Težak feeder ribolov na velikoj reci

Započeo Ad fines, 25 Januar 2014, 23:44:33

srce

ništa lepše od fiderisanja na Dunavu :ok:,jedva čekam
nikad ne veruj zeni koja laze

ne mora da znaci da treba heavy fider na dunavu, ja na tisi kod mene pecam sa 30 gr hranilicom... sve je relativno

srce

Ne mora da znači,uvek možeš pronaći mirniju vodu...mada sve moje Dunavske pozicije zahtevaju od 60grama,pa naviše...
nikad ne veruj zeni koja laze

to sam rekao jer mnogi misle da je fider slab i da ce da puca... znam dosta ljudi sto su kupili 150-to gramce pa su shvatili da i 100 ili 80 gr radi posao...

Pa naravno da se i na rekama mogu koristiti razni feeder stapovi.,od najslabijih,pa do najjacih i najrobusnijih,u zavisnosti od mesta i uslova,i ribe koja se ocekuje i peca..
A tema kaze da ovde pricamo o najtezem feeder ribolovu na velikim rekama gde se peca u vecini slucajeva sa najjacim stapovima koji imaju heavy oznaku..

da, da ok to. nego kazem da rec dunav ne mora odmah da asocira na 150-o gramac  smiley033

Na Dunavu treba heavy feeder štap  :takoje:. Na Tisi i ne treba uvek . Štap ispod 120gr ne preporučujem za feeder ribolov iz naslova teme. Hranilice od 60 ili 80 gr nisu malog kapaciteta tako da treba razmišljati i o hrani u njoj koja je za ovaj vid ribolova dobro namočena i teška.
Evo kako se recimo ponaša Maver Abyss sa hranilicom od 50gr + hrana na Dunavu. Moj drug Mića je kupio odmah posle ovoga dva heavy feeder-a.

Da nastavim.. .  u septembru sve pocinje da se menja, pocinje glavoc da jede sve sto se baci, pokusavao sam stirodure, stiropore ali dzaba, druga dva stapa koji su imali po zrno kukuruza kad god izvadim pes kapitalac na njima, Inace na ta dva stapa sam dodao hrabnilice i stavljao valjak koji sam valjavao u mlevenu przenu konoplju pred satavljanje u hranilicu. U septembru mesecu uspevam na par pecanja da hvatam jedino ploticu, na secerac i kuvani. 20 pesa, jedna plotica 0.5kg-0.7kg i sve tako, isto preko dana, uvece i dalje nista. Tada pocinjem da koristim iskljucivo Formagio VDE i pocinjem da koristim Haldorado rocket od 70g hranilicu. Udice i dalje 10ke.

U oktobru pocinje da se hladi voda, kupujem 5l crva i odlucujem se da probam mrenu. Naravno, pokusavam uvece kada pes stane. Vracam se na kaveznu hranilicu od 60g (bez 100ki sam odavno ostao, a vise nisam nasao da ih kupim jer su kos Neskija nestale), a kako je voda ubrzala dodajem u nju 50g olova, lepim crve i sa hranom guram u hranilicu. Pocinjem da dobijam male mrene ispod mere, lepe sljivare i plotice, i deveriku izemdju 0.7 - 1kg. Pecalo se izmedju 19h - 22h. Nisam puni hrane trosio jer sam mislio da je besmisleno prethodno hranjenje ( da li sam pogresio?) zbog jake vode. Inace i ovu 110g hranilicu je voda znala da zakotrlja sto je znalo da donese udarac. Inace zatezao sam vrh najvise sto moze, stap visoko podignut i kad otpusti, tu je.  Tada pocinjem da koristim 8cu udicu ili sam kacio 5-6 crva ili kombinaciju secerac + 3 crva, a bilo je desavanja i na glistu, braonku i zelenu. Par veceri se saran strasno bacao ali nisam imao od leta vise nijednog. Zbog obaveza sam u novembru prestao da idem

Ideja mi je bila da pronadjem mesto gde cu moci da pecam cele godine, bez obzira na vodostaj. S obirom da je obala iza mene pod 45 stepeni pa mogu da se pomeram na vise kako voda raste. Bitno je da ima i protok jer na Savi je dugo voda leti preko 26 stepeni pa je to bitno, i da ima krsa gde se riba krije. Mogu reci da sam odabirom mesta zadovoljan, ostaju samo varijacije za daljinu, a definitivno cu da probam i dalje da bacam sledece sezone posto je vec artiljerija teska tu.

Sto se tice odabira stapa, dao bih ipak prednost feederu nad dubinkom klasicnom, posto sam pecao i sa njom odmah ispod, detekcija je mnogo bolja na feederu a riba se gubi i na teleskopu kad je blizu krsa isto kao i na feederu.

Plan mi je da ubacim jos jedan feeder (odmah ispod ovog), vec sam pazario 3.9 do 140g SPRO havy i Okumu MAX 4 Distance, i da mozda tu bude metod to cu vec da vidim.

Takodje, sta mislite da namotam strunu neku tanku, u cilju da sprecim uticaj vode na istu, a ujedno sprecim kidanja i pri zabacaju.

I takodje, sto vise eksperimentisanja po pitanju duzine i debljine predveza, vrste i kolicine mamaca....

Misur

...na osnovni najlon jedno 7-8m. strune,i nema problema pri zabacaju,nema kidanja najlona,i vece su sanse da izvadis sistem iz krsa...

da, znam za to, ali sam mislio kompletno strunu, jer je ona tanja (ako ne gresim) u problizno istoj nosivosti kao najlon 0.25, pa da smanjim udar vode na najlon, jer sam primetio veliku razliku izmedju 0.30 i 0.25, pa se nadam da ako bi strunom dobio smanjivanje hranilice za 10-20g i to bi bilo nesto

Nema bolje detekcije nego sa strunom . Nema istezanja i tih stvari tako da vidiš sva diranja sa strunom. ALI....ja ne poznajem  :no: nikoga ko na feeder štapu koristi strunu u ribolovu. Prvo je to što oštećuje  provodnike kojih nije malo za zamenu cca.14 kom. Mislim da nisu ni napravljeni za strunu. Cena strune je bar kao 2-3 kalema dobrog feeder najlona. Za shock-leader odn. za dve dužine štapa za teške hranilice je ok , radi izbačaja  :thumbup: . Potraži mišljenje po netu.

iskreno ne znam da li sprovodnici na feederima podnose strunu ili ne...  jbg trazim neki resenje da "smanjim" obim, a ipak ne mogu da stavim 0.14 osnovni najlon...  pogledacu iskustva drugih, cini mi se da je neko pominjao na forumu da koristi strunu, ako nije bio Hemingvey...

iskreno ni ja ne volim njen zvuk, i za varalice koristim monofil, ali ako cu da dobijem poboljasnje performansi zahvaljujuci njoj, onda moze

ady

Smanji osnovni na 020-022, turi upredenicu od 0.15 kao šok lider u dve dužine štapa. Ali pazi, ako prebacuješ preko bedema sa školjkama ili kamena, džaba ti i upredenica. Tu pomaže samo monofil od 0.35 i deblji. A spoj ta dva najlona iziskuje čvorčinu koja će užasno da krlja kroz sprovodnike kod zabačaja. Idi radije na menjanje oblika hranilice (turi "tunel" - oblik položenog latiničnog "D") i samo rokaj sa o20. Sasvim je dovoljno jak i za mrene i za šarka do 5 kg (a i naviše)!

VooDoo_Chile

Citat: Ad fines poslato 27 Januar 2014, 18:57:10
Ostaje mi otovreno pitanje hrana i pristupa, tu nisam imao iskustva, jer sam cuo da neki na otvorenim voda obilno startno prihranjuju a ja to nisam pokusavao jer sam se sve bojao da mi hrana ne ode nizvodno i riba za njom.....  takodje svaki savet oko mikseva bi mi dobro dosao, mada cu i potraziti na forumu verovatno je pominjano. Takodje kada pec nije aktivan pojacacu udeo glisti i crva u hrani.  Mozda bi trebalo i da poradim na nekim aromama i jos nekim mamcima...

Često je potrebno mnogo hrane na reci. Ne samo u startu nego sve vreme. Dobro sam upoznat sa pecanjem mrene na Moravi, npr. Najbolje sam je uvek pecao štekom na lizalicu i uvek je bilo potrebno mnogo hrane i stalno da se baca. Kofu od 17l (3kg odgovarajuče teške hrane, nekad rendanog hleba, mnoogo teške zemlje, bar litar crva, često i više) potrošio bih za 3-4 sata kao od šale.
Letos sam bio uporan sa fiderima i nisam imao mnogo uspeha (osim nosare, ali sam jurio mrenu). Potrošim (izbacim hranilicom) za najviše 2 sata na jednom mestu preko pola litre crva i oko kilo i po čiste hrane i jedva uhvatim jednu ili ni jednu šiljku. Promenim mesto, pa ponovo isto sve i rezultat bude isti. Voda jaka, 60gr hranilica mora da se zabaci nizvodno pod uglom od 45 stepeni i tako hoće da zakotrlja, ali se peca blizu obale u kanalu, pa je izvodljivo. Najlon 0.16, da napomenem. Često sam bacao i samo crve najvećom kutijastom hranilicom od 100 grama i to bi Morava oprala za minut.

Posle nekoliko (za mene neuspešnih) fiderisanja sam se okrenuo šteku i taktici koja je uvek radila. Na istom mestu gde bih fiderom imao pretežno nosare, obilnim hranjenjem kakvo ne može da se postigne hranilicom navučem jato mrena različitih veličina i zadržim ih na mestu dok god hranim. Naizmenično bi se smenjivale serije sitne i srednje mrene (oko 0.5kg) i baš krupne nosare sa po nekim skobaljem sve dok se ne isprazni kofa. Crve sam plasirao ulepljene u šljunak isključivo lončetom. 30 i 40 gr lizalica po letnjem najnižem vodostaju ne drži sistem vertikalno na tom mestu. To znači - baš jaka voda!

Trećeg izlaska sam se već zadovoljio i pade mi na pamet da probam fiderom na ovoj hrani ispod vrha šteka (10-ak m od obale).
Prvo sam spustio hranilicu lončetom od šteka na tačno mesto hranjenja-pecanja da bih kliopvao. Udarci su usledili čim bih stavio mamac na udicu. Sklopio sam štek i nastavio fiderom. U startu je radila lepo, ali se vremenom riba gubila, da bi na kraju ostali samo sporadični udarci i to uglavnom nosare.

Problem kod većih reka je često jaka voda i, verovali ili ne, veća količina ribe. Riba u reci se kreće brzo i stalno, brzo se i hrani. Zamislite samo koliko brzo jato od 20-30 aktivnih riba prosečne veličine 300 gr počisti malo hrane prosute nekom hranilicom koju pritom nosi voda. Stignemo da uhvatimo po neku, ali jato brzo ode dalje. Ako napravimo jak patos i riba uđe na hranu, treba je zadržati. To često ne može sama hrana, već mamci. Ulepljeni crvi tu rade posao odlično, ali oni se drugačije ponašaju od crva u hranilici za crve. Sledeći put ću na fideru probati ulepljenu loptu crva oko olova ili u kruškastu hranilicu na štapu koji če biti samo za hranjenje. Ili ću opet pecati štekom. Početno hranjenje će svakako biti "ručno".

Saveti da koristiš River Ace umesto Record-a su šuplji - Record je teži, samo ne piše river ;)  Formaggio je klasična šaranska hrana, samo smrdi na nešto poput sira, umesto na voće ili ribu. Slobodno koristi i voćne arome, provereno riba ne pravi razliku koliko mi to mislimo!
Sama hrana (tačan natpis na kesi, 20% ovoga i 10% onoga) nije toliko bitna. Bitniji su količina i vrsta mamaca u hrani, mesto, vreme, PREZENTACIJA.
Za jaku vodu je dobra šaranska hrana, ona je skoro uvek najlepljivija. One jeftine ECO od Maroša i sl. su dovoljno lepljive. Ako im se doda dovoljno ODGOVARAJUĆE teške zemlje - odlične. Mana mogu da budu lagane komponente (pahuljice) koje (jaka) voda brzo i daleko nosi, što ako ne pecaš klena na plovak nije vrlina. Nekad kad je važnija količina i dobro urađen hleb sa malo hrane, ili težak kačamak može da da rezultate, a ne košta puno.

Ne zaboravimo džak-hranilicu sa "Kosili" flašom. U nju gotovo uvek ide hleb. Znamo kako i šta se peca u Prahovu, npr.

Pozdrav!

Gde si uzimao crve na litar i po kojoj ceni?