Pecanje mrene na feeder

Započeo jamal, 25 Maj 2009, 04:27:39

mknezevic

Ako može jedan savet od vas iskusnijih mrenolovaca, ja je do sada nisam ciljano lovio ali sam rešio da se oprobam ove godine. Napominjem da pecam takođe na Savi i to iz čamca. E sad pozicije na kojima boravim što se tiče konfiguracije terena su sledeće: Kada se usidrim, nekih 15 do 20 m od obale tu je dubina 3m do 4m, nakon toga ide nagla dubina i do 10m+. Interesuje me da li mrenu da trazim na ovoj prvoj dubini, na ovoj litici (međuprostoru) ili da gađam tamo dalje gde je veća dubina sa jačim protokom, a tu bi trebalo bacati hranilice 100g+, dok na maloj dubini drzi i 50 grama bez problema...

Zavisno od vodostaja i temperature, po niskoj vodi bice u dubini, mada je ona preterano i ne voli. Pri visokom i srednjem, u prvom delu, blize obali, mrena se po pravilu hrani glistama sa dna, tako da pri svakom porastu rado prilazi uz obalu, drzi se samo jake vode :thumbup:

mknezevic

Hvala Sasa. Nisam napomenuo da su pozicije na kojima pecam iskljucivo gradska zona... Da li ona  uopste boravi u "urbanoj" sredini?

Послато са SM-G950F уз помоћ Тапатока

Ma gde god ima uslova tu je ona, nema na cemu. Mrene zive u velikim jatima, koje cine jedinke slicne velicine. Gde je budes nasao, tu je, e sad pomera se u zavisnosti od vodostaja, odaje je izbacivanje,gde je vidis da pljuska, samo malo uzvodnije fiderom, naravno vazi za dubine do 3m :ok:

Ja sam tek počeo bio da prihranjujem mesto za šarana u samom centru SM sa mačvanske strane. Prvo su mi se javile sitnije mrene i par šarančića ispod mere, a par dana kasnije imao sam mrene od 2 i preko 1.5kg. Teren ništa spektakularno, umeren protok, dubina 4 -5 m na oko 40ak metara od obale dno tvrdo, ali ne kamenito ili šljunkovito, pre glina i pesak. Na izbor su uticali isključivo blizina kuće i to što je mesto između 2 velike vrbe koje prave ' ladovinu. Idealno za moju udobnost, na ribu uopšte nisam mislio, strpljivim redovnim hranjenjem pretpostavio sam da ću je dovući. I taman je počelo kada je naišao ovaj višenedeljni kišni talas i nagli nadolazak vode koji je upropastio moj rad. Privremeno sam odustao čemu je uz promenu uslova mnogo doprinelo i SP u fudbalu. Sad ću strpljivo sačekati da se SP završi i vodostaj ustali na duži period, pa ću od polovine jula krenuti ispočetka jer znam da će riba doći. Dokazao sam to samom sebi, jer koliko vidim niko se na Savi još nije pohvalio krupnijim mrenama na jednodnevnim instant pecanjima iako su ta pecanja sprovođena na terenima koji se više mogu smatrati teritorijom mrene. Neki već znaju, hranio sam matorim kuvanim kukuruzom, mamčio sa jednim zrnom tog istog malo uskislog kukuruza uz zrno šećerca iz frikomove kese bez ikakvih mirišljavih primama - kupovnih praškastih hrana. Hranilicu za početnu prihranu (oko 1,5 dl odokativno) napunjenu kukruzom sam zatvarao tankim filmom vlažne zemlje, tek toliko da zrna ostanu u hranilici prilikom izbačaja. Odaću vam malu tajnu :lol:Kukuruz za mamčenje i matori kuvani i šećerac sam prelivao u tegli kašikom meda. Večeras za sutra uveče (pecao sam u peiodu od oko 20.30 do nešto iza ponoći). Pod uticajem visokih temperatura tih dana, kukruz i med su do sutra završavali alkoholno vrenje i iz tegle kad se otvori, umesto smrada uskislog kukuruza, širio se miris "viskija sumnjivog kvaliteta" :lol:. Možda je i to imalo uticaj na udarce krupnijih mrena :question: Ko će ga znati :lol:
Naravno nije mi bila namera da zrno dobije alkoholm, nego da se napuni medom i miriše na med, ali ispalo je kako je ispalo, sasvim logično, ali slučajno.

vladimir022

Pff da vidis kako miri stari kuruz koji stoji par godina u krmaci laf piva sa par cenova belog luka juuuu naopako

Sent from my Redmi 4 using Tapatalk

Mrena obozava smrdljive i ukisle stvari.
Kukuruz je mrenama atraktivniji ukiseljen nego obican.Kolega ti je dao sugestiju za beli luka a ja cu ti reci da koknes u kukuruz i ulje i masnocu koja ti ostane od prezenja scvacega po kuci.Mozes i ulje iz ribljih konzerva.Skuplja masnocu od przenja i pecenja u teglu i cuvaj do kad ti trebaOcedi samo kukuruz i ostale zitarice ako bacas i  u nekoj kanti samo promesaj sa masnocom malo belog luka i aleve i spreman si.Povecaces dosta sanse za ulovom. Imamo temu o pecanju mrene na zitarice https://vukovisadunava.com/ostale-vrste/pecanje-mrene-klena-i-ostale-bele-ribe-na-zitarice/

Da spomenem jos jednu stvar. Isto je i sa hranom. Ukiseljena hrana za mrenu daje u mnogo situacija bolje rezultate nego sveze zamesana.
U to sam uverio mnoge neverne tome. Odemo na pecanje i neki od drugara zaboravio hranu u kofi od pre dva tri dana i hoce da je baci.Kazem daj ti tu meni a evo ti sebi zamesaj svezu.Posle bude lele sto me zajeba.Naravno ne budjava vec treba da prokisne samo.Cak sto vise kad idem ponekad cesto na pecanje i ostaje mi hrana u tako ukislu hranu samo dodajem jos hrane dan pre odlaska i ostavljam da se ukiseli.Jer ako vec imate ukiseljenu brze povuce ova sveza.Bas sam skoro sjednim prijateljem razgovarao na tu temu pa eto da podelim i sa vama.
Ovakva hrana po mutnoj vodi nema premca na lubenicarki ili metod hranlici.

I jos ovo ..umalo da zaboravim.
Vec godinama sam hvatao i hvatam na halibut pelete sa manje ili vise rezultata.Kod nas nisam ima uspeha  kao recimo sto sam imao sa njima  u engleskoj.
Ali ove godine se nesto desava. Riba otkida kod njih na J.Moravi. Vec zadnja par odlaska na vodu prosto se desava nesto neverovatno.Nakon zabacaja ne mora mnogo ni da se ceka.Dize stap sa drzaca.I to bas furam ovako ukiseljenu hranu na one moje metod hranilice.

Mislim da ce ovo biti godina halibut peleta.

Svaka godina ima nesto svoje tako da ce verovatno ovu peleti obeleziti.
Voleo bih kad bi jos neko probao i malo isforsirao halibuta ove godine.

Jedna Talijanska s jezera. Da im verujemo na reč što se kilaže tiče mada....

Nel lago diga di Zujar in Spagna David Aldana cattura questo straordinario esemplare di Barbo da 16,8 kg e come esca pezzi di fegato.

bolenbgd

Ovo je neka azijska vrsta.

Steta njegova sto nema duze ruke, bila bi jos veca  :wink:

Za ulov  :clap2:

vladimir022

Auu pa ispruzio je ruke kolko god su mu dugace hahahha

Sent from my Redmi 4 using Tapatalk

Koliko god da je ispruzio ovo je ogromna riba...

bojanljube

Ovo je Iberiska mrena...

Sent from my SM-G850F using Tapatalk

Bolje i los dan na pecanju, nego dobar na poslu.

Nešto mi se učinile simpatične pa ih uzeh danas u prolazu
Ima li neko malo više iskustva sa istim.