Monofil ili upredena struna za feeder?

Započeo Radza, 23 Septembar 2008, 19:35:54

Radza

A jesi li probao da pecas feeder stapom ? Svi moji stari stapovi na koje sam pecao dubinski nisu imali ni pribliznu detekciju griza kao  sadasnji Best Master.
U principu retko se peca feederom a da se ne koristi hranilica nego samo olovo.Mada moguce je i samo sa olovom.Uostalom sam naziv feeder(hranilica) to govori.Germini mozes i sam da zamenis provodnike ,ali onda to nije ona stara dobra germina vec neki mutant od stapa. :no:
<º))))><.·´¯`·.(Radza)¸.·´¯`·.¸><((((º>

lonewolf

Citat: jekicr poslato 20 Oktobar 2008, 13:33:42
Ne bih da se uplićem u dijalog, ali iako pecam već 15-20 god. na razumem baš najbolje po čemu se feeder štap razlikuje od nekog običnog štapa namenjenom dubinskom ribolovu bele ribe, osetljivijeg vrha?

Pa kod feedera imas 3 vrha razlicitih osetljivosti (obicno 2 od fiberglassa + 1 karbon), posto su to trodelci (+ spice) mnogo lepo se da napraviti stap sa progresivnom akcijom, tj sto vise opterecuje to postaje "kicmeniji", dok kod recimo klasinih teleskopa je materijal isti kao i nacin pletenja (bar u vecini slucajeva). Pozitiva feedera je i transportna duzina. A da se riba hvata i na bambus i na Germinu i na feedera tu dajem pravo Bigashu! Sve ovo je vecim delom nekakva tehnoloska filozofija a mi pecarosi smo skloni tome da skupo platimo da bismo filozofirali! Ne kladim se, ne pijem(previse), ne izlazim, ne vozim skupa kola, :thumbup:FILOZOFIRAM! :cheesy:

Bata Zivoinovic

Sto bi se dobio mutant od stapa  :huh: ja imam dve germine na koje sam promenio sprovodnike i ne bi ih menjao ni za jedan feeder  :bye:
J... vodu koja ne tece i stap na kom pise sportex!

Bigash

Tako je, ja sam samo vrsnu menjao, pa da vidis  :ok:

Jel mozes fider saviti tako da se do`vate vrh i pocetak stapa - ne moze  :takoje:
Ovi fideri na koje sam pecao su suvise motkasti i neelasticni za moje potrebe  :grin:

Jedino sto im priznajem je veca daljina izbacaja i nista vise !!!

jekicr

Nabaviću neki fider, čim dođem do para, i probati, mada mislim da je poenta u osećaju a ne u količini ribe, hvala!

rebel

Mislim da je ovde najveći problem što se feederi nestručno koriste, pa je razlika u rezultatu (uhvaćenoj ribi) ili mala ili nikakva u odnosu na Bigasheve i ostale močuge. Feeder se mora koristiti pravilno! To vam je ko da imate super ku.ac, a svršite u gaće! Džaba dobra alata!  :rlol: :rlol: :rlol:

Radza

Citat: Bata Zivoinovic poslato 20 Oktobar 2008, 20:16:34

Tacno.Na njima i dalje pise GERMINA,ali dali to liici na orginal ostavljam ti da prosudis sam.Ne sumnjam da te one i dalje dobro sluze .Ono sto sam ja video pod mostom da prodaju kao orginal germine to je siguran sam mutant .Zamenjeni sprovodnici ucvrsceni sarenim lakovanim koncem.Pri tom kompletna pluta lakirana a drzac masinice oobjen u crveno,i to sto na njoj pise germina i sto ima nalepnicu sa odlikama stapa nece me ubediti da ona to zajsta i jeste.U svakom slucaju od kad sam probao pecanje feeder stapovima ne pada mi na pamet da koristim neke druge u pecanju bele ribe dubinskom metodom.
Ne tvrdim ja da se feederom upeca vise ribe  (mada mislim da je tako),samo sam ubedjen da je lepse i uzbudljivije pecati na taj nacin. :bye:
<º))))><.·´¯`·.(Radza)¸.·´¯`·.¸><((((º>

ubistvo

:smiley: :smiley: :smiley:\
Auuuuuuuuuuu bre sto ste ga vi zapetljali  :sad:.Covek pito za razliku u feederu i dubincu a vi ga rastegli oko germine.
Vidi bratac razlika je sledeca.
Feeder tehniku su izmislili prvenstveno za brze pecanje ribe zato se danas feeder koristi najvise za takmicenja.Zato da bi brze uocili ribu i brze izvukli i brze zabacili.
Razlike izmedju dubinca(klasicnog) i feedera nema.
Znaci razlika je samo u tome sto su feeder tehniku poceli da koriste takmicari pa se to prosirilo dalje i evo dokle je stiglo.
Pogledajte malo one filmove sto sam postavio pa ce da vam bude jasno.
Isto vazi i za kolegu orku.
Zasto nemoze svaki put da zabaci na isto mesto.
Na svakoj novijoj masinici postoji na samoj spulni jedan plasticni drzac(bem ga kako se zove)ali sluzi da se zakaci struna(mnogi je koriste da zakace strunu kad je namotaju da se nebi razmotala)to ustvari sluzi da kad prvi put zabacis i ako si zadovoljan ti strunu tu zakacis pa onda namotas pa kad sledeci put bacas tacno u isto mesto pada. :ok: :ok:
Valjda vam je sad jasno  :rolleyes: :rolleyes:
Bigi imam dva bambusa i probao sam ih skoro jeste uzivanje sa njima pecati al su malo zamarajuci svaki put kad sam ubo neku ribu razmisljao sam o tome kako ce da se polomi :embarassed: :embarassed: .Ali nije srecom.
Ipak sam ja za noviju tehnologiju a ove bambuse sam vratio u hodnik gde su i bili ipak je to mom tati pribor.
:bye: :bye:
Auuuu bre pa ja sam promasio temu al nema veze nek se zna i ovde. smiley157 smiley157

Sto se tice monofila ili strune neznam ko rece feeder je fina tehnika i veoma osetljiva i svi takmicari koriste strunu jer lakse osete trzaj i lakse ubodu ribu.
A sto se monofila tice ipak je on za tezak ribolov (som,saran,smudj...) :thumbup: :thumbup:

Djole

:cheesy:
Ha, ha, ha ... ovde ima interesantnih komentara (neke sam čak i zapisao  :thumbup:).

Međutim ... teško pojedinci (ima ih "ko pleve") mogu ostaviti svojih desetak "teških dubinkaša" na koje su navikli u svakodnevnom pecanju i preći na samo jedan feeder.  :rlol:
Bez obzira na rezultate!
Sa onih desetak dubinki, razvučenih na dvadesetak metara obale (a često i mnogo više  :sad:) osećali su se nekako "moćno".  :eek:
Prosto ih je sada stid da ih neko vidi da pecaju samo sa jednim štapom.  :embarassed:

Bigash

Neki dan se ja zavukoh s fiderom u neku trsku, taman mjesta za jedan stapic, kad nailazi penzos, :clap2: vice, momak sta se patis jadan ne bio s tim jednim stapom , imas dolje fino mjesto da razbacas 8 komada , da se napecas ko covek  :rlol:

Diego

Citat: ubistvo poslato 19 Maj 2009, 01:12:33
:smiley: :smiley: :smiley:\
Vidi bratac razlika je sledeca.
Razlike izmedju dubinca(klasicnog) i feedera nema.
Pogledajte malo one filmove sto sam postavio pa ce da vam bude jasno.
Isto vazi i za kolegu orku.
Zasto nemoze svaki put da zabaci na isto mesto.
Valjda vam je sad jasno  :rolleyes: :rolleyes:
:bye: :bye:

Ubistvo, mnogo griješiš. Najviše sa izjavom da nema razlike između, kako kažeš, običnog dubinca i feedera. Razlika je samo u performansama. A kud ćeš više. Feeder možda i je nastao zbog natjecanja, ali su rijetke zemlje gdje se na natjecanjima koristi. U većini nije dozvoljen. Feeder je za gušt, ne za natjecanja.
Stalno uspoređujem feeder ribolov sa blinkeranjem, pa ću i ovdje. Razlike će postati jasnije jer kod vas mnogo ljudi lovi varalicom: To ti je kao da uzmeš tu dobru staru Germinu i s njom blinkeraš. Mislim, može se, ali to DEFINITIVNO nije TO.

Iz mog do sada  iskustva mislim da je bolje koristiti skoro u svim situacijama monofil za feeder!
Pod broj jedan za pecanje bele ribe je prejaka upredenicA jer cepa ribama usta(POSEBNO DEVERICI)!Isto tako moje shvatanje ribolova je da morate dati neke sanse i ribi ovako nema nikakve drazi ako znate da cete svaki vas ulov izvucu bez problema!
Jos jedna bitna stavka upredenica haba kako masinicu tako i stap!Posle puno koriscenja to je neizbezno!E sad dali se isplati menjati masinicu i stavljati nove provodnike radi sigurnosti to odlucite sami!Jedina kao vrlina je sto ce te ustedeti mozda koju hranilicu i imati manje kidanja tako isto upredenica malo bolje detektuje udarce!
Monofil se sasvim drugacije ponasa kada imate ribu na stapu i svojim istezanjem poboljsava vam karakteristike stapa i sanse da se riba pocepa!Par puta sam probao loviti upredenicom ali svaki put kada sam imao ribu na stapu njeni udarci su se prejako prenosili na stap tako da mi je sve to izgledalo nekako pregrubo !
Cini mi se da nasi ribolovci ne znaju bas da usklade vrstu ribe,prilike na vodi i liniju!Obicno se stavlja ili pretanka ili predebela!
Recimo za neki medium fedeer kada se peca srednje velicine bela kao deverika,bodorka,skobalj,karas,klen i sl neki minimum bi trebao biti ne manji od 0,16-0,18 sve u zavisnosti jer pecate na stajacici ili reci!
Isto tako ako tim feederom ocekujete sarane,krupnu deveriku,mrenu,krupnog klena i sl ne ustrucavajte se da stavite 0.25 pa mozda i jacu liniju!
Diktiranu situaciju na vodi pokusajte propratiti adekvatnim priborom ,vece hranilice i jacu vodu,zatravljenost , podvodne prepreke i kamenje jacim monofilom i isto tako obratno za lepa i cista mesta na stajacicama,manju ribu tanjim!
Na kraju krajeva svako ima svoj ukus a ja svoj glas stavljam na monofil!

mrky

Citat: Bigash poslato 20 Maj 2009, 07:23:48
hehe, mislim da bi trebalo dozvoliti pecanje na 8 stapova, tako je najveca sansa da ne upecas neku veliku kolicinu. Kad izracunas koliko treba vremena da namontiras jedan stap , pa da skines ribu sa njega pa sve isto da namontiras i zabacis , za 8 riba na 8 stapova ti treba nekih 3 sata i to pod uslovom da svaki put nepogresivo zabacis i ne upetljas se, ako cemo realno trebalo bi zabraniti pecanje sa jednim ili dva stapa.
Sto se strune ili monofila tice moj glas je za monofil, mada bi trebalo mozda imati jednu spulnu sa strunom za neke situacije kad kad riba malo drugacije uzima mamac. Moze se desiti da zbog prevelike elasticnosti monofila bude mnogo promasaja, elastican stap + elasticni monofil=previse elasticnosti.
Mada neko bi rekao nikad previse elasticnosti al po mom iskustvu nekad to daje i promasaje ,jer sam pecao uporedo sa germinom i karboncem pa je zavisilo sve od nacina kako riba grize, elasticna germina je nekad pecala gotovo sama al nekad nije mogla da zakaci ribu . Tako verovatno i sa ovom kombinacijom, u najvecem broju situacija monofil je broj jedan ali nekad bi mogla struna biti bolji izbor zato i planiram da namotam jednu spulnu sa strunom (dobio sam tri spulne uz masinicu ). Samo ne znam sta da kupim posto nisam nikad kupovao, jel ima neko neki predlog koju da kupim?
Od monofila toplo mogu preporuciti awa shima feeder najlon

kad se smorim ,tj , ubishe me me ledja cesto federishem na po sat dva..a sve direkt na strunu ,15,17 lbri..uzmem od zene koja peca 24 sata sharana na hranjenom mestu, sta ima od udica i pribora i jedina stvar i pocetak teme je da pocepam ribu a pocesto puta vadim i usta od ribe..tj gornju usnu komplet od sharana..i jos kada dodam na kontre koje sam navikao..

Hemingway

Ovako momci ..da pokrenem opet malo ..Diego je vec opisivao vise puta i na Pecaros stranici pa i ovdje ..
ja za sebe mogu reci da iskljucivo samo upredenica dolazi u obzir ..kao 1.Feeder-ice su koncipirane za upredenice jer sa njima mozes hranilice da zabacis i to teske ja ih po 80 m nekada zveknem sa 80gr hranilicom +hrana ..e sada zbog razvaljivanja usta od deverika predvez kod tekucih i po 1 m duzine stavim ali najlon fluorokarbon malo deblji (0,18-0,20).kao 2.vodilice su pretezno SIC  ili keramicne ..sto znaci vrlo otporne na upredenicu ..zasto ?..upredenica ako nema pijeska u sebi cak hladi vodilice jer se natope sa vodom i pri namotavanju hlade cijedeci se ..kao trece sa Feedericom imas tri do 5 vrhova i time toliko akcija to jeste udica od saranke do bijele sitne ribe .moja najteza riba na feedericu je bio saran od  16kg borba ko u prici stap akcija suvereno itd..itd..ko jednom osjeti prednosti ove vrste nece je duugo ostaviti .. smiley033
znaci ,,Upredenica"
,,Starac i more"
,,Dunav mi u Venama "
"Zamislite koja bi tisina nastala kada bi ljudi govorili samo o onome sto znaju." - Karel Capek