Pecanje mrene na feeder

Započeo jamal, 25 Maj 2009, 04:27:39

Citat: alexander28 poslato 11 Oktobar 2018, 09:36:32
Nedokazivo je to da li bi Milan bolje prosao da je pecao bez primame ili sa. Verovatno bi gore prosao da nije prihranjivao, to je logicno ali ne i sigurno tacno.
Lako je to dokazivo. Na terenu na kome sam pecao, potez od nekih 50m je potpuno isti - nema nekih prepreka ili razlike u dubini. Dakle nama isto. Na jedan stap i spot na kome sam hranio sam uhvatio 15 riba a na drugi na kome je bilo olovo bez hranilice sam uhvatio samo jednu ribu. Taj stap je bio 10-15m nizvodnije od ovoga jer sam mislio da je mama malo nize i da nece da pridje glavnom hranilistu. Elem, izbacio sam oko 15l hrane + crvi u svaku hranilicu. smiley033

alexander28

Bilo bi odlicno kada bi od jednog pecanja mogao da se izvuce 100% tacan zakljucak koji ce uvek da vazi. Smatram da nije uvek tako u praksi. Mozda si pogodio hranu koju je riba htela da jede taj dan, da si dosao sutra mozda rezultat ne bi bio isti. Nije pecanje tako crno belo.
Citat: djmisha77 poslato 11 Oktobar 2018, 15:39:51
Dakle nama isto.
Ako je nama isto to ne znaci da je i ribi isto, mozda jeste - mozda nije. Kao sto rekoh, verujem da ribolovac bolje prodje ako baci primamu, samo mislim da to nije u 100% slucajeva uvek tako. Mozda bi se ona velika mrena(iz Milanovog klipa) upecala i bez primame, mozda je jednostavno prolazila tuda i naletela na mamac, a mozda je i dosla na hranu, to ne mozes znati. Najbolje sto mozes da uradis je da mislis da je to bas zbog tvog odabira primame jer ce ti itekako porasti samopouzdanje. Iskusniji ribolovci kazu da je samopouzdanje bitna stavka u pecanju a ja se slazem.
Mudrost je ćerka iskustva.

Primama je primama kad se peca na mamce koje mreni nisu u prirodnom okruzenju u to nema nukakve sumnje. Statican mamac budi ponekad jos vise sumnju kod nje. Ne uvek ali verujem u vecinu situacija.
crve u obliku koje jos mi bacamo ona nema prilike za zivota da proba.
Mozda nekad od neke strvine ali jako retko.
Ali zato rovca ili kisnu glistu verovatno vidja jako cesto tako da ako se peca bez primame oni bi u vecini situacija bili bolji i lgicniji izbor.
A kolegi djimsi i Milanu predlazem ako vec pecaju sa dva stapa dink dink montazu jer nema bolje prilike nego da je sad probaju.
Posto je vec jedan stap vise staticniji malo gnjecaviju hranu za njega i malcice vecu i tezu hranilicu.
Ujedno ce videti da li mrena prilazi na samu hranilicu a i malo se upoznati bolje sa sistemom.

Jeste Jamal, ali ni trakavicu nema priliku probati, a kada je staviš, ništa joj nije ni blizu po efikasnosti. Samo se mora strogo paziti da se ne briše rukama oko očiju ili tako nešto, kada se barata sa tim parčićima. Jak i čudan miris ima.

milan ns

A šta je to Trakavica?

Poslato sa BLA-L29 uz pomoć Tapatoka

Pecanje mi je opsesija.

Parazit iz svinje, dugačka kao krojački metar.
Jedan dedica razvaljivao mrene kod nijagarinih vodopada.
Ne znam sad oću li lupiti, ali valjda ne smije ni na kožu da prsne ta njena tečnost, jer dođe do iritacije, bola, šta li..

Milan Veličković

Imam osećaj da će ove godine svinjokolj da počne ranije...

Man se Glos svinjske pantljicare i glisti, jes to dobar mamac, cuo sam odavno, no nije vredno toga... Drage kolege, mrena se trazi, ne ceka se... Na jako dobrom regionu, nisam primetio neku razliku u lovu na primamu, ciljao sam neku drugu ribu, nego loveci nju na dubinku s glistama sumskim ili rovcima, trazeci je s dve lake dubinke... Znao sam uloviti i preko 20kg, za 5-6 sati ribolova, ne lovih vece od 2kg tih dana, nit manje od 0,5kg pri tim pohodima, poenta je naci jato i aktivnu ribu. Prici ce ona na primamu, kako pridje i pomerit ce se. Kako lovis bacajuci u sred jata, neces loviti primamljujuci je 10tinama metara uzvodno. Prosetajte, probajte ovde, onde, ne zadrzavajuci se na mestu duze od pola sata, gde je budete nasli, lovite dok ne stane, onda drugo mesto :thumbup:

milan ns

Mislim da su pristupi kod vas na Moravi i kod nas na Dunavu malko različiti

Poslato sa BLA-L29 uz pomoć Tapatoka

Pecanje mi je opsesija.

Sigurno jesu, no i jedni i drugi trazimo aktivnu ribu, zar ne... Potez moze davati razlicitu ribu, na razlicitim mikrolokacijama, ne znaci da je riba uvek na istom mestu. Nomadski lov, uvek daje bolje rezultate, od statike. Vise od ovog vam Jamal moze reci, jer verujem da mu je bolje poznat ribolov mrene pretragom nego meni. Prednost lova na manjim rekama je sto se jasnije opaza kako se odredjena vrsta ponasa, svaka vrsta ima svoje navike, sto je u instinktu i genima. Sto veca voda, ponasanje ribe nedokucivije :takoje:

Ala ste se raspisali jbt, ajde da se i ja umešam. Pošto je ciljano pecam od juna do novembra, najčešće na Savi, ali i na Dunavu i Drini, ajde da i ja kažem koju. Mogao bih da se složim sa svima vama. i sa Smudjoslavom, i sa Milanom NS, i Linekerom, i Veličkovićem i Jamalom....  Sve zavisi gde se mrena peca i u koje doba godine ili dana. Da li se peca na mestima na kojima provodi dosta vremena ili se pokušava hranom privući na mesto koje mi želimo. Koliko su jata i kakve starosne strukture.

Kada ne treba hraniti?
1. Kada su loši uslovi. Spora, niska, vruća voda. Tada je bollje tražiti, pokušati da joj se baci na glavu i reagovati na najsumnjiviju pojavu na štapu. 3-4 ribe oko kile su tada puna kapa. Ovako pecam mrenu u julu obično.
2. Prvi-drugi dan većeg porasta vode i zamućenja, kada se mrene u jatima okupe velikim i pokrenu. Samo treba ubosti gde je. Za ovo u poslednje vreme nemam vremena, ali imao je kolega sa foruma sreću da mu se upravo ovo dogodi i bez primame uhvati skoro 10 lepih mrena. Naravno sutra veče nisu bile tu.
3. Kada pecate na mestima gde se mrena prirodno hrani i kada su tu prisutna velika jata ali riba nije krupna. Pa bacanjem primame  i crva i svega ostalog samo jos više pokrećete sitne mrene, a velike ne mogu ni da stignu na red jer ove sve počiste za 10 sekundi. Par puta mi se desilo da bezim sa hranilišta, pecam po 10ak metara levo, desno, bliže dalje i sve bude popločano mrenom. Svaki zabačaj mrena od 400-700g. Jedini način da se nekako izbegne i dobije krupnije jeste da se samo sa olovom traži naokolo. Tako sam i uspevao po neku veću da prevarim ali ni to nekada ne uspeva. Ali je činjenica da grize i bez primame i crva. Priznajem da se nisam puno posvetio boilama iako sam probao, ali neozbiljno.
Ovo su bila iskustva sa Save, uvek se trudim da pecam gde je ona i ne prezam ni od hranilica od 200g. Dunav je već drugačija priča. Totalno drugačije korito od Save, veća brzina i drugačije dno,  i veoma teško nagaziti velika jata mrena i tako reći imati lako pecanje. Mikrolokacije imaju veliki značaj, jer se peca blizu obale. U ostalim situacijama se ceka prilaz ribe obali, tj da dodje. Zanimljivo je da krupnije jedinke imaju običaj da prilaze obali, ali se ne zadržavaju dugo. Mnogo naravno zavisi od mesta.  E sad, ovo je neko moje vidjenje, možda i ja nisam 100% u pravu, ali na osnovu nekog iskustva verujem u to. Bolje i u nešto verovati nego u ništa.

Jedino što sam 100% siguran je da u većini situacija, i to velikoj većini, nema potrebe kupovati skupe primame. Dobra domaćica krupne granulacije, ostavljena malo da "provri" je za mrenu odlična primama. Inače ovo je sada period kada mrena jede i primamu. Ispada joj iz usta kada udje u meredov.

I moram da vam kažem da kasnite sa trendovima, pecanje mrene na feeder na većim rekama je već po malo zastarelo. Sad je popularno i izazov na plovak je loviti  :rolleyes: :lol:

To sto ti imas dva sata za vodu, ne znaci da su fiderasi gresni.

:lol: :lol: :lol:   tačno 2 sata sam bio na vodi  :rolleyes:

1.5kg na bolonjezu, bolji filing nego 3kg na pelet feederu  :cool:.  Iskreno, trebala mi promena neka, malo postao feeder dosadan. Dvoumio se izmedju varalice i plovka, pa odabrao plovak.  A i malo me MIlinka pokrenuo onom temom o tempu prihranjivanja....  Malo da se izduvam jos pa se vraćam na feeder

Inače, idem ja i na feeder na 2-3 sata, nije meni to strano uopšte. Na pravom mestu u pravo vreme, sasvim dovoljno.  :ok:

Ibanezi, svaka cast. Nikad nisam ni sumnjao da ces biti rasni feederas, za razliku od drugih, jer neko ko tako vlada varalicarenjem komotno moze da peca svaku tehniku, jer mu je osecaj u ruci, gotovo je rodjen za to. Bice vremena valjda pa da se ozbiljnije posvetis i plovkarenju. Zanimljivo je i dinamicno a osecaj takve ribe na bolonjezu je neprocenjiv.