Krupna deverika na feeder

Započeo tonac, 31 Januar 2015, 03:19:24

Tako je, pozicija! Ali! Dobio je samo jednu krupnu sto znaci da je u pitanju kolateralna steta. Takvih je dole bilo bar 10 u jatu.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

He he he ako je za čavrljanje onda nekima ovde odlično ide. Čitam i smeškam se shvatajući koliko tu ima želje da se učestvuje u raspravi, da se "reče koja".... Sve svetske face bi nam pozavidele kad bi pročitale kako se ovde lako rešava krupna deverika :)
Tu pucaju saveti, recepture, sistemi, taktike.... i sreća je što ovo niko ozbiljan ne čita kuku kuku :)
Na kraju shvatih da mu ova tema dodje kao "rame za plakanje" pa da se ovde najadamo, iznagadjamo, pofilozofiramo, nannebuloziramo... a sve zbog nemoći da upecamo krupnih deverikaaaaa ha ha ha ha

StokaNenormalna

U vezi kokicara se slazem za zimsko pecanje, ali leti mi to ne pije vodu. Jos ako je u pitanju stajaca voda, pa se lepo zagreje, kokicar moze da pocne da puca u vodi i razjuri ribu. Bolje je ispuckati kokice i stavljati ih direktno u hranilicu, da foruju malo.

БУЏА БАБУШКА

Hahahahaha, stvarno si nenormalan

Poslato sa VTR-L09 pomoću Tapatoka

Поздрав за Сркија :)

Citat: Milan berkut poslato 09 Septembar 2020, 19:14:31

Poslato sa SNE-LX1 pomoću Tapatoka

Pa prosvetli nas Milane vidis da ne znamo.
Sta cemo mucenici ,cavrljamo  da nam prodje vreme kad vec ne mozemo ili ne znamo da ih lovimo.
Ja sam kod deverika najtanji iskreno .Mislim tanak sam svuda ali one su mi najslabija tacka

Jamal te se ne racunaju, zbog satora u pozadini, pecao si gi i danima i nocima... :rolleyes:

He he he brate Jamal, pa kud od sve dece baš ti da uletiš :) Taka mi sreća :)
A jbg da te prosvetlim morao bih te na 220V priključit' :)
Ima ovde na forumu momaka koji su imali trofejne ulove deverika, i koji svake godine imaju po dva tri pecanja u kojima upecaju 1-2 deverike preko 1.5kg do 2.5kg i desetinu deverika do kilo. Ali to je svega par puta u godini! Šta, treba li sad neko od njih da se trći i popuje kako znaju da pecaju Krupnu deveriku?! a sami su svesni da deverika od pola kile do kilo već mnogo redje imaju na udici... a onih deverikica do pola kile pecaju "kolko 'oćeš" :) I svesni su više da su im te krupne došle jer ih "pogled'o Onaj odozgo" a ne što su baš hteli. Tako mi pecamo krupnu deveriku!
A onih pecanja da sam se baš spremao da pecam samo krupnu i uspeo da upecam 4-5 bronzanih, pa to se desilo par puta u životu a ne u godini :)
Isto je i s tobom verovatno :)
A spod koji preporučuješ će okupiti svu moguću ribu tj on je toliko univerzalan da će krupna deverika da udje na to hranilište tek sutradan kad se sva sića naždere i kad ostane samo ono što nije mogla pojesti.... i kad se sve dole na dnu smiri. O sistemima neću ni da komentarišem

Poslato sa SNE-LX1 pomoću Tapatoka

Epa sad ne moz da izmislis toplu vodu.
Normalno da vecinu stvari koje privlace deveriku privuci ce i drugu ribu.Krupnu deveriku ces privuci obilnijom hranom,krupnijim peletima i jos kojekakvim zaje.ancijama ali mora da znas gde da je trazis.
Moz ti da pecas kolko oces nesto ako nisi na pravom mestu.
Znaci nece ni spod ni hrana da ulove ribu vec mikrolokacija i poznavanje navika neke ribe u ovom slucaju deverike.
Dublji kanali su cesto mesta gde se krecu i ono sto treba da se radi na nekoj vodi je uglavnom da se traze takva mesta. Svejedno reka ili jezero to su najproduktivnije lokacije.
Inace sa mnom nije isto,hocu reci nisam je lovio na tref vec sam isao ciljno da je pecam ...
kad se primim na nesto i kad se napalim da lovim nesto onda ne popustam dok im ne udjem u sitna crevca.Tako sam se bio nalozio bio i na deveriku jedno vreme bila mi je glavna lovina.

Pre koji dan sam,iako nisam smeo iskreno,bio na vlasinskom jezeru i koknuo lagano  petnaestak komada od kojih 4 su bile  bas ola la.  :takoje:
Nazalost dve tri trojcice su mi ostale u travi jer sam imao veliki pojas trave ispred mene nemoguce je bilo da deveriku od tri kila prevezes preko trave tako da sma one najvece izgubio .
Inace kako imam nekih zdr. poblema ,ne mogu da sedim te sam pecao fiderom na jezeru stojeci,nisam pecao na stajacoj vodi a pogotovo na nekih 60 mozda i 70 metara pa najmanje 5 godina ako ne i vise ,otiso na tref na neko nepoznato zatravljeno i jedino slobodno mesto koje nam je bilo najblize ,pecao tri sata od kojih sam izgubio najmanje pola sata u hranjenju i nalazenju sistema nije bilo uopste lose.
Ko sto rekoh otiso sam nisam hteo da gubim vreme mnogo sondirajuci i trazeci dobru poziciju.Reko sebi izaci cu na neku solidnu daljinu pa ako ima trave  na dnu posle cu da se prilagodjavam i izmisljam .Tako je i bilo .Kreno sam da hranim medjutim nisam imao udarce a vadio travu skoro svaki put pri vadjenju sistema te mi ovo palo na pamet kao najbrze,najefikasnije i najlaske resenje.
Tako cim sam prevezao predhodni sistem na ovaj odma sam poceo da dobijam ribu dosta njih sam ulovio jos na drop dok mi je stap bio jos uvek u ruci tako da sistem nema potrebe da komentarises on je sam o sebi na vodi dovoljno rekao.
30 m levo sam imao 2 tipa koji pecaju na ocisceno mesto na bovu i desno od mene na 25 m sam imao jos jednog tipa isto na bovi sa 2 stapa.
Posle dva sata obojica su prisla inace da pitaju na sta i kako pecam.
Ovaj jedan se zabezeknuo kad je video sistem pogotovo duzinu predveza.
Kaze nisam video da neko takvim sistemom do sad peca ali vidim kaze da radi posao tako da samo cepaj.Jos u travi .

Inace oko 3 sata sam poceo da dobijam ribu skoro sa svakim zabacajem ali zbog bolova sam morao na bzinu da se skupim i da bezim.
Ove kolege kazu gde ces sad kad te bas krenulo ,rekoh sta cu visa sila i ovo nisam smeo da radim ali eto bilo je jace od mene

Drugar je uspeo da napravi jednu fotografiju kad smo dosli na vodu ,nisam ni znao poslao mi kasnije na viber.

Tako ne diraj mi sisteme i nesto sto nisi probao i ne razumes i pod hitno da promenis stav da sve znas,zato sto se takav nije jos rodio .  :tongue: smiley033

Ne pecam je ciljno pa i ne pisem.
Uhvatio sam u zivotu nekoliko krupnih.
Najvecu od 4kg u Savi, govnara iza sajma,na plovak. Nekoliko.od 2-2.5kg na Dunavu na feeder i jednu od 1.5kg na Drini, 20km uzvodno od pocetka Zvornickog jezera, na plovak na klasicnom skobaljaskom mestu.
Ove 3 najvece su me iznenadile time u kakvom su toku bile, pogotovo na Dunavu. 5, 6m dubine,veoma jaka voda... Ne znam o njoj puno ali je tu nisam ocekivao.

Isti slucaj Vlado i kod mene.
Najvece i najbolje ulove na reci sam imao u jakom toku,ne retko i u samoj matici.
Obilno prehranjivanje ,ako je dobra lokacija i nije bilo toliko bitni cime.I mnogo ali mnogo riba sam uhvatio fideromna  koricu hleba,na plovak na veliku ruzu hleba,3/4 zrnca secerca sa podizacem ,secerac i halibut pelet od 8 mm u kombinaciji i da ne nabrajam vise.
Oni standardni mamci crvi gliste mi nisu previse interesantni iako su mnogo puta najproduktivniji.
Vise volim da selektiram ribu i igram na kartu sve ili nista.  smiley033

Šta je to za nas krupna deverika ? Po meni, to su ribe od 1kg + . Nije nikakva filozifija i neka nauka uhvatiti krupnu deveriku tamo gde je ima, naravno. Problem je što su naše vode opustošene, retka je, pa onda izmišljamo toplu vodu šta, kako, zbog čega itd... Tamo gde je ima, peca se relativno lako. Već sam više puta govorio, ali ponoviću ponovo. Krupna deverika je riba dubine, što je dubina veća, veće su i deverike. Pa još ako je dno tvrdo, ilovača, nema greške, tu su. Ono prvo i najbitnije je odabir mesta. Džabe sistemi, hrane, taktike itd, ako se peca tamo gde je nema ili tamo gde trenutno ne boravi. Uzeću za primer Tisu. Pecam je na potezu gde je dno tvrdo, a dubina oko 15m..I kada se ubode dobar dan, može se uhvatiti i po 30-40 komada od 500g do 2,5kg..U toj dubini se jako retko upeca neka druga riba..Dominantna je deverika i to krupna. Veće od 2,5kg su izuzetno retke. Zabacim jedan feeder na zrno ili dva kukuruza pored hranilišta ili još malo dalje, ne bi li se na taj način domogao i neke kapitalne ali nje jednostavno nema ili ima tek po neka samica tu i tamo i da bi je uhvatio moraš da imaš ludu sreću ili da si na vodi neprekidno danima i noćima.
Ali dobro, te od 3+ kg više nisu krupne, to su kapitalne deverike.  :cheesy:

Sve si rekao ovim postom.
A i ono sto sam ja spomenuo u nekom od predhodnih.
Deverika je riba koja jako dobro reaguje na hranu i gde je ima dosta se lako hvata.
Tako da nije nikakva filozofija neka preterana loviti je.
To sto su nam vode opustosene to je druga stvar pa se krupne love po koja na svake 3 godine.

obradmiki

Slazem se sa Orkom,ovo su sa Tise ,prvi dan uboli bas velike , drugi dan malo sitnije,dubina preko 15 m i osim deverike nisam uhvatio nista drugo. Prvog dana hrana Walter carp , drugog vde gold pro

Jamal moj dobri, ajd živ mi ti, kad god dobiješ tako neku literarnu inspiraciju i kad ti mašta proradi, seti se svih ovde momaka koji su ovde jer žele da nauče nešto, da poboljšaju svoja pecanja, i, pomisli da time što pišeš i tvrdiš i favorizuješ navodiš i njih da to rade - pa se malo obuzdaj.
Nije fer prema njima.
A što se mene tiče, moja najveća mana je to što ne mogu da prećutim :)
Ta tvoja montaža - imitacija šaranske helikopter montaže, dok god je predvez kraći i mamac ostaje iznad hranilice ima jednu jedinu prednost (zbog čega su je šarandžije i uvrstile u upotrebu) a to je da se manje mrsi pri extremno dalekim zabačajima. Sve ostalo je lošije u odnosu na kliznu montažu a pogotovo na metod montažu. Zašto? Zato što takvom montažom udaljavaš (na stajaćoj vodi) mamac od hranilice i gubiš metod efekat. I slobodno umesto hranilice okači olovo imaćeš isti rezultat tj pecaćeš kao šarandžije na hranjenoj tački. Shvataš li da na daljini 60-70m ugao pod kojim dolazi osnovni najlon do hranilice je jednak nuli na prvih par metara od hranilice i da tvoj mamac leži na dnu a jedino ako je plivajući podigne se za dužinu predveza. Šta si time dobio? Ništa osim što se manje mrsi u zabačaju!
Deverika usisava isto kao i šaran ali za razliku od šarana koji se spusti telom pri dnu pa usisava, deverika se uvek sa neke visine iznad dna glavom vertikalno na dole okreće pa usisa to što je odredila i polako se diže/vraća nazad na početnu visinu ispitujući usisano. I na najmanju sumnju sve lako pljune nazad! E taj momenat je glavobolja naša jer dok se to dešava mi ne vidimo ništa na vrhu štapa - nema trzaja! Upeca se samo ona deverika koja ne oseti prevaru i kad se vrati u prvobitan položaj reši da krene dalje sa udicom u ustima. Ako pecamo na dlaku i metod tehnikom, idealno je pogoditi da dužina predveza bude oko polovine visine sa koje se deverika spušta ka dnu. A kad pecamo klasičnom fider tehnikom idealna dužina predveza je ona koja joj omogućuje da se vrati u prvobitan položaj i krene dalje sa udicom u ustima. Upravo je to razlog zašto mora lagana udica i tanak predvez ako želite deveriku - da ne oseti prevaru dok ispituje mamac podižući se polako sa dna. Sve druge ribe su mnogo energičnije i brže se kreću!
U brzoj dubokoj vodi krupna deverika nema problem s jačinom vodenog toka zbog vrlo male površine svog tela po poprečnom preseku pa ne troši puno energije. Na takvim mestima joj je mir obezbedjen! I očigledno na takvim mestima ima više kiseonika a ima i njene prirodne hrane. Na velikim rekama to je sredina reke gde je i dubina i jačina toka na maximumu. Zato se ona nalazi nama van domašaja veći deo godine. I pre nego voda počne da se hladi, sve te živuljkice kojima se hrani osete predstojeće pa pozavršavaju svoje životne cikluse i upakuju se u dno. U nedostatku hrane krupna deverika je prinudjena da napušta svoja bezbedna mesta i primiče se obali u potrazi za hranom - i to se upravo zadnjih mesec dana i dešava i ostaće tako dok temp vode ne padne ispod 10 stepeni i natera ribu u zimovnike. Zbog ovog mi sad imamo šansu da je lovimo na mestima gde je lociramo!

Spojene poruke: 10 Septembar 2020, 22:10:11

Evo predlažem da Vi, dobri moji momci, sad kad je top sezona za pecanje krupnih deverika, sad za vikend odete i napecate tih jednostavnih riba pa nama ovde pokažete kolike su i koliko ih je preko 1kg u komadu :) Samo te od 1+, one ispod nisu interesantne.
Jer, s kakvom lakoćom o tome pišete sigurno nećete imati ni problema da ih ulovite :)

Poslato sa SNE-LX1 pomoću Tapatoka

I ja ne mogu da precutim evo iz kog razloga.
Da li si se zapitao zasto na mnogim mestima se moze procitati i na you tube pogledati objasnjenja gde ribolovci koji je pecaju stavljaju dugacak predvez.
Ajd na rekama ali posebno je interesantno zasto i na stajacim vodama .I to nekad i po metar metar ipo predvez.
Posto pokazujes elementarno nepoznavanje moracu da objasnim  pa neka ljudi razmisle d li je tako ili nije tako.
Kad zabacis na stajacoj vodi nije bitna daljina ,montazu bilo koju(inace ovu koju sam ja postavio je za pecanje u travi) koja ima i metar ipo predvez na sebi mamac ce uvek pasti u blizini hranilice.
Kako ?"
Pa jako prosto i jednostavno.Mamac koji god da je ne moze propadati brze od hranilice.U prevodu hranilica vuce za sobom mamac koji uvek pada kasnije kroz vodu.Kolko god bio predvez dugacak uvek ce pasti tu negde oko hranilice .
A upravo taj dugacak predvez dozvoljava da se obazrive i krupnije ribe laske upecaju.
Velika dverika kao sto si primetio cim oseti otpor ona ce pustiti amac .U slucaju sa duzim predvezom i paternosterom ona ne oseca nikakav otpor pri uzimanju mamca u startu.Uzima mamac i ponosi ga sa sobom.Kad vrh u tom slucaju registruje udarac mamac je vec u njenim ustima i tad nema promasaja nikad.
Druga stvar zaboravljas kako se pravilno fiderise na stajacoj vdi.
Po svakom zabacaju i otvaranju hrane u vodi(to svaki dobar fideras proveri ili zna koliko joj treba)praktikuje  se okretaj rucice na masinici ,odnosno  povlaci se hranilica otprilike za duzinu  predveza kako bi mamac dosao tacno na tacku hranjenja.To je ono bas u sitna crevca ali nesto cega se ja kada sam u mogucnosti uvek prdrzavam .Ovaj put i ovim sistemom sam pecao u travi te ovo nije bilo moguce jer bi mi se udica zakacila u travi i ne bi imao udarce.
To sto sam pecao u travi hranilicom deverikama nikako nije smetalo.Zna riba da nadje hranu i u travi bitna je bila prezentacija mamca na travi sto sam ovom montazom itekako postigao.Kao sto sam naveo dosta udaraca sam imao u propadanju a neke ribe su jako trgale brzo posle propadanja hranilice sto mi je jasno stavljalo do znanja da su se deverike ne samo podizale nesto nebitno sa dna kao sto si naveo vec da su se dizale i po metar u visinu sa mamcem u ustima i na taj nacin se same hvatale zbog karakteristike samog sistema.
A ne znam zasto se u svakom postu odvracas ljude koji citaju sve ovo od toga da probaju nesto sto se je dokazalo kao lovnim.

Ne znam da li to dozivljavas kao udar na svoj autoritet ili sta vec stvarno ne razumem.
Nisam postavio sistem nikog ovde da zaje.avam,zavlacim nit da se pravim pametan, postavio sam sistem iz zelje da podelim to sa ljudima sto sam probao i sto sam uvideo da odlicno funkcionise.

Opet cu ja engleze da spominjem ,ali eto oni kad love deveriku u vecini situacija korisite paternoster i to je neka vrsta tradicionalnog sistema koji se kod njih koristi za pecanje deverike.Cak i ove ribolovacke zvezde  koje gledamo danas bi verovatno u mnogim situacijama koristile isti taj sistem da reviri gde pecaju ne zabranjuju fixne sisteme te koriste klizni paternoster(do skoro niste ni znali da se zove klizni paternoster ako se ne secate).
Sistem koji sam naveo je savrsen za pcanje u travi verovatno ne bi njega koristio da pecam na cistom dnu ali sam siguran da i na takvom dnu ne bi bilo neke presudne razlike izmedju njega i kliznog paternostera.
Pre nego ste se nesto odbaci ili proglasi losim mislim da treba da se proba pa da se da sud,ovako samo se ljudi zbunjuju .A ja kazem  ko zeli i kad mu se ukaze prilika neka proba bas da vidi da li sistem losiji ili bolji od nekog drugog.
Evo naso sam i priimer upravo slicnog pecanja koje sam ja naveo u postu.Pogledaj koji sistem koristi.
E sad on i ja opet budale a drugi pametni  :tongue: