi od njih ce se odluciti za neke druge finansijske metode,poput struje itd,da bi pokrili troskove. :takoje:
ako neko zna nesto o tome neka napise,ja sam samo nacuo za tu cifru,ali mozda i nije tako. :question:

STUKOLOVAC

vrlo skakljiva tema,kao sto se i ocekivalo.u svakom zitu ima kukolja ali u alaskom bogami i previse.doduse ja nisam jos video da se neko enormno obogatio od mrezarenja i ostalog,uglavnom je to sirotinja ili blizu sirotinji ali da treba pod hitno da se nesto uradi-treba!vec u 2009-oj su alasima malo sasecena krila tako sto su im na nekim vodama zabranili da koriste obrucane alate (bubnjeve i cenkere) a radi se na tome da to bude zabranjeno na svim vodama.kalibar oka na mrezama im je odavno regulisan na 40mm.problem je samo ko ce to i kako da kontrolise.cistka je neminovna i nova garnitura ljudi na svim vodama sa adekvatnom modernom opremom bi,bar ja tako mislim,lako "omlatili" strujarose,plinarose,grabuljase i ostale "...se".alasi vec imaju i imace zabrane ali ih slabo postuju.tu treba nesto odraditi i selekovati ko je podesan da radi sa mrezama a ko ne,sto je moguce samo drakonskim kaznama i kontolisanjem bukvalno svaki put kada izadju na vodu.eto i posla za nove ribocuvare,a ubrzo eto nama i bogatijeg ribljeg fonda.samo treba istrajati u tome i saradjivati sa kontrolom a ne da mi mrzimo njih,oni mrze nas (a niko ne zna zasto...).ne sme se zmuriti na jedno oko ako se davi mreza u totalnoj zabrani,sitnog oka,nedeljom,a kante koje oznacavaju potopljene cenkere stoje 365 dana u godini.poenta je da ne treba biti radikalan vec istrajan.i samo malo dobre volje...

vladamp2

I ja Matejic Vladimir 8.oktobar br.2 Ritopek C 85076 sa jos 50 clanova Ribolovacko nautickog kluba "SMUDJ" Ritopek

Momir

Citat: damjan poslato 22 Oktobar 2009, 19:49:56

ja sam cuo istu pricu...e sad da li ce odustati skroz ili se baciti na neke "modernijeje hi-tec" vrste ribolova videcemo. U svakom slucaju dok se priv. ribolov sa neprivrednih voda ne ukine nema nama prosperiteta :no: !
Nothing makes a fish bigger than almost being caught.

slazem se momire.mozemo menjati i doradjivati zakone,poboljsavati kontrolu i sta vec,dok god postoji privredni ribolov,ribe ce biti sve manje.zato ja iskreno neocekujem poboljsanje,iako se nadam,jer nada umire zadnja. :no:

Momir

Nothing makes a fish bigger than almost being caught.

vec smo pricali ovde,o tome kako treba da se usadi sportska svest ribolovcima i drugim licima,ali toga nema.
evo zasto ovo kazem.jutros gledam emisiju svet lova i ribolova na rts,sta je tu lose,e pa ovo.prvo reklamiraju alasenje,i kada neko pogleda tu emisiju pomisli kako je alasenje divna stvar,jer su taj posao predstavili u pravom svetlu,a ona crna statistika o tome koliko alasi nacine stete reci, ostaje po strani.sa druge strane,dva klipana sa stapovima pecaju soma i svakog bodu kukom,bez obzira na velicinu,kao nemogu somce od 5-6 kila da prihvate rukom,a ljudi i somove od 100 kila prihvataju rukom,uredu i kuka,ali nerazmisljaju da to gledaju i mladji ribolovci i sta treba da nauce,da svaku ribu bodu kukom.cak kako je prikazano u emisiji alasi ispadose humaniji od ribolovaca,siguran sam da neko neupucen vidi tako stvari.e o tome pricam edukacija.alasenje se reklamira na sav glas,pa ta jedna emisija daje vise pluseva alasima,jer su je gledali verovatno milioni gradjana,nego sto mi drvimo ministarstvu sve ovo vreme,i pokusavamo da dokazemo koliko alasi cine stete ribljem fondu.a ni mnogi ribolovci nista nisu bolji. :no:

jeste , ja sam pogledao do kad mu je spao som.i kad sam video kuku..ajd odo da setam kera...Inace kuka se koristi ,znamo svi   ali  na 1 programu kad puste takav snimak sa pola minuta samo psovanja ...nnasta to lici..?