Bojkot kupovine ribolovačkih dozvola 2013

Započeo batarihter, 01 Januar 2013, 13:50:38

A sta ces sa slikom ili si isti mama :o Skoro da sam siguran da je ni ja necu uzeti. Vec su pampuri polamo pokrili ceo kanal u NS a sto kazes skoro niko nema dozvolu, al nema ni cuvara. BOJKOT!

Zoran

To što ja, ti ili on hoćemo ili nećemo sledeće godine kupiti dozvolu za ribolov je apsolutno lična stvar svakog od nas, i nikako nije bojkot kupovine dozvola. Kao što sam i ranije pisao, bojkot je veoma ozbiljan i odgovoran posao i ne može se organizovati i pokrenuti samo na ''o ruk''. Trajaće i završiće se, posle kraće halabuke, isto kao i ovaj ... bez smisla, bez cilja i bez rezultata naravno.
Dakle, ova tema bi trebala biti zaključe(a)na jer više nema bojkota. Lični stav svakog od nas kao pojedinca o kupovini dozvole je za neku drugu temu. A i valja sačekati zimu za teme bez smisla, kada ne budemo znali šta ćemo od dosade  :rolleyes:

johnnybgood

Citat: djmisha77 poslato 24 Septembar 2013, 09:13:24

Znam sta pricam- predamnom cuvar kaze kolegi- slobodno neka ti cale ide pecati na tvoju dozvolu necu praviti nikakav problem. Zato sto su skupe dozvole i to... Znaci meni dosta.

madjionicar

Pozdrav Vukovi. Ja sam ove godine izlazi 30-ak puta na vodu. Nisam video ni jednog ribočuvara. u Večini slučajeva ljudi oko mene nisu imali niakve dozvole. Pitam se da li sam ja lud sto je uopšte kupujem. Sledeće godine moraćemo bolje da se organizujemo u vezi bojkota. U decenbru kad izađe cenovnik  trebali bi da napravimo peticiju koju bi poslali nadležnom ministarstvu sa pritužbama na sve ovo o  čemu pričamo. Treba samo malo organizacije i da istrajemo u svojoj borbi.

Zoran

Aman, ljudi, nemojte nas više organizovati, navoditi i podstrekavati, već smo preorganizovani i prkomponovani do guše ...  :no:

Cenovnik je već izašao. Ista je cena kao i za ovu godinu

tonac

Posto u svojih dosta izlazaka ove godine ni jednom ne vide cuvara nema od mene para za sledecu. Tacnije dok se to nepromeni i dok ne dodje dotle da mi se isplati da kupim godisnju.

Stoka bre.

Aleksandar31

U subotu na ilicevom pecam mir tisina kad cujem ,,Dobar dan molim dozvolu,,okrenem se ,pa kad se nisam uplasio necu nikad,,,,,,,,jbm ti onu brlju odsad uzimam od kuma pravu rakiju :huh:

alokiN_17

Jos uvek nisam video ribocuvare,drugari koji imaju dozvolu i kud i kamo su redovniji od mene takodje nista,a svaki put gledam kako nose stuke do 300g,somove do 500g itd. I ljude bas zabole...ni ne kriju se, ovaj jedan genije uvatio dve gloce i stavio ih u providnu najlonsku kesu koju je zavezao za gajku od farmerki i setka se covek tako po keju j.be mu se...
Da da da,uzimam sledece godine dozvolu 100%.....................................................................NOOOOOOOOOOOTTTTT
A kad ja to nisam bio hardkor???

rit

Ja sam svoj licni bojkot ove godine shvatio ozbiljno! Kada sam imao krize isao sam na privatne revire da zadovoljim onu silnu zelju koja vri u meni. Ironija je sto zivim kraj Dunava u Zemunu. Znam da niko tu ne kontrolise dozvole. Nije mi zabranjeno da izadjem na vodu i pecam... Ali sam resio da ostanem dosledan do kraja.
Da se razumemo, od osnovne skole, pa narednih (vise od) 25 godina, sam placao dozvolu. Na nekim mestima je bilo kontrole, na nekim nije ali sam verovao da se taj novac od dozvola trosi na pravi nacin. A i trosio se. Kanali Pancevackog rita su bili redovno cisceni, obale Tamisa i Dunava vrlo prohodne, kubici uvek puni ribe a dozvola je kostala simbolicno. Onda je 90ih sve pocelo da ide dodjavola, ali ja sam i dalje placao... i verovao. Sada je Djavo dosao po svoje!
Danas imamo dozvolu za sportski ribolov koja je medju najskupljim u evropi. Imamo najzapustenije vode u svetu. Nemamo kontrolu otpadnih voda, ribokradica, nista... Ali imamo torturu nad sportskim ribolovcima. I to za sta!? Za ono malo ili ni malo sto ce da ulove i pojedini mozda ponesu kuci!? Tragedija. Pa za 2 sata strujarosi i mrezarosi vise stete naprave nego svi mi sta stapovima za 7 dana! Ali ove niko ne dira...
Zato bojkot dozvola treba ozbiljno shvatiti. Treba poslati ministarstvu zahteve da se cena revidira (to sto su objavili cene za iducu godinu je sklono izmenama), treba pridobiti i pojedina udruzenja  koja izdaju dozvole, kojima je stalo da se situacija popravi. Ali pre svega treba objasniti kolegama koje kupuju dozvole da na taj nacin opravdaju unistavanje ribljeg fonda i sve drugo sto se desava rekama. Da su ovce za sisanje koje statisticki daju za pravo ovakvom rukovodjenju voda kako korisnicima voda tako i nadleznom ministarstvu. Tek ako broj prodatih dozvola padne za bar 90% od ovogodisnjeg oni ce se udariti po celu i zapitati gde je problem. Na stranu sto u toj situaciji nece biti novca ni za kontrolore dozvola (to nisu ribocuvari jer zezaju samo nas sa stapovima - cast izuzecima) pa nece biti ni kontole i vec na leto ce biti opustenog ribolova (mada je i sada vec poprilicno opusteno na mnogim vodama). A od naredne godine se moze ocekivati bolja situacija - jeftinije dozvole i poostrena kontrola. I tek tada bi trebalo apelovati na kupovinu dozvola. A sa poostrenom i redovnom kontrolom se sticu uslovi i za eliminisanje mrezarosa, bombasa i strujarosa.
Dakle ne slazem se da je individualno da li ce neko ili nece kupiti dozvolu. Onaj ko zeli da je plati, svestan da time doprinosi unistavanju nasih voda, je u najmanju ruku sebican jer zarad svog komfora je spreman da zrtvuje mnogo vise. Moja logika je da vise vredi 100 dozvola od 30 eura neko 10 od 50. A svima nam je, verujem, u interesu da jos dugo pecamo i da tu ljubav prema vodi prenesemo i na nasu decu.

razotevs

bravo Rit!

Svaka ti je na mestu.

Ja sam ove godine samo jednom otisao sa kolegom koji je pecao na Jarkovce, sve ostalo komercijale!

Ne znam za krizu dok mi ribe grizu!

Problem je sto su komercijale skupe. Ima vise ljudi koji vole pecati na divljim vodama nego na komercijalama. Ja ima preko 150 izlazaka godisnje i odem ponekad na komercijalu, ali da idem vise od 10 puta godisnje ne isplati mi se.

Citat: rit poslato 25 Septembar 2013, 10:37:42
Taj broj je ne moguće postignuti pa čak ni 30-40%. Razloge da ne navodim. Prema tome bojkot nema smisla ako dovoljno pecaroša ne bojkotuje dozvolu.
Državna preduzeća koja upravljaju vodama a koja trenutno drže većinu voda nisu i ne mogu biti pogođena bojkotom dozvola jer pre svega tim preduzećima upravljaju i u njima rade ljudi čija primanja nisu uzdrmana sa manjkom para od ribo dozvola,na žalost je tako u svim državnim preduzećima. Ljudi koji vode ta preduzeća nemaju zainteresovanosti da išta preduzmu povodom lošeg stanja ribljeg fonda jer su na tim mestima privremeno(političkim putem) i njihov položaj apsolutno ne zavisi od rezultata koji postignu u broju prodatih dozvola za ribolov. Ovo sam pisao već više puta,ali tim preduzećima gazdovanje vodama nije primarna delatnost jer od drugih delatnosti imaju mnogo veća primanja,tako da se neće ni počešati .
Bojkotom su pogođena privatna preduzeća koja nisu dobro radila,pa ih svaki dinar manje u džepu svrbi što se može i videti po tome koji su se korisnici naj više bunili zbog bojkota. A privatne firme koje su dobro gazdovale vodama su podržale bojkot jer su znali da su koliko-toliko dobro radili i da neće imati pad broja prodatih dozvola,plus su i oni kivni na korisnike koji primaju pare a ništa ne rade.

Zašto po meni bojkot dozvola nema toliku moć da nešto promeni ?  Pre svega kao što je kolega gore naveo bojkot dozvola bi morao biti izuzetno visok što je u ovim trenucima ne moguće izvesti da bi imao neki značajniji učinak. Drugo mislim da se pokušajem bojkota dozvola pokušavaju lečiti posledice a ne otkloniti uzrok problema, a uzrok problema leži u samoj državi,tj ministarstvu zaduženom za oblast ribarstva. Loši korisnici,ribokrađa sve su to posledice ne brige države o svojim prirodnim bogatstvima i umesto da rešimo uzrok mi pokušavamo da lečimo posledice i to prilično ne uspešnim lekom. Kako naterati državu da reši problem lošeg gazdovanja vodama i time lošeg stanja ribljeg fonda uzrokovanog ribokrađom i prekomernim izlovom od strane privrednih ribara itd...  To je danas moguće jedino političkim putem,tj da se vlast zainteresuje za taj problem,a da bi se zainteresovali treba im privući pažnju na to uz pomoć medija,protestima. Na žalost danas treba izvesti neki ekstrem da bi se na nešto privukla pažnja pogledajte malo šta se dešava,dok neko ne privuče pažnju na sebe ne može da natera vlast da reši njegov problem.
Problem predstavlja i jako mala zainteresovaost ribolovaca da učine nešto za rad ribljeg fonda zbog sve veće apatije uzrokovane i beznađem i drugim životnim problemima. Stoji da je većina ribolovaca za neke promene i da su ne zadovoljni stanjem ribljeg fonda i gazdovanjem vodama,ali nisu spremni da izađu iz svojih svakodnevnih života i problema i da nešto učine povodom toga . Takođe mnogi ribolovci,čak većina u mnogo slučajeva pod dugogodišnjim bezvlašćem ne poštuju bitne propise u veličini i broju ulova kada imaju priliko da nešto ulove,kao npr sada ovu ekspanziju štukica i šarančića,pa i nisu za neku promenu i sprovođenje zakona. Ali je to moguće u budućnosti promeniti i pre svega naterati ih da shvate da to što rade nije u redu. Pre svega mi nemamo dovoljno jake organizacije koje bi okupljale sve ribolovce i koje bi stajale ispred svih nas pred državom i branile naše interese,ovako smo mi ribolovci samo masa bez vođenja i bez cilja.
Stvari stoje ovako,treba manjina da vodi većinu i ako je ta većina danas uzdržana i ne zainteresovana,ali sa tendencijom da u buduće manjina postane većina kada vide da je nešto pozitivno krenulo da se radi i da ima svrhe boriti se- da se isplati.Sve od nečeg mora ga krene,to nije kratak posao.
Među ribolovcima ima i dosta poznatih,javnih ličnosti,treba njih i medije uključiti u borbu da se vlast lati posla rešavanja lošeg gazdovanja vodama,jer kao što rekoh treba skrenuti pažnju na problem,to nije lako ali ja ne vidim druo rešenje da manjina nešto preokrene.

Mnogo vise novca se dobija od lovstva nego od ribolova. A vecina korisnika drzi i lovno podrucje.

Neka redi svako za sebe .kako misli i oseća......moju sledeću kolekciju 2014 neće videti.