Težak feeder ribolov na velikoj reci

Započeo Ad fines, 25 Januar 2014, 23:44:33

Pominjali smo vise puta feederisanje na velikim rekama i u jakom toku, pa da iznesem svoja zapazanja od prosle godine.  Sto se kaze, izforsirao sam feeder od juna do novembra na Savi, na istom mestu, s ciljem da sto vise naucim i napravim "podlogu" za sledecu sezonu jer sam u feederu apsolutni pocetnik. Probao sam 2012e par puta ali sam se posle par neuspeha vratio na bolonjez. Ovog puta sam resio da, bez obzira na sve, istrajem.

Posle par pecanja na plovak u stvarno jakoj vodi koja je bila pocetkom juna, krajem juna sam krenuo sa feederom. Odabrao sam mesto na kome sam ranije pecao na plovak samo sam odlucio da pecam dalje, oko 20ak metara od obale, u tom momentu na oko 8 metara dubine. Posle ispitivanja dna i par proba i dosta iskidanih sistema, konacno sam nasao mesto izmedju krsa gde sam mogao da zabacujem feeder a ujedno i nizvodno ispod drugog krsa sam mogao da zabacujem jos 2 stapa.

Stap sam koristio Spro big river 3.6m (jos uvek mi krivo sto ne uzeh 3.9m), masinu Okuma Axeon 60, Awa Shima 0.25, predvez 0.18 tubertini, 0.20 awa shima i 0.22 Robinson. Hranilice od 60 do 100g (mada sam na tu od 60 dodavao i olovo od 50 ili 60 grama) kavezne vecih gabarita, kao i Rocket od 70g. Probao sam razne hrane ali sam najvise koristio timar skoljku, VDE record silver i VDE formagio, u koje sam dodavao zemlju, prezlu, kukuruz, zito i konoplju. Udice sam koristo Gamahatsku 12, 10 i 8, a pecao na crve, gliste, secerac i kombinacije istih. Najcesce sam koristio anti-tangle cevcicu, predvez od 60-120cm....

Nastavicu sutra....

feedermaster

Ha, ovo si lepo rekao, "težak fider ribolov"!  Imam utisak kad uzmem hevi fidere u ruke i počnem da pecam na ovakvim terenima. sa jakim protokom da je to jaako daleko od onog pravog finog fiderisanja na jezerima i sporijim rekama odnosno mestima gde je voda sporija i gde svrha fidera zaista dolazi do izražaja. Više mi liči na neke klasične dubinske metode, jer i hrana mora biti čvršća, da ne bi hranili pola reke uzalud, jer zaista neko hranjenje fider hranilicom na mestima  gde je voda brza nema ama baš nikakvog smisla. Jednostavno fider nije za neke terene, i ja nisam pristalica toga da se koristi po svaku cenu. Ali zato je zaista naj efikasniji u mnogim drugim prilikama.

Kakvi su tebi bili utisci što se efikasnosti tiče u odnosu na neke druge tehnike i koju vrstu ribe si pecao?

edit: Izvini nisam video da ćeš nastaviti sutra pa sam zato ovo pitao, al ajd da nebrišem...

pogledaj kako i gde madjari pecaju sa tim priborom pa onda kazi da nije nekad za to...

ellesar

Gledao nedavno filmic, mađarski, pecaju heavy feederom mrenu i deveriku. Gde go kamenjar prelazi u glinu na nekih 6- 8 m dubine. Itekako efikasno. Dugacki predvezi. Metar, 1,10.  Planiram pokusati ove godine i imam savrseno mesto za to.

poslato iz mog kotlića

I have come here too chew bubble gum and kick ass!!!
And i`m all out off bubble gum :) !!!!

Ispod pristana u Apatinu je glina. Malo iznad bacati sa ovim teskim fiderom je idealno.

Svakako da je velika razlika pecati feederom na stajacim vodama i pecati na velikim,dubokim i brzim rekama(Dunav,Sava,Tisa)..Zato i postoje heavy feederi,kao i oni koji u svom nazivu imaju oznaku da su namenjeni za pecanja na rekama,i svakako da su u kombinaciji sa novim(modernim) ili modifikovanim sistemima znatno efikasniji od klasicnih dubinki..
Pored stapa i ostali delovi pribora su pojacani shodno situaciji(veca i jaca masina,deblji najloni,teze hranilice..itd).Meni je recimo draze,lepse i neizvesnije pecanje feederom na rekama,nego na stajacicama.,ali stvar ukusa.,vise volim reke..  :ok:

Kod ovakvog feeder ribolova ( koji često upražnjavam  :takoje: ) po meni je najvažniji odabir vrha feeder štapa. Mnogi koji misle da se na 40m i u jakom toku ne može videti udarac ribe su u zabludi. Pecao sam sa hranilicama 60 i 70gr +hrana i verujte mi da se vidi svaki kontakt ribe sa mamcem. Pecam heavy štapovima sa srednjim vrhom ( Daiwa Aqualite ) mašinama vel 4000 , osnovnim 0,22 i predvezom 0,16 . Dunav , Sava i Tisa znaju da daju odlične rezultate ako se ozbiljno prihvatimo izazova zvanog : teži feeder ribolov.
Pokušajte , experimentišite i videćete da ima svojih draži kao i fini pristup sa light štapovima i hranilicama 10,15 gr na stajaćoj vodi.  smiley033

feedermaster

Citat: laki22 poslato 26 Januar 2014, 10:30:17

Dobro, naravno da je sve uslovljeno količinom ribe (što ja do sad nisam imao sreće da nađem kod nas) a i malo su reklamni filmovi montirano da budu u reklamne svrhe jbg.
A i čovek peca na Savi kao i ja pa mi je interesantno da čujem ishod.
A inače i ja pecam sa hevi fiderima u datim situacijama, ali čim tok uspori, prelazim na medium ili lajt, e to mi je tek pravi filing.

Ajde dajte malo detalja (zex) jer ocigledno svi mislimo na Gabora i hvatanje mrena na Dunavu. Njemu sam presto da verujem ali Zexu nisam. Koja primama,duzine predveza, daljina na kojoj se trazi riba. Znam da ima puno preduslova ali onako okvirno bar.
P.S. Gabor mesec dana pre snimanja baci tonu rane pa uprca jednu mrenu. Ajd nek dodje kod nas pa da ga odvedemo na lokaciju i nek peca 7 dana da vidimo score.

Nisam ciljno išao na mrenu ove godine.
Prvo moraš dobro sondirati teren na kojem misliš da bi moglo biti dobro pecanje. Najbolje je imati insajdera- kolegu koji će ti iskreno reći da na tom nekom mestu radi riba. Pola posla. Pronaći sam prelaz ( stepenik ) i znati na koliko metara je od obale . Kada ga pronađeš zakači najlon na line-clip na mašini . Izmeri kanap od 3m i rastegni ga između dva pobodena držača. Na jedan zakači kraj i namotavaj najlon oko njih i "reći" će ti na koliko si metara.  Ovo ti mnogo znači jer ćeš kod kidanja sistema ( koje zna biti često ) uvek moći da namontiraš na gotovo istu daljinu i ne gubiš hranilište. Ovo se čini komplikovano ali nije , veruj mi. A mnogo znači kada nastaviš pecati u isto mesto  :takoje: . Hrana mora biti vlažnija u odnosu na one hrane koje treba samo da siđu na dno na stajaćoj vodi ali ne i beton . Pokušaj da posle kraćeg vremena ( minut ) izvučeš i vidiš dal ima hrane ili je sva isprana odmah po padu u vodu.To je stvar osećaja i teško je napisati. Bitno je da si u istoj liniji čitavo vreme jer će riba prići po tragu koji voda nosi nizvodno. Dužina predveza mora biti duža jer voda iznosi hranu u liniji niz tok . Kreneš sa 50 cm pa produžavaš ovisno o tome kako se javlja riba. Mislim da je najveća greška većine ribolovaca veličina udice. Moja parola je : uvek uzmi za br. manju nego što misliš......
Riba je lakše uzima i kačenje ima veći %. Ja pecam uglavnom na jedan štap jer više pažnje posvetim nego kada zabacujem i punim hranilice dva štapa na istoj poziciji.
Svakim pecanjem se dođe do novog saznanja tako da je teško napisati recept . Svaki izlazak je novo iskustvo.... :wink:

nie dome gabor jedini ribolovac, to sto je izreklamiran je druga stvar. pogledajte svetskog sampiona erdei atilu malo

ellesar

Ja neznam da li je Gobor, pre dok je F&H imao normalan program bilo dosta emisija sa fider temom na Dunavu.

poslato iz mog kotlića

I have come here too chew bubble gum and kick ass!!!
And i`m all out off bubble gum :) !!!!

Zex, sta reci osim hvala.
Laki, znam da nije ali kao sto rece dobro je izreklamiran, sto sam i sam napisao.

ma da, to si potpuno u pravu. znam da ima jedan klip gde peca na ribnjaku, i to amura , hrani sa detelinom u nekom povrsinskom krugu. nije to ni toliko bitno nego se vidi da okolo njega nema ni jedan jedini ribolovac. zakupili celo jezero i peca covek  :shocked: po meni je atila mnogo bolji takticar i ribolovac. sto je i dokazao...