Krupna deverika na feeder

Započeo tonac, 31 Januar 2015, 03:19:24

milave

Na predvez 0,18 i 0,20 teško ćeš se napecati krupne deverike.Pokušaj da pronađeš na you tube snimke i da vidiš kako Martin Matak na 14-ku stavlja senvič od gliste , crva i šećerca u raznim kombinacijama.Na you tube ukucaj mrk cz i izbaciće ti gomilu snimaka iz praktičnog ribolova krupne deverike.Po meni mnogo korisniji i praktičniji saveti bez komercijalizacije  od onoga sto prikazuje takođe veliki Dome Gabor.

Imre

Ni ne peca  se na toliko debeo predvez, na reci  0,12-0,14,nema potrebe uopšte za deblji,tanji predvezi se prirodnije ponašaju u vodi od debljih, nisu kruti.
A na udicu 16-18 može da se stavi glista,naravno ne ona đubretarka od 0,5 kg,ima lepih i tankih glista, glista se probode jednom na kraju,kao larva komaraca i zatvori se sa crvićem da ga ne skine olako,
ove su recimo Deverike sa Begeja na predvez 0,12 mm i udicu  vel: 18  model gamakatsu 1050 N.

Ono što ja planiram da uradim ove godine je da jedan štap bacim malo nizvodno bez hrane,samo na olovo i na baš dugačak predvez, krupne deverike bi trebalo da se drže malo dalje od tačke hranjenja, probam pa možda i upali.

Nije pametan onaj koji mnogo zna ,nego onaj koji zna šta hoće........

E da ti vidis koliko je trave islo prosle godine. Kad naleti grumen mogu se slikati sa tankim predvezom. Ne mogu izvuci koliko je tesko. I jos ga tera u stranu u trsku. Nema sanse da bi predvez izdrzao. Stavljao sam 0.18 par puta i puca kao od sale. A voda je gurala brze nego Dunav tokom cele godine. Bilo mi smesno kad sam pre par nedelja otisao da izvidim situaciju, a voda jedva mili.

Imre

To da, i DTD je takav kod nas,mada i Begej mnogo puta.
U 99% slučaja ni ja ne pecam na toliko tanke predveze i udice, Tisa,Tamiš recimo pretežno koristim 0,14 mm i udice 14 ,ako kilavo uzima tek onda prelazim na 16-ke.
Ono je bio trening za predstojeći kup u NS , pa sam morao tako
Suština je u tome da može da se peca na glistu na malecke udice ,ne svugde,ali može, i čak i krupne deverike će uvek pre uzeti manju udicu na tankom predvezu,
To smo  isprobavali bezbroj puta i takoreći uvek pre dobijemo ribu na finiji komplet.

milave

Pa druže znači da u tom momentu nisu postojali uslovi za normalno pecanje.Situacija mi je poznata zato što se to sa travom i brzinom vode ponekada dešava i vodi na kojoj ja pecam.Kada je na vodi takva situacija onda nevredi ni izlaziti i kidati živce.Ako ima mogućnosti da se izađe na neku drugu vodu,a okolina Apatina hvala bogu bogata treba naći alternativu.Neznam detalje ali pecaš na kanalu a Dunav pod nosom....? smiley033

Prosle godine je vodostaj bio katastrofa pa sam bio prinudjen da veci deo godine pecam na dtd. A voda je od marta do oktobra tekla kao Dunav. Uopste nije usporavala. Nisu bas bili uslovi za slabije fidere. Cesto sam morao pecati samo na 1 stap jer je toliko gurala hranilicu u stranu da su se petljali stapovi. A grizla je na svakih 15 minuta pa sam mogao komotno pecati na 2.

milave

Ok.Potpuno opravdano, ali da rezimiramo.Krupna deverika osnovni najilon0.18, predvez 0,12-0,14,duzina predveza od 50-100cm zavisi od situacije.hranilica zavisi od uslova na vodi i hrane koja se koristi i ono sto nam svima fali vremena,vremena vremena.......Sto bi rekao jedan ovdašnji kantautor"Princip je isti sve su ostalo nijanse" A da.....velicina udice 12,14,16 ili 18

Probacu da eksperimentisem u svakom slucaju. Nece da skodi.

Citat: milave poslato 04 Februar 2015, 12:20:48

Potpisujem, od reči do reči, dodao bih samo da ako se baca na veću daljinu sa težim hranilicama poželjno je staviti šok lider od strune ili malo debljeg najlona,
ko ne voli šok lider a baca teške hranilice bolje da stavi osnovni najlon od 0,20 mm.
Nije pametan onaj koji mnogo zna ,nego onaj koji zna šta hoće........

Ma bacam 30tak metara, cak i manje. Nekad bacim nizvodno malo vise i pustim da se sam sistem "ugnezdi". Hranilica je od 40 i 50 g

milave

Znači nemaš potrebe za šok liderom.Kako si sam rekao eksperimentiši,probaj razne kombinacije i sisteme mamce i hrane.Kada ispucaš sve mogućnosti a nebude rezultata možeš izvući jednostavan zaključak.U toj vodi nema krupne deverike.Naravno za ovaj zaključak treba puno vremena provedenog na vodi. smiley033

VooDoo_Chile

Sve što ću da iznesem je samo moj stav i iskustvo, ne želim da ubeđujem nekog ko je siguran da je suprotno mišljenje ispravno. Ipak, ako je neko nesiguran, možda mu i ovakvo gledište pomogne u uspehu. Nekoliko puta sam demantovao u praksi i na takmičenju teoriju "riba jede preko hrane" koju i plovkaroši znaju da upotrebljavaju i kad treba i kad ne treba.

Vidim da se često ponavlja teorija o pecanju krupne deverike van zone hranjenja. Čak se pričalo više puta da bi duži predvez trebalo da drži udicu dalje od zone hranjenja i zato će krupnija riba (deverika) da udari na duži predvez. Ovo bi moglo praktično da se opravda samo sa predvezima od 2m - samo zabacivanjem se "promašuje" po pola metra u stranu, koliko god da si precizan.
Za deveriku se koriste dugi predvezi zbog načina na koji ona uzima mamac. Isto se radi i kod pecanja na plovak (na vegler pogotovu) bilo da se peca na dnu ili iznad, a kod hranilice je to još važnije jer joj treba vremena bez velikog otrpora da laganim odizanjem predveza pomeri vrh kasnije i da kontra ne bude preuranjena. (Kod plovka je kontra često odložena naročito kod izdizanja plovka)
Drugo, ako krupna riba neće da priđe na hranu nego se muva okolo, zašto uopšte prilazi blizu hrane, zbog sitne ribe? Sitna riba jede hranu, a krupna gleda iz daleka. AJDE?! Kad bilo koja krupna riba priđe hrani, sitna beži i to je tako skoro uvek. Ako vas zeza sitna po ustaljenom ritmu, čim se udarci prorede, stavljajte krupan mamac i čekajte mamu, ali na istom mestu!
Najčešće je slučaj da riba u stvari nije van zone hranjenja, nego van zone u kojoj mi mislimo da je hrana. Bilo da je slučaj da nam voda (struja koje često nismo svesni) spira hranu po dnu ili nosi lakše i/ili lebdeće čestice koje su često krupnije pa krupnija riba prati njih i bude malo "nizvodno". Na jezerima često zna struja na dnu da bude suprotna struji na površini! Zbog ovoga moj princip je da treba probati prvo metar-dva u stranu, zatim bliže, pa tek onda dalje, ali uvek bez (pune) hranilice ad se probava!
Ako i hoćete da probate van zone hranjenja u daljinu, prvo probajte bliže pa tek onda dalje. Često nešto hrane padne bliže, čak i kad je klipovano - zbog različitiog zatezanja i položaja štapa pri udaru u klip i u propadanju koliko god da si precizan. Ono hrane što ispada u propadanju će otići malo dalje od zone pecanja. U svakom slučaju nešto će sigurno da se rasipa.
I pored svega mislim da je najvažnija stvar koja razlikuje pecanje krupne ribe od sitne je - DUŽE ČEKANJE.
Najviše krupnih deverika sam uhvatio noću, na hleb, laganim plovcima i dugačak predvez sa nešto olova na dnu.

I da dodam kod video klipova, Martin (MRK.CZ) je svakako 3 koplja ispred Mađara (Dome Gabor) u svemu - nema reklame, nema svoje proizvode, samo čisto pecanje i to svim metodama - i meni omiljen lik sa interneta!

Daaa . . . ovde se pišu vrlo konstruktivne stvari . . .  :clap2:
. . . ali pošto sam ja ovde predstavnik ruske škole fidera ostaje mi samo da potvrdim ono u šta sam se i lično osvedočio - RUSI SU ZAKON . . . uz svo dužno uvažavanje ostatka sveta  :takoje:

. . .po meni, krupna lopaja uzme dva zrna starog kukuruza na dlaci samo zato što to dugo stoji na mestu u Miru i Tišini . . .
. . .mesta gde Ona postaje neoprezna i manje plašljiva, zaključio sam, su 5+ metara dubine sa jakim tokom, ili, 6+ metara dubine na stajaćoj vodi (pazeći na termoklinu za to doba godine) . . .
. . .najčešća dužina predveza 80+ cm da ima dovoljno vremena da se sa mamcem lagano podiže od dna a da ne oseti otpor - inače gledam samo mikro titraje vrha bez završnice . . .
. . .veličina i debljina udice zavisno od mamca . . . uveren sam da nevoli kad joj se mamac leluja . . .
. . .ovo ne mora da važi za lopaje manje od 1kg jer to i nisu lopaje - to su lopajice  :cheesy:

tonac

Editovao sam post., protumacice se kao da nekotlga prozivam. Poenta je da ja pecam na mnogo mnogo tezi pribor a imam pristojne rezultate :D