Aktivnost ribe i uspeh u ribolovu - 2017. godina

Započeo Allex, 05 Jul 2017, 14:06:24

Glodar

Isti slucaj, najgora sezona, od 30ak izlazaka oko Dunava, Tamisa, i okolnih kanala samo 3 normalne stuke, 1 veci cverglan sto je dosao na varalicu i 2 male stuke sto su vracene.

To je to za sad, a pokusavao sam po 5 sati, menjao mesta, menjao varalice, i dubinac mi stajao sa strane ovih poslednjih par izlazaka reko nekad sarana da probam dok varalicarim, ali sve slabo, i ostali ljudi sto zateknem su bez ikakvog ulova.

Iz Borce sam, pa ono tek zbog toga se jos vise smorim jer su ovde unistili kanal koji je imao sve a sad nema nista, prvog a i sve naredne sarane sam ovde pecao bez ikakve prihrane dok je bio dobar kanal, i nisam morao da se cimam nigde daleko da pecam.

A sad ove godine gde god da sam isao tuga, umorim se zabacivajuci, probavajuci razne varalice da ispitam da nije do toga, mnogo losa sezona, nadam se da je samo privremeno i da ce grabljivice poceti da rade.

RobinEM

Danas sam VAS konstantno citao na poslu ali nisam imao priliku da komentarisem, svaki puta kada pogledam vodostaj bacim oko i na forum. Zadnjih 10 godina pecam samo na Savi i nigdje drugo pa tako samo o njoj mogu da pricam. Kod nas nije da riba radi nego razvaljuje bukvalno. Krenut cu sa mojom dugogodisnjom pozicijom gdje sam prvi puta okupao hranilicu. Krupan kamen jak protok vode dubina sa prvim korakom metar pa kako odmice do 6m nekada znam zabacivati iz stomaka toliko blizu riba zna da radi. 2015 skobalj se jako dobro lovio do 1kg po komadu prosjek (800gr). 2016 august septembar lovio se šljivar bas krupan i prosjecna mrena 1-1,5kg koja je bila tolko dosadna da se nije moglo pecati, covjek za jedno pecanje uhvatio 53 kom samo mrene. To je riba po meni koja treba da dojde 3 puta na dan samo da digne adrenalin jer pored sve borbe u toku ona se zakuca pod nogama i konac kao pracka stoji pod uglom od 90stepeni. ako popustite sekundu hranilica je pod kamenom a ako pozurite novo vezanje udice vam ne gine. Proslo ljeto je takodje u maticu dosla sitna deverika ka mali prst sto je cudno za kamen i maticu i ona i pes su se smjenjivali na crva. Vrh stap samo malo zatrese kao pes pa ako nesto drugo radite ili montirate kazete sebi neka neka stoji min svakako letis napolje (misleci na pesa) ali prilikom podizanja stapa kroz sekund samo sistem oteza i tako sve to vucte do povrsine kad naglo opet olaksa. Gospodin Smuđ se zaleti na tu devericicu dva sam izvukao koji su cisto zakacili duboko u ustima za gornje nebce.2017 lose pocela dva pecanja ni riba ma i pes nestao u dubini. Zadnji put kazem nista feeder ponesm varalicar ( hvala Ibanezi ) i pokusam dobiti kakvu grabljivicu. Nakidam se gumica cujem samo kuc kamen i sledei puta je vec jig pod njim. Zanimljiva je aktivnost ribe kedera ali kakvih pod nogama sve kao dlanovi idu obalom na jedan metar i struzu kamen. Sva moguca riba je tu prati sunce i hrani se uz obalu. Bucoviih tiskaju na suho nikda nisam cidio da riba leti 10 cmiznad vode. Riba se sulodo izmrijestila vodostaj je bio odlican, nije se razlila nego je bila do polovine naspe niko nije mogao pecati adugo se tako zadrzala

Spojene poruke: 06 Jul 2017, 22:50:30

Poslije toga mijenamo mjesto idemo 10 kilometara uzvodno na izgled sava plitka ali se pojavljuju slike ulova sa slicnog pejzaza. Sava mirna i tiha susta suprostnost od prvog mjesta . Skrenuli smo s puta i prvo mjesto sa dosta prostora bilo je nase. Bacali mijnjali mamce i poceli dobijati ribe sitne plotice nakon sat i pol bacanja hrane ( oko 2kg). Nisu to bile robe za cuvarke ali su ribe a trazilo se nesto da se izvadi iz vode konstantno jedan stap u tacku a drugi saraj okolo. Onda smo poceli bacati sve dalje ribe su bile vece i vece i redale su se konstantno sa i bez hrane u hranilici. Sledece sedmice smo poranili dosta ribica vec bilo na vodi kraj nas prolazi lokalac i zaustavlja se 30 metara dalje na sebi ima cizme ribarke ulazi u vodu i ide tako 15 metara nije mu ni do pasa ostavlja me u cudu usao je samo da baci hranu. Pridjem mu on mi objasni da je sve plicak do plovnog kanala.    Zamahujemo koliko smijemo stapovima riba odmah reguje ispod kile je nema pucaju i predvezi ludnica i uzivanje. Plotica za ploticom i svi koji su bili love je samo je problem kako dostici taj plovni dio. Mavera jos nisam smio potegnuti iz sve snage. U nedjelju ce te imati i slike ako vodostaj bude povoljan jer se sava digla metar i temperatura je pala sfa 26 na 18 stepeni pa cemo vidjeti.

Robine, ocekivao sam takav tvoj odgovor. I kod vas se riba javlja na specificnom mestu, ali na srecu mozete da ga dohvatite.  Problem je sto sam kod nas sva ozbiljna izbacivanja ribe video na 80-100m od obale, a tamo je nemoguce pecati sa obale.  Veca voda, veca daljina, jbg....  Riba prilazi po nekada. Do 40-50m radi samo sitna, a po neki ozbiljnij komad imaju samo oni koji pecaju svaki dan i dan i noc.  Konkretno je moj kolega imao mrenu od 3kg, tu negde gde je pao i taj saran od 8kg, ali on ima splav i stalno je na vodi, i sam kaze da je lose i da dominira sica.

smudjoslav

...Allex ti si jedini od stotine ribolovaca u Pancevu/Starcevu koji se trenutno hvali ulovom na nasim terenima...
Svaka cast...

Allex

U aprilu sam imao nekoliko izlazaka na Dunav i dan pred zabranu sam dobio dva bucova od kilo i po i imao nekoliko strahovitih udaraca.Sitne ne računam bilo ih je par. Zatim pauza sa pecanjem do pre nekih 10ak dana zbog obaveza, izađem na vodu i dobijem bucova od oko 2kg. Pre dva dana ,dobijem 4 sitna komada od oko pola kg, jurio nešto veće međutim nije došlo.Naravno, bilo je tu i promašaja i lepih udaraca ,ruke da ti zazvone..Pritom kao što rekoh kedera u jatima, nikad ih toliko nisam video.Nije da sam mnogo izlazio na vodu ali shvatićete otkud mi utisak da je riba dosta aktivnija u odnosu na prošlu godinu. Međutim sad dok čitam šta kolege pišu i malo pogledam galerije ulova , to je izgleda samo moj neki lični osećaj.

Jutros u 4h mi drugar šalje poruku ( bio prisutan juče) inače ne peca ali voli da dočeka zoru na terasi svoje vikendice uz kafu i rakicu .
Kaže ovako nešto u životu video nije, prizor ne svakidašnji  Bucov haos pravi , puca na sve strane ludilo.
Možda je nešto i krenulo da se dešava . Kasno videh poruku inače sam bio rad da ukrstimo koplja , pa kom opanci Tom i Džeri  :cheesy:

jera

"....... u pecanju postoje "rodne godine" i one druge,kao u poljoprivredi.Vodni režim ,naročito u doba mresta utiče mnogo,a i niz drugih faktora......"  mjrj

" Pod savrsenom vodom smatram vodu koja ima visok maj-jun vodostaj, koji kasnije polako opada na letnji i ne prelazi 25 stepeni temperaturu vode......."  Ad fines

100%  :thumbup:

trihogaster

sarandzija

NikolaNS

U Futogu ove godine znaaaaaaatno losije nego prosle godine. :no: Jedino sto se skobalj pojavio u velikoj kolicini. :thumbup:
Rekao je Dunav, a on dobro zna, Na prvom je mestu zemlja Srbija. A gradovi i prije i sad, Kako Dunav rece, to je Novi Sad.

nebojsa.kg

Ja sam uglavnom na Velikoj Moravi ili na Gruzanskom jezeru. Ne pecam nesto dugo, od 2012, ali u tih 5 godina, goru ribolovnu sezonu nisam imao. i kad ima ulova sve je to sitno. Mislim da su divlje vode, ojadili. Ne kazem da nema ribe, ali sve slabije i slabije. A ja komercijale ne volim, niti imam neku zelju da idem.

Anker

Dunav, nizvodno od Beograda, u panjevima iz čamca za 2 dana:
na kukuruz 2 šarana od 3 i 4 kg, 4-5 smudjeva 0.8-1,2kg na filet. :thumbup:

bladerizer

Pozdrav kolege evo da obavestim one koji vole da idu na dtd kanal da je opet krenula voda i da se i zadnjih par dana lepo uvata bela riba na stiropor i da jos bolje radi smudj ,ja ga nazalost nepecam zbog povrede ruke ali moji prijatelji ga hvataju na ribicu i to u vremenu od 2 sata posepodne do 7
Leleee otkaci se

kanali standardno, reke za sad ispod proseka.  Ko zna i kakva nas jesen ceka. Malo je bilo padavina do sad, da ne krenu neke kise pa grune vodurina i zezne i ranu jesen.... :sad:

Jednom rečju tuga.. :no:  Sezona još nije gotova,ali ako se do sada nisam napecao,neću sigurno ni u preostalih mesec i po.. :rolleyes:
Sava kod BG-a nikada gora i nikada manje ribe nije bilo..Dno je popločano glavočima od obale do obale.. :smiley:  Na Dunavu slično.Na Tamiš ne idem već pet godina iz poznatih razloga(poluprazan).
Uhvati se tu i tamo bela riba,i to uglavnom na mišiće,ali plemenite vrste u meri su postale toliko retke da kada se ulove,to mora odmah i da se zapiše.. :no: :sad: