Monofil ili upredena struna za feeder?

Započeo Radza, 23 Septembar 2008, 19:35:54

laki22, kavaca i 1 gost pregledaju ovu temu.

Veliki89

Slazem se ali teren koji sam pikirao ima sve tanko da pojede, sto zbog skoljki sto zbog kamena. Naravno da je sistem jak, napravljen je od trenutno raspolozivih struna,najlona itd. -> prvi izlazak na dunav sa fiderom. Zato je i neko napisao da se ovde dele fiderasi na teskase i na oni koji love na light stapove.  Jeste da je fider namenjen za fino pecanje ali kad pogledas neke klipove Dome Gabora...  :lol:

Posto plovkarim godinama na dunavu(camac nemam) moja zamisao za fider je bila da lovim na mestima gde plovkom ne mogu da lovim, da izadjem 5-10m dalje, u tok(ciljana je krupnija riba, posto je na terenu - "kupa se"). Naravno za to treba teska artiljerija i sistem koji ce sve to da podnese.

Da li moze sistem da se stanjuje: Upredena bi mogla za broj tanja, mozda i dva broja. Flurokarbon ispod 0.30 nikako, i ovaj se ostecuje iako je sistem zabacivan nizvodno pod 45stepeni, predvez takodje moze ali u slucaju uzimanja od strane vece ribe su velike sanse za gubitkom iste(ostecivanje predveza)

Vec dugo pecam sa strunama, toliko mi lepo da vam ne mogu opisati. Susti kroz karike ali za pecanje ne pokidam vise od 2-3 sistema, o detekciji da ne pricam. Hranilice koje koristim su iskljucivo HiT, ne lakse od 80gr.  :tongue: Struna KK 0.09 sa sokom od 0.28mm mi pokriva 99% situacija. Skoro naleteh na jednu poziciju gde je nagli prelazak u dubinu od nekih 4m. Ivica puna kamena i skolje. Stavim sok 0.50 i rokaj, sav iskrzan ali ide. Tu moze 0.50 jer matica nije toliko jaka pa stoji 100gr. Na terenu gde peca Veliki (bar mislim da znam) dovoljno je 0.35mm sok ali ne dve duzine stapa vec svega 1-2m koliko naleze po kamenu i skoljci. Jer, deblje ot toga jako gura voda pa mora hranilica podosta teza od 100gr. A to fino i tanko slazem se ali to jednostavno nepije vode, a pecati se mora. smiley033

Pecao sam par puta sa strunicom i to na ljutim terenima, a sneg samo 40-50cm....  Ali teren je dubok i struna ide na gore...  nekakvih problema nema. Odlicna struna, prezadovoljan sam.

Veliki,  100ka je nikakva težina i ide bez problema sa 0.20 samo treba izbeći to krzanje. Moraš da upoznaš mesto na kome pecaš i konfiguraciju. Nekada malo dalji zabacaj rešava problem.... Ili malo levo ili desno. Odseci, useci, rupe, krupan kamen, grane....  Ali i dubina i daljina, pa i ugao zabacaja igraju ulogu.
Mislim da znam gde pecas (ako se ne varam) a sutra vece sam u NSu i planirao sam da obidjem taj teren (ako je to uopšte taj na kome ti pecas). Mada sam mislio da ponesem varalice i samo ga ispipam, ali mogao bih i feeder ako stignem da napravim hranu i malo mamaca obezbedim.

DOXAT

Na tim terenima ja vise necu da se lomatam sa feederom. Iako nikada nisam pecao aktivno na plovak (probao par puta kao klinac), sada cu probati da napravim kombinaciju za takve terene, sa vecim plovkom i hranilicom... da vidimo kakvog ce efekta imati... (ne mislim na vec postojece plovke, sa montiranom hranilicom na sebi)

Citat: Dva vuka poslato 01 Mart 2018, 22:19:56
Duka , e si tvrdoglav ki mazga  :cheesy: I Pex i ja pokušavamo da ti spasimo strunu od 40 evra  :takoje: Ne radi se o tome , da ona  neće izdržati izbačaj 100gr hranilice , nego o tome na čemu će ležati prvih par metara , a osmonitna je strašno osetljiva . Oćeš da roniš svaki put da vidiš gde si zabacio ? Snag je 50-60 cm i nedovoljno štiti strunu . Snag od par metara se već zove šok lider i uz zaštitu služi i amortizaciji  :wink:

Prodje sezona pa ajde da podelim sa vama kako je bilo pri upotrebi  Daiwa tournament evo 0.08 osmonitne strune.  Pecao sam 4 puta na Dunavu (3 puta na terenu koji opisuje Veliki u prethodnim postovima i jednom u Čereviću) i nekoliko puta na Savi, s tim što sam jedno pecanje imao na teškom terenu - na kamenu sa panjevima.  Šok nisam koristo niti jednom, već isključivo sneg od Gorile 0.22 u dužini maksimalno 60cm, a bilo je i kraće.  Štap sam postavljao uvek da "gleda" u nebo - najviše što je mogao da se postavi. Pecanje stojeći, vadjenje  sistema i ribe isključivo sa visoko podignutom rukom stojeći. Nisam imao nijednom problem sa strunom. Kada sam prvi put dao klincu da izvadi deveriku, on naravno nije mogao da drži tako štap jer je mali i kada smo izvadili ribu video sam da je struna oštećena. Tada sam je i testirao iz znatiželje i naravno pukla je odmah u prvom zabačaju.  Drugo kidanje sam imao u Čereviću takodje u zabačaju jer smo gadjali što je dalje moglo. Imao sam to jedno kidanje na preko 100 zabačaja tog dana. Zabačaji iz iskoraka punom snagom. Pretpostavljam da je bila oštećena jer više nisam imao kidanja a isti teret sam bacao ceo dan (100g hranilica).  Na Savi tek nisam imao problema jer sam pecao u dosta dubljoj vodi, pa je samim tim ugao veći. NIsam imao problema na kamenu i oanjevima ali samo zato što nisam imao krupniju ribu, da sam imao kruoniju ribu sigurno bih imao problem. Hranililice sam bacao od 70 do 100g, teže nisam probao. Odlična je strunica, nema šuštanja, zadovoljan sam. Mora da se pazi na krzanje, nije za baš zahtevne terene (veći odseci, panjevi, situacije kada voda nosi sve i svašta). Na 10ak pecanja izgubio sam ukupno možda 2m strune, i možda sam ja otkinuo još 2 sam kada sam nešto prevezivao.

U svakom slučaju ja prezadovoljan, vredi svaki dinar. Pex, hvala veliko na preporuci  smiley033

Imam tu strunu u debljini 0.10 , pretekla od varalicarenja

Planiram na prolece da fiderisem sa njom na terenima za hranilice
do 100gr i drago mi je da se vama dobro pokazala

Piker62

Imam jedno pitanje za vukove, misim da sam u okviru teme. Nov sam u fideru pa mi se u poslednje vreme dešavao da mi se najon 0,20mm kida pri zabačajima većim od 35-40m. Da li je do najlona, ili je za takve daljine potreban šok ider, i ako jeste koje debjine. Hvala.

Mrkela

Mozda ti je vršni sprovodnik oštećen, proveri. Ako nije to onda promeni najlon. I zavisi koju tezinu bacas.

može biti do monofila, ali i do tehnike zabačaja, ili težine tereta, kao i do dna koje oštećuje monofil.....   Koji monofil i na kojoj težini ti je pucao?

Piker62

U pitanju je mirna voda, monofi je formax competicion a težina hraniice je 30gr. Ovo mi se ranije nije dešavao.

Spojene poruke: 23 Novembar 2018, 16:39:29

Izvinjavam se zbog pravopisnih grešaka, tastatura je u pitanju.

vladimir022

Proveri sprovodnike, ako im nije nista, baci taj najlon u kantu za smece

Послато са SM-G960F уз помоћ Тапатока

Piker62

Hvala na savetu, sigurno ću promeniti monofil

Citat: Milan berkut poslato 25 April 2016, 22:23:53
hranilice!

... a sa druge strane - pa ne može se očekivati savršenstvo za tako male pare jer sam 600 metara platio kao pola cene jedne od najpopularnijih struna za fider u Rusiji Daiva Regal od 100m kotur!! Ili se treba ''izuti'' pa kupiti 0.08 Daiva Tournament 8x koja košta koliko i srednji fider štap!!! . . . pa da vidite miline onda od pecanja!

Da ne bude da se samo Pexu zahvaljujem,....

bolenbgd

Danas i ja dadoh malo vise prostora struni.Mada vise volim monofil,ali najavise neki vetar pa da se lakse uoce trzaji.Posto je u pitanju 0.08 a imam stariji model masinice,za klipovanje sam koristio gumu od bajsa i na spulni,i kao stoper.Gumice za tegle mi je cepala struna,ova je odlicna.Sok 0.22 monofil i markovka,siroki provodnici,stotka leti gde hoces.Riba uzimala je toliko pipavo da kolega sa  monofilom uopste nije registrovao udarce.Isisa crve i cao.Koristio sam Preston Reflo Braidcast Sinking.Nisam neki strucnjak za strune,ali cini mi se da je dobra.Mislim da je 4-nitna.Uopste se ne cuje sustanje kad se namotava.

Belu ribu pacam monofilom,tako je bilo,a tako će i da ostane,grabljivice pecam strunom,tako je zadnjih 15-20 godina,a tako će i da ostane.
Da li ću više ribe upecati sa strunom,ne,neću,a i da hoću,nekoliko riba više mi ne znači ništa..Pregruba i prekruta mi je to veza za pecanje bele ribe..Ne pecam na hranilice teže od 100g grama,pa mi ni činjenica da bi sa tankom strunom koristio za broj lakšu hranilicu kada koristim one od 80-100g ne znači mnogo..E sad toliko pominjana signalizacija trzaja..Nikada fiderom ciljano ne pecam sitnu ribu.Uvek se kontrira kada se riba samozakači,a to se lepo i jasno vidi i sa najlonom..Neke trzaje ako ne vidim,znači da nisam ni trebao da ih vidim,jer se riba nije zamozakačila ili je sitna,a kao što rekoh trzaji sitne ribe me ni ne interesuju..Sistem se često ili relativno često izvlači pa se onda vidi da li su ili nisu crvi isisani,a isisani crvi uglavnom govore da je u pitanju sitna riba..
Ne negiram naravno neke prednosti strune,kao što je mogućnost korišćenja nešto lakših hranilica i bolja detekcija zbog krute veze,što naročito dolazi do izražaja u zimskom periodu i kada se peca sitnija riba,do 250g..,pogotovo na većoj daljini i sa dugačkim predvezima..Sa druge strane većina fider štapova nije prilagođena pecanju sa strunom,zbog neadekvatnih karika,o tome smo več govorili,a i namenske fider mašine nisu dovoljno kvalitetne za dugotrajno i učestalo korišćenje strune..Zato ako se već koristi struna,pogotovo u teškim rečnim uslovima gde i štap i mašinica trpe velika opterećenja, treba uzeti fider sa kvalitetnim i proverenim karikama,i neku kvalitetnu varaličarsku mašinicu srednje i više klase koja će moći dugi niz godina da se nosi sa vučom teških hranilica.