Niški kutak...

Započeo DedaSaNisave, 23 Septembar 2013, 22:49:06

Nemanja85

Ja sutra sa jos jednim ortakom idem na Moravu, jos razmisljamo gde da idemo, sigurno cemo tu oko mosta ngde, mozda mlo gore.
Kazi mi sta si bacao od hrane? Pretpostavljam da si poslusao moj savet i bacao bombe sa crvima?  :cheesy:

hejzel_nis

bombe sa crvima , i milo fondi,hleb,zemlja i crvici u salvete...  ali mnogo manje kolicinski od tebe... :-))

milantina

Uvek slusam savete iskusnijih  smiley033 , jednostavno krupnija nas nije htela i to je... u svakom slucaju prelep dan za pecanje i odmaranje mozdanih vijuga pored vode. Ako budem uhvatio slobodno vreme eto mene sutra opet pored vode pa makar kupao crvice i glistice , ako ne onda nakon kisa. valjda ce i voda malo da nadodje. A dusa me boli za ovu nasu jadnu Nisavu, jos koji dan i ima da presusi nacisto  :sad:

Misaiznisa

Moj stav po pitanju bombi je sledeci,dodjes na mesto pecanja bas 2-3bombe i eventualno ako pecas duze jos jednom bacis 2 manje i to je to :) sve ostalo mislim da je preterivanje!mozda gresim ali kazem to je moje misljenje!

milantina

hejzel je juce vido gde i kako ja pecam :) hvatao sam skobalje i sljivare pa i siljke na 2m od obale :) stap od 4m stolicica i uzivanje :) naravno bilo je u puno beovica i to solidnijih,nisu one sitne :)

Nemanja85

Sve zavisi na kom mstu pecas,ako je voda jaca, onda to brzo spere, aakoje slabija onda ne moramnogo da se baca. Ali ako pecas ceo dan onda ti treba dosta hrane da zadrzis ribu...
Mozda gresim,ali sam ucio od dosta dobrih ribara, i oni bas dosta hrane bace za pecanje. E sada verovatno ne treba mnogo preterivati. Jos jedna mnogo bitna stvar, a to je godisnje doba, jer zavisi kolikim intenzitetom se riba hrani.

@hejzel_nis
Kazi mi jel si na istom mestu pecao kao prosli put?

Misaiznisa

Slazem se nemanja da od mnogo faktora zavisi kako ce se emsto hraniti,ali taj potez oko mramorskog mosta se hrani svakodnevno,tako da tu ne treba preterivati sa prihranom!ja gde pecam 100nak metara iznad mosta,preko puta ostrva sa niske strane tu uvek neko peca i hrani tako da idem sa rezonom 2-3 bombe i ja praktikujem da hranim i zemljom sa dodatkom neke hrane ili ribljeg brasna kako kad!Skoro sam vido coveka koji je za ceo dan bacio pa 20 bombi sigurno!moj utisak je da se riba taman skupi oko bombi on razjurim bacanjem sledecih :) mada u sustini kad je riba aktivna i hrani se ima rezona i hraniti kad nece mozes da bacis sta hoces ona nece!

hejzel_nis

Nemanja na tvom mestu sam pecao :-))
Misa peca ko direktor... u nesvest sam pao kad sam video  kako peca i jos "vata"  :-)....  iskreno ja mu nebih verovao da je vatao skobalje da nisam video...covek stvarno vatao skobalje i sljivare sa privorom za beovice :-))).   misa direktor a ja motkas sa 7m :-))).... srecom laka sedmica :-))

Misaiznisa

Na drugom mestu bih i ja pecao drugim sistemom,verovatno tezi plovak i veca udica.Onde gde sam pecao mi i lagani sistem daje zadovoljavajuce rezultate,pravi sportski ribolov,otkace mi se uvek po par komada ali u tome je draz da se nadmudrujemo :) ne kazem da nisam za akciju i gazenje po moravi ali mi se ovako vise svidja,zabodem se u stolicu namestim sve na dohvat ruke i uzivam!a eto onde je kanal na 2m od obale bukvalno,ima jedan koji je na nekih 5m od obale ali je tu voda jaca i trebao bi veci plovak i duzi stap!poslednjih 2 meseca cesto pecam bas tu i zanimljivo je da nikad nisam imao losije rezultate od okolnih ribolovaca koji su mi bili u vidiku a pecali su ili bolonjezima ili takmicarcima od6-7m i onda moj rezon ide sto da zamaram i sebe i ruku :) stolica stap od 4m i uzivaj!mada u sustini mi je najvaznije da sam pored vode i da odmaram mozak,ribe ako bude extra,ako je ne bude bar imam o cemu da razmisljam za sledeci put :) promena taktike ili primame

milantina

Na zalost nisam mogao danas da izadjem na vodu od obaveza, citav dan proveo u autu po gradu  :sad: . No hajde da cujem par saveta kako da montiram stapove za sledeci izlazak na vodu
1. velicina udice
2. duzina i debljina predveza,
3. da li olovo suzicu ili sacmicu
4. gramaza plovka
5. debljina osnovnog

Poslednji put sam probao sa udicama 10 i 12 (formax) predvez 0.16 i 0.18 , duzina predveza 15-20 cm, onda sitna sacmica (kao stoper) i olovo suza, plovci gramaze 2.5 i 3 gr, glavni najlon 0.18 i 0.20. Mada nisam 100% siguran, mozda je na ovom drugom stapu i 0.25 a ne 0.20) u svakom slucaju rad sam da prvo cujem vase savete pa da prvo obavim kupovinu (vreme je da se menjaju strune-najloni, udice ponestale a plovaka nikad dosta  :smiley: ) a onda ponovo juris na vodu, prvi slobodan dan....  Znam da mnogo trazim ali volim da pitam i ucim od iskusnijih. Unapred hvala na pomoci

Nemanja85

Reci cu ti sta ja koristim:

udica 12ca ili 10ka, zavisi sta pecam i gde pecam. Plovak korigujem od vode na kojoj pecam, ali uglavnom trazim donju granicu kako bi bio sto osetljiviji, glavna struna 0.16 predvez 0.14 a ako mrenu jurim i radi krupna (ako imam jedno dva kidanja) onda 0.16, ali uglavnom izbegavam i ne cupam ribu nego uzivam u izvlacenju. Predvez korigujes, i nikako ne postoji standardna duzina! Ukoliko je riba tu, a ne uzima, to korigujes, duze, krace, a uz to i dubinu, dok ne nadjes dobitnu kombinaciju.

Mislim da ti mnogo gresis zbog dosta jakog sistema, ma koliko se nama cinilo da je nemoguce da riba vidi debeo najlon, varamo se. Probaj sa laksim sistemom i sigurno ces imati vise uspeha. Pogotovu sto koliko sam video ti pecas na mirnijim mestima gde plovak lagano ide. U brzaku velicina plovka ne igra toliku ulogu, posto svako zaustavljanje plovka on potone zbog jacine vode.

Probaj na sledecem pecanju, plovak max 1.5gr, udicu 12cu sa jednim nanizanim crvom i jednim zakacenim da leluja, olovo suzu da bi brze potonuo sistem i da bi mamac pre bio na dnu i tako izbegnes situ. Dubinu koriguj, u principu bi mamac treba da ide tik iznad dna, nekada riba ukoliko promenis dubinu i za 1mm radi, a na drugoj dubini ne.
Eto to su ti neke smernice za mirniju vodu. Ukoliko bacas hranu, pravi odnos 2 prema jedan u korist teske zemlje, jer voda brzo odnese ako je hrana bez vece kolicine zemlje i tako dobijes samo kontra effekat da ti riba ode nizvodno za hranom (na pocetku sam se zeznuo x puta i hranio ljudima ispod mene  :rolleyes: ) ja nisam nesto bog zna kakav ribolovac, ali se trudim isto tako da od iskusnih ribolovaca koje srecem na vodi pokupim po neki stos, ovo je moje steceno teoretsko znanje do sada  :cheesy: Ako jos nesto saznam javljam  :rolleyes:

hejzel_nis

butazeru evo ti kako ja to radim za deo ispod mramorskog mosta:  udice 12-14 ...ja pecam na 14 mustad...original imas u Plovku 10 din komad i odgovorno tvrdim najbolje udice za recni ribolov na plovak...kad pogledas udicu bice ti jasno zasto... najlon osnovni za ovaj period ja stavljam 0.18 a podvez 0.14  ili 0.16 duzene od 20 do cak 40cm ... ispod 20 nikad... predlazem cralusso match najlon...prema ceni ubedljivo najbolji najlon...kosta 280 din 150m...ima u bistro na pijaci.... plovke kruskaste od 1 do 2 grama ...Olovo stavljam sacmu ali po 3 komada ne vise... Ovo je znaci za delove ispod Mramorskog mosta i za 7icu petljas ili bolinjez 6m... Od udica za mirnu vodu isto praktikujem Canel..odlicna udica ima je kod velike pijace u onoj radnji ... sa dugim vratom naravno... Ako ne nadjes Cralusso najlon za jeftine pare ti je dobar i Konger stalone i godzila....ako hoces skuplje strune reci pa cu ti dati predloge za skuplje...

@milantina

Najbolje je da isprobas sta ti daje najevec rezultate sam :) ne pecamo svi isto ,ne ocekujemo svi od ribolova isto,drugo svako mesto ima svoje neke specificnosti i zahteve,tako da probas sistem koji mislis da je pogodan za teren gde pecas ako nema rezultata menjas :) lepo ti je nemanja reko nekad i par cm promasene dubine i ucinak je mnogo manji,pogotovu u rekama kao sto je morava gde je vodostaj nizak!Ja licno uvek preferiram najlaksi mogucisistem za date uslove i dati teren,da se nadmudrujemo s ribom,svako ima svoje sanse :)Posto pecam na nekim mirnijim terenima ja idem plovak do 1g,udica 16ica,podvez 0,14 dyzina varira od toga koja riba se peca,a sto se olova tice ako pecas ciljano samo krupniju ribu trebalo bi da bude sto manje olova tj najbolje jedno sa govarajucom tezinom,ako stavis vise sacmi udica ide sporije na dno i postoji mogucnost da i u propadanju riba pokupi mamac!Najbitnija je volja i zelja a sve ostalo je stvar slucajnosti :)

milantina

Jasno je meni da ne pecamo svi isto ali eto mnogo ste mi pomogli vasim iskustvima. Duzinu predveza i dubinu prilagodjavam terenu i isprobavam ali mi mnogo znaci kada mi neko iskusniji poput vas da neki savet i predlog pa da to i isprobam. Do sad sam dosta gresio jer sam isao sa jacim osnovnim najlonima (ko da cu da vadim krokodile  :rolleyes: ) eto sada cu njih da menjam za tanje. Kupio sam na primer neku masinicu i na njoj vec namotana spulna, na njoj 0.20-0.25 ni ja neznam koji je i pokusao poslednji izlazak, al nece (sad vidim gde je problem). U ponedeljak zdravlje od boga krecem u nabavku, montaza sistema pa kom opanci-tom obojci   :cheesy: . Jos jednom hvala vam svima na savetima , pa kad se vidimo na vodi svratite na  smiley021

hejzel_nis

hehehe nema na cemu rodjo...nego kako da svratimo kad neznamo sta vozis :-p :-p :-p ...

DedaSaNisave

Yupppiiii!!! Prvi deo problema je rešen! Upravo stigoh kući sa Morave i nisam upecao ni jednog mikro šljivara, govedarca, ili peša! :rolleyes: Problem sam rešio vrlo jednostavno! Odustao sam od crva, stavio udicu 10, na nju šećerac sa aromom školjke, a mesto hranio catch hranom za šarana, karaša i deveriku. U hranu sam dodao običan šećerac i naravno zemlju!

E sad... Nije sve idealno. Postoji jedan omanji problem u svemu tome. Nisam upecao ništa...  :no:
"Ako čoveku daš ribu, nahranio si ga za jedan dan. Ako ga naučiš da peca, nahranio si ga za čitav život." -Kineska poslovica