Taktika u feeder ribolovu

Započeo žex.rašeta, 11 April 2017, 18:05:33

Ribolov Srbija

Pozdrav svima  :bye: novi sam na forumu a i fider ribolovu.
Saveti su odlicni  :clap2: pohvale za temu  :tongue: :tongue: :tongue:

Dobro nam došao, uzimaj učešća u raznolikosti tema i dodaj nam deo svog ribolovačkog sveta.

Отправлено с моего SM-G355HN через Tapatalk

vladimir022

Aj sto mi ove godine izlasci sve manje  lice na ribolov   nego sto svaka taktika mi pobaci.
Danas napravio mix hrane s finom teksturom i zemlje, dodao malo prezle u boji lagano navlazio sve u cilju da se zezam sa sicom..
Dugacak predvez, kratak, srednji, manja hranilica, veca, blize, dalje ma sveee... Dobra 3 sata eksperimetisanja
Na kraju stavim samo olovo, vecu udicu i 4,5 crva, pa nek naleti neka ala ako naleti kad ono bodorke i regani ne mogu biti sitniji.
Zakljucak: NISTA!

Veliki89

"Hrana sa finom teksturom i zemlje"

Kakve zemlje? Lake/teške, žute/crne, koliko zemlje, koliko hrane, mamci u hrani?

Ja sam 2 dana pecao na kanalu sa istom hranom, razmičitom zemljom i dva totalno različita pecanja sam imao.
Prvi dan lovio deverike(95% bela riba), a drugi dan manjove(bila poneka bela kao kolaterala)

vladimir022

Laka svetlo braon zemlja takva i hrana i po par crvica u hranilicu..
Al probavao sam prethodnih par izlazaka razne kombinacije (vise za babusku)
Bas slabo, cak i regan dal se jos nije aktivirala il mrest nesto jeste.

Citat: vladimir022 poslato 05 Maj 2021, 21:03:15
Zakljucak: NISTA!

Pozdrav kolega. smiley033 smiley033
Ima jedna recenica u psihologiji koja glasi : Previse analize vodi do paralize. To se na sve odnosi pa tako i na pecanje.Mozda se mnogi nece sloziti sa mnom ali sto se fidera tice dovoljno je pogledati teme na forumu...osetljivost vrha,duzina predveza,oblik udice,hranilica,najlon,markiranje,klipovanje,ugao stapa,zatim hrana-slatka,slana,zima,leto,zemlja teska,laka,partikle,pop/upovi,kombinacije,prosejavanje,tempo hranjenja i jos mnogo toga...da te glava zaboli...Cak je i kolega Dril negde napisao Umorio sam se od fidera,odo da varalicarim... :cheesy: :cheesy:

Prosecnom hobi ribolovcu kad sve ovo procita dodje da to sve i proba sto je ok ali isto tako kad krene sa tim igrarijama a desi se da ulov izostane cak i vise puta,on se stalno pita gde gresi,sta nije dobro uradio i to je ona paraliza s pocetka ovog posta.Udje u zacaran krug milion kombinacija i dodje do zamora materijala u glavi sto se mozda sad tebi desva a ja sam tu konfuziju imao na pocetku mog fiderisanja pa sam brzo to resio i sveo sve na minimum.
I da,da ne bude zabune,sve gore navedeno jeste korisno i delotvorno,ima kolega koji vole da se igraju sa tim ali ima vecina koja proba,kombinuje,ne dobije rezultate i onda dodje do zamora materijala i pecanje predje u neku drugu dimenziju...
Moj savet za pocetnike i rekreativce gde i sebe ubrajam a da uzivaju je od svega po malo sto im ne predstavlja teret.Akcenat na mamce staviti,udice jedna do dve vrste,hrana isto tako i onda dodati varijacije koje vi zelite a ne predstavljaju vam opterecenje.. :bye: :bye:.

Moj pristup na Savi je- pročitaj vodu, proceni kuda bi riba mogla da prolazi, gde da se zadržava, a taktika za instant fiderisanje bele je uvek ista. Najjeftinija hrana, obično neka Gicina u koju stavim crva za 100din i iz nje i mamčim udicu. I leti i zimi stavljam 5 crva (bukvalno brojim radi uroka :lol:) na udicu 10 ili 12, koju kesicu prvu dohvatim jer druge i nemam. Ako sam dobro procenio i ub'o mesto, namlatim ribe, ako nisam, zabavim se sa sićom. Da nemam ni udarca, na Savi mi se nije desilo. Na Dunavu i Drini koje ne poznajem i gde sam uvek išao u društvu na unapred idređena mesta, dešavalo mi se da nemam ni udarca. Ali se tad na tom mestu nisu proslavljali ni velemajstori - specijalisti da bi smatrao da negde grešim.  I mislm da je na rekama upravo to najvažnije, naći ribu.  Pogrešno mesto  bilo zbog vodostaja, vremena, godišnjeg doba...ne ispravlja nikakva  primama ni taktika. Uverio sam se u to vazda puta. Na stajaćim vodama naročito ujednačene konfiguracije, gde riba može biti i svugde i nigde verujem da treba biti majstor taktike i recepture da bi se privukla riba baš tu gde si ti.
Ovo sam napisao baš iz razloga da se novopečeni fideraši i oni koji bi da uđu u taj svet ne bi "poplašili" od pročitanih filozofskih dela, tajnih receptura, zamršenih tehnika i taktika. Bele ima, mo'š je namlatiti kad god o'š. :cheesy:
  Da me neki stvarno majstori ne bi nakrpili, da dodam. I fider ribolov zaista ima mnogo tajni i finesa za najambicioznije koji žele da selektuju određenu vrstu, samo krupne primerke itd...ali kao hobi - razbibriga je ubedljivo najjednostavniji vid zabave koji uz malo sreće može doneti lepe ribe i koji neće početniku doneti razočarenje u ribolov. I ja ga upražnjavam uglavnom posle niza neuspelih izlazaka varalicom gde i ja filozofiram, pokušavam da selektujem, menjam pristupe i taktike.... da se "iskalim" na beloj i napunim baterije. I ta terapija uspeva! Par fideraških izlazaka i budem k'o nov i spreman i voljan za veće  poduhvate kakav je napr lov smuđa na tom grabljivicom opljačkanoj Savi.smiley033

vladimir022

Bio sam i danas 0 bodova, jedan pes..
Daleko od toga da me je smorilo i sutra cu ici u inat
Nije se pre desavalo da ovako slabo radi, mislim ni nema neke ribe gde pecam, al se sa sicom uvek moglo zanimati.. udarila neka oskudacija hahah
A sto se pribora, hrane i ostalog tice sve na minimum i sto jednostavnije, to sto su vode opustosene ne znaci da treba krknuti 2000 u raznorazne gluposti.
Ibanezi sto se tice reka slicnog sam misljenja mora biti bele ribe, od negde ce se kad tad pojaviti, al na jezeru kad se ne vraca nista nazad u vodu brzo se svede na minimum, a to sto je cuvaru uspeh kad neko uhvati 3 babuske dovoljno govori

Послато са POCOPHONE F1 помоћу Тапатока

A jesi probao na plovak na primer? :smiley:
Ja nisam bio u Ns 10 dana pa ne znam kako je sad na kanalu,bilo je losije,mrest isl. ali na vikendici kao i prosle godine u ovo vreme,krenula krupna babuska ali plovak 4m petljas..,nego sam morao nazad kuci,inace radi riba i to lepa....

vladimir022

Nisam, al sigurno da bi bolje radila , pogotovo na takmicarac
Cale mi slomio vrh na bolonjezu, pa mi se ni ne uzima u ruke prepravljen, a ni najlona nemam namotanog   Fokusirao sam se na fider i dubinke, a nije riba na dnu,  pokusavam da je spustim, al mi slabo ide tj. nikad gore

srce

Citat: ibanezi poslato 08 Maj 2021, 19:20:54
Moj pristup na Savi je- pročitaj vodu, proceni kuda bi riba mogla da prolazi, gde da se zadržava, a taktika za instant fiderisanje bele je uvek ista. Najjeftinija hrana, obično neka Gicina u koju stavim crva za 100din i iz nje i mamčim udicu. I leti i zimi stavljam 5 crva (bukvalno brojim radi uroka ) na udicu 10 ili 12, koju kesicu prvu dohvatim jer druge i nemam. Ako sam dobro procenio i ub'o mesto, namlatim ribe, ako nisam, zabavim se sa sićom. Da nemam ni udarca, na Savi mi se nije desilo. Na Dunavu i Drini koje ne poznajem i gde sam uvek išao u društvu na unapred idređena mesta, dešavalo mi se da nemam ni udarca. Ali se tad na tom mestu nisu proslavljali ni velemajstori - specijalisti da bi smatrao da negde grešim.  I mislm da je na rekama upravo to najvažnije, naći ribu.  Pogrešno mesto  bilo zbog vodostaja, vremena, godišnjeg doba...ne ispravlja nikakva  primama ni taktika. Uverio sam se u to vazda puta. Na stajaćim vodama naročito ujednačene konfiguracije, gde riba može biti i svugde i nigde verujem da treba biti majstor taktike i recepture da bi se privukla riba baš tu gde si ti.
Svaka je na mestu vala ...

Sent from my SM-G980F using Tapatalk

nikad ne veruj zeni koja laze

Ja bih ovaj Draganov post uzeo malkice sa rezervom... :smiley:
U pravu je za ono "nadji riblje staze" i " kad ne radi mozes ga j....".
Ali, treba imati u vidu da je covek privilegovan ,i moze izaci i dva puta dnevno u sezoni fiderisanja na Savu, takoreci zabacuje sa terase, i nije ozbiljan fideras u smislu taktiziranja i pripreme, jer je varalicar.
Meni i nije cudno sto ne "mozga preterano" jer odlazi na vodu po principu lokalaca, ako ne radi danas, proradice sutra, ili prekosutra ili za 15 dana..
A on neka me ispravi  ako gresim.
Recimo ja i jos po koji kolega, koji odluci zapucati preko 100-200km na neku vodu tog odredjenog slobodnog dana koji imamo, naravno da imamo zelju da odradimo maksimalno sve sto je do nas.

Tako je, Dobri moj!
I onda, na reviru punom krupne ribe umlatimo čortančiće...  :lol:

Ali iskreno, da je drugačije... Meni ne bi bilo zanimljivo.
:wink:

Eto recimo, da boravim svaki dan na tom reviru, verovatno bih pecao na kacamak i stari kukuruz(koji ponesem takodje), ili mozda eventualno dve kutije boilica.
U svakom drugom slucaju mora 20 vrsta boila i 4 vrste peleta i hrana. smiley033
Tako je i za reku.
Nedostatak vremena koje planiras provesti na vodi kompenzujes taktikom... :smiley:

Grofe, prijatelju, prvi deo svog posta sam završio sa : "Ovo sam napisao baš iz razloga da se novopečeni fideraši....."
Drugi deo sam počeo sa: "Da me neki stvarni majstori ne bi nakrpili...."
Prema tome i sam sam dao do znanja da u zavisnosti ko me čita i kakav nivo znanja i iskustva poseduje i još važnije, kakve su mu ambicije sa toliko rezerve treba da prihvati i moj post.
Sava nije Vejkina plaža ni potez oko pešačkog mosta. To su mesta gde može da se smesti ekipa da peca zajedno, pa sad..da li je tu, da li radi...? Ali to su jedina mesta kada dođe više ljudi da ima mesta za sve. I odlična zimska mesta kada se riba mulja između zimovnika. Leti ne predstavljaju baš ništa ne samo zbog po meni pogrešne konfiguracije za ekstremno nizak vodostaj, nego i zbpg glisera i skutera koji danonoćno divljaju u gradskoj zoni. Leti i početkom jeseni dok je još nizak vodostaj idem na mesta gde jedva sam imam komfor. Poznajem stazice kroz takoreći neprohodne terene zahvaljujući višedecenijskom varaličarenju, a samim tim ne idem ni po princiou lokalca - ako ne radi danas, proradiće sutra. Skoro uvek nađem gde radi baš danas. Inače mi fider ne bi bio neka "terapija" kojom lečim varaličarski neuspeh posle debelo uloženog truda. I ne trsim se niti objavljujem jer neću da mi moje pustoline i stazice kroz obraslu obalu "Vladini" Valjevci iskrče i naprave kamp naselje kao zimi u gradskoj zoni kada ne mogu da bacim varalicu na celom području od Tošine plaže, preko pešačkog mosta i Vejke do starog pontonskog mosta gde sam  zimi decenijama lovio uspešno smuđa. A to je sve počelo kada su prvi Vukovi počeli dolaziti u MM i kada smo bez ikakve loše namere pisali reportaže i  postavljali slike ulova na forum. Dakle treba prihvatiti moj post sa rezervom, ali ne tbog onoga što si ti naveo. Ne idem 2x dnevno na pecanje. Zapošljen sam čovek i ne sećam se da sam pre podne izašao jer i vikendom ne volim da ustajem rano. Moja jedina rana ustajanja zbog pecanja su kada treba da se mi nađemo negde na druženju. Volim i druge vidove zabave, imam i obaveze na selu. Idem predveče i ostajem neko vreme i po noći. Ne idem ni blizu svaki dan, a kad idem, to nije po principu lokalca -ako ne radi danas,radiće sutra. I čak, ako sa varalicom i mogu da istrčim na sat vremena negde tu blizu, bez velikih ambicija, za fider ako sam vremenski ograničen ili umoran ne izlazim, a pogotovo ne 2x na dan. 2x se pakovati, raspakivati, pa opet pakovati.....ne, previše je za mene. Pošto mi je nesnosno i da menjam mesto, u startu ga pažljivo biram. Vozam se, parkiram, probijam se kroz sve i svašta, siđem, pogledam, vratim po opremu ako mi odgovara, a ako mi nešto ne štima, nastavim dalje dok ne nađem najpribližnije onom što sam zamislio. Koliko god moj pristup delovao neozbiljno kada pričamo o primamama, dodacima, udicama, predvezima, strunama - monofilima, toliko je moj pristup u izboru mesta ozbiljan, verovatno ozbiljniji od pristupa mnogih pasioniranijih fideraša od mene. Time anuliram sve preostale "neozbiljnosti". Pasioniranom fiderašu komfor je jedna od bitnijih stvari pri izboru mesta baš zbog svega što mora da ima za taj ozbiljan pristup o kome pišeš. Meni kaoo varaličaru koji je zaista zavoleo i fider, komfor na koji nisam ni navikao je poslednje što je presudno. Spojio sam najbolje iz obe tehnike koje upražnjavam, tako da kroz trnje, žbunje i šipražje, leti često i kroz gaženje vode po par 100tina metara uz obraslu neprohodnu obalu stižem do proplančića koji je po malo višem vodostaju potopljen pa ne može da obraste, a direktni put do njega ne postoji.  Vraćam se na isti način. I neću da krčim, naveo sam zašto. Volim što se ne vidi od gore sa puta. A to mogu samo ako na fideraj idem tek malo više opterećen nego kada idem na varaličarenje. Štap u jednoj ruci isored sebe u horizontalu, kanta sa primamom, torbico sa sitnurijom i crvima u drugoj. Ne može štap ili bilo šta na leđima tuda! Često ni stolicu ne nosim, jer mi je balast ako unapred znam kuda moram da prođem ili progazim. A ako je ponesem, često ostaje na motoru skroz gore jer teško će neko naići da je ukrade. Da i kola su balast, često nemam gde parkirati. Moped konza! Složim na licu mesta nekoliko kamenova i stiropor koji nosim u torbi preko njih. Ako budeš imao strpljenja da sve ovo pročitaš, shvatićeš da moj pristup nije ni neozbiljniji, ni manje uspešan od tvog, samo je moja taktika prilagođena mojim afinitetima, iskustvu i razmišljanju i da je tvoju taktiku osim helikopterom čak nemoguće sprovesti na mestima kakva sam ti opisao i na kojima pecam. Ali, ponavljam, kao varaličar volim takva mesta i za fider. I koliko god voleo da se družim i pecam sa vama, ne smatram to nikada ozbiljnim pecanjem. Unapred određeno mesto koje obezbeđuje grupni komfor i na koje i pre i posle nas dolazi bulumenta sa svim i svačim mi nikada nije "mesto koje obećava". I pecanje mi nikada nije primarno kada sam sa vama . A ne mogu da podnesem da sam ni među lokalcima, ni strancima koje ne poznajem. Ako idem na ozbiljno pecanje, bez obzira kojom tehnikom onda idem sam i niko mi ne treba. Varaličar je samotnjak. Takav sam i fideraš, ako mi je stvarno stalo do pecanja. Pa... možda moja taktika i nije za potcenjivanje?  smiley033