Lovci vs. Ribolovci

Započeo Momir, 03 Septembar 2009, 18:44:08

baćko

Nemogu da odolim a da neprokomentarišem malo o odnosu  lov-ribolov. Neznam koliko će te uvažiti moje komentare ,ali bih kratko opisao moj život. Znači ribolovom se bavim od najranijeg detinjstva a to su počeci sa nekih šest sedam  godina jedan stariji komšija me vodio u carsku šumu tj krstaticu gde sam ozbiljno lovio deverike  i sitnog šarana ( uto vreme kod dva jablana je vrilo od sitnog šarana,pecao je na sve što zabaciš ), Znači moji počeci u ribolovu su vezani za šesdesete godine prošlog veka. 1984 godine mi umire otac koji je bio lovac a ribolov ga nije interesovao to je za njega bilo čisto gubljenje vremena, posle očeve smrti na nagovor prijatelja mojih i očevih odlazim u lovce i kao lovac  provodim desetak godina.  E nešto o lovu, on nije toliko jednostavan kao što se čini,prvo lovac bez psa je kao  pecaroš  bez pecaljke znači možeš pecati iz ruke (to još prolazi na moru, ali na reci i jezeru je već problem), drugo, jako malo ljudi  ima prirodan talenat za gađanje iz puške na metu koja se kreće (nepričam o lovu sa čeka ili gađanje sa naslona mete koja stoji),  jedan manji procenat lovaca nauči vremenom da puca na pokretne mete no većina nažalost  ostane uskraćena u tome i njihovi ulovi su uglavnom sporadični i vezani više za sretne okolnosti. Zbog ovih navedenih primera evidentno je da  divljač ima veliku šansu da preživi ali ( uvek postoji to ali ) tu nastupaju lopovi i krivolovci to je posebna vrsta otpada  koja je poznata i ribolovcima. Profil ljudi (žalosno je što i oni pripadaju ljudskoj zajednici)  kojima  je samo interes  bitan meso i novci , oni su inače najglasniji članovi naše zajednice  a u samoj stvari  najkvarniji oblik ljudskog roda što će reči da njima ništa nije sveto i do nikoga sem njih samih im nije stalo do njih samih . Nebih više o njima  jer odmah se neosećam dobro, kratko bih još dodao o sebi bio sam takmičar u streljaštvu  na pokretne mete i to dosta uspešan u vreme stare juge  dogurao sam u deset najboljih, drugim rečima kada sam naučio jako dobro da pucam sam lov tj ubijanje divljači je za mene izgubilo  onu početnu strast i želju za lovom držalo me je ono druženje i takmičenja no onda su počeli oni suludi ratovi i ja sam završio sa oružjem , eto ko bude shvatio  njemu čista petica ili ti desetka kako vam drago. smiley033 smiley003 smiley001

Da ribolovom ću se verovatno baviti do kraja života ali (uvek postoji to ali ) ni to nemogu da garantujem, možda mi zabrane ili neka druga glupost se dogodi, ko zna?  :huh: :sad: :bye:

Panonski Mornar

Svaka čast Zex na ovih par rečenica slažem se stobom upotpunosti a Baćka posebno moram da pohvalim toliko kratko jasno i stvarno da nemože bit svatljivije Baćko care :tongue:
Kada sklopim oči nebom naiđu lađe,
zvona, lavež, komšijske svađe, miris svežeg oranja.
Ali kada svane vetri s reke zacvile. Znam, to tuže vodene vile, Dunav sedef odranja. Đ Balašević

Momir

Svaka ti cast Backo. Mozda je sad pravo vreme da razmislis o luku i streli.

Da li i u lovu ima toliko krivolovaca kao u ribolovu :huh:

Spojene poruke: 19 Oktobar 2009, 09:21:38

Citat: Zex poslato 14 Oktobar 2009, 17:30:18
Lov sa karabinom kip lauf (jedan metak-puska prelamaca), pa odes u planinu na nekoliko dana, pa prati divljac   :takoje: i td. To je zadovoljenje praiskonskog lovackog instikta koji je kod nekog zakrzljao a kod nekog ne. Za luk i strelu je u Srbiji potrebna dozvola, verovali ili ne :sad: a lov lukom i strelom zabranjen. Zato nije zabranjeno sa poluautomatskom sacmarom da lovis polupitome patke i fazane odgajene u fazanerijama, naviknute na ljude :no:. Za mene je to isto sto i ribolov drogiranih, natovljenih sarana u ribnjacima. Ej!prvo ,kao naviknes sarana da jede boili pa ga pecas na boili. PA, JEB. TE NAVIKNI GA DA TI JEDE IZ RUKE PA GA HVATAJ ZA REP  :rlol: :rlol: :rlol: :rlol: :no:

I sa ovim se 10000% slazem ,a to sto je lov lukom i strelom zabranjen nemogu ni da komentarisem  :grin: :veryangry:
Nothing makes a fish bigger than almost being caught.

pretpostavljam da je lov lukom i strelom  zabranjen zato sto je tih-necujan-idealan za lovokradice,a za posedovanje  je dovoljno clanstvo u nekom streljackom udruzenju.

Momir

aaaaa...dobro zboris druze  :thumbup: mada ako se ribokradice ne ustrucavaju da koriste dinamit mogli bi i ovi  :grin: :veryangry:

kole

Momire, sve mi se čini da si stekao pogrešan utisak o lovu i lovcima.  :wink:
Što se lova lukom i strelom tiče, mislim da bi bio uspešan isto koliko i ribolov takvim oružjem, t.j. vrrrrrllloooo teško bi ulovio nešto.

Momir

ma neeeee :no: , nemam ja nista protiv lovaca...bas nista  :no: nego sam mislio vise figurativno ovo za dinamit  :embarassed:
Gledao sam na F&H kanalu lov lukom i strelom u nekim savanama,svasta su lovili  :takoje:

kole

Upravo tako, može da se ulovi, ali u specifičnim uslovima i opremom koju retko koji lovac može da priušti.
Nisam ni mislio da imaš nešto protiv lovaca, nego da nisi shvatio da ne može uvek da se ulovi, bez obzira što lovac ima pušku a divljač je nema  :lol: . Isto kao što ni ribolovac ne može svaki put da upeca ribu.
Na stranu to što lovci imaju, kako OBAVEZNE, tako i dobrovoljne akcije zaštite i prihranjivanja divljači, odstrel štetočina ....
Mnogo je veća kontrola broja odstreljene divljači, nego što je ulovljene ribe. Postoje kvote za odstrel po reonima, t.j. LU, znači zna se tačno koliko koje divljači sme godišnje da se odstreli u kom LU.
Svega toga nema kod ribolovaca ...

Momir

Sve je to na srecu ,a na nasu zalost mnogo bolje uredjeno nego u ribolovu  :grin:

kole

Biće i u ribolovu, pogledaj samo kako je kod Haube. Doći će to i kod nas  :takoje:

kole

Pre neki dan gledam na F&H, mušičari na reci Tajn u Engleskoj. Do pre 10 godina riba potpuno istrebljena, što zbog krivolova, što zbog zagadjenja. Kažu da nije bilo ribe UOPŠTE u reci. Strogim zakonima o ribolovu i ekologiji i veštačkim mrestom uspeli su da je potpuno oporave. Sad je tamo raj za mušičare.
Tako da, sve se može kad država reši da hoće.

na kanalu

evo citam u"novostima"titov dnevnik i kad sam procitao ovaj pasus samo sam pomislio koliko smo srecni bili sto nije bio ribolovac  :rlol: :rlol:

Danas sam pošao sa još tri druga u lov na fazane i zečeve u Bačku, na lovište Vranjak.
Imao sam sreću, jer sam ja sam ustrijelio 26 fazana, jednu šljuku i 14 zečeva.
Lovcima sam odredio za prijem u Prezidijumu Narodne skupštine Jugoslavije na 29. novembra.
Bio je to vrlo lijep dan. Fizički sam se prilično umorio, ali sam duhovno osjećao vanredan odmor

dobar je ovaj deo da je sam ovo sve pobio...chik brale pucaj kad si sa njim  :cheesy:
veni,vidi,vici

baćko

Dobro ovo baš i nije merodavno to su oni što su mu se duboko zavlačili u sražnji deo morali iza svakog grma ili  drveta puštati  divljač i sasvim normalno da čovek onoliko nalovi, da komentarišemo da li je ili nije u redu  suvišno je.  :rlol: :rlol: :rlol: :wink:

na kanalu

da da backo zamisli da je bio ribolovac,morali bi ronioce angazovat za kacenje  :rlol: :rlol: :rlol: salu na stranu,zao mi je sto sam cuo da je opet jedan lovac poginuo od slucajnog hica vec prvog dana lovne sezone.moramo se i mi pripaziti,vecina kanala u vojvodini gde pecamo su na lovnom podrucju...nego,kad pocinje sezona lova na patke posto ih na"mominom"reviru ima bas puno a voleo bih da znam kad ce krenuti na to.dragi su mi lovci ali me vec jedanput kacila sacma po g... pa ne bih voleo opet  :huh: