Povratak ribolovu

Započeo Vaskezz, 07 Jul 2011, 14:05:57

Vaskezz

Pre svega, veliki pozdrav svima od novog člana! Veoma mi je drago što postoiji ovakav forum.  :thumbup:

Od malena sam ljubitelj ribolova i sve što znam naučio sam od svog ćaleta i dede. Međutim, poslednjih 7,8 godina nisam bio u prilici da pecam iz više razloga... Imam dosta opreme, mnogo toga sam nasledio upravo od ćaleta, i s obzirom da od nedavno imam i auto, želeo bih da ponovom zabacim udicu. Živim u Beogradu, kod Vuka, i interesuje me koje biste mi lokacije preporučili za pecanje, po mogućstvu u okolini Beograd tj. što bliže jer mnogo radim i često nemam vremena, nažalost... Takođe me zanima koje su sada dozvole potrebne za jednog rekreativnog, povremenog hobistu kao što sam ja? Možda su ovo opšta pitanja, ali nadam se da me razumete, ipak sam već dugo van tokova.

Unapred zahvalan!

sremac13

S obzirom da si kod Vuka najbliža komercijalna voda ti je preko Pančevca, Mika Alas se zove ako se ne varam. Možeš da pecaš i na Dunavu dole, ne znam kakva je situacija s kontrolama, mada ako poneseš štap/dva i ubediš ih da si početnik verovatno će ti progledati kroz prste :)

Ja sam imao sličnu situaciju kao i ti, pecao sa pokojnim ćaletom kad sam bio mali, posle mi ceo (ali bukvalno ceo) pribor "izpozajljivali" i niko mi ni nosač nije vratio tako da sam pre dve godine kupio šta mi treba i sad sam skoro pa kompletirao sve.
Ako već ne može živeti od pecanja, čovek može da živi za pecanje. I u najmračnijim vremenima čovek koji peca je slobodan čovek. S pravom da cele zime sanja, a celo proleće, leto i jesen čeka ribu svog života.

Vaskezz

Mika Alas, veliš? Aj baš ću da se raspitam. Što se Dunava tiče, opet bi mi trebali detalji, odnosno gde bih tačno na Dunavu mogao da se smestim... U svakom slučaju, hvala na odgovoru!

Zaboravih da pitam, šta znači to "komercijalna voda"?

sremac13

Pa u prevodu da je neko gazda i da se plaća dnevna dozvola i da postoje određena pravila na vodi što se tiče broja štapova za pecanje i nošenja ulova kući.

Ja bih ti preporucio da ne pecas na komercijalnoj vodi, osim ponekad iz zabave. Mnogo je lepse nadmudrivati se sa ribom iz "divlje" vode nego sa "dresiranom". Posto nisi dugo pecao i prakticno moras dobro da se nacitas tema na forumu bolje da pecas na Dunavu,Savi, nekoj bari, jezeru i sl. Mnogo je lepsi osecaj, a i taj ulov tamo ti je mnogo drazi nego onaj na komercijalnoj vodi. Na takvim vodama riba se planski hrani i uzima hranu na gotovs, dok na "divljoj" vodi mora da se pomuci da je nadje i uzme i mnogo je opreznija i borbenija, a da ne pominjem ukus...

Vladimir Z.

Znači,nisam jedini koji je imao prekid u pecanju,slična priča kao i kod drugih pecao kao klinac sa pokojnim ćaletom i onda jedan prekid od 10 i više godina,a možda i 15 godina i onda povratak prvoj ljubavi.

A što se tiče mesta za pecanje,živim kod Bogoslovije i imam iste nedoumice,pa sam zadnjih par meseci razmišljam i obilazim mesta gde bih mogao da pecam.Kao klinac sam pecao na svim vodama koje su tada bile aktuelne,od Jojkića i Ilića,svih kanala Pančevačkog rita,kanali PKB,Tamiša na nekoliko mesta,pa do samog Dunava kod Pančevca i dunavca na Adi Huji koje je bilo moje omiljeno mesto za pecanje,ali nažalost većina tih mesta sad nisu za pecanje iz raznih razloga.Takodje pecao sam i na jezerima u Čenti,na Kajtasovu,na Tisi,Ivanovo,i na Savi,na Adi Ciganliji kad je moglo da se peca gde hoćeš,dok još Makiška strana nije bila uredjena,pecao sam i na jezercetu koje je sada Ada Safari,tad je to bila baruština obrasla trskom....

U principu najbliži tui je Dunav,samo meni lično pecanje na keju nije neko pecanje,jedino da se baca varalica,ispod Višnjice,ili Male vode su najbliža destinacija na Dunavu gde bi moglo da se ozbiljno peca,pa onda tereni kod Ritopeka i Vinče,Grocke,ni to nije daleko.

A preko Pančevca,pa najbliži je Tamiš kod Sefkerina,nizvodno kapiram da nije za pecanje,Dunavu sa Pančevačke strane je teško prići,zbog kubika,a kad je visoka voda spoji se sa kubicima i onda ne postoji uošte šansa da se izadje na samu reku,sem naravno čamcem.Može na Dunav da se izadje ispod Pančeva,kod Ivanova,ili kod Banatskog Brestovca ali to je na nekih 30 km udaljenosti od Pančevačkog mosta.

A od jezera najbliži ti je Kraljevac kod Deliblata,oko 40 km,jezero je kao iz snova,bar izgledom,idealno za pecanje.

Ja ti navedoh samo po neki primer gde ja planiram da pecam,do svih destinacija koje sam naveo se stiže za najviše30-40 minuta vožnje,tako da kapiram da to nije daleko automobilom,brže se stiže u Pančevo nego na Banovo brdo a i potrošnja goriva je minimalna.

Iskren da budem Dunav mi je omiljen i smatram da Dunav ne može da se poredi sa bilo kojom rekom u Srbiji,po svim aspektima,išao sam do Kladova par puta i dobar deo puta je uz sam Dunav,a prizori su neverovatni,mnogo moćna reka,ali bez čamca na Dunavu je veoma teško pecati,bar u okolini Beograda.

Imaš temu "tereni za pecanje" i  piše o svim ovim mestima koje sam ti naveo,pročitaj,pa će slika bar malo da ti bude jasnija,a google earth može da ti pomogne da viidš koja su ti mesta najbliža.

Ovde u kenjigradu  na reci nemaš šta da tražiš...hranjeno mesto koje je davalo šarana do pre malo manje od mesec dana je prezno(dotle je došlo) ..idi a komercijalu i odmori se ko čovek..Bar bi ja tako postupio.

Vladimir

Ako mi kažeš šta te zanima mogao bih da te preciznije uputim na neka mesta gde možeš očekivati ulov.
Zbogom Kikindo...

Vaskezz

Dali ste mi dosta tema za razmišljanje, pogledaću po forumu o kojim se još lokacijama diskutuje.
Što se tiče mojih želja i očekivanja, trenutno nisam izbirljiv jer mi je bitno samo da budem pored vode i postepeno se prisećam metoda i tehnika uz opuštanje. Kao mali voleo sam da pecam štuku na plovak, pecao sam na dubinku gde šta može, povremeno smo se cimali oko šarana mada sa njima nikada nisam imao sreće. Ali eto, recimo da bih voleo da probam sa štukama na plovak, može i na varalicu ako ne moram da imam čamac (ne znam ni da li je to izvodljivo u blizini BG-a s obzirom da su obale u travuljini?), dubinka... Sve zavisi od toga gde se šta i kada lovi, a pošto nisam profesionalac, ne očekujem da se vratim kući sa večerom, mada bi to bilo lepo. :)

Vladimir

Kad malo zahladni pokazaću ti dobra mesta za štuku na plovak, sad ako možeš idi na reke, malo pogledaj po forumu, naćićeš zanimljiva mesta u okolini Beograda.