Težak feeder ribolov na velikoj reci

Započeo Ad fines, 25 Januar 2014, 23:44:33

Da sam prinudjen da pecam na tako teškim terenima, a da mi je uslov da upecam ribu tanak predvez i mala udica ja bi koristio fluorocarbon ili bih probao da udicu svežem nanofilom uz obavezan feeder gum. Mada nisam prinudjen, a i digao sam ruke od bacanja spomba  :smiley:

MIlane, slozices je da je ribolov udovoljavanje nama samima, a verujem da nas ima dosta koji drilovanje ribe ipak ne zele da zamene motanjem rucice unazad. Borbena kocnica isto nije laka za koriscenje tj lako dodje do preteranog izvlacenja sto je na teskim terenima pogubno.
Bas ovo sto si napisao za drndanje drila tokom rada je odlika losih drilova. Dobar dril se podesi i to je to. Nema zategni-popustaj.
Nanofil sam koristio i kao i na struni, osecaj na ribi mi se ne svidja. Da smanjuje tezinu hranilice, smanjuje ali ne za 40g, 20-25g je bilo smanjenje koje sam video na pecanjima.

Sto se tice predveza, puno puta sam koristio predveze od 15-20cm 0.18 kao i 0.15 i to u kombinaciji sa 120-150g hranilicama i nisam imao niti jedno kidanje sa boljim masinicama.  :huh:  a imao sam ribe do 3kg, i to dosta riba, ne 10ak slucajeva...  To se nikako ne poklapa sa tvrdnjom da kraci predvez od 30cm trazi gumu za hranilce preko 60g...  :shocked:

Meni su i 12ice skoro netaknute,  najcesce se trose 14 i 16 G1-103

Spojene poruke: 05 Decembar 2017, 00:31:45

Stani Jamal, ja sam tebe ne razumem, kazes prvo da na takav sistem mogu da se upecaju samo kederi a posle kazes da si pecao na takvim daljinama i dubinama i da se hvatao jos krupnije ribe.  Pricas za Savi i Dunav ili za ostrvo?  Jesi koristio teske sisteme koje si ocenio kao nelogicne, ili je to ipak bio balansiran sistem, u smislu da si koristio bas teske hranilice ali i jake predveze ili .... ?

Spojene poruke: 05 Decembar 2017, 00:40:50

a riba je stavljena da pokaze da nekada treba "utanjiti" da bi se doslo do ribe. Tek kada sam stavio tu udicu, tanji predvez uspeo sam nesto da uhvatim. Tu udicu koristim inace za deveriku, ovde je stavljena jer ostalo nije davalo rezultat.  Pre toga ni pip. Inace od svih mamaca koje sam probao, crvi na velikim rekama daju najbolje rezultate. Nemoj da te zavaraju 2 crva. Na mestima na kojima pecam nema druge ribe, narocito nocu. Jedino som i deverika po nekada mogu da "pokvare" zabavu.  Da ne jurim kapitalku, to je tacno.  Vise volim akciju sa komadima 1-2kg nego da nocima cekam onu od 4. Tesko da bih to i mogao, posto bih zaspao bez desavanja, a i ako bi dosla dok bi se ja opasuljio, ona bi zbrisala verovatno  :rolleyes:

Mi drug kao da ne pecamo iste ribe, el je uzimao tebi kad saran blizu obale pa da odmah krene u beg, ili mrena krupna u prolazu, pa da krene odmah uz vodu na daleko, ili nedaj (daj,daj) boze som pa da se pusti odmah niz vodu. Izvini, moram da pitam, jer vidim da nam se iskustva jako razlikuju, sto napisa Jamal, imao sam kidanja bez da izvadim stap iz drzaca ,kao i kad dignem na prvi cim, na najlonu 0,20 i dobro podesenom kocnicom na masini velicine 1000. A da ne pricam koliko mi je puta riba ponela olovo pod kamen, u tom situacijama placi s najlonom 0,20 :takoje:

jeste. Saran je odlazio u panj, i to na debljem najllonu, Uspeo sam nekoliko da uzvadim do 3.5kg.  Imao sam ta lagana odlazenja nizvodno gde nisam mogao nista, to je som verovatno. Vadio sam one male do kilo ipo.  Mrena ide uzvodno, da, ali mi nije kidala jer se peca na daleko. Kad malo vratim film mozda sam 2 kidanja ima na daleko. Obicno mi je kidala u poslednjoj trecini puta gde oseti obalu, a dole je krs. Zategnut dril previse, puca predvez. Olabavljen previse, ode preko krsa....

Mislio sam kolega na tanak predvez i da sa njim mozes da ocekujes da izvadis samo kedera na teskoj vodi, koliko god da ti je dobra masinica ,dobar i hvalitetan predvez ozbiljniju ribu ces tesko izvuci.Mrene,sarane dve tri kila mozes na 014 da izvuces ali ce se desiti da ti puno puta i iskidaju.Pogotovo mrene nekad one od 2 ili 2,5 kila znaju biti borbenije i imaju veci trzaj na pocetku nego trojke.Pa posle covekkaze e ova sto mi iskidala imala je 6kila recimo a ustvari je manja riba. One preko 4 kila su pa posebna prica.Isto vazi i za sarana stim sto oni znaju da budu najludji u tezini od 3 do 6/7 kila.Oni malo veci su tezi i tromiji ali osecas tu tezinu po stapu.Al zato nemaju brze begove i nagle promene pravca kao manji.Ribe uglavnom kidaju i stresiraju najlon na pocetku i pred kraj kad su blizu obale i trebaju se prihvatiti.Tad se najvise najlon izlaze stresu.
Ajde ti budi objektivan i kazi mi da li je realno da izvadis sarana ili mrenu recimo od 5/6 kila na 014 predvez na toj daljini i sa toliko teskom hranilicom.
Kad su idealni uslovi moze zasto da ne .Vozicu ga dva dana ako treba.Ali u takvim uslovima je jako tesko.Trebaju se bas poklopiti kockice da bi se takva riba izvadila na 014 i na 16 udicu bas koju si naveo.
Reko sam ti vec .Divlju svinju prackom u oko .Tolika je verovatnoca i da uhvatis i da izvuces veliku ribu.
A ja bi iskreno bas voleo da me demantujes sa jednom pa ajde neka bude 5/6 kila na 014 .Bio bi srecan zbog tebe i tvog uspeha iskreno.
I probaj .Ne dva crva vec dvadeset.Mozda bolje radi na to.  :rolleyes:

komša015

Danas čujem, motka mi stiže u petak, mašinčinu imam, a da me neko pita šta ću na nju namotati.. nisam pametan. :rolleyes:
Čitam vas do srede popodne, onda uveče još jednom od početka i nikoga ništa ne pitam.. valjda ću do tada skontati poentu.  :cheesy:

Edit: U stvari, znam šta ću.. u petak ću na neku lepu baru, da probam novog takmičarca...  :smiley:

upadala mi je hranilica u kamen puno puta, ako ne pokida u tom trenutku, stao na drzac i cekam da oslobodi hranilicu. Mada su to obicno bile ribe oko 1.5kg

Jamal, vrati se i pogledaj sta se napisao, cak si pomenuo i lakse hranilcie od onih koje koristim. Rekao si da sa 0.16, 0.18 i hranilicom od 100g moze samo da se izvadi keder, da je to nepoznavanje materije i sl.  Da oprema nije u balansu. Nisi pominjao kapitalce, nego kedere!

Lepo sam ti napisao zasto oprema nije u balansu, i da mora tako da bi uospte imao priliku da pecam. Sa debljim najlonom ne mogu da drzim hranilicu na pravoj daljini. Sta tu nije jasno. rekao sam i da bi struna bila resenje, ali sam je zapostavio zbog osecaja koji mi se ne svidja.

ja sam 0.14 pomenuo kroz primer kao ekstrem, kada riba nece pa probamo sve i svasta.  Najlon za mrenu mi je najcesce 0.185  T-Force i 0.205 isti taj, osnovni gorila.  Ne jurim kapitalce vec sto ti kazes, daj sta das. Ne znam ni kako smo dosli do toga da pricamo o kapitalnim ribama.

Kazes da si pecao na slicnim terenima kao ja, da si hvatao dosta krunije ribe.  Ajde opisi taj balansirani sistem (debljina najlona, tezina hranilice, udica i sl) koji si tada koristio, ako imas volje  smiley033

E,sam si odgovorio na moje pitanje, to je ono sto se treba prevazici po mom misljenju. Te ribe treba izvaditi, isto sam tako i ja prolazio, davno sam prevazisao price kakve su mi ribe odlazile, jaci najlon ili struna, blago povecavaju sanse, problem je kad treba zadrzati ribu da ne ode svojim putem  :takoje: Ja pecam na takvoj vodi gde se naradis za pristojnu ribu, neizvesnija je borba na tanjem najlonu, ali ti treba vise srece od pameti, za tu Jamalovu mrenu od 5,6kg i ovo to ja koristim je dosta upitno :takoje:

ja ne gajim iluziju da cu da izvadim tu od 5-6kg. Pecam najcesce na 8-12m dubine na 40 i neki metar od obale.Izmdju mene i ribe ima svasta i nije lako izvaditi ni ribu od 2kg a ne od 6. Tu od 6 bih mogao samo iz camca, sa obale nema sanse. Na strunu sam pecao, ima prednosti, ali mi se isecaj ne svidja. Razmisljao sam se da je opet aktiviram, ali videcu jos.

Sad ce neko reci zasto feeder, sto ne pecas nekim teleskopima i sl. Pa ja sam i presao na feeder jer klasicna dubinka da po neku ribu i to je to. Nema vise ribe kao ranije, a feeder mi omogucava da njime hranim i iskreno bolje rezutate imam. Ode po neka riba, pa Boze moj. Ja to sve vidim kao skolu i jacanje.  Trazenje sto bolje masinice, stapa, pokusaji da se sa ostvari sto bolji rezultat sa 0.20. Sta mislis kada mi se ukaze prilika pa predjen na 0.23 ili 0.25....   ili na strunu? Ima svaka da ide napolje

Spojene poruke: 05 Decembar 2017, 01:34:32

cekam da Jamal napise kako je pecao krupnu ribu na velikim vodama pa da idem na spavanje  :lol: :lol: :lol:

Da se ja pitam komso za pecanje mrene sarana i krupne deverike sa teskim hranilicama i dalekim zabacajima ja bi namotao 024.Sa tim mozes da izadjes na megdan i vecim ribama a mozes i da lovis i manju ribu .
To bi bila neka debljina koja moze da baca i teske hranilice i da izdrzi veliku ribu a da mozes nekad i ribe oko kile da hvatas.
Sto bi rekli englezi 7lb breaking streangth.
Nit bi bio predebeo nit pretanak.

A kolega  ad finese moji sistemi za pecanje mrene na takvim mestima bi bili ovakvi.
Klasican running rig sa specimen ili jacom zicanom udicom udicom na predvezu oko 50 cm ili malo duzim. Udica velicine 12 nista manje od toga za mrenu,sarana i krupnu deveriku.
Debljina predveza  pa nekih minimum 020/22 mm.U zavisnosti od terena.Obavezno stoper iznad hranilice zbog samozakacivanja.Kao to rekoh kolegi osnovni bi mi bio pa nekih 024mm.Mislim da to ne previ razliku bas toliko veliku u tezini hranilice kao i kod 20 etice.I plus sto ta debljina ide i na heavy i na medium hevay stap bez problema.Znaci nit si u medium nit u heavy.
A vidim da nisi shvatio sta sam onims a hvatanjem kedera I vladanje materijom mislio.
Hteo sam reci da ne mozes da ocekujes velike ribe izvuci tim debljianama vec uglavnom kedere.Ovo deblje sto si naveo i moze ako je novo zdravo ali tanje tesko.
Ja da sam na tvom mestu pecao bih ovako .Fixni ili polufixni sistem.Tebi na toj daljini detekcija udarca kod najlona malo kasni.Najbolje je da se ovako riba sama upeca.A posto si naveo velicinu ribe od kilo pa na gore siguran sam da ce se vecina sama uloviti.Ja bar imam takva iskustva.
I mozes anti tangle cevcicu bez problema da stavis.Nisam fun iste ali za takve daljine i gde je krs dole zna da sacuva to malo najlona da se ne ostecuje.Ili pak spljeskaj donji deo karabinjera i navuci na njega tanku saransku gumicu u skoro  polovini predveza .Imas slilikonske bas tanje a i od neke plasitike koji mislim da su u ovom slucaju bolje.Cuvace ti predvez a i sistem od mrsenja.

Spojene poruke: 05 Decembar 2017, 01:41:02

A ja sam inace hvatao velike sa 030 osnovnim i predvezom 025.Sve ostalo je bilo malo.Mogao je osnovni da bude i nesto tanji ali jednostavno nisam hteo da se zezam.Nekad sam morao da stavim i 028 kad je teazk teren.Ne zbog ribe nego zbog terena.

Ok, podrzavam stav, iako je moj drugaciji, jednostavno ti trofeji nisu na prvom mestu. Meni se bas svidja osecaj sa strunom, bolje mi prenosi informacije, osecam svaki pokret ribe, ako krenes sa strunom posle nekog vremena osecaj na najlonu ti je tup, nedorecen, kanap stvara zavist :lol: Meni je kod dubinke bas tu i car, ne lovi svako, neki put sam gledao uporedjivanje, fider, mec, stek i takmicarac. Prvo mesto fider, sto se tice te od 5,6kg, neka dodje da se pobijemo :takoje: Ideja o kapitalnim ribama se namece iz naslova teme, ne verujem da se neko bavi takvim ribolovom, da bi lovio ribe do 1kg, to moze i na drugim mestima i na druge nacine :thumbup:

Ja se sve nadam da vi isceprkate neku veliku jer ja na moravi tesko da naidjem na takvu.A ako ne zive u Dunavu i Savi onda ne znam gde h ima.
A siguran sam da te reke kriju ribetine i preko 6/7 kila.
I to sto ides nocu to je prava stvar.Noc uglavnom daje takve ribe.Danju je tesko ocekivati takvu ribu.

Jamal, hvala na preporukama, ali nije to on sto sam zeleo da procitam  :rolleyes:   Ajde sto krijes prezentaciju, nego neces ni da kazes gde i kako si pecao na velikoj reci te krupne mrene  :rolleyes:. Ne moras da odas lokaciju, reci barem reku, i ako hoces da podelis sa nama kako je to izgledalo. Mene  zanima dubina koja je bila, kakvo je dno, daljina, koja tezina hranilice i sl.  smiley033 i na kraju, kolike su te mrene bile  :ok:

A kod nas dan ne daje nikakve, a noc kako kad  :sad:

Hvatao na Temzi po raznim kamenjarima ,virovima,dubine prosecne 5/6 metra ali na poprilicnoj daljini.Nekad i dobrih 60 metara ako ne i dalje..
Mrene su bile od dvojke pa do preko 7 kila koliku sam najvecu uhvatio.Kidanja ucestala.Bacis i ne mrdas sistem bez posebnog razloga.Velika hranilica obicno 100 gramke cesto i vece ali velike bas velike zapremine.Udarci posto je pecano uglavnom na dlaci siloviti.Ubada se sama i nosi sve sa sobom.
Sistem je ovaj koji sam naveo.Taj drugi cu opisati ovih dana dosao je red da ga podelim sa vama.On je prica za sebe .Neki ce pomisliti da sam lud i da sitem ne moze nista da ulovi ali taj sitem lovi ribu kad nijedan drugi nece.I bas je dobar za pecanje na crve.

Spojene poruke: 05 Decembar 2017, 02:16:12

Najvise mrena smo lovili tamo gde ima i smudja.Mesta gde je razni krs dole na dnu ogromno kamenje , neke sine od nekih mostova ili cega vec .
Zahtevno bas za pecanje dosta kidanja sistema ,kracenje osnovnog najlona zbog ostecenosti . Tesko pecanje ali sve imas svoju cenu .

Spojene poruke: 05 Decembar 2017, 02:19:13

I da dodam da verujem da mrena u toku noci prilazi obali.Sondiranje dna dok se ne nadje kamen ili sljunak i pecanje blize obali .To zna cesto da da ribu.Pva kesica je dobra stvar ako se juri velika .

Aj ste zaglibili... Ali svaka cast mada ne mogu sad iz cuga da procitam sve, poslednju stranu sam propustio.
Dule i Grof treba pod hitno da kupe camac, nema tu drugog resenja. Ogromna mrena nije uvek u tako dubokoj vodi, po meni gresite tu i nije uvek tako daleko jer Sava ima protok i na 25m od obale, na nekim terenima na kojima sam ja pecao.
Ciljno je pecamo na plovak, komadi su od 2 do 4, 5kg, nije dublje od 4-5m. Voda je bas jaka, plovci su 10-15gr. Samo ti tereni nisu dole, nego su uzvodnije, Provo daje najbolju mrenu na celoj Savi kod nas.

I jos jedno, kada ste, svi vi, poslednji put upecali mrenu preko 4kg, ploticu preko 2.5kg, skobalja preko 2.5kg? Iskreno pitam. To su retke ribe, izuzetno retke, lukave, jake, i nisu za ciljno pecanje po meni, jer je to uzaludno trosenje vremena. Vecinom dodje poneki komad dok lovis one od 1.5-3kg. Kad je neko nabasao na mestu, iako ciljno kao nju juri da uhvati 5 mrena preko 4kg za dan, npr. Ja to nisam nikad video. Mrena kapitalka je ona preko 4kg, sve ispod nije kapitalka. Lepi su komadi 2-3kg, 3-4 su vec dosta redji a preko 4kg je kapitalka. Ona nema sto Jamal kaze begove i trzaje tako zustre, vazi i za sarana, ali ima iskustvo, sirovu snagu i tok na svojoj strani.
Nekada se bivsi clan, Cardinale, moj drug, prepucavao sa Markom Mimicem oko osnovnog i predveza za match stap na Drini, i ciljno pecanje mrene. Marko kaze da je imao mrene u tom toku gde ni na predvez od 0.22mm nije mogao da ih izvuce, bori se sa njima 10ak minuta ali kada izvuku u samu maticu i poprece se na tok, 0.22 tu nema sta da trazi. A nikad nije pecao na Drini tu, nikad nije imao tolike mrene na stapu. Mrene koje onima sa nenamestenim drilom slome bolonjez koji nije za to, za to je samo match stap. E to je ciljno pecanje mrene, Marko to radi, a ne prica o pecanju skobalja sa ponekom krupnom mrenom kao klateralom, koja izadje iz svog stanista za hranom i polakomi se.
Samo nastavite razradu taktika uz uvazavanje svacijih iskustava sa vode. I nadam se punijim galerijama krupnim ribama i vasem vecem uzivanju u ulovima i borbama.
Ja sam noc izuzeo iz ribolova, meni nije uzitak da buljim i ne znam sta se oko mene desava tacno krokodili da se hvataju. izuzeo sam i dubine vece od 5, 6m, nemam potrebe za tim.
Ali jedno je kao cinjenica tu, svako pise iskustva sa voda na kojima peca. Moj fah su brze reke ali dosta plice, tipa Jamalove J. Morave, Drine itd...