Tretiranje vode krečom

Započeo vlada1978., 29 Mart 2017, 10:58:49

vlada1978.

Pozdrav svim kolegama i pravim sportskim ribolovcima. Juče sam išao na mesto gde lovim godinama i imao sam šta i da vidim (sve uništeno i splav i koliba ma sve kompletno). Kakav smo to narod neka ide dođavola sve ali neću da se nerviram i skrećem sa teme.
Nisam išao da pecam nego sam išao čisto da obiđem mesto, da bacim nešto prihrane, da izmerim temperaturu vode (10c u plićaku znači dole teško i da je 5-6c jer je duboka ova voda gde ja lovim. Posmatrao sam i vodu. Deluje bistro zeleni se milina Božija. Rano mi je da čistim spot negašenim krečom jer to uvek radim krajem aprila i u maju jer kreč uništava alge koje su pri donjem sloju vode koje oduzimaju kiseonik a ujedno i očisti (dezinfikuje) spot gde bacaš hranu i pecaš i zadržava je tu zato što ima i hrane i dovoljnu količinu kiseonika. Verujem da ljudi koji to rade znaju o čemu pričam. Jer je to baš stara voda nije baš mnogo površinski velika npr. 500m x 200m, prava divlja voda ali je i duboka. Napomena, ni u kom slučaju HIDRAT kreč ili tako nešto, ne daj Bože da neko to uradi, potruje sve živo u vodi. Nego ja kupim u kamenu pravi prirodni kreč netreba ti 10 kg, ja obično uzmem 1kg tog negašenog pa pogasim kući pomešam sa spod-mixom ne u mlevenu primamu ili prihranu i bacam na spot pre markiranja to ponovim za 4-5 meseci ali sa pola kg kreča znači samo jedanput, ne stavljam kreč stalno u spod i primamu. To na početku sezone i do sada nije bilo nikakvih problema. Pozajmim od drugara čamac, odveslam do tamo i samo obično jupolka sa spremljenim spodom i krečom je najbolja i izrokam to na spot i mirna Bosna, čisto i bezbolno što kaže taj moj drugar. Pre je još to i moj deda radio pogotovo na stajaćim vodama gde je dno puno i prepuno kojekakvih čudesa, algi i truleži ako loviš dubinski te alge uzimaju dosta kiseonika pa riba izbegava da se spušta na dno, jer spot za šarana npr. ne sme po nekom mom mišljenju da bude manji od npr. 5 x 3m a ne veći od 10 x 5m tako da ja mislim da je to neka idealna veličina spota. I pisao sam u jednom od postova što se tiče tih tako dubokih jezera ili bara da riba ispod 5m dubine ne raspoznaje ni jednu boju (čuo sam od starijih ribolovaca takođe i čitao sam o tome) ovo ostalo uzima isključivo oslanjajući se na čulo mirisa i bočnoj liniji.
Pozdrav i bistro na vodi.
Strpljenje je umetnost nadanja.

Joooj sta se sve radi da bi se uhvatila riba   :wink:

Pored toga sto nosim torbu sa stapovima, stolicu, 10ak vrsta hrane, crve (davljene, kastere,trkace), sito (4 i 8mm), roleri, drzaci i jos mnogo, mnogo toga
NE MOGU JOS I KREC DA GASIM  :shocked:

Ponekad se pozelim decackog pecanja kada sam isao na vodu samo sa stapicem i kuticom crva u dzepu
na vodu idem prvenstveno zbog toga da odmorim malo i uzivam u tisini i nekom svom miru

P.S
Vlado da me ne svatis pogresno, svaka cas za tvoj savet i sto si podelio sa nama tvoja iskustva  smiley033

ali moje neko misljenje je da nebi krec nosio na pecanje pa makar nikada ne upecao

Vlado, mislis da ce ta kolicina kreca na sezonskom nivou nesto pomoci? Ribi ne prija krec ali joj pomaze i ubija razne parazite koji se brzo mnoze na maloj i stajacoj vodi. Koliko znam po revirima koji su slicne povrsine (doduse mnogo manje dubine) kada bace krec zbog algi nema pecanja bar 10 dana. E sad,  stavljati hranu u krec, to prvi put cujem.
Admini ce svakako prebaciti ove postove u adekvatnu temu, recimo pravljenje mesta posto ovo veze nema sa feeder hranom.

vlada1978.

Ma ok je sve slažem se ja sa vama,mene je najviše pogodilo to što mi je neko upropastio mesto,pa sam zalutao malo i sa temom.Dobro nema veze neka se i obrišu ove moje poruke,slažem se i sa tim.Nikakav problem obrišite ih niti se ljutim niti imam nameru,zalutaš pa šta da radim .Pozdrav i sve najbolje.

specialized

Vlado jesi upecao sarana isti dan kad si mesao krec i hranu? Jesi li razmisljao o rastvoru plavog kamena?  :smiley:

vvuukk

znao sam da ce doci do bordoske juhe...ljudi pecate ribu a ne peronosporu ...

Ribnjaci kažu....

Mišljenja sam da ipak kreč treba ostaviti ljudima koji se u to razumeju da slučajno svojim nekim nesmotrenim gestom nebi napravili više štete nego koristi. Kreč koliko je koristan toliko može biti i štetan. Ja se lično sa tim ne bih igrao.  smiley033

Koristili smo ga za vikendice posle poplave, ali da cistim mesto sa krecom?! Malo je to previse egocentricno i pitanje je da li je dozvoljen takav pristup!
Zamislite kad bi svako svoje mesto malo od oka tretirao po predanju dede....
Bolje obalu da ocistim, ribama ne smeta, a vise se gluposti gomila

vlada1978.

Neznam to što sam ja napisao nije obaveza ali samo znam ako neko mrzi da uništava prirodu a pogotovo riblji fond koji je itekako narušen onda sam to ja. Pa kod nas se tim krečom čiste bunari za vodu za piće. Nošena voda sto puta na institut za vodu i plus laka voda nema kamenca. Pa primer slatko od šljiva takođe se drže šljive u kreču pa slatko bude kao kristal i meko. Ja samo znam da nisam ubio ni punoglavca ni otrovao a kamo li ribu što sam to radio. Drugo su reke i jezera gde voda stalno cirkuliše i ima dovoljno kiseonika, ovo je bara koja je ostala posle prolaska "sistema" bagera itd. (poslaću fotku) i veoma je siromašna kiseonikom ali je sa dosta prepreka i prelazaka sa manjih dubina u velike tako da ovi  smiley302 nisu uspeli tu da ga unište na njihovu žalost.Eto toliko, nisam ja rekao ni mislio ništa loše ali pričali su mi iskusniji ribolovci da šaran izbegava da legne i zadržava se na spodu ili na dnu ukoliko nema dovoljno kiseonika. Ja tu lovim i koliko sam primetio hvala Bogu ima ih baš pravih kapitalaca. Pisao sam i u predhodnim postovima da moji feeder-i tu nisu imali šanse pa kada idem tu da lovim menjam sve kompletno. Parabolici, jaki i kvalitetni najloni,snag-leader,oštre i kvalitetne udice itd. Inače ako misliš nešto da dobiješ tu jedino takvi sistemi imaju šanse . Jer poznajem i imam iskustva sa tom vodom.Pozdrav i bistro na vodi.