Težak feeder ribolov na velikoj reci

Započeo Ad fines, 25 Januar 2014, 23:44:33

peconi

Citat: Drill Junkie poslato 25 Novembar 2018, 16:30:14
Koji monofil vam se pokazao kao najbolje resenje u nastavku strune, kao sok ?
Da ne kupujem svasta i da ne bacam pare bezveze, ako moze provereno nesto  :help:

Pecace se na Dunavu,, hranilice do 100gr , struna 0,10 , dno kamen - sljunak

Ja sam najlon za sok birao tako sto odem u formax i gledam koji je 0.25-0.28 najlon najmanje istegljiv. Ne bi verovao koliko brzo ode kotur od 150m, ne isplati se davati neke vece pare za ozbiljniji najlon.

A sto se tice hranjenja, najbitnija stvar na velikoj reci je poznavanje mikrolokacija gde riba boravi i hrani se. Mozete izruciti tonu hrane i ne upecati nista ako se riba ne zadrzava na tom mestu. Meni je hrana u 80% pecanja, poslednja po vaznosti. Onaj ko misli da pecanja iz gore prikazanog i slicnih klipova, pocinju tako sto ljudi samo dodju na divlju vodu, nahrane i zabace, je vrlo naivan.   :smiley:

Sto kaze ad fines, kad je riba tu i aktivno se hrani, hrana skoro i da nije potrebna. Kada riba nije tu, ne pomaze apsolutno nista. Kada je riba tu, a hrani se sporadicno e onda obilno hranjenje ima nekog smisla. Ali to je proces koji traje malo duze od jednodnevnog pecanja da bi bilo vidljivih rezultata.

bas tako, ali zavisi i od vrste ribe, recimo velike količine hrane su mi se dobro pokazale za ploticu. Isto su mi se tako pokazale i za mrenu, pa sam kasnije otkrio i da ne mora uvek da znači...  Možda jednog dana nagazim i neke plotice koje ne traže hranu. Do sada je moralo da se baca  :lol:

Spojene poruke: 25 Novembar 2018, 20:02:06

a najviše zavisi od mesta gde se peca, svako mesto priča za sebe

I kad bi se vise pecalo a manje filozofiralo mozda bi i ulovi bili bolji i veci...
Ja kazem da je bolje ,da su vece sanse kako za vecim tako i za obilnijim ulovom ako se prehrani obilnije .
U toj kolicini vode da bi primamili ribu i skrenuli sa njenog standardnog puta u potrazi za hrano   mora da se baci.
Naravno da moze riba da se hvata i sa kutijicom crva od 50 din kad se zna gde i kako.
Samo mi se cini da je sve manje takvim mesta
Ko sto hiljadu puta rekoh do sada u ribolovu je pravilo da nema pravila ali ako cemo iskreno mora da se baci dosta na takvoj vodi da bi se nesto ocekivalo.
Proslo je vreme kad bacis saku kukuruza i vratis se sa 3 sarana kuci odavno.
Tako da... ko sto rekoh..vise pecajmo ...

Niko to ne spori, samo smo skrenuli pažnju da ne mora uvek da bude tako. Ima dana kada se može pecati i sa malo primame veoma efikasno. Lično sam imao više takvih pecanja. Naravno, treba znati kad i gde a nekada imati i sreće. Pričam za mrenu. Dobre ulove plotice sam imao isključivo dobrim prihranivanjem, kako na samom pecanju tako i nekoliko dana ranije.

Nego, držite li se striktno "tačke" koju hranite ili ne?  Kada je "napuštate" i kakva su vam iskustva po tom pitanju?  Naravno, odnosi se na ribolov težim sistemima na većim rekama, u skladu sa temom.

Jamal, prva rečenica u postu totalno neprimerena i nepotrebna, jbg el možemo kao ljudi lepo da razmenjujemo iskustva bez ovakvih rečenica koje lako mogu da se shvate pogrešno. Mene konkretno nisi ništa uvredio ali ako se prisetimo od ranije, neko će da se isprovocira i ode tema u nekom drugom pravcu i pod katanac na kraju....

Hvala Grofe ,  Peconi  smiley033

Kada kazem da ne bacam pare bezveze mislio sam na to da ne probavam
10-ak najlona koje cu samo bacati i necu biti zadovoljan njima

Nije mi problem da odvojim novac za nesto kvalitetno, sto ce raditi posao i nece kidati zivce pa
sam mislio na tome da ustedim vereme i novac

Skoknucu do formaxa da ga teglim u radnji , valjda nece zameriti  :cheesy:

Spominjati na svaki zakljucak da postoji i druga opcija za koju svi znamo a u ovom slucaju je to da moze i sa manje ili nikakve hrane da se peca isto moze da isprovocira.
Ja sam naveo obilno hranjenje kao metodu koja ce najverovatnije uroditi plodom na velikim rekama i biti u vecini situacija najbolje resenje.
To je isto kao da sam pecao onde uhvatio bih ribu al ja pecam ovde i nista nisam ulovio. Sutra dan sve obrnuto i opet kazem e da sam tamo uhvatio bih ribu.
Sve je relativno i ne zavisi samo od nas.Postoje mnogo drugih faktora koji odlucuju da li cemo loviti ili ne.
Isto ko zna sta bi se desilo da u situacijama kad se lovi sa malo sta bi bilo kad bi ubacili mnogo.Mozda bi se lovilo jos vise a mozda se i nista ne bi lovilo.
Nisam hteo da zvuci neprimereno ali ako vec pisemo daj da bude konstruktivno i pametno.
Ovako ko da ja kazem sad cu da stavim glistu a ti ces e vidis li bolje da si stavio crva nista nisi ulovio.Pa stavm crva pa ja tebi e bolje da sam stavio glistu.Mislim....uvek moze i sa vise i manje i sa ovo ili sa ono  ali ko oce da lovi na velikoj reci i poveca verovatnocu za ulovom mora da se ispruzi malo vise nego oni sto pecaju na manjoj vodi.
To je cinjenica koju ne mozemo da osporimo.
malo sam zbrda sdola ne mogu mnogo da mislim ..xaxaaxa

napisao sam post pa sam ga celog obrisao, ne mogu da se prepucavam sa tobom, za.eban si ko kratko ćebe zimi  :rolleyes: :lol:

Dodji sledeće godine, vodim te na Savu, pa da vidimo šta je bolje. Ti hrani 3 dana onako domaćinski i pecaj, ja ću da pretražujem 3 dana, pa da vidimo šta je bolje. Odmah da ti kažem, imaš šanse samo ako bude viši vodostaj, u ostalim situacijama odraću te ko siroče napolitanku  :rolleyes: :lol:

Hranjenu tačku napuštam kada odlazim kući,tj kada završim pecanje. Kada dobro poznajem mesto i kada jednom uklipujem,onda je to to do kraja pecanja..Drugi fider nije uklipovan i sa njim se šara više ili manje,ali uglavnom je pozicioniran nešto nizvodnije u istoj liniji,plus minus nekoliko metara..Drugi može biti sa ili bez hranilice.Uglavnom je bez hranilice.Daljinu pecanja određujem na osnovu visine vodostaja,protoka vode,kao i mutnoće,tj bistrine,ribe koja se cilja,temperature vode..itd.

Kod hranjenja bacm u jednu tacku na neku daljinu od np.20 m
ako mi je mirno i nema poteza povucem mesto hranjenja na 15 m da vidim sta se desava pa se onda lako vratim na predhodnu poziciju  smatram da nisam mnogo izgubio sa tim jer sam u jednoj liniji.To sam eksperimentisao letos.

Citat: Ad fines poslato 26 Novembar 2018, 22:24:19

Vazi drugare !  :tongue:  smiley033
Iako sam izmislio ribolov treba neko da mi pokaze kako se jede napolitanka! smiley002 smiley361 smiley001
Idemo zajedno da pretrazujemo i obilno hranimo.
Pa makar i bio pojeden .   :lol: smiley115

aahhahaha

Šalu na stranu, kod nas se teško peca na "hranjeno" jer je često riba dalje od obale (mislim na pravu ribu, ne ovu ispod 600-700g), pa ne pomaže ni hranjenje, tj pomaže ali treba čamac.  Sa obale, slaba vajda.  ALi kada je malo viši vodostaj, onda ima smisla itekako hraniti puno. Pogotovu za ploticu i šljivara.

vesko

Koji feeder štap bi odgovarao za Drinu.Treba mi vaše iskustvo.Sa kojim štapovima vi pecate na velikim ili brzim rekama?Pozdrav...

Zavisno od terena, vodostaja, snage toka i dubine, Drina je reka na kojoj se u nekoj situaciji može koristiti i sasvim lak komplet, ali negde ponekad i najjači xxhevi štapovi imaju probllem. Univerzalac bi bio po meni dobar xhevi 120 gramac od 3,9m koji bi u velikom broju situacija bio  dovoljno jak, a na nekim lakšim terenima ne previše robustan. Na reci kao što je Drina ja bih se opredelio za takav, ali isključivo brže, fast akcijew i oštriji od uobičajenih fider štapova. Kasnije bi se kompletirao sa lakšim, medijum štapom na 3,6m 70 -80grama TB i jednim xxhevi o0ko 180gramcem na 3,9 ili 4,2m. Time nije pojkrivena samo svaka  drinska, nego i apsolutno svaka savska i skoro svaka Dunavska situacija.

Slazem se.
Drina na vecini toka je kao 3 reke, Visegrad, tok od Baste do Ljubovije i deo ispod Zvornika...
Ma to dodaj V. Reku, C. Bare...
Uglavnom, vecinom se koriste hranilice od 70 do 120gr, zabacaji do 60ak metara...
Nisu to preterano zahtevne stvari, vecina recnih stapova koji mogu da bace 120+hrana kao gornju granicu ce raditi posao i na Drini.

zemo_fisherman

Cao drugari,

Da li moze neko da mi objasni tacno sta je razlika izmedju teskog fider ribolova i fider ribolova?
Uzeo sam stapove neki dan, pa mi je potrebno malo da me neko uputi u sve.

Uzeo sam Daiwa Ninja-X 3.6 220gr i Daiwa Ninja-X 3.9 220gr, pa sad ne znam ni u koju kategoriju spadam, niti sta moze da se peca itd.

Hvala unapred na pomoci i bistro