Marker u feeder ribolovu

Započeo vulp, 15 Januar 2011, 23:01:21

Mizge, to je prosto nemoguce da u vodi nema ama bas nista, pogotovo na Dunavu. Na njemu kao i na drugim rekama imas deo gde pocinje korito reke sa  osnovnom strujom i maticom. Naizgled, mozda je i tu dno slicno ali 4 metra blize/dalje ces primetiti da hranilica/olovo stoji odnosno vise ne stoji. Ti prelazi, zavisno od mesta mogu da budu na mnogo vecim daljinama od ocekivanih. Recimo na Tisi kod Kanjize, na pola reke nadjoh sprudic gde isplicava za 2-3 metra u odnosu na priobalnu dubinu a tamo stoji 40g. Jos nisam bio na terenu u kome nema ama bas nista. Za markiranje gledaj da koristis strunu.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

Da probudim temu, da ne samaramo svuda i sve o svemu.

Evo , ovo nadjoh u nekom tekstu  od Salapina uz video, i pokusao sam ,kako tako , uz "Google Translate" da prevedem izvorni tekst da lici.

U principu ima dosta recenog, ali dosta i nedostaje kod Salapina. U svakom slucaju, ja bih iskombinovao za pocetnike prvo gledadanje i citanje ovog "prepisanog" ... pa dobar grub grafikon u drugom filmu (za monofile recimo) , i na kraju sve to sazvakano od Milana uz par vrlo bitnih napomena i skretanja paznje na mnoge stvari u realnom ribolovu, i njegovom tekstu od pre vise godina (vratite se u temu unazad nije daleko ).
****
Ima svasta i puno informacija , pa da skrenem paznju na pocetku da "crtanje grafikona"  i "skolski program " nije obaveza i ne mora da se obavlja na pecanju, vec u glavi formiras svoju sliku...  U praksi to mnogo brze radis kad znas sta ti je interesantno i sta trazis , i samo je rutina u pitanju. Bolje je nekad izgubiti sat vremena na sondiranju, nego pet sati uz kukanje da nema ribe. Naravno ima i takvih dana... ali ako sve sto znas primenis, nekako ti lakse posle.

Evo sta kazu ovi stranci  :

"Ипак, одлучио сам да снимим овај видео иако је половину информација које добијете додиривањем дна немогуће приказати на видео снимку, морате буквално да то ,,осетите рукама".  Међутим, питање избора тачне тачке на дну за фидер риболов је неизмерно важан.

Да бисмо испитали дно за хранилицу, потребан нам је сет олова.  У комплету је добро имати олова од 1/2 до 3 унци, на пример 1/2, 3/4, 1, 1 1/2, 2, 3 унце ( 1oz= 28.349 g).
Чему служи тако богат сет маркер олова?
Да буде спреман за мерење у било којим условима, на стајаћој води (било да је то природно језеро или вештачко /ревир ), на реци са средњим протоком, и са јаком струјом итд..  Наравно, препоручљиво је дуплирати сет или чак предвидети троструку замену.  Пре или касније од замки, камења и других изненађења на дну изгубиће се  понеко .
Тежона мора бити изабрана за воду/проток у коме се испитује дно.  Грубо речено, што је дубље и даље то је већа тежина терета/маркер олова.  Разумљиво, бацивши терет од 3 унци у устајалу водену површину са дубином од 2 метра, биће готово немогуће разликовати метар дубине од два, терет ће пасти с разликом у неприметним делићима секунде, што једноставно не можете да осетите.  И обратно, бацивши олово од 1/2 унце на реку , не можете избројати док дође до дна.
Још једна важна тачка, за мерење дубина, неопходно је користити плетеницу као основни, иначе се структура дна не може разумети , а на монофилу ,посебно на великим удаљеностима, немогуће је разликовати песак од глине итд.

У којем воденом току је најбоље започети учење тако важне ствари као што је испитивање дна?

Наравно, најбоље је када вам је вода добро позната.  Познате су дубине, рељеф и, што је најважније, структура дна.  Тада ће, упоређивањем  већ познатих параметара, бити врло лако све научити и разумети.  Поред дубине, веома је важно  коју  врста тла можете препознати   ,,у руци", било да је то муљ, песак, глина, камен, шкољка и сл.
Лоше је започети у врло плитким воденим деловима, и лоше је започети учење у рекама са врло јаким струјама.  Потребно је одабрати нешто између, по могућности реку са средњим током или неки канал за вежбу..

Који су главни начини за добијање информација о топографији и структури дна?

Укупно постоје три начина са штапом без помагала као што су сонари.  Први је  методом квадратног гнезда и бројање времена када олово падне на дно.  Ова метода даје добру представу о дубини на месту пада олова за испитивање дна.  Други начин је џиг испитивање .  Ово је главна метода, и даје информацију и о топографији и о структури дна.  Трећи начин је повлачење олова дуж дна.  Ова метода даје добру информацију о структури дна, мада ће се на овај начин најбрже наћи и стрме ивице /одсеци .  Такође, провлачењем/повлачењем се често може открити присуство закачки на дну и избећи разна кидања, те уштедети време на беспотребна превезивања нових система .

Прва метода је везана  за мерење времена пропадања и израду лепог графикона доњег рељефа.  Да бисмо то урадили, пре свега снимамо крајњу тачку /графикона (најдаљи забачај).  Забацујемо у жељеном правцу и измеримо  за колико времена падне на дно од тренутка додира површине маркер олова  (бројањем истом брзином у себи или на глас ,  или штоперицом) . Затим намотамо машиницу одређени број обртаја , на пример три и заклипујемо.  Довучете, поново забаците и  поново одбројајте време пропадања.  Понављамо за та три корака/окретајс док не стигнемо до обале.  Записујемо резултате на скицу , а затим, користећи ове податке, градимо графикон доњег рељефа испред себе , односно у правцу који смо одабрали.. (време пропадања / број окретаја машинице са изабраним корацима ... у примеру 3 )

Ако меримо на реци (или на каналу), има смисла забацити у  1-2 смера.  На устајалој воденој површини може бити много више таквих ,,линија" како би се пронашло најзанимљивије место  за наредни риболов.

Илустративан пример је дат на џиг методи, али вреди схватити да је немогуће научити како се мерити гледајући видео или колегу са стране, па је вежба неопходна на  различитим водама и теренима за риболов.

Како функционише јиг метода?

Бацамо олово на домет са којим желимо да започнемо истраживање.  Чекамо да терет падне на дно, и то ће се јасно видети по карактеристичном ,,поврату назад" на врху.  Тада започињемо .  Односно, брзо, али увек истим темпом, намотамо  2-4  пута пун круг ручком машинице (наравно увек исти број нпр. 2 ), након чега израчунавамо колико је времена потребно да терет поново падне на дно (бројимо  1,2, 3...истом брзином).  Ако се број смањи у односу на почетак, то значи да дубина пада и да се пењемо са дна од почетне тачке (први завачај и измерен број окретаја ручке) ,  а ако се бројање повећа, значи да дубинс расте и да пропада/тоне олово од почетног положаја   .  Све је прилично једноставно, али то свакако морате и сами осетити.
Подразумева се да ако је брзина иста ,имамо приближно раван терен (што код нсс кажемо "тепсија" ).

Које су важне тачке у примени џиг сондирања дна?

Прво, ово је поштовање истоветности и броја одабраних обртаја и пожељно исте брзине намотаја корака за графикон.  У супротном, подаци ће бити непоуздани.  Треба напоменути да ће први или два корака увек дати нетачне информације, посебно на ветру, због стомака  и сл.  Оптерећење мора бити изабрано тако да падне на број 2-4, у супротном ће тачност одређивања бити непоуздана.

Повлачењем смо такође успели да пронађемо најзанимљивију ивицу, на којој се, у ствари, обављао риболов.

Није нажалост лако пренети те врло важне информације на видео снимку или кад негог посматрате, а када олово покуца на друго дно и одмах схватите у коју врсту дна је ударило... је лични осећај риболовца .  Стога, управо сада, ван сезоне, постоји велика шанса да дођете до неке воде и вежбате у истраживању дна и уз осмех ,,пробате руку". "

pa Fjodor

I nas Milance ...

+ par postova od pre

Dakle, ima sta da se vidi i procita ....Pa sad ko hoce nek "VEDŽba" , a ko nece, nek se zali da tu nema ni ripceta.

PS. Nemoj da se Rusofili bune, nije od reci do reci ... al' sam pokusao da gi metnem u kontekstu.

U principu se slažem samo da napomenem. Ko ima varaličarski džig štap i van sezone hoće da se spremi i upozna  i isondira terene za fider, neka upotrebi njega sa klasičnom džig montažom sa silikoncem i glavom koja je recimo duplo teža od one koju bi džigeraši stavili za ciljano džig pecanje. 2 su izuzetno važna razloga. Prvo! Sondiranje fiderštapom i teškim olovnim tegovima kakve koriste fideraši u brzinskom sezonskom sondiranju na nepoznatom mestu rezultira i čestim gubljenjem  tega na prelazima iz jedne struktire u drugu, pri nailasku na prepreke u vidu granja i koječega, promenu sastava dna na pr iz mulja i peska na sedru ili kamen koji usisava, iz jednostavnog razloga. Kvajver vrh u sadejstvu sa dugačkim paraboličnijim štapom kakvi su čak i fideri koje u toj klasi nazivamo oštrim nije u stanju da na vreme ispuca - digne sondu - olovo. Gubici i novo navezivanje - dangubljenje je neminovno. Drugo, može da se desi iznenađenje u vidu neplanirane ukusne večere :lol: Mene su moji prijatelji fideraši naučili mnogo čemu kada sam počinjao, pa neću ni ja da krijem ko zmija noge neke stvari. Ono što je Miha lepo opisao u mnogo rečenica staje u jednu. Tup...tup........tup - iznenadni prelaz u dublje. tup...tuptup - iznenadni prelaz u pliće, tup...tup...škrip- prelaz iz peska na sedru ili šljunak, tup...tup...čvrk, ma koooontra breee, tu jeeee! :lol:

Fider sam uhvatio mnogo posle dzig stapa, tako da nemoj me sekiras za Vas pocetnike..
Nego ovi pravi pocetnici koji nemaju takva iskustva sa dzigom , da bar probaju da shvate nacine dobijanja informacija, i sta ko radi kad vide negde.
Razbucano na sve strane, ja samo pokusao da stavim sta moze u jedan post .
Nemoguca misija, al' bar neki "junajted" a da nije Mancester.

Имам проблем са набавком ових олова за маркирање сва сам искидао. Као да их праве од платине.
Често сам машио места маркирањем. Све технике сам испробао. Некад уме да ме збуни цео тај фазон.
Не знам да ли сам у криву или у праву на реци гледам површину воде па ту забацујем.
Убедио сам себе да читам воду и стварно упецам! Али не одустајем од маркирања.
Џигујем, вучем на страну, жмурим и концентришем се, па бројим у пропадању.
Неко ми рекао да 40 грама пропада 1метар/1секунд.

Goa , pa ono izmedju sajli kod splavova  na keju kod Juge... i nisi u krivu za stav . Nego ide se svuda i svukuda, i izgubis par olova u markiranju bolje nego par 'ranilica u 4 bacanja  i vreme da  ih opet turis u pogon.
Najgori neprijatelj fidera je napadnut teren i ostavljeno zbunje pokidanih predveza... upravo zbog jedne grane ili prepreke koju si mogao da ukosis bacanjem sa istog mesta da si shvatio gde je.
Tisa ti je poznata po tome... vuces ribu i 7 hranilica, sa 30m monofila ili cega vec, pa Dunav na nekim terenima...
Sto je najgore, marker olovo i prodje , al' hrandza nema sanse.,
To bi ja uveo kao novi detalj u markiranju... Kako prepoznajete da ste pokupili necije ostatke  , koji se tek odazovu nakon 20m ?
Sto je najgore, i to skontas .... Samo da imas ucestalost u pokusajima.

Михо, тај кеј је "моје двориште" било је ту капиталних улова.  :takoje: Деверике преко три килограма, шарани до 7-8. Не пецам више тамо.  :no:
Ту су сад ликови са сандучарима... Није Југа репер за маркирање нити тема.
Пецам на доста различитих локација током године па ај' да кажемо свакој реци имам по 3 - 4 места.
Искидао сам тону и још ћу тону јер је дивља вода, носи свашта, па водостаји и сл.
Најмања и најслабија по протоку је Тамиш, Сава, Тиса и Дунав. Идем са својим пријатељима и баш сам задовољан с' обзиром на рибљи фонд.

Ево примера Дунава. Ово је неки 1240 и неки километар...
Крај лета, ђубре смо добили у аманет.  :smiley: :rolleyes:

Куцкањем, односно маркирањем сам утврдио да је дубоко и одсечно.
Један штап је био тамо где сам измаркирао, други под ногама.
За сат времена било је око десет кила бабушки и пар шарана до 3 килограма.
Све под ногама без почетног храњења.  :shocked: :huh:

Pa ok, ne znam sta si hteo da kazes ?
Da si ciljano isao na babusku i sarana  ispred nogu, ili da sta ?
Sustina u citanju vode ,i markiranju gde pecas je u istom kosu ako moze.. Sta si hteo , i sta si gde dobio je opet izbor.

A to ispred nogu, ja tako 30god kod mene . , nego idem svuda pa nije to bas pravilo.

Ja recimo nekad necu da mi udje sitan saran na mesto gde sam hteo diku , pa se dogodja zadnjih par sezona.

Па хоћу да кажем и смем да признам да је било ситуација где сам на маркираном месту имао 0 - нула риба.  smiley319 smiley029

Pa zato i imas rezervne varijante... imas 1-2 spota, i onaj treci... Pretrazivanje kad si vec tu.
Nego realno se pise , imas mesta gde ocekujes deveriku pa nalupas plotu... Reka je to, nije revir .
Tvoje je da probas da prepoznas i ocekujes, a ostalo nije po sablonu.
A i ciprinidi nisu stalno na istom mestu, iako je isto mesto gde sedis na stolici.... Vodostaj, doba godine, itd.

Normalno da necu da placem ako sam upecao sarana , a trazio devu... ili nesto drugo. Nego lepo je kad odes po ono sto si hteo, i zato se i bira mesto, a sta reka donese.... Pa to i varalicarci vrlo dobro znaju , i plovkarosi , pa i mi fiderasi.
Udje ti som na hraniliste za vegeterijance, a ti u cudu..
Zato i volemo reku !

Ове године набављам маркер фидер штап и само ћу да маркирам.

Ima i takvih stapova ?
A kad si vec tu, obrisi i temu... Posto se zezamo , a ispred nogu nam riba obavezno.
Odoh da citam vodu, jbs. markerisanje.

Мора свако да каже како маркира место. Озбиљан сам за маркирање, баш хоћу да увежбам оно што сам прескакао.  :takoje:
Није срамота не знати већ све знати... :cheesy:
Ако буде и новца можда неки чирп на забацивање пазарим.  :ok:

Ne mora da kaze niko, pitali ljudi, ja sabrao tekstove iz dosade i da podelim... Sta nije jasno  ?
Majstore, napisi sta imas , ja sam prepisivao i to i napisao .
Mozes i ti, zar nisi i ti neki moderator itd  ...
A nije lose ni kao majstor ako vec mislis da to nije bitno, da nas prosvetlis ,  das neki savet kad vec citas vodu ko u biblioteci , a mi uglavnom trepcemo okicama po Srbiji na raznim vodama.
Ljubi brat u Tvoje iskustvo, ja imam uvek prostora da naucim jos ponesto i lepo se ogradim .

Pozz i bistro !

Михо, па немојте молим Вас!  :cheesy: :lol:
Нисам те цитирао нити реплицир'о на онај твој показно описни текст.  :takoje:
Само сам на глас казао како ја маркирам и где погађам и грешим.  smiley067 Ђе ба запело?
Читање воде ћу да објавим у својој књизи која ће се звати "Читање воде"
Маркирање обећавам да ћу да увежбам.