Pecanje mrene na feeder

Započeo jamal, 25 Maj 2009, 04:27:39

Veliki89

Odmah da kazem da ih nisam koristio ali sam ih bio zagledao. Ja mrenu lovim uglavnom na crve(10-15 kom) pa sam se predomislio kad sam video da su "barbless"  :wink:

StefanKv

I ja sam uzeo slicne danas samo u vel. 14. Uzeo da probam deluju kvalitetno

Odlican oblik i savrsena udica za dlaku i mrenu.  Samo i ja vise volim barbed udice.

Citat: jamal poslato 15 Jul 2018, 09:22:11
Mrena obozava smrdljive i ukisle stvari.

više je stvar lakšeg nalaženja takvih mamaca, nego njenog eksplicitnog odabira istih
voli ona i fine i suptilne stvari, ali tamo di se kreće teško se takve detektuju.

Miso, ajde opisi pecanje mrena ako ti nije problem. Koliko si vremenski pecao, kako i koliko hranio, na kojoj daljini? Kada si počinjao sa pecanjem, a  kada si imao udarce. Na šta si je dobijao (mamac, udica, predvez....)?  Vidim da je vec drugi put dobijas, ali opet par komada.  Ne verujem da su jata na Dunavu mala, sad bi trebalo da se "razbija" dvocifren broj bez problema. Mada ima dana kada ne može da se uradi ništa  :lol:. Ali ipak ovo nisu bili ti dani jer je udaraca bilo, i to obe večeri,  e sad, zašto ne više od 4 (ako se ne varam) možda nikada nećemo ni saznati, ali ajde da vidim šta ćeš da napišeš pa da diskutujemo malo  :rolleyes:, tj da iznesem neka svoja iskustva.

3 puta sam isao. Jednom danju i dva puta nocu. Definitivno bolje radi nocu od 20h. Pecao sam na ivici matice, tamo gde je moglo da stoji 130gr. Hranio sam obilno i trudio se da drzim tempo na 5-7min. Da ne pisem sad od kulina bana sve sto je svima poznato kratko cu o onome sto sam shvatio da je bila dobitna kombinacija. Puna hranilica zivih crva, nikako davljenih. Na udicu minimalno 6 crva sa predvezom od metra, owner iseama sa okom 10ka. Sinoc su trzajevi bili tako kratki, brzi i odsecni da se moralo pecati sa kolena- rukom na stapu. Gomila promasaja a trzajeva bar 50. Skracivanjem predveza skratim i velicinu ribe. Inace je svako vece bilo po 10ak komada. Promotor L u hranilicu kao dip uzrokuje skoro momentalnu reakciju dok dip sir, M1 i luk slabije. Hrana domace proizvodnje, narendan sir neki sa isteklim rokom. Tarana skuvana, jednom procedjena i jos topla prelivena Promotorom. Eto, najkrace.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

Kad su vec udarci takvi treba se pokysati fixnim sistemom. Vodim se logikom da si pecao sa 130 gr na zavidnoj daljini i detektovao udarce. U prevodu ta tezina je vise nego dovoljna za samozakacivanje a ja bi u tom slucaju probao jos dyzi predvez mozda i metar ipo ali fixni ili polufixni sistem zarobljen u omci na dva do pet centimetara. U tako jakoj vodi crvi verovatno zavrse mnogo nizvodnije nego sto se peca. Ako vec detektujes udarce bice mreni dovoljno i da se sama zakaci. Obavezno nosi ostrac za udice ili parce najfinije smirgle sa sobom kad zelis da se riba sama ubode. Mora da bode u nokat ako oces da imas dobru realizaciju.

Ne zavrse daleko crvi, u tome i jeste razlika plitke i brze vode , i velike dubine i protoka..
Dole je to sve kako treba na dubini i bar 30%  je sporije od povrsinskog toka te vode , samo je tesko da spustis na 7-8-10m  a da ne rasipas...
Za to spustanje,  Misa ima alate u vidu  hranilica, pa se ne sekiram .
Posto peca na strunu, nece mu polufiksna ili fiksna dodati "samozakacinjanje" gratis, vec naprotiv. Kako je opisao uzima mu uzvodno ...pa su udarci "mutavi" na metar predveza i na slobodnom hodu , a pisali smo o "titranju" i uzimanje mrene na velikim i dubokim rekama.
Mozda bi prosao sa malo jacom indikacijom,  da je isao na ivicu tezine 100 g npr. (zavisi od terena da li je uopste moguce cak i lepljenom hranom sa crvima) , ali sustina je da spustis kroz dubinu na mesto gde hoces brzo, i da se otvara gde treba, a ne moze bas i "jare i pare" pa to nekad nije jednostavno i izvodljivo sem da zakucavas tezinom.

Naravno da je voda slabija pri dnu nego pri povrsini posebno na toj dubini cak i vise od 30% koje si naveo. Verujem i vise nego duplo sporija.A covek lepo kaze da je pecao na zive crve. Znaci i duplo sporija voda a crvi zivi koji se krecu . Znaci zamisli gde uz pomoc toka ono mogu da odu. Po desetine metara nizvodno sigurno ako riba nece da legne na hranu.
Ne znam kakve veze ima dal je najlon ili upredenica na kliznom ili sistemu za samozakacivanje.
Posto pecam na manjoj reci i imao sam prilike i da vidim i osetim mnogo bolje te titraje nego sto je to moguce na velikoj.
Kad se desavaju takvi titraji mrena uglavnom gubicom poklopi mamac , blago ga usisa ili pak tako miruje. To se jedva detektuje posebno na velikim rekama vecina takvih udaraca se ne detektuje ili propusti kao nedovoljno pozitivni za reakciju. Nakon sto je opipala mamac mrena ce ga ispljunuti pri najmanjem otporu kao sumnjivog.
Zato se treba pecati fixnim ili polufixnim sistemom sa olovom koje jedva drzi dno kako bi najmanji pokret pokrenuo isto i ubo je.
Kod mene a koliko vidim i svyda mrena ne udara sa zarom kao sto to zna da radi kad je gladna i lezi na hranu.Zbog tog sam i naveo ove sisteme kao nesto sto bi trebalo da se proba pri ovakvim uslovima.
Al Miha ima stav da uvek zna sta treba i ne treba .

a može li se mrena dobiti circle udicama ?

Probao, problema nisam imao udica10ka čini mi se manje nisam našao ne znam ni da li se prave.

e fala, baš mi drago, jer ne bi baš da dežuram sa rukom na okidaču
znači funkcioniše, prva liga   :thumbup:

Jamal druze, sve jasno o cemu govoris. Probali smo i fiksnim montazama ali rezultat je bio isti. Imaj u vidu da voda fino dere i da su stapovi lepo nategnuti pa skoro svaka montaza dodje kao fiksna ili bar kao polu fiksna. Izmenjao sam i nekoliko oblika udica da ne nabrajam sada. Vrlo cesto bacao nizvodno po par metara u liniji nebih li proverio da se ne hrani 10-20 metara nizvodnije od hranilista. Cak jednom raspakovao drugi stap bacio u liniji nizvodno dobrih 10m a njega sam vadio na svaki treci zabacaj primarnog stapa. Jednostavno ovih dana se tako hrani.
A Promotor L, ni sam nisam verovao da bas toliku razliku pravi. 5 mesta je ispred ostalih. Ne znaci da sutra nece bolje raditi M1 ili neki drugi ali trenutno je No1. Cak sam odvojio crvice za udicu dan ranije i prelio ih Promotorom da dobro upiju.
I jos da dodam da sam mozda imao 2 spadanja za 3 izlaska sto znaci da je udica dobra i ostra. Ukupno sam uhvatio oko 20 mrena.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

Sta ce vam circle udice za mrenu :question: Samo fiksno otezanje, cim krene, ono je odkontrira, jedino ako mislite da se tako manje povredi, mada se ne secam da mi je ikad progutala :no: Nisam doziveo da pipavo uzima, nit da se mora kontrirati odmah, kad uzme, uzela :takoje:

RobinEM

U zavisnosti od doba godine tako se i mrena peca. Ljeti vise pipavo uzima i puno je sitnija dok sad krece ona prava kila i vise. Udarci su za uzivanja. Ako stignem danas doci do vode privati cu je malo loviti. Udica je ne bitan ta non stop guta i pljuje pa tesko zavrsi duboku u njoj obicno je to za dornju usnsu.