Aktivnost ribe i uspeh u ribolovu - 2017. godina

Započeo Allex, 05 Jul 2017, 14:06:24

Saran-nisam ga pecao, mrena-nisam pecao, deverika i babuska-bilo je dosta na fider lepih komada, som-nisam pecao, smudj-10 komada od kojih 5 u meri. Poceo ga pecati pre 20 dana aktivno. Stuka-samo jedna kilasica, nisam isao vise od 5 puta. Mrsavo, ali ako bude smudj radio lepo do Nove godine bicu zadovoljan. Oko 60 izlazaka do sada.

Meni najgora godina,u poslednjih 10 otkako sam se u ribolov vratio vecom strascu posle pauze oko 5g,prosla je isto bila katastofalna,ali sam barem isao 100tinak puta,ove godine nazalost 40tak.Jedna riba vredna pomena na prvom izlasku i to klen 1380gr,znao sam da nece izaci na dobro,kao ni jedna godina do sada kad su mi prve ribe bili klenovi.Som moja omiljena riba, dva otkacinjanja komada preko 5kg na istom izlasku,bezbroj malisana vracenih da porastu,10tak jedva preko mere od toga 4 na poslednjem izlasku na soma,svi pusteni da porastu.Belu sam slabo pecao,mozda 30tak kg,sarana izgubio 2-3kom,izvadio ni jednog, kuci za celu godinu doneo 2 alava klena koja su progutala varalicu.Smudj ni jedan,stuka ni jedna,skobalj ni jedan,bandar ni jedan sve u svemu katastrofa :grin:

Zoran

Fider, izuzetno zadovoljan količinom, veličinom i raznovrsnošću ulova, šaran 10-ak komada 2-4,5 kg, izuzetno zadovoljan, smuđ 10-ak komada  od 1-2kg, takođe vrlo zadovoljan. Jedino som me nikako nije hteo, svega 2 komada u meri. Generalno sam vrlo zadovoljan ovom sezonom, a nadam se da ću do kraja uspeti da vežem još par puta po par dana u kontinuitetu.

vlada1978.

Pisao sam u još jednom mom postu da goru godinu što se tiče ribolova u poslenjih nekoliko godina unazad nisam imao  :no:. Jeste da sam i sa vremenom bio u škripcu što naravno nije dobro i verujem da nam svima manjka  pogotovo nama ribolovcima jer bih da je moguće zapostavili sve svoje obaveze zbog ribolova i njegove draži koju on nama pričinjava i za koju samo mi znamo. Prvo sama priprema mesta, prihranjivanje i primamljivanje što sam odrađivao nekada kada je pauza za doručak na poslu itd. Ne kažem ja da je to loše odrađeno i nekvalitetno.  Ali imao sam bar 15-20 spojenih izlazaka po 48h efektivnog ribolova plus što sam izlazio na vodu kad god sam imao bar i malo vremena. Nekoliko naleta i kidanja i to je sve što se šarana tiče :sad: a i u opšte bela riba itd. Bedno, jadno, nikakvo. Ispod mere, sve u svemu loše. Bez obzira da li je u meri ili ne ja to sve vraćam u vodu. Ali tema je aktivnost ribe i kako je ko prošao ove godine. Jeste da je riblji fond jadan i bedan što je se pokazalo na delu a i u praksi. Dešavalo se da za 24h nemam ni trzaja(još na feeder) a o konkretnim udarcima i o ulovu da i ne govorim. A biće još gore ukoliko se i ovo malo ribe ne bude čuvalo i izlovljavalo na sve moguće načine i kako ko i gde stigne.

mrjr

Ribe ima,ali nikada podjednako svuda.Zato se i dešava da neko razvaljuje,a neko duva,a love istu ribu.Ne treba generalizovati.Da bi se stvorila šira slika treba posetiti što više terena.Ja često čujem kako je neko odvalio smudja tu i tu,a ja istovremeno na par km dalje ništa danima.Naravno i takve informacije treba uzeti sa rezervom.Najveći problem je pronaći barem neki spot koji nije izraubovan,a u mom slučaju gradskog kejskog pecanja je to "mission impossible".Ova godina polako ulazi u prosek, što se mene tiče.Nisam ni nezadovoljan,ali ni prezadovoljan.

БУЏА БАБУШКА

Рецимо да је просечно било, није лоше. Што се сома тиче, никад више комада и никад више у мери. Нису прлеазили 3 до 3,5 кг али је боље него претходних година. Штука, никад више комада на дубинку и то огромна већина у мери, али не преко 2кг. Смуђ нула, али му и нисам посветио превише пажње, можда 5-6 излазака на џиг. Шаран само на комерцијали. Бела риба, никад више рибе, али никад ситнији комади (или ја не знам то да селектујем). Иначе, 60ак излазака на воду и можда 5 комада донетих кући (углавном сом и штука). Нека пливају брате, треба и следеће године нешто да трза  :cheesy:
Поздрав за Сркија :)

vlada1978.

Slažem se apsolutno sa tobom(mislim na gos.mrjr). To si u pravu, ali ne možeš Ti, ja ili neko od nas da nađe takav spot i mesto pogotovo vode koje su napadnute  sa svih strana. Koliko puta ti se dešavalo da pronađeš i skopaš mesto gde ćeš da pecaš. Očistiš, prilagodiš tvom načinu ribolova bez obzira na ciljanu ribu koju loviš. Prihranjuješ i primamljuješ redovno, pravilno i kvalitetno nedeljama i mesecima. Kada trebaš da dođeš da pecaš čovek već sedi tu. Šta ti preostaje nego da nađeš drugu lokaciju ili se vratiš kući. Ja nikada, niti ću npr.sesti gde se očito vidi da tu neko dolazi i peca. Ali opet kažem nije svuda i na svakom mestu isto. Govorim o divljim vodama naravno.

mrjr

Postoji rešenje u mom slučaju (varaličara smudjaroša) a to je da treba znati kada koji spot daje ribu! Mnogi odaberu dobro mesto,ali u lošem trenutku ,ili loše mesto u dobrom trenutku  :cool: Znači, ja tamo gde pecam, mogu sa solidnom verovatnoćom da procenim gde i kada da odem.Medjutim , konkurencija je takva da su na nekim mestima ljudi stalno, jer idu logikom da će pre ili kasnije da proradi baš tu.Kod smudja je to i pravilo ,često.Nema ga danima,pa i nedeljama, a onda iznenada krene i to traje dok ne ode dalje ili dok ga ne popecaju.

vlada1978.

Smuđa na žalost ne lovim, jer je tako da kažem faktički nestao. Nema ga više na ovim vodama gde ja pecam. Tako da nisam merodavan ni da pišem o tome jer ne poznajem dovoljno njegove navike, način ishrane, migracije itd.. :huh: Ja sam više naklonjen šaranu, babuški, karašu itd. Znaš već o čemu pričam. Method varijanta da ne skrećemo sa teme. :bye:
Strpljenje je umetnost nadanja.

Mislio sam da ne pisem post jer idem sutra na pecanje, pa rekoh sebi mozda sutra bude nesto vredno pomena ali sam skapirao da u ukupnoj statistici i vrhunski ulov ne bi bas puno uticao  :lol:

Elem, pocetak sezone uzasan kao sto smo vec pisali na donjem toku Save. Ubedljivo najgori jun i jul mesec od kada pecam na Savi. Nekoliko sitnih mrena do 800g, jedna deverika od oko 400g i jedan sljivar mozda i manji u nekoliko pecanja. Probao nekoliko razlicitih lokacija ali je bas slabo bilo. U istom tom periodu donji tok Drine i Sava ispod usca Drine daju sitnog skobalja i sitnu mrenu, sto i nije nesto ali opet bolje nego mrtvilo koje je vladalo u donjem toku.  Par izlazaka na Dunav daju neku jadnu belu, Sava i dalje nista. Galovica preko leta davala je babusku (200 - 500g)jedno vreme bas dobro ali je ja nisam pecao, ali sam bio par puta i gledao kako ljudi pecaju na plovak.
Preko leta probao par puta babusku, ploticu i sarana na donjem toku Save ali bez ikakvog uspeha. Mada je generalno to los period bio i ranijih godina. Na Drini oko Ljubovije sam imao nekoliko skobalja oko 700-800g, mrenica oko pola kg i sitnih plotica. Prosao je i avgust i septembar bez iakavih desavanja.  U gornjem toku je bilo nekih desavanja ali ni to nije sjajno (mada te terene nisam oblilazio do ove godine pa ne mogu sa sigurnoscu da kazem da li bilo losa aktivnost ili ne znam). U okotbru je na kraju bilo mrena lepsih ali takodje losije nego ranijih godina.

Prosto mi je neverovatna cinjenica da na 10ak nocnih izlazaka na 3-4 mesta u oktobru nisam imao ni jednu deveriku, sljivara...  samo po neka mrena i somce.   Tako da se sezona blzi kraju a ja nisam na Savi upecao nijednu ploticu, protfisa i sarana. Imao samo jednu malu deveriku i jednog sljivarcica za celu godinu!!!!  Nisam imao ni jednu pecanje sa dosta uhvacenih krupnih riba, o dvocifrenim kilazama da ne pricam.  Ako je za utehu oborio sam rekord i uhvatio najvecu ploticu do sada, na Drini, oko 2kg. Pa ako sutra ne bude nekog pomaka, to ce mi biti i jedina svetla tacka ove godine, + i to sto sam upoznao lepe terene u gornjem toku Save koji ce, nadam se sacekati neko bolje vreme da pokazu svoj potencijal

Vratih se sa pecanja i zvanicno zavrsih sezonu u okolini Macvanske Mitrovice na Savi, javila mi se mala mrena, taman da se pozdravimo, do nekih sledecih boljih dana.. :cheesy:
Sto se tice juna, za Savu je to mesec za zaborav, voda mala, spora i bas topla za taj deo godine, u startu losi uslovi...imao par izlazaka, ali sitna riba je dominirala (deverikica ko prst).
Zatim u prvoj polovini jula ta tradicija se nastavila(sica sa po kojom mrenicom)sa par izlazaka na Dunav, epilog je bio gotovo isti. Uvidevsi da od ta posla nema nista, dao se u potragu i ispitivanja za novim,drugacijim terenima u gornjem toku Save, sve do samog usca Drine u nadi da ce se riba odnekuda pojaviti...i pojavila se samo u jos sitnijem obliku deverikice i mrenice, sa po kojim skobaljcicem.. :cheesy:
Za utehu ovaj period je bio zanimljiv zbog stalnog istrazivanja drugih mesta ( po 100-ti put neverovatno kakve terene i vode imamo), ali istovremeno porazavajuci, zbog javasluka koje smo licno mogli da vidimo na istim.
Onda druga polovina jula posvecena Drini sa par zanimljivih pecanja(donji tok), mahom skobalj do max 500gr, sa po kojom mrenom, najveca oko kilo i po...
Avgust i septembar preskacem, jer sam u tom periodu izgubio kompas o pecanju i vodostanju. :sad:
Oktobar ubedljivo najbolji od najgorih meseci, par lepih pecanja na Savi i Drini(donji tok), sa znatno krupnijom ribom sve preko kilogram...(mrena, plotica).
Naglasio bih takodje, kroz sve ovo putesestvije sam iskljucivo federisao i nisam uhvatio niti jednu deveriku tezu od 400gr.. :eek:
Nazalost nemam tacnu evidenciju izlazaka, ali preracunavajuci se dosao sam do broja 40-45. :cheesy:
Ostaje nada da ce se sledeca godina popraviti u svakom segmentu. smiley033

I kad sve izlaske saberes, jesi uhvatio ove godine 100kg ribe ukupno?

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

Ako racunici dodam i komercijalu u martu i aprilu tu sam negde :rolleyes:

Ja sam uhvatio i 200kg,od toga 30kg bele i somica 170kg prosek po izlasku 6-7 od 500gr do 2,5kg,ovih manjih velika vecina,svi plivaju naravno,iskreno se ne secam da sam ih vise hvatao nego ove godine,ali dzabe kad ce nestati negde kao i godinama ranije :takoje:

Licno mi vise nije imperativ koliko cu ukupno kolicinski uloviti, veci adrenalin mi pumpa lomatanje po drugim lokacijama, i pronalazak ribe na istoj, tj vreme kada radi...