Težak feeder ribolov na velikoj reci

Započeo Ad fines, 25 Januar 2014, 23:44:33

Zoran

U ovoj i u još nekim temama o feeder ribolovu, ja sam našao odgovore na slična pitanja. Koristim 60gr hranilicu, na štapu težine bacanja 140gr, Hevy. Upravo ovaj na gornjoj slici, Spro Pelet feeder Dome Gabor H. Ako je neki liman i nije baš jak tok, može i manja. Veće nisam probao jer su mi se ove od 60 pokazale odlično. Što se udica tiče, ovde su mi preporučili nekoliko tipova u veličinama od 18 do 10, ali ja najčešće koristim 10 i 12 a ako se javi krupnija deverika i veličinu 8. Za osnovni najlon su mi iskusniji preporučili da bude 0,22 i ja sada koristim Maverov River Stone u toj debljini, a za predveze 0,16 i kod udica veličine 10 i 8 stavljam i 0,18.
Možda sam ti ovim odgovorima na tvoja pitanja pomogao da rešiš neke dileme :)

johnnybgood

tomislav34

Stvarno bih volio zabaciti hranilicu u Dunav od 60 gr. Ja u Savu, nizvodno od ZG ne mogu baciti ni hranilicu od 150 gr, Možda bi i potonula nakon 150 metera što bi je nosila. Eventualno na nekim plićim dijelovima i povratnim tokovima. Zar nije Dunav jaći od Save? Ili možda zbog širine rijeke taj protok vode slabiji? Ne znam.

Zoran

Pecam iz čamca dugog 8,5 metara, te ne zabacujem daleko. Stoga je najlon manjom dužinom u vodi i trpi manje opterećenje. Pored toga, biram mesta gde tok nije preterano jak, i mesta koja mi izgledaju kao ona na kojima bi se riba zadržavala, a to nije daleko od obale. Stoga je moguće koristiti i hranilice od 60gr na Dunavu. Nasuprot tome, pri pecanju soma zabacujem podaleko i bacam ''bombice'' od 200-tinak gr.

"Ne radi riba ,ili....  "

Citam , i ima tu materijala uvek ,ali ovom prilikom ne zelim  da pisem o primami,montazama, priboru ili mamcu, vise cu da podelim nesto sto sam otkrio , a bar 30% mi je popunilo vise cuvarku!
Mislio sam u pocetku da je glupo, ali to traje skoro 6 meseci u svakakvim uslovima , u ciljanom ili neciljanom pecanju ovom tehnikom.
      Dugo koristim feeder  , i bio sam uspesan i pre...Cak sam i sarana od 9,2 kg izvukao na Dunavu na vrlo tanak osnovni  , pa mogu da kazem da solidno vladam , ali.......Sitnice presudjuju  !
Ama ljudi, tek sad sam shatio sustinu i ekstra prolazim
Ne zato sto sam pametan, vec zato sto probam , citam, pa probam, i probam....pa shvatis ponesto i usput
Ono sto niko ne moze da Vas nauci je iskustvo i rutina koju sticete samo 1 na 1, t.j. Vi protiv vode!
Kad sve uradite kako treba i lepo pripremite mesto , trebalo bi da ste uspesni koliko toliko...Dobro, pa tu nema nista novo, ali sta sam otkrio usput , podelicu caskom

Feeder je zamisljen da uz hranilicu i osetljiv vrh imate sto bolji kontakt sa vodom, zonom koju odaberete i ribom naravno.. Indikacija koju daje osetljiv stap, kao i mekoca pribira  zaista pruza bolje reultate u lovu odredjenih vrsta. Medjutim krucijalna stvar na koju zelim da ukazem je pitanje ustvari :
"A sta ako NE VIDITE indikaciju na stapu , da li ste sigurni da riba nije vec uzela rmamac ? "
E,  pa SAH bato !!!!!

Slucajno sam zbog ribolova mrene poceo da gledam ono sto  niko obicno i ne primeti, i nekako spontano krenuo da udaram kontru na "promaju", a rezultati su na granici sa --------neverovatno !!!!
Napominjem da su sve cipiridne vrste izvucene ,tako da necu da kazem to radi mrena , a saran i deverika ne...naprotiv, vazi za sve!
Primer: Juce sam maznuo sarana (oko 1.5 kg ) bas tako...na osecaj da je uzeo snop crva, bez neke narocite indikacije... pa skobalja od 700g i mnogo druge ribe , ali to nije bitno, bitno je da 40 % ribe koju sam upecao u zadnje vreme dobijam skoro bez indikacije...ILITI sa skoro minimalom promenom na stapu!
Nemoj samo da mi sad neko kaze, tako uzima..pipavo i sl. To je GRESKAAaaaaaaa ljudi , pa i u maju ,  julu i u oktobru je isto skroz!!!
Da Vas podsetim da ovo mi pricamo ili razmisljamo u mnogim situacijama:
"Gura ga voda , vrzma se nesto oko hranilice,  trava se zakacila, mace na stapu, zeza pes, rak, skoljka, talasi...itd"
Moja topla preporuka je da
sledeci put na sve to zveknite kontru, i bicete u pravom cudu !
Prosto je neverovatno da usisavanje hrane (mamca) , pogotovo na duzim predvezima (preko 50 cm) , daje jedan medjuperiod nasem protivniku koga lovimo, da izbaci iz usta slucajno ili namerno udicu , a da pritom riba nije u pokretu  !!!!
E ovaj deo, na stapu se skoro ne vidi na brzoj vodi!   Kazem skoro, jer titranje je toliko slabo, da recimo pes od 1 cm koga ste svi izvadili ponekad , udara JAKO za ovo :)

Sad procitajte ovo ponovo, uzmite u obzir da koristim vrlo osetljive vrhove , i razmislite da li cete sledeci put da propustate ulov

Sigurno malo vise rada , ali se placa  u

... smuđ, šaran, a bogami i kečiga ... :)

Nisam rekao da je topla voda, nego da se obrati paznja...

da014

Slažem se u potpunosti sa mihabg... Najveće ribe na feeder sam uhvatio na "slepo". Obično praktikujem da zabacujem na 10 minuta i kad dodje vreme za vadjenje sistema - izvadim ribu, a nikakve indikacije nije bilo. Nije to svaki put, al se desava.. Predvez mi nikad nije kraći od 60 cm, pa kontam da je zbog toga.

tomislav34

Nema veze sa predvezom. Dogadja se i sa skroz kratkim predvezom. Riba jednostavno uzme i miruje, tako da na štapu ništa ne primječujemo. Ali, ako vadimo sistem svakih 5 - 6 minuta (što je i pravilno) nema problema.

srce

Kod mene za Dunav koristim predveze od 0.18 - 0.28, hranilica nije ispod 60 gr , a u poslednje vreme imamo izreku : stotkičica sto stotkila( pozicije sa vecim protokom i dubinom) gde mi ova tezina omogucuje da spustim prezentaciju na tacno zeljeno mesto.
nikad ne veruj zeni koja laze

VooDoo_Chile

U takvim uslovima sa veoma jakim tokom i teškim olovima kad imaš indikaciju, riba se već sama ubola. Probajte malo kraće predveze, oštre udice (šaranske) na kojima ostavljate ceo vrh otkriven i zategnite najlone dobro. U Moravskim brzacima tako hvatam mrenu - bode se sama kao šaran.

Zanovio sam se sa 2 teskasa za Dunav iz nove serije :
SPRO Cresta Berti Bovens Feeder XH

Ajde da probam da ozivim temu. Prosle godine, zbog finog vodostaja, mislim da sam imao samo par izlazaka i to je bilo neko snalazenje i improvizovanje. Ali ove godine su vec uslovi bili mnogo bolji. Prve izlaske sam napravio krajem juna i zavrsio sa 3 izlaska u novembru (sva 3 neuspesna). Zbog onih kisa i obaveza sam propustio i oktobar za koji sam se iskreno nadao da ce biti i najbolji ali...

Pa evo do kakvih sam saznanja dosao (da se ogradim ko ovi u reklamama  "vazi za odredjena mesta u odredjenom vremenskkom razdoblju"   :cheesy: ):

Pozicija
Izbor pozicije je dosta bitan i na tome ne treba stetedi vreme. Ja na zalost jos uvek nisam ovladao sondiranjem ali sam se trudio da citam vodu po njenoj povrsini i da pratim gde se izbacuje riba, pa sam u zavisnosti od toga i birao daljinu na kojoj pecam. Pecao sam od 20 do 40 metara od obale. Desavalo mi se da promenom od samo par metara imam mnogo bolje rezultate.  Tako da mesto moze biti dobro, ali mamac i hrana mogu biti na pogresnoj poziciji. Na ovome moram definitivno da poradim sledece godine ili da kako znam kupim onaj sonar sto se zabacuje stapom (video sam na netu, iskreno ne znam da li vredi cemu).
Druga stvar vezana za mesto je ta sto za razliku od pre, ovoga puta nisam pecao na jednom mestu i to je bio pun pogodak. Naravno zajednicko za sva mesta je da dubina nije ispod 6m i da hranilica  pri najsporijoj Savi u avgustu nije mogla laksa od 60g (najcesce sam pecao na 70g i jace)

Hrana
Dosta sam kombinovao, kupovne sa domacim s tim sto sam od kupovnih koristio skoro svo vreme magic bait i 100% catch a njih sam mesao sa poparenim mlevenim kukuruzom, mlevenim keksom, ribnjackim peletima. Probao sam i sam da pravim hranu od ekstrudiranog kukuruza, ekstrudirano-ekspadirane psenice i ostataka od suncokreta, konplje, sa dodatkom keksa i ribnjackih peleta i prezadovoljan sam kako je ispala, bas onakva kakva je meni trebala za duboku vodu. Sledece godine nabavljam sirovine i pravim sam hranu, koju cu po potrebi obogatiti sa po malo neke skuplje kvalitetnije hrane u zavisnosti od doba godine.  U sutini neki plan je da imam 10kg suve hrane za ispod 1000 dinara, karakteristika koje meni odgovaraju.
Za kolicinu sam poslusao savete, nisam zalio, u periodima kada je voda bila najsporija pocetna hranjenja su bila obilna, rocket hranilicama.  A kasnije sam pecao kaveznim u kojima je po sendvic principu preovladavao secerac, peleti i crvi. Mnogo vise nego ranije sam bacao secerca, peleta i crva kroz hranilice sto je i dalo rezultate. Opet nisam pokusavao da selektujem odredjenu vrstu ribe, mislim da sam zelen za to jos  :smiley:
Zakljucak, za velike reke u periodu jun-oktobar hrane nikad dosta.
E da, kupio sam sito. Pravi potez. Hranu sam uvek pripremao kuci, pustim je kroz sito i milina

DDj

Da li neko koristi SPRO Big River Pellet Feeder 3.90, 200-300 gr? Kakva su iskustva, kolika je realna tezina bacanja? Koristio bih ga bas za velike reke i brze tokove.

Znam za orkin 3.60m, ali je ovaj pretpostavljam nesto drugaciji? Paznju mi je privukao i Tubertini NEXT GENERATION Strong River Feeder 3,90 200gr, ima odlicne preporuke na stranim forumima.

da nastavim

Pribor
Big Rivera 3.6m sam batalio skroz. Dome Gabor 3.9m 140g moze da baci vise od 140g na 30-40m bez problema a kupio sam i 3.6 MH 100gramac na kojeg sam sa varalicarca prebacio VS40 okumu, to mi je kao nezan komplet. Pecao sam sa oba kada nije trebalo preko 70g, ili samo sa jednim od ta 2. Najlone sam smanjio, 0.22 na jaci komplet,  0.20 na slabiji, takodje na spulnu jaceg kompleta sam namotao strunu 0.10.  Sok lidere nisam koristio, izgleda da sa naucio da zabacujem i nisam kidao. Probao sam i pecanje na strunu, ima svoju primenu i nije tako strasno. Takodje, veoma bitna stvar je i sto sam smanjio udice. Pre 2 godine sam definitivno pogresio sto sam u zelji da izbegnem sitnu ribu (i zbog par kidanja) forsirao vece udice i deblje predveze. Sada sam na svakom pecanju kombinovao, menjao i na prvim izlascima postizao odlicne rezultate nakon prelaska na 16ce i 0.145 najlon.  Jedino ako je bas sitna deverika bila dosadna (a to se desilo samo 2-3 dana) forsirao bih velike udice.
Moj jedan savet da kada pecate na mestima gde je pod nogama odmah dubina obavezbo obezbedite stapove ako pecate na vise od jednog stapa a nemate adekvatne stalke (kao ja koji koristim obican drzac). Par puta sam hvatao stap za plutu koji leti u vodu! To je i bio jedan od razloga sto sam kasnije pecao iskljucivo na jedan stap.

Vreme pecanje
Interesantno je da je riba radila u odredjeno vreme, i to nista nije moglo da promeni. U poccetku od svanuca pa do 13-14h, od sredine jula od 14h do 20h a avgust i septembar iskljucivo nocu