Sistemi za pecanje feeder tehnikom

Započeo Radza, 03 Januar 2009, 21:21:18

pecao sam na to kako nisam, i to bas sa roket hranilicama, mada nisam nesto odusevljen bio, jednostavno nije mi legla. Mislim da je nisam vezao vec 3 godine

Citat: dragan2006 poslato 05 Februar 2018, 15:41:12
Evo Dule, prosto i efikasno, za minut ga pravim vezanih očiju...vežbao za noćno  :wink:
:lol: :lol: :lol:

Klasičan . . . Paternoster, Petlja Gardnera, Paternoster Gardnera . . . ovo su najviše korišćeni nazivi za tu montažu (u svetu  :cheesy:)
Postoji nekoliko varijacija ''na temu'' tj nekoliko različitih detalja pri vezivanju ali je sve to TO  :cheesy:
Paternoster je lokalni (engleski) naziv za takvu montažu a Stiv Gardner je prvi koji je tu montažu pokazao ostatku sveta publikujući je po tada dostupnim medijima. ''Ostatak sveta'' čitajući Gardnerove reportaže i članke počeo da prihvata i primenjuje Paternoster, ali, po inerciji informacija mnogi i mnogi su tu montažu nazivali po samom Gardneru. Tako su i Rusi ogromnom većinom tu montažu nazvali po Gardneru - Petlja Gardnera što u prevodu znači ''Čvor Gardnera'' a to zbog toga što se sva montaža zasniva na jednom jedinom čvoru!
Reč Paternoster u prevodu znači ''Očenaš'' što je svim ozbiljnim ljudima iz ''ostatka sveta'' izgledalo prilično žargonski pa su radije koristili naziv po, tih '70ih godina prošlog veka, jednom od legendi sportskog ribolova plovkom i fiderom - Stivu Gardneru. Primerenije zvuči, jer nazivati tu montažu sa ''Očenaš'', osnovnom molitvom svih Hrišćana, se lako može shvatiti i kao bogohuljenje.
Ono što je nama važno i što izaziva dileme jeste da se radi o jednoj istoj montaži! Nema razlike, niti se veže drugačije Paternoster u odnosu na Petlju Gardnera.

Koje je tvoje mišljenje o funkcionalnosti montaže :question:

Mislim da nekoliko stranica u nazad sam pisao o tome . . . od Paternostera iliti Petlje Gardnera je osetljivija samo Klizeća Petlja Gardnera  :cheesy:

Znam da je pisano ali zahvaljujem na odgovoru smiley033

Poskok

Tek od kada nemam brodic sam shvatio zasto ljudi toliko komplikuju i filozofiraju u ribolovu. Mada je bilo i ribe mnogo vise. Imao sam tu srecu da sam provodio mesece na vodi. Obisao Savu, Drinu, Dunav, Tisu.... I ne znam sta sam imao od pribora. Neki Dam teleskop, neki Grejs feeder, neka Daiwa masina.... Znam da je svaki komad pribora bio prelep kad u pozadini izlazi ili zalazi sunce. Lubenicarka, ispod predvez ili iznad, fiksno sto kazete. Jesam malo pridavao znacaj hrani koju sam pravio, ali ni priblizno tome nisam pridavao znacaj kao danas sto se radi. A navadio sam se deverika, sarana, mrena. I to ozbiljnih komada. Kad vidim za sta neki na forumu kazu da je lopata ne znam da li da placem ili se smejem. Takva vremena dosla, teorija puno a ribe male.

Pocni da pecas malo sa obale...odjednom ce morati bas sve da te zanima.
Sto se tice termina "lopata", zna se kakav je prosek deverika koje se kod nas love...jad i beda...tako da jeste i za smeh i za tugu kada kazemo da je deverika od 1,5kg lopata, ali vece nema.

Poskok

Pa poceo sam, zato i kazem. A za deverike, kamo lepe srece da su kilo ipo, daleko su od kile

Može li prostije a bolje od ovoga  :cheesy:?

pkv-pecaroš

Kad bi čovjek stavio neku tamnu podlogu na taj stol zbog kontrasta,kad ne bi tamo iza njegovih leđa vrtio film koji odvlači pažnju i kad ne bi vitlo tim rukama kao ninđa još bi i nešto shvatio  :lol:. Pa nemam vid kao suri orao,treba po laganije :rolleyes:

Na osnovni najlon se prvo ubaci kopča sa vrtilicom, zatim se kroz gumenu kuglicu  proturi nekoliko puta najlon i pritegne sa obe strane, naizmenično, da lepo nalegne.Tako dotegnuta kuglica menja stoper a nema čvorova i komplikovanog uvrtanja ili dupliranja najlona,jednostavno ona savršeno nalegne :ok:
Na kraju se prepusti dužina osnovnog ispod hranilice nekoliko cm i veže omča ili verujem da može i neka vrtilica, brza kopča i sl. na koju se kači predvez.Obzirom da volim ove jednostavne sisteme ovaj ću što pre probati, čak sam i adekvatno opremljen! :thumbup:

Sergej Puzanov nije koristio gumenu kuglicu već plastičnu perlicu i kad kroz nju provuče osnovni dva puta ostavio je, izjednačio te omčice pa je kroz njih još dva puta obmotao kraj najlona da napravi kao čvor. Pa kad je počeo da zateže jednu i drugu stranu taj čvor se smestio u rupicu perlice. Tako je dobio da mu ne kliže perlica a kraj najlona ostaje u pravcu osnovnog, ne "lomi" se. Gumena kuglica bi verovatno izdržala lakše hranilice ali bi je pod težim najlon prosecao.
Nekad sam koristio parče gumice od ventila za bicikle pa tako par puta provlačio kao na videu ali bez čvora i to je držalo dobro neko vreme samo se najlon lomio ispod nje u stranu. To mi bio stoper za klizno olovo dok sam se bavio šaranskim ribolovom samo.

Отправлено с моего SM-G355HN через Tapatalk

Cale mi je bio sarandzija starog kova i ovaj sistem sto je Milan naveo sa parcetom ventila je bio omiljen kod takvih ribolovaca.Verovatno  je vecina nasih sarandzija koristila ovaj nacin da zaustavi otezanje u ono vreme.Vezivao sam ga i ja kao mladji .Al u nedostatku ventila radila je gumica za tegle. xaxaaxxaxax

a ja sam bas stekao utisak da taj deo posle perlice, namerno stoji pod uglom od 45 stepeni tj. lomi se i odbija predvez od hranilice i sprecava mrsenje  :huh: