Težak feeder ribolov na velikoj reci

Započeo Ad fines, 25 Januar 2014, 23:44:33

Isa

Izgleda prijatelju da mi imamo iste terene, samo su moji malo dublji i kameniti tj sa vise krsa. Ako nije frka mozes li iskreno reci koliko si ulova imao na tim mestima, sta se pecalo i kolike su ribe bile. Naravno max i prosecan ulov me interesuju. Ja sam ranije pecao soma na takvim terenima, al klasicna dubinka, mamac uglavnom rovac.

Montaze
Kada se samo setim koliko sam se pre nervirao jer sam pokidao anti tangle cevcicu a nemam drugu!   Ove godine sam koristio iskljucivo montazu najllon kroz kopcu, gumena kuglica, dvostrana virbla. To mi se nije mrsilo i zadovoljan sam tom montazom. Ovoga puta sam vise eksperimentisao sa duzinama predveza. Nisam se drzao metarskog predveza kao pijan plota. Tako da sam par puta odlicno prosao na kratke predveze od 20-30cm. Tada sam imao neka pipanja ali nisam nista hvatao. Smanjivanje predveza i drzanje ruke na stapu kao i munjevita reakcija na bilo sta sumnjivo mi je donosila i po 10 riba u nizu!
Hranilice tunel od 70g i teze (te iste samo sa dodavanim olovom) i rocket od 80-90g

Mamci
Crvi (zivi, mrtvi, u alevi, belom luku, kurkumi, konoplji) i secerac su bili ok i nisam drugo ni probao toliko, gliste par puta ali nista.  Na pocetku se riba javljala na primer na 2 crva ili jedno zrno secerca, dok je kasnije uzimala vecinom 4-5 crva ili konbinciju secerca i crva

Glavoc
Na njega se vise ne obazirem. Cim pocne da se javlja, to je signal za nocno pecanje i tako je i bilo u avgustu i septembru

Spojene poruke: 29 Novembar 2015, 17:06:34

pa sta ti Iso mislis sto sam ja bacio oko na onu sumu ispred Hrtkovaca , dosta mi je vise da vatam 40 kila, ocu jos  :rolleyes:

Spojene poruke: 29 Novembar 2015, 17:17:06

Ribe
Krajem juna na poziciji br 1 dok je voda jos uvek bila jaca na nekih 18 metara od obale lovila se mrena i plotica uz ponekog protfisa, ujutru i podne
Jul poslepodne, pozicija br 2,  plotica  i deverika
Avgust i Septembar mrak (do 02 ujutru maksimum sam ostajao) mrena, deverika, sljivar i po neka plotica

Najveca riba 1.6kg, dosta komada izmedju 1kg i 1.5kg, mnogo komada izmedju 0.7kg i 1kg i solidan broj oko pola kile, 600g

I bilo 10ak kidanja krupne mrene gde sam samo mogao da gledam i placem

Isa

Vidim prike da si ti izdvoji ozbiljno vreme a i sredstva za teski feeder u jos tezim uslovima. I sam smatram da daje bolje rezultate nego klasicna mesta koja su isuvise napadnuta. Narocito kad voda dodje do 30 stepeni, na dubini od 15-20 m je znatno hladnija i riba mora da je aktivna na takvim mestima narocito ako je blizu nekog izvora sto je vrlo moguce na tim dubinama. Medjutim ja nemam iskustva u feeder ribolovu, najteze mi je da spustim hranilicu u istu tacku na 15m. I to u matici. Kako poznati da se hrana tek na dnu otvara, tj da je nije isprala voda. Uopste nemam predstavu sta se dole desava. Zato sam vise za klasiku. Je l kljuc u hranilici od 70 gr ili nesto drugo?

Spojene poruke: 29 Novembar 2015, 17:26:20

To je to, definitivno i po ulovima koje imas nam je teren apsolutno isti, sa po kojom auto skoljkom kod nas i popatosen starim mrezama. Probaj jos da u mamce ubacis rovca, ono klasicna dubinka sa lubenicarkom, ume mrena 2+ da iznenadi, naravno ako se ne plasis brke. :)

ja sam ubedjen da je Sava za feeder kao izmisljena, cak je po meni bolja od Dunava jer je, cini mi se, bogatija u populaciji sljivara, skobalja, plotice... a to su ribe koje se veoma dobro love na feeder.  Jesan izdvojio vreme i to samo zato sto sam imao viziju i sto sam verovao da cu na feeder sigurno bolje da lovim nego na plovak ili klasicnu dubinku. Narocito leti kada se voda ugreje.  Cak i kada nadodje voda u oktobru i ubrza kao luda, riba se i dalje baca u najjacoj stuji, na 30m od obale. To me je i podstaklo na feeder. Ne mogu da kazem da i znam, lovim ali tek sam pocetnik i to samouk, nikada nisam pecao sa nekim ko peca na feeder. Ili sam ovde nesto procitao, video u filnovima Dome Gabora i Martina Mataka, i na terenu sto sam upoznao sam.

to za hranu je i mene dosta dugo bunilo, da li je tu, da li je odnela voda, da li se otovrila u pola vode...  sad mi je bitno da je spustim dole i verujem da je tu. Da li si spustio hranu dole, to mozes da proveris, pogotovu ako imas strunu na stapu. Nije isti osecaj kada propadne puna i prazna hranilica i udari u dno. Jos sigurnija ti je verzija da proveris koji minimum prazna hranilica stoji i ne kotrlja, na primer 70g. Onda uzmes praznu od 50, najbolje rocket tipa, dobro je napunis hranom (ja stavim kuglu od preko 100g), zabacis, stavis na drzac i cekas. Kada krene da kotrlja hrana je ispala. .  ili digujes sa njom da proveris da li je tu   :cheesy:  pa onda na osnovu toga shvatas da li ti treba teza, lepljivija, mozda da brze otvori i sl

Spojene poruke: 29 Novembar 2015, 18:05:03

iskreno da ti kazem, nosio sam stap sa 0.35 kojeg sam bacao ispod feedera pre 2 godine, na kukuruz i on mi je doneo par sarana i druge krupne bele ali nakon sto mi je leteo ffeder u vodu, ove godine nisam smeo da rizikujem da na primer imam na tom stapu ribu koju vadim par minuta a fideri mi nezastiseni   :no:

moraci neki stalak da nabavim, pa onda se to podrazumeva

Isa

Hahah znam dovro kako izgleda kad stap poleti u vodu, bukvalno dok se okrenes njega vec nema. Narocito na takvimmstima. Ma nebitno, ne mora treci, moze i na udarni stap da se nakaci rovac, udaraju ogromne mrene. Hvala ti za ove informacije, oko hranilice. Ja sam opet lenstina koja ima priliku da gleda majstore al jbg treba to sve vuci montirati itd. Mada mozes mi se javiti na pp ako odlucis kod mene doci, pa da organizujemo pexona da i ob svrati. Samo zdravlje da me posluzi. Nego jos jedno pitanje, jesi li prihranjivao mesta? I na koji nacin, dzak, kugle? Cime? Mislim na ono kao sto sarandzije hrane, ne u toku pecanja.

pretrposle godine da, blato i kuvani kukuruz, ove godine jednom na pocetku i posle sam odustao jer da sam hranio kuglama sigurno bih forsirao samo to mesto, ne bih cak ni daljinu menjao jer sam takav. Ispalo na kraju bolje sto nisam.

Pa sta mislis kada da dodjem,  ja bas sa zimskim feederom i nemam iskustva. Mozda da probamo da nabodemo ploticu i mrenu negde u narednom periodu

Isa

Ja prike nemam cestito ni sa letnjim, moram videti sa kolegama iz Jarka kako su prolazili, pa ti javljam. Naravno i da vidim hoce li me zdravlje posluziti, inace nista do proleca. Hvala ti na ovim izdasnim odgovorima, bas si me zainteresovao, jer sam skoro odustao od feedera, misleci da na takvim ferenima niko ne peca.

bolenbgd

Kolega Ad fines,gde si nabavljao te roket hranilice?Ranije sam ih koristio,dok sam pecao na Progarskoj adi,i to dosta slicno kao ti.Sad sam neki kilometer dalje,ali vratio bih se tom nacinu prihranjivanja,obilno,sa dosta partikli u hrani.Zadnje dve godine sam forsirao tunelke,teze I gabaritnije,ali nisam zadovoljan.

Kako si prolazio u Progaru?  Ja sam bio kupio 2 od 70g preko Link ka navedenom sajtu je zabranjen zbog neizmirenih obaveza prema forumu-a, video ih moj Kum i onda napravio 15ak komada raznih velicina i tezina

bolenbgd

Bilo je ribe,do pre 3-4 godine.Sad je tamo previse urbano,gliseri,skuteri...sad smo se pomerili u neku divljinu,ali je voda mirnija nesto I drukcija je konfiguracija terena.

pexon

Iso druže, vidim da si uspostavio kontakt sa kolegom Ad fines. Pretpostavljam da si mu objasnio sve loše ali i dobre strane jaračkog dela Save. Ja danas imao goste, sad videh i tvoju poruku na mobilnom. Što se tiče pune i prazne hranilice, jednu stvar naučih od Žagara danas, a tako mi se ponašala hranilica i hrana u petak u Mitrovici na Savi. Nađeš najlakše olovo koje drži dno u datim uslovima. Onda baciš hranilicu iste ili neznatno manje težine, koja sa hranom tada ima 30-40 gr više te od pomenutog olova. Kada se hranilica isprazni, rečna struja počne da je kotrlja, što ti vidiš po vrhu štapa. Po vremenu za koje počne da se kotrlja, možeš da odrediš i kojom brzinom se hrana otvara u datim uslovima.  :wink:

mene zanima sta se desava sa hranom na velikoj dubini u lepo protocnoj vodi. Cuo sam razne komentare da to voda odnese, spere i sl...  Ja sve nesto mislim da mozda dole pri dnu struja i nije toliko jaka, a to ste se hranilice kotroljaju je zbog pritiska na najlon.  Opet, dna nisu kao parket (barem gde ja pecam), ima sedre, neravnina tako da verujem da bacena hrana ostaje tu ili barem u blizini. Naravno, odredjen procenat hrane (lakse cestice) odnese voda i to je dobro, ali po meni barem 50% bi trebalo da ostane...

Naravno, kada voda dere i ne moze da se zadrzi 120 g na 20-25m od obale, onda mozda nema smisla bacati vece kolicine hrane, barem ja tako praktikujem. Ako stoji 70g na 25 metara onda hranim i dalje sa jacim hranilicama jer je protok isti na 30 i 40 m samo je uticaj na najlon veci pa dalje kotrlja hranilicu, a ja se nadam da hrana ipak ostaje...  Meni je neki reper ta hranilica od 70g...   uh zakomlikovao sam se i sam ne znam sta pricam

Bilo bi dobro da cujemo od nekoga iskusnijeg koja bi to mogla biti granica gde ucestalije hranjenje stapom postaje beskorisno i gde treba preci na redje zabacaje sa lepljivijom hranom i lepljenim crvima na primer

pexon

Što je veća dubina, strujanje vode je slabije, tako kaže fizika iliti tačnije mehanika fluida. Toliko što se teorije tiče, za odgovor na drugo pitanje je ipak relevantnija praksa, koje ja nemam dovoljno!  :rolleyes:

bolenbgd

Da,otisli smo uzvodno.Kad je nizak vodostaj,kao do skoro sto je bio,riba je slabo radila.Cim je jaci od 250-300 cm,bili su bolji rezultati.Ako imas slike tih hranilica,postavi.Ako nisu komplikovane za izradu,i ja bih uradio.Ove Haldorado su neisplative za moje mesto.