Monofil ili upredena struna za feeder?

Započeo Radza, 23 Septembar 2008, 19:35:54

alehandro

To znam, inace bacam klipovanu hranilicu 70 grama + hrana sa abyss - om. Jos racunam ako uzmem neku hit feeder hranilicu za reku mozda bude i manja tezina.

Sent from my E2003 using Tapatalk

Evo malo na oko sam se igrao.
Izabrao sam strune koje su fine i mekane i sve su 8-nitne, a namerno sam dole stavio dva monofila za predvez da se cisto vidi otp. razlika ....

Ovo nije nikakav test, al' na oko su mi pobedili :
1. Sufix 8 Carrier PE 08, 0.148mm 17lb
2. Duel Super 8 X-wite, PE 06, 0.13mm 13lb
Mozda malo jace nosivosti za fider ribolov, ali precnik izgleda  bolje od nekih mnogo skupljih.
Inace , ako mene neko pita ,
J Braid 0.10mm najeftiniji , nosivost  vise nego dobra za taj precnik 13lb , a na slici je stavljena koriscena godinu ipo sa fider ribolova. Abrazija nije nesto sto me plasi za fiderisanje, a recimo Tournament koji vazi da puca ko dlaka.... pa bas i ne puca. Videli smo na Drini probu preko drveta.

Duel mi je za sada totalni šok, i cena je prihvatljiva. Oko 28$ iz Japana na kuću. Njega nisam probao...al' ide uskoro
Ocekujem od njega mnogo... Ko zna !

evo ova 2 koja sam spomenuo...
Bistro !

SlavkoR

Ajde da napisem i ja koju o strunama iako nisam lovio strunom na feeder. Ubedljivo najbolja osmonitna struna iz neke svima pristupacne kategorije je YGK G-soul upgrade. Nakon toga Varivas High Grade PE8. Cak iako se neko od kolega odluci na cetvoronitnu strunu ovih proizvodjaca nece se pokajatiposto su i kao cetvoronitne i osmonitne solidno postojane na abraziji. Da se zna govorim o strunama P.E. 06. Duel sam koristio i pio je dosta vode, dobijao na precniku i tezini i nije gubio na nosivosti previse. Daiwa tournament takodje, kako posle par ribolova pocne da pije vodu ali jako joj se smanji nosivost.

Za vezu ovako tankih struna i najlona definitivno i samo FG cvor. Sto se zabacivanja i prolaska kroz provodnike tice apsolutno ne postoji limit u velicini provodnika a nosivost je izuzetno visoka. Cvor se brzo uvezba a i preporuka vecine japanskih proizvodjaca struna je upravo FG.

Sent from my SM-A605FN using Tapatalk

milan.krstic

Pozdrav iskusnim vukovima..

Da li je ova struna dobra za feeder, ili treba veci precnik, nosivost. Bice namotana na spro passion 740 mec spulnu. Precnik 0.10, nosivost 12lb-5.44 kg

Spojene poruke: 05 Oktobar 2019, 22:05:34

Spro Visorate struna, iz prethodnog posta, danas testirana.
Navodno je debljina 0.10mm. Na match spulnu od passion 740 treba da stane 150m/0.18 necega.
Pomenuta struna od 0.10mm/150m namotana i napunila spulnu do vrha, tako da je debljina vec omasila..
Sto se tice kvaliteta, dok sam vezivao sistem, ruke su mi bile prljave kao sa rdjom da sam se bavio.. Kasnije, tokom pecanja, sprovodnici na stapu, sundjer na drzacu prljavi, kao kad celik korodira.. Aj da kazem da je to ok, skida se zastitni sloj od trenja, pa necu da zamerim mnogo
Ali zamerku vidim u zujanju. Smeta mi.
Sto se izbacaja tice, sve do 40-50 m je sljakalo normalno, solidno. Ali kad sam probao da malo zapnem, sa hranilicom od 60 gr, puce struna, nije trepnula.
Na drugom, identicnom stapu, sa passion 740 i standard spulnom, monofil od istog proizvodjaca, debljine 0.25mm/150m, istu hranilicu od 60 grama baci lagano preko 70m, bez zapinjanja.

Tako da, prikljucujem se mnogima i iznosim svoje misljenje, nije struna za feeder.
Sutra motam redovnu spulnu sa 0.25 kao i na drugoj masini, i da pevam.

🚤 Mene babo za tarabu vez'o, sto sam feeder na mrene potez'o 🚤

SundjerPecanje

Koristi feeder gumu, nema to veze mnogo sa jačinom iste nego struna nema istegljivost kao najlon...

Ja sa tim otezanjem nikada nisam koristio ni najlon koji prelazi 0,20mm, i bacao daleko i nikada nisam imao problema.
Verovatno pecas na manjoj vodi ili jezeru, a mozda i na Dunavu u nekom kontra-toku?
Zanemari 0,25mm, gotovo sigurno i oni lazu na precniku i naravno da baca sta god pozelis, a na daljini vec preko 35-40m ima vise mana nego prednosti od svake malo kvalitetnije 8-nitne strune realnog precnika pa i nosivosti.
Neverovatno mi je da nova osmonitna struna 0,10mm puca pri zabacaju hranilice od 60gr.
Da li mozda pecas na terenu gde se ista struna vrlo lako osteti, a da ne primetis?
Da li si probao da koristis sok lider?

Da kažem da sam odradio nekih 50ak sati ribolova sa Tournament 0.08, hranilica u 80% 100g, ostalo 70g. Zabačaji od 40 do 70m, većinom pecano na Dunavu prošle godine.  Sneg od 30-40ak cm. Imao sam čini mi se jedno kidanje na zabačaju i to nakon 3 sata zabačaja na preko 60m. S obzirom da je teren bio plitak i ,,skoljkast" ne mogu a da ne pomislim da je došlo do oštećenja. Mada ne mora da znači, možda se i ,,zamorila" struna. Štap sa dušom, Trabucco sygnum, i lepo izvedeni zabačaji.  Verujem da bi oštrim štapom i naglim cimom u zabačaju mogle da se kidaju tanke strune, ali nisam probao....
Sundjer pecanje, ako ti teren omogućava da koristiš 0.25 nema ni potrebe da koristiš strunu, naročito tanku neku. Struna po meni, samo za specifične situacije, ostalo monofil.

SundjerPecanje

Sa hranilicima od 100 gr sam na Dunavu prilikom koriscenja strune koristio feeder gumu koja odlicno apsorbuje sto kod zabacivanja sto kod vadjenja ribe, ova crestina struna je inace dobrog kvaliteta sem sto farba za medalju...
Imam nju i guru strunu na tri spulne ali u glavnom koristim monofil ali skapirao je Milan sigurno da se njemu obracas :)

Ja uzeh j braid osmonitnu u formaxu i super zadovjan. Neka nova dimenzija pecanja. Videcemo sl sezone ali za sad super. Sto je najvaznine, ne cuje se.

Mene nervira kad napisu specijalna struna za fider.
Kao da moze da bude nesto mnogo drugacija pa sad je specijalna.
Zna se sta je struna i od cega se pravi pa tako sta ima sad da mi pala..de specijalna.
Kupis power pro i te neke sto vrede ili ne vrede isti je dramac.
Dobro nije isti ali je slican.
Koristio sam od skupljih do jeftinih kad se izlizu sve mu dodju na isto..Nekad se skupe mrse nekad ne i obrnuto.
Da bi znao koja je dobra i ne cvrci kroz vodjice najbolje da se kupi provereno ili pita.
Vecina vas  ovde peca uklipovan na dunavu pa razumem neophodnost iste.
Za morave ili manje reke je nepotrebno.Cak sta vise potrebno je nekad i deblje da ima otpor.Za moje pecanje sa stomakom na najlonu po manjem vodostaju narocito.
Ne funkcionise ako nema otpor.
A sad mislim 010.
Mozda je malo ...
Ne zbog nosivosti vec zbog habanja ko sto rece neko .
Posle repetiranja jednog te istog mnogo puta u toku dana normalno je za ocekivati u nekom trenutku da sve odleti...daleko...  :lol: :lol: :lol:
012 014 pa i 016 ko frljaci preko 150 gr.  :tongue:
ako je cilj da traje i da je pouzdano...
Ovako pitanje je kad ce da odleti   :lol: :tongue:
ne li !?  :lol:

Citat: milan.krstic poslato 04 Oktobar 2019, 12:41:17

Trebalo bi ovako da formulises recenicu "nije ova moja struna za feeder".
Mozda nije za sve situacije ali ja jos nisam nasao teren na kome bi mi monofil bio bolji od strune, sto naravno ne znaci da ga necu naci.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

Struna ima svoje mane kao i vrline. Nije ona baš za sve dobra, za neke stvari je bolja od monofila to stoji ali zna ona i da smeta (topola kad cveta, alga kad ide....). Koristim je povremeno (jako retko) za fiderisanje i to ako treba da bacam daleko, a riba pipavo uzima. Realno nemam potrebu za njom jer belu ribu pecam na DTD kanalima uglavnom gde se ne zabacuje daleko, a upotrebom najosetljivijeg vrha se sasvim lepo vide udarci. Jednom prilikom sam probao na reviru....nikad više  :lol: udarci nenormalni, a i predvezi pucaju često gde ni guma ne stigne da odradi ako dril nije podesen perfektno. Pogotovo ako je teren nezgodan. Da pecam većinom na većim rekama bila bi mi sigurno prvi izbor jer tu stvarno ima prednost nad monofilom.
PS: Uzeo sam Sakurinu osmonitnu strunu ali je nisam toliko koristio za fider više sam za varaličarenje....dobra struna.

Branko pa ne ides li nekad na Dunav i je li on daleko od tebe?
Malko sam off izvinjavam se....nema veze
I ja sam ko ti prvi put probao strunu na reviru i sve je kao sto si reko...udarci prejaki,svi trzajevi ribe se toliko kruto prenose na stap sve sam imao utisak da imam sajlu na stap i da ce svakog trenutka nesto da pukne..Dva tri puta probao i na reci i video da mi ne odgovara. Mnogo mi nekako kruto ,sirovo ne znam ne lezi mi.
Najlonce si je najlonce.

Upravo ko sto je ovo gore rekao.
Ko mora i oce da baca manju tezinu na velikim rekama. Ili mozda neke velike distance na jezerima.U svim drugim situacijama ja bi je zaobisao u sirokom luku.

bolenbgd

Ovo mi je druga sezona da koristim strunu za hevi pecanje na reci. Dugo sam se opirao tome, ali sam bio prinudjen zbog teskih terena, brze i jake vode. Odmah sam dobio na koriscenju laksih hranilica nego na najlonu, i bolje grizeve. Sok lidet, mrkva cvor i milina. Najlon samo za lajt varijantu. Koristim Tubertini viral 0.10 i Preston 0.08, ne zna sekoja je bolja i kvalitetnija.

Spojene poruke: 13 Novembar 2019, 19:26:40

Citat: bolenbgd poslato 13 Novembar 2019, 19:08:59
Ovo mi je druga sezona da koristim strunu za hevi pecanje na reci. Dugo sam se opirao tome, ali sam bio prinudjen zbog teskih terena, brze i jake vode. Odmah sam dobio na koriscenju laksih hranilica nego na najlonu, i bolje grizeve. Sok lider, mrkva cvor i milina. Najlon samo za lajt varijantu. Koristim Tubertini viral 0.10 i Preston 0.08, ne zna sekoja je bolja i kvalitetnija.

Spojene poruke: 13 Novembar 2019, 19:27:24

13 Novembar 2019, 19:26:40[/b][/size][/color]
[/quote]

Citat: jamal poslato 13 Novembar 2019, 18:27:48
Branko pa ne ides li nekad na Dunav i je li on daleko od tebe?
Malko sam off izvinjavam se....nema veze
Najlonce si je najlonce.

Upravo ko sto je ovo gore rekao.

Odem ali jako retko jer stvarno nemam vremena za vožnju od 80km u jednom pravcu, a izbegavam fiderisanje po Dunavu zbog specifične povrede zgloba pa mi je ogroman napor hranilica od 80+ gr. Dunav u NS mi je bliže (40km) ali tamo ne idem da me Laki nebi prozivao  :lol: Odem na Tisu češće jer mi je pitomija dosta (ove godine jednom  :sad:). Lokacija mi je takva da su me reke "zaobišle"

Da me ne shvatite pogrešno.....nisam protiv strune u opšte samo nisam za opciju da je ona uvek bolja od monofila. Valjda su zbog toga izmislili dve špulne za mašinicu pa se po potrebi može kombinovati u zavisnosti od uslova i terena. Fider ribolov je stalna igra i istraživanje pa je zbog toga i dinamična tehnika i veoma prilagodljiva raznim uslovima. Još samo mi da se više prilagodjavamo i da ne robujemo predrasudama....