Sistemi za pecanje feeder tehnikom

Započeo Radza, 03 Januar 2009, 21:21:18

To je nista drugo do paternoster.
Isto je sve samo sto menja stvari te i ime samom sistemu ta brza kopca ili vrtilica koja se okrece oko osnovnog najlona i smanjuje mrsenja pri dalekim zabacajima....
Funkcija je kod oba sitema  potpuno ista...
Ne bi rekao da je predvez uvek odignut i ako jeste onda je to nesto malo na toj daljini koju si naveo od hranilice.
Ukoliko se peca bez klipa i sa stomakom onda predvez lezi na dnu.Al to ne umanjuje nesto preterano detekciju....
Svakako jedan od najosetljivijih sistema...

Ja sam vise za sistem bez te plasticne cevke,(nesto mi je dzombasto) samo stoperi i izmenjiva kopca sa predvezom.Ja barem tako. smiley033

Ovakav, tj sličan sistem se nekada koristio sa hranilicama lubeničarkama., kada se udica na bok stavljala iznad hranilice sa dužim ili kraćim predvezom.
Evo ga sistem bez tog plastičnog nastavka.

Citamo i gledamo...i podrzavamo kolegu ...odlican sistem....
Neka nastavi samo da ga koristi... :ok:
Kad skrati predvez dobice neku verziju dink dink montaze(mini helikopterce) i tu nema udaranja kontri.Mora da ceka samo da se upeca.....mora jaki stoperi samo ,jer ako ih pomera riba pri udarcuu nece bas uvek da se ubode ....A kad poveca na 40 ili vise onda ima sve karakteristike paternostera(helikopterce )  .Kontrice su pozeljne ....
Njami!!! :ok: :bye: :rolleyes: :clap2: :thumbup: :takoje:

Sećam se kako se nekada poodavno bela riba pecala laganim teleskopima i lubeničarkama, pa jedna udica ispod hranilice druga iznad. Pa se nekad riba javlja samo na gornju, a nekada samo na donju udicu. Zavisi i od vrste, babuška i šaran skoro uvek na donju udicu, ispod hranilice. To su bila sretna vremena kada je bilo ribe kao blata, pa sam valjda malo i nostalgičan .  :smiley:
Dink, helikopter itd, sve su to modifikacije sistema koji je nekada postojao, samo u nešto prostijoj varijanti.

Čiča Mića 83

Kolega Jamal cenim i volim što ste izneli svoje mišljenjene ali ne vidim baš svrhu pecanja na fider ako ne klipujemo, drugo stomak je nedopustiv zbog strnih obala, krša i ostalih prepreka na koje može da nalegne osnovni najlon. Da kako da pri dizanju brze kopce na 15,20cm od hranilice drži taj deo predveza odignutim od dna što će smanjiti kačenje za školjke recimo a detekcija je mnogo bolja. Pre nekoliko pecanja sam pokidao taj 🚁 sistem pa sam vezao klasiku kroz nekih 90ak min sam izgubio 15ak predveza te sam se vratio na helikopter I za nekih 2h sam ostavio 2 predveza. Kolega koji je pecao samnom nije imao toliko uspeha pecajuci na klasičan sistem, često je gubio predvez i vadio patrljke od grana dok ja to nisam imao.
Svako dobro!
Sitan šaran krupno zrno traži! :D

Nravno da svaka voda trazi svoj pristup.kao i teren ,tako i ribe....

U ribolovu je upravo to i najlepsi deo prilagoditi se i otkriti sta gde i kako ....nema veceg gusta neko kad se provale stvari i krene da se lovi..
Onda nastupa onaj sjajajn osecaj zadovoljstva ...Verujem da si se upravo tako i osecao...

A sad o klipovanju ili ne klipovanju polemisati to je vec druga stvar(nemoj molim te  :lol:),narocito tek reci da se ne vidi svrha fider pecanja bez klipa je za mene malo smesno.

Po meni ....
Ako uslovi to traze onda da(daleko ,duboko ,vetar ,ako je ribolovac neprecizan i sl) ,gde god ne traze onda uvek ne....Narocito ako se peca krupnija riba,brza voda,obazrive ribe.
To je moje neko vidjenje stvari..
A sad to sto uklipvano peca 99,9 % fiderasa u zemlji i gde treba i ne treba to je samo stvar neupucenosti i  ne znanja po meni.Drze se samo sigurnog tla.

Na pojedinim vodama klip naspram stomaka bilo bi 10:1 u korist stomaka.
Da si pecao na mojoj vodi nekada brzo bi se u ovako nesto i uverio.

Izuci malo temu mozda otkrijes neke nove cari fider ribolova  smiley033

Svako dobro takodje!!!

Čiča Mića 83

Nmg reći da sam neki expert ali pecam već 9 godina fider od toga 3 sezone prve lige i sve 3 status reprezentativca nemam baš mnogo šta da izučavam makar što se kaveza tiče. Toliko sam stvari pohvatao da često neke zaboravim da primenim. Naravno da ima uvek da se nauči nešto novo skoro pri svakom izlasku na vodu, fider je meni igra bez granica. I nisam statican ribolovac volim da radim mnogo pogotovo kad riba ne radi dobro. U stanju sam da menjam sve počevši od hrane, lokacije i svega ostalog samo da bi došao do ulova.
Sitan šaran krupno zrno traži! :D

Primetio sam kolega da lepo pecas..Vidjao sam tvoje pojedine izvestaje ,objave na garbolino stranici.  :tongue: smiley033
Svaka cast za status reprezentativca,skidam kapu.  smiley033
Ja se ne takmicim i nemam iskreno takvih ambicija,evo bas mislim mogao bih da budem mozda coach da me pozovu ali ne i da se takmicim.  :lol:
Inace vise pecam open endom(rucnim radom)  :lol: nego kavezom,pecam na moje moravce i tu i tamo povremeno odem na pojedine vode koje su mi u blizini.
Uglavnom to bude Vlasinsko jezero i tu jos par nekih voda u blizini.
Moravce mi ispred kuce tako da i nemam neku potrebu preveliku da idem mnogo daleko zbog pecanja i ako idem to je uglavnom u radijusu od 40 50  km.
Ko mladji sam isao dosta i poprilicno razlicitih terena prosao ,sad sam tu gde sam ne cima mi se previse iskreno.
Ja evo bas racunam skoro 15 godina mlataram fiderima...

Inace svaki ribolov je igra bez granica.I bolo i mec i fider ribolov,sve uvek trazi da se covek maximalno ukljuci kako bi imao rezultate.
Prosla su vremena sto kaze orka vezes lubenicarku i udri... :lol:
Ovo za primenjivanje to si upravu....
Al ponavljam ,istrazi malo stomak temu mozda postoji nesto sto ne znas ili ne razumes....  :rolleyes:

I svakako je lepo da te imamo ovde na forumu
Tvoje iskustvo moze da bude svima od koristi  :tongue: smiley033

mladinaucnik

Gledam poslednje dve slike sistema montaze, i povezujem sa necim sto samvideo kod nekog na yt, covek je uzeo pa je napravio pletenicutako da ima virbla-omca ili virbla-brza spojka za predveze, i onda skida i menja pletenicu kako mu odgovara, bilo da se potrosi ili neki drugi razlog. Tako nesto bi dobro doslo za taj helikopter-rig. Za sliku pre, verovatno onaj plasticni deo se moze zameniti sa tom "mobilnom" pletenicom.

Samo prenosim sta sam video, kao ideju, nisam proverio da li radi posao.

x-flite

Ovako nesto kolega. U principu igra nema granica, samo treba pustiti masti na volju....
Tek kad poseče i poslednje drvo, uhvati poslednju ribu i zatruje poslednju reku, beli čovek će shvatiti da ne može da jede novac.  Crveni Oblak ( poglavica Sijuksa)

Ko sto dosta ljudi na forumu zna   :lol:, ja dosta pecam ovakvim sistemom, odnosno u svim mogucim izvedbama paternoster /helikopter montazama :lol:
Skoro sam pisao o jednoj izvedbi koja je identicna kao i ova koju je kolega predstavio a kojom sam pecao iznad pojasa trave na vlasinskom jezeru i u propadanju deveriku,koja odlicno pokazala i koju toplo preporucujem svima koji pecaju na tom jezeru ili gde ima trave....
Malo drugaciji materijal , odnosno morao sam da imam sok od upredenice zbog dalekog zabacivanja inace sve ostalo mu je bilo manje vise isto...   smiley033 :tongue:

Evo Lakijeva izvedba koja sa kratkim predvezom i malo manjim razmakom izmedju hranilice i brze kopce funkcionise kao sistem za samozakacivanje...paternoster/Heli/dink dink  :lol:  all in one

A za kolegu Micu evo jedan rebus  smiley033 :lol:

Sta ovaj radi ovde i zasto?!  :lol:

Čiča Mića 83

Da bi bio trener moraš imati neke rezultate znači bez takmičenja ništa.. 😁 😉

Šta radi pa plaši ribu sta drugo. 😄
Nzm prihranjuje linijski, traži ribu nizvodno od hranjenjenig mesta.. Peca na nekoj maloj tekućici ne treba mu ni klip a ne mora ni da zategne sistem jer voda kako teče sama zategne mada opet problem stomaka.. 😁
Sitan šaran krupno zrno traži! :D

Ne dirajte mi Jamala. Čovek ima dobra razmišljanja i prilagodio se uslovima na svojoj vodi, načinu ribolova koji mu donosi uspeh. Mi to možemo da primenimo ili ne i to samo zavisi od nas. Bez klipovanja svi smo pecali, a i Mića je to radio sigurno samo neće da prizna. Hrani se jedna tačka i odmara sat vremena dok se štapom baca okolo i bunari riba....često nam to svima daje rezultate. To je ujedno i najlakši način da vidimo da li riba traži gomilu ili se drži po strani oprezno, a često se zabacuje i prazna hranilica kako bi se upecala koja krupnija riba. Tako da to ima smisla itekako. U method feederu ako se peca sa dva štapa onda se obično pravi jedno hranilište i tu čeka riba dok se drugim štapom aktivno traži po mikrolokacijama. Takav sistem često daje i najkrupniju ribu. Sistem sa stomakom i kritično balansirana hranilica je jedan sistem takodje koji Jamal koristi....donosi mu uspeh i ja  smiley033. Meni lično takav način ribolova na vodama koje posećujem ne donosi uspeh, čak mi više odmaže nego što mi pomaže. Druga voda druga pravila jednostavno. Ono što mi se tu posebno ne dopada je mnogo gubljenja vremena dok se sve našteluje, našpanuje pa čak i izvuče sistem napolje....jer lakše i brže mi je izvuči 30m najlona od 50 npr. To pogotovo ne odgovara nekome ko se takmiči poput Miće na kaveznim takmičenjima gde jw svaki sekund bitan. Da li je to lovna tehnika? Apsolutno jeste ako drugačije ne može i ako je u pitanju slobodan ribolov gde nismo uslovljeni vremenom treba probati. Ne probati sa dva zabačaja već posvetiti jedan ceo dan tome i izvući zaključke. Najgore od svega kod feeder tehnike je ako nas uhvati šablon.....feeder tehnika je tehnika milion mogućnosti, a zato je valjda i zanimljiva toliko. Samo nije svemoguća....negde je plovak mnoooogo efikasniji od feedera....kao što prespostavljam da bi bio efikasniji bar na onoj fotki gore  :cheesy: smiley033

:) evo čitam i ne znam dali da se radujem ili da mi bude krivo - našao Jamal novu "žrtvu" he he he
Mićo druže, savetujem ti prijateljski da odmah javno napišeš da je pecanje sa stomakom za tebe "otkrovenje" i da si "progled'o" čim si prob'o, da je dink dink za tri klase iznad svega što si ti do sad radio, priznaj da je klipovanje stvarno smešno u fideru, priznaj da ti je zaista potreban "trener" da te "doradi"..... :)
Pazi se da ne upa'neš na spisak "nekih" koji su umišljeni, arogantni i misle da samo oni nešto znaju... j.bo si zeca :)