Težak feeder ribolov na velikoj reci

Započeo Ad fines, 25 Januar 2014, 23:44:33

srdjanmilicevic83

pitanje,,,kada je Dunav brz,znamo svi da hranu treba plasirati sto preciznije na jedno mesto,,sta radite tj. kako zabacujete da hranilica padne na isto mesto...,recimo zabacim 5-8 met uzvodno da bi kao hranilica pala tacno ispred mene ali problem je taj sto se cesto desi da mi ode i nizvodnije,najlon jeste zakacen na clip to je ta duzina,,i teze hranilice i olova stavljam

Retko sam pecao i na klasicne dubinke, a prosto sam razmisljao da bi dubinke-fedderi mozda bili efikasniji nego plovak, na koji je realno dolazila sitnija riba, ne uvek ali cecse da.

Na prvom izlasku u junu mesecu sam koristio mesavinu Gold pro bream i Recorda, sa zemljom, secercem i crvima, od 04 ujutru do 10 nisam imao ni jedan jedini trzaj, na 15-20 metara od obale. Nisam hteo da pokusavam dalje da bacam jer sam hteo da izforsiram do kraja to mesto. Inace to mesto je odmah ispod lepog podvodnog krsa, a dalje je cistije. U sledecim izlascima sam primetio da se riba javlja iskljucivo u pojedinim delovima dana, tj preko dana! ujutru i uvece nista, ni po mraku nista. Tako da sam u dnevnim terminima, ovoga puta sa Timarom skoljkom poceo da dobijam prve ribe, lepe bodorke (200-300g), babuske (400g-500g), protfise (0.5kg) a javljali su se sitan sljivar i sitna plotica. Riba je radila u 2 cuga, oko podne i izmedju 16-18h. Poceo sam da razmisljam da li uopste da bacam hranu!c Ali jedan takav eksperiment je rezultirao slabim ulovima. Ohrabren ulovima (za mene kao pocetnika u ovome 5-6 pomenutih riba je bio uspeh) resio sam da nahranim mesto raskuvanim kukuruzom. Napravio sam kugle od blata i pobacao u liniju pecanja. 2 dana kasnije je doslo do prvog kidanja! Vrh je odjednom krenuo ka vodi, ja odmah podigao stap, ali je riba uspela da pobegne u krs. Posle jos jednog kidanja pomerio sam se 10 metara nizvodno, jer sam shvatio da sa ozbiljnim ribama tu nemam sanse ni sa jacim stapovima. Tada sam sa 0.18 i 0.20 koje sam kombinovao odlucio da stavim 0.22 i 10ku udicu i da od toga ne odustajem. Takodje sam hteo i da uzbegnem sitnu deveriku koja je pocela da se u to vreme javlja, a nije bila veca od sake.
Ribu nisam pokusavao da selktujem, jer realno nisam imao iskustva sa hranama, a i bilo mi je zanimljivo sto je "sareno".
Odlucio sam i da zabacujem jacu dubinku u liniji nizvodno (Daiwa Apolo 3.9m 90g - Okuma Epix 50), Awa Shima 0.30, predvez 0.25, sa 6icama i 4tvorkama udicama, iskljucivo na cuk ili kuvani kukuruz, jedno zrno. Taj ce mi stap doneti kasnije 50% svih ulova po broju, a po kilazi znatno vise.
Pecao sam otprilike 2 puta nedeljno, i za tih prvih mesec dana voda je opala oko 1.5m i nisam primetio da je to imalo uticaja na rad ribe.
Dno sam znao da je cvrsto ali sam par puta izvukao onaj kamen cudnog oblika supljikav,  sedra ili kako se vec zove. To mi je jos vise dalo nade da je mesto dobro. Inace nema stepenica vec od obale vrlo brzo posle par metara pada na 4-5m a kasnije dolazi do tih 7-8 metara (na 15-20 metara) a u narednih 50ak metara se tu mota, + - 0.5m. Panjevi se nalaze izmedju 10og i 20og metra, dalje je cisto.
Zanimljivo za taj jun-jul je to sto je riba iskljucivo radila danju, ujutru nista, uvece nista, par puta sam ostao do 01h nista. Menjao sam cesto mamce i kombinacije, na secerac je dolazila bodorka, a babuska na kombinaciju cecerca i crva (1 + 2 ili 3), protfis, plotica i sljivar na crve iskljucivo. Sitna deverika je dolazila na sve kombinacije, ali sam se trudio da je gabaritnim mamcem oteram.
Kako je voda opadala, tako je i tok usporio pa sam jedno vreme koristio 60g hranilicu (mislim da je falkon, kavezna sa zaobljenom gornjom stranom) i beli- najslabiji vrh.  Inace, deverikica kao saka sasvim lepo savija zeleni vrh (a on je negde debljine kao najjaci vrhovi havy -ja ako ne i deblji).
Svo vreme sam imao dilema oko hrane, da nije preteska, da nije suva... da li je nosi voda, mada od kada sam poceo da koristim jos jedan stap ispod bilo mi je i svejedno. U to vreme mi donji stap donosi 2 sarana i krupne babuske. Inace na njemu je bilo obicno klizno olovo, bez hranilice.

Za to vreme sam pratio sta se desava kod prijatelja koji peca svaki dan ali na sasvim drugacijoj poziciji, na 3-4m dubine u plicoj pbali, i kod drugog koji peca kod mene u obali ali blize, na plovak. Oni su na pocetku bili dosta uspesniji, ali sam ja lovio krupniju ribu i stim da oni nisu imali nijednog protfisa, sljivara i ploticu.

Predvez sam najcesce koristio metarski, i tu sam mozda pogresio sto nisam vise eksperimentisao. Hranu sam pravio: oko 3kg kupovne (pomenute gore), 2 kila zemlje, kilo prezle 400g secerca, oko 0.5 kg raskuvanog matorog kukuruza i oko 300g kuvane konoplje. Bacao sam na pocetku 15ak hranilica a kasnije svaki put pri zabacaju, s tim da sam uvek vadio na 5-10 minuta. Nijednom nisam probao da startno nahranim sa gomilom hrane, pa me zanima koliko vi potrosite hrane na ovakvim vodama za 5-6 sati pecanja. Crve i gliste sam retko koristio u hrani, mozda je i to greska. Inace pes-glavoc se uopste nije javljao do septembra!!!!

Vidim ja da cu prve izlaske posvetiti ovome. Jos samo da nadjem dobro mesto sto se tice dubine i tvdrjeg dna. U tome ce pomoci MilanNS i laki22, a mozda budemo zajedno i istrazivali.

moze  :thumbup: pod uslovom da se nosi neka preradjevina jabuke  :cheesy:

Ja sam nasao dobro mesto gde bih mogao pecati na feeder... Trenutno tu pecam na bolonjez, to je na Savi, u Umci tj. granica Umke i Ostruznice.
Na bolonjez se dobro hvata skobalj i nosara... Dubina na nekih 20m od obale je oko 5m, 5-10m dalje je oko 6m... Done je u jednom potezu kamen i moraju dugacki predvezi a u drugom potezu je neka ilovaca (na obali je livadica)...
U zavisnosti kolika je Sava peca se plovcima 5,6 gr - 10gr, baca se mamac sa hlebom.
Vidjao sam da ljudi pecaju tu na feeder ali nisam detaljnije zagledao.

Sta mislite kolike ce hranilice trebati? Moram probati i to uskoro. Nadam se da ce moj Daiwa Aqualite Pellet Feeder 3.90m 120gr moci da odgovori tom zadatku. Ne verujem da ce trebati vece hranilice od 60, 70gr+hrana a on ce to moci da zabaci. Masina na njemu je Formax Sherman Carp 40 i njom sam zadovoljan.
Videcemo sta i kako. Pozdrav.

Ovde Dome Gabor peca mrene na Dunavu na teski fider na kamenu. Predvez mu nije mnogo dugacak posto prebacuje kamen, ali koristi Power Pro strunu za predvez. Na snimku je sve skolski prikazano, ali kad bi potrosio tu kolicinu crva koliko je on-bankrotirao bi posle 3 pecanja. Ali upeca covek 10-ak mrena od 1.6-3.3. kg.

Sto se zabacivanja tice ja sve radim po osecaju i pre svega odlicnom poznavanju mesta na kojima pecam..Ne koristim line klip iz vise razloga.,hoce da osteti najlon,a u slucaju vece ribe(saran,mrena) moze veoma lako doci do pucanja najlona na zakacenom mestu..
Desava se da se prilikom zabacaja ne zaustavi sistem(hranilica) uvek na istom mestu,iako smo gadjali isti pravac,tj ugao,jer hranilica moze da se zakaci za neku grancicu,kamen i da tu ostane,a u drugom zabacaju da sve to promasi i da ode nizvodnije.,nemoze se tu nista,ali nije to nista strasno..Vazno je da nema velike nepreciznosti.,a najvaznije je da smo mi na pravom mestu i da je riba aktivna.. :ok:

ja sam koristio lajn klip, u momentu kad padne u vodu, okrenem 2 puta rucicu i to je to, Axeon ima doabr alu okrugli lajn klip sa kojeg se lako skine najlon po potrebi

Spojene poruke: 26 Januar 2014, 20:02:15

da napomenem, nisam koristio prvih 7-8 metara strune, i iako sam posle svakog pecanja kidao tih 2-3 metara najlona, i pazio pri zabacajima da ne forsiram isti deo najlona, ipak sam imao par puta kidanje pri zabacaju
Inace, orijentir za zabacaje mi je bila senka drveta od preko puta, a zbog menjanja vodostaja isao malo i na osecaj. Kako je leto prolazilo i voda se grejala, sa 20ak sam otisao na 30ak metara od obale. Gledao sam gde se saran i krupna deverika bacala pa sam se i ja tako pomerao dalje, povremeno sam bacao kugle od blata sa kukuruzom, ali ne svake nedelje

mislim da gold pro i rekord nisu ni stigli do dna, trebao si neku drugu komponentu staviti, tipa secreta ili river ice-a. to se vidi i po tome da kad si kugle bacao, riba je bila tu, ovako mislim da si pecao na prazno.

druga stvar, umesto da klipujete najlon, stavite debelu biciklisticku unutrasnju gumu na spulnu. ona zaustavlja hranilicu a pri vecoj ribi ce da spadne sama ili uz pomoc vas.

sa predvezom treba experimentisati kao i sa velicinom udice, nemojte da vas mrzi. ja sam tako pecao ko debil 2 sata, da bi nakon toga smanjio debljinu predveza sa 0,14 na 0,12 i udicu sa 12 na 14 i to je dalo rezultata. za ne poverovati ali je tako.

par puta sam pecao sa Rekordom, delovao mi je kao teska hrana, + sa zemljom..   koja mu je inace namena?

Misur

...record je hrana pakovana u 2kg,ako mislimo na istu, imas dve vrste, record gold,i record silver... obe su dobre hrane,stim sto je silver namenjen deverici,a gold je vise za bodorku,crvenperku,ali i za deveriku...obe hrane su za sporotekuce vode,ali uz dodatke recimo PV1,teska zemlja, mogu se uspesno koristiti i u dubljim,brzim vodama... ja sam je koristio na sporotekucim vodama Tamis,Tisa,i ok je :ok: :ok:

Zoran

Razlika između štapova za teški i lak(š)i fider je samo u težini bacanja ili ima još nečega što je bitno u izboru štapa za teški fider?

Razlika je samo u jacini stapa.,jaci blank i jaci vrhovi su neophodni za feeder ribolov na rekama,iskljucivo i samo iz razloga jer se koriste teske hranilice zbog brzine toka vode..
Naravno,da li cemo odabrati stap sa vrsnom ili parabolicnom akcijom je stvar licnog ukusa i afiniteta..
Na Dunavu sam bacao hranilice i od 80g +hrana..,super tezak feeder ribolov.,pecala se krupna deverika i saran..,kakvi su uslovi tako se i mi prilagodjavamo shodno njima..

Zoran

Hvala na pojašnjenju.  :smiley: Znači, treba da tražim štapove sa oznakom ''heavy''  :takoje: Tema mi je interesantna iz razloga što gotovo isključivo pecam na Dunavu, a planiram da se malo više posvetim pecanju bele ribe što sam do sada činio uglavnom na plovak. A ovo sa teškim fiderom mi deluje kao nešto što ću staviti na težište ove sezone.