Pecanje u "kršu" mazohizam ili?

Započeo Pirke vuk s Tise, 09 Februar 2011, 11:52:41

kad pocnes nabaditi sarane,to jest gubiti ih cesce,to se negativno odrazava na mesto,to jest riba bezi odatle i treba vremena da ponovo stekne poverenje u to mesto.dovoljno je da jedna,dve ribe iz jata budu oprezne i to prenose na celo jato.
ja pricam za pecanje direkt u krsu,a kada znamo da se saran kaci i za najmanju grancicu,mozete zamisliti sta znaci veliki krs.ma bilo je situacija da mi pokida odmah po kontri,par sec kasnije i to najlon 0.45mm,glanc nov,proveren.stavio strune 65lb,njih ne moze da pokida,ali dzaba,malo sam povecao procenat izvadjenih riba.jednostavno kad se krupan saran docepa granja,nesto mora da popusti,ili najlon,ili usta ribe,ili udica,nekad i grana popusti,pa iscupam ribu.imam dosta iskustva u pecanju sarana u krsu,i kazem da to nije idealno resenje.nekad se isplati kada nece bas nigde drugo da pipne,pa cak ni u blizini granja,desava se i to,da ga cak ni hranom nemozete izvuci,ali on mora izaci iz granja kad tad i doci na hranu a tada se koristi prilika.
eto ja skoro celo proslo leto pecao u krsu,imao par izgubljenih,velikih sarana,nsto sam i izvukao,ali nije bilo nista posebno,naj veci 9kg,ali jedan ciga stade nizvodno od mene jedno 300m otisao na vodu skroz daleko od krsa i za dan izvadi 2 kom 8 i 14 kg,a covek prvi put peca sarana.hocu reci dzaba sto sam ja pecao na mestu gde sam imao vise udaraca,kad nisam bio u mogucnosti da realizujem zakacenu ribu.
opet kazem naj bolje je pecati u bezbednoj udaljenosti od granja,a opet biti tu u blizini i to je moja strategija za ovu godinu,pa makar mi i mreze podmetali,valjda cu se izboriti nekako.

Pa mislim da je suvisno reci da niko normalan ne peca u samim krosnjama. Vec ste nabrojali glavne razloge, a jedan koji niste je da riba bas i ne obitava u najvecem krsu, posebno ne krupna.
Naravno, besmisleno sikaniranje ribe sa malom sansom da izadje napolje je i meni osnovna odrednica za izbor "krsa".

Pirke vuk s Tise

"mobi dik" reče kako je potrebna praksa za izvlačenje šarana iz "KRŠA" evo kako to izgleda u praksi:Na jednoj temi sam pisao o deda Stevi koji i dan danas peca sa bambusovim štapovima i namotačima.
Kako on vadi ŠARANA iz "KRŠA" Kad šaran udari, levom rukom hvata najlon pri vrhu štapa i vuče na dole, istovremeno desnu ruku, u kojoj je štap diže visoko iznad glave i ustaje. (to je otprilike dubina na kojoj se peca)Sa strane se vidi samo da se "NEŠTO" zažutelo i završilo u čamcu bez zamaranja i meredova.  :clap2: za deda Stevu.

Damjane, nemoj da te "zavara" onaj slucaj sa cigom sto peca na cistini. Ako prvi put peca sarana, onda je to cista pocetnicka sreca. Ali ako to se to ponavljalo, onda lik tacno zna sta radi. Nepeca u krsu nego na nekoj saranskoj stazi il na bairu, i to na mestu koje radi samo pri odredjenom vodostaju.
Drugim recima, moze se pecati i van krsa, al ne svugde i uvek. Veca je varovatnoca kad se peca blize krsu. Saran je tu, mozda se i izmami napolje, a van krsa treba da mu potrefis stazu i da ga cekas da tuda naidje, i to samo onda kad se krece.

Vise puta sami i pominjao da su navike i ponasanja smudja i sarana jako slicna po mnogo cemu (u hranjenju redje) :rolleyes: :takoje:.
Jedna od paralela je i ovo sto pominje TopMix.
Nekako uvek krs vezujemo za njegovo staniste, a u vecini slucajeva su to samo prolazna mesta, bez obzira koliki i kakvi ti krsevi bili. Razlika im je samo u nameni.
Posto je teren na kome smo dugo pecali ogroman, i sastoji se iz puno "sumaraka" pod vodom, i staza koje ih povezuju, a uvek je u drustvu bilo vise camaca, mi smo se rasporedjivali po zamisljenoj liniji kretanja ribe, smudja i sarana. U slucajevima kada riba nije bila "prisutna" i kada smo morali da cekamo "dolaske", tj. cugove, oni su se odvijali tacno onako kako smo i zamisljali, a nas raspored je olaksavao njihovo pracenje.
Kao po pravilu uvek su se javljali prvo na "najnizem" camcu, da bi se polako pomerali kao uzvodnim, i to po redu. Razlike su postojale samo ako bi se jato opredelilo da prati brezinu (redje) ili bi se "pelo" na plato i tu zadrzavalo duze vreme (cesce). Naravno ovaj drugi slucaj bi se odlikovao vremenski mnogo duzim cugom. Po istoj liniji riba se javljala i kod onih koji bi sedeli na cistini, tj. na putu ka sledecem krsu. Kod svih, kao po pravilu, prvo na levi (blize toku) pa onda na desni stap (blize obali).

PS: Jbga. pokusavam najkrace sto mogu pa cesto ispada konfuzno, a uzgred, i pored truda da skratim, skoro uvek i opsirno :sad:

Slaven

Majstore odlično napisano :ok: ajd još recimo ukomponiraj u ovo gore kako se di zadržava, mislim plato, kosina, panj itd

Pa nisam bas najbolje razumeo, ali probacu nesto.
Verovatno u zavisnosti od toka, posto se na tom terenu cesto menja, ribe menjaju i svoje staze kojima se krecu. U ovom slucaju brezina je bivsa obala, sa guscim ili redjim drvecem, koja pravi granicu izmedju 7-8m sa dublje strane i 4-5m na platou. Plato je prilicno ravan i sirok prostor izmedju dubljeg dela i trave, prosaran sto razbacanim panjevima, sto bivsim sumarcima i drvoredima.
Po brezini se ne zadrzavaju dugo vec lagano prolaze, i tu si najcesce primoran da po prestanku cuga menjas poziciju na uzvodno. Na platou se riba zadrzava mnogo duze i to najvese zavisi (verovatno) od velicine jata. Nekada su bas velika :takoje:
Moje omiljeno mesto je na pocetku tog platoa, gde brezina polako pocinje da napusta travu. Kao levak, sve sto se krece uzvodno, bilo po brezini, bilo po "platou", ili pak uz samu travu, mora da naidje na tu poziciju (ima i izuzetaka) :rolleyes:

Sad me tvister podseti  :clap2: na onu situaciju kad se lengerisem paralelno sa obalom, na prelazu sa prvog baira, gotovo uvek se saran prvo javlja na spoljni stap, onaj prema sredini reke.
I jos jedan detalj koji mi se cesto desavao ranije dok sam pecao na cistijem terenu, dalje od obale. Nahranjeno mesto je tvrdo, to su nekakve kamene ploce, kao asfaltni put, sirine otprilike 5-6m, prepune skoljki, bez prepreka, ravno ko tepsija. Satima sedim i cekam bez udarca i kad skoro izgubim strpljenje, javi se prvi saran, obicno u podne i u nekakve sasave termine. Za njim sledeci, pa citava serija, po 7-8 pecanja za sat vremena!!! Ponekad, retko, desi se da udare dva sarana u isto vreme na razlicite stapove. Znaci, naislo jato na poziciju. Al kako dodje, tako i stane. Valjda se ostali uzjogune kad se nekoliko komada okaci na udicu i napravi frku-paniku. U takvim pecanjima na cistini komadi su najcese od 2-3kg, retko veci, poneki do 5kg.
U krsu je druga prica, tamo se nikad ne zna, redje se javlja, al se uvek mozes nadati ribi svog zivota. Tada se borim sam sa sobom da ne zadremam, jer tri sekunde nepaznje.... :bye: pozdravi se sa saranom.

Godinama pecam u blizini krseva sa uzvodne strane i mislim da je dobitna kombinacija jer imate mogucnost za izbacivanje sistema i na vodu pored ali i ispod samog krsa.Ove godine prelazim na mesto ispod krsa pa cu videti rezultate.Ima li ko iskustva vezana za pitanje "uzvodno ili nizvodno od krsa"?

Pa Srdjane nema tu neke filozofije. Probas i jedno i drugo, jer su obe pozicije dobre. Dosta zavisi od stanja na vodi a i od toga da li je "krs" prolazan. Probas prvo ipred i sa'trane, a ako ribe nema ides ispod. Cesto se sidrim u sred krasa ne bi li varalicu spustio iza u neposrednoj blizini.
Kao sto rekoh, ako ribe nema a ocekujem je, onda cekam ispod.
Ipak, ovo je sve banalizovano posto se svaki krs razlikuje (tok, gustina krsa, oblik, dubina vode, brezine, okolina i vrsta tla).

okolo naokolo...U krshu se peca na direkt, kad si u KRSHU ,inache su povoljije pozicija iznad jer imash vishe uglova.A voodaa nanosi svasta na krsh.

Slaven

Ja imam jedno mjesto baš tako, nizvodno od krša, ustvari vežem se za granu tako da sam iznad nekakve krošnje stare i bacam 2 3 do 10 metara nizvodno, sljedeće granje je na jedno 50m nizvodno i ima granja desno od mene uz obalu gdje je i pliće. E sad mjesto je recimo u sezoni relativno redovno prihranjivano i produktivno, tamo gdje su udice je relativno čisto i ima jedna stepenica blaža i u stvari što sam htio reć, pecanja odnosno grizevi budu na mahove ko što je topmix napiso i u većini slučajeva od ljevog prema desnom štapu odnosno iz dubine prema pličini. I to načešće veće deverike sa manjim šaranima i onda bude stvarno puno grizova u tom nekom periodu dok  su tu ili ako dođu veći šarani onda griz dva eventualno tri i tajac do nekog drugog tajminga. I recimo što je još meni jako zanimljivo taj nekakav tajming u slično vrijeme riba grize i frendu 200m nizvodnije ili ekipi na obali koji su 500m uzvodnije a tu je granje tamo kamen itd itd smiley033

Slaven

...sve je to isto bitno da su što veće i što više, pa kakav god ko frajer bio

6-7 god pecam na istom mestu i definitivno sam uhvatio neke repere vezane za cug,poziciju javljanja i ajd da kazem i mamac.Eksperimenti sa nacinima hranjenja mi nisu nista konkretno otkrili jer definitivno ,bar po mom skromnom iskustvu,bi moralo mnogo faktora da se poklopi pa da kazem nesto sa sigurnoscu.Jedino kao sto rekoh zakljucih da mi se riba najbolje javlja od 01.00-05.00 h,po visokoj vodi ili u naponu na platou izmedju krsa i baira,po niskoj i srednjoj na pozicijama pored krsa do matice,itd,itd.Zanimljiva je prica da je tip pre neku godinu pecao vezan na sam krs ispod mene i bukvalno spustao na ivicu donje strane i izbacivao  malo nizvodno i na vodu ali cirka jednog 5-aka izvadio i vise ni griza,dok sam ja vec imao solidne ribe.Zato sam u dilemi da li je dobra odluka prekomanda na nizvodnu stranu nekog krsa.