Krupna deverika na feeder

alexdja

Nema više divljeg bučka. :no:

vvuukk

Na Uni,reon Kozarska Dubica...Proslo ljeto smo uspjesno lovili deverike 1-3 kg...Najveca 4,5 kg.

Izgleda da na jezerima standardno deve nose XXL farmerke

Nose redovno, znam ljude koji pecaju decenijala u jezeru Medjuvrsje, brana na Zapadnoj Moravi u kom ima mnogo, mnogo krupne deverike. A tek koliko je bilo. Ali oni pecaju iz camca, i vecinom na plovak. A na feder bi isto bilo, cak i delotvornije jer je nekad nemoguce dosegnuti dubinu.
Inace najbolji osecaj je meni pecanje deverike match stapovima i wagler plovcima, najloni 0.15, 0.16mm, a inace kad je vucem sa feeder stapom i hranilicom na njemu ide mi kao krpa. One preko kilo ne idu ali ove najcesce na jezerima, 300-600gr idu.
Tu koju sam uhvatio iza Sajmista, to je najveca koju sma i video uzivo. Ali sam tad dan video jos 15ak komada uhvacenih tu, na klizne plovke 7-9gr na dubini oko 6m, koje su imale preko 2, neke cak i 3, 3 i po kg.
ja to mesto nisam poznavao i nisam znao da je tu govnara, a dosao sam id dosade jedno jutro kad sam bio kod ortaka koji zivi na padini. razlika izmedju mene i ostalih je sto sam ja pecao bolonjezom od 6m i fiksnim plovkom od 8gr. Ribu sam pustio.
Ali onaj stil pecanja na voznju kada setaju po obali i menjaju se kad doju do kraja dzade, to je meni bilo toliko smesno da je to strasno. Oni ulosci i izvucene vlazne maramice mi nisu bile smesne. Takodje sam imao i nekoliko protfisa preko 1kg.
Onu ribu ne treba jesti ni nositi ali otpecati iz za.ebancije ponekad i nije lose jer ima krupne ribe i na bolonjez moze biti veoma zanimljivo.

NSBucov

Lepo si nam opisao lov na plovak i gramaže i ostali, ali to nije ova tema. Možda da otvoriš temu krupna deverika na plovak pa da imamo iskustva na plovak na jednom mestu?
Bucov Bolen Asp

Zlox81

Imao sam na Tisi dosta krupnih deverika ali tih ekstremno krupnih jako retko. Tih oko 1.5 kg i vecih sam imao na fideru samo par komada i nikada vise od jedne po pecanju. Dodju te 500 600 800 grama ali na Tisi tih vecih od 1.5 kg nikako nisam uspeo da u kontinuitetu napecam. Treba verovatno potrefiti primamu i privuci ih i sto je najvaznije zadrzati na hranjenom mestu potrefiti pravi mamac izbeci peseve i osalu gamad. Sto se mora priznati nije nimalo lako.

БУЏА БАБУШКА

Да оживим тему пошто бих рекао да је сад ударна сезона за крупну деверику. Дунав код Смедерева је у питању. Циљано пецање крупне деверике је готово немогућа ствар, из ког разлога немам појма. Најчешћи комади су до пола кила, већи комади по правилу долазе на глисту, предвези дугачки минимум 80 цм. Претпрошле године крајем августа поред мене чича млатнуо лопатару од 4 кила и 200 грама на зелену глисту док је чекао сома, иначе класично сомарошко место. Такође, исте године Икадеверика као колатералу на зелену глисту (опет чекајући сома) добио деверику нечто преко 1,5 кг. Што се ове године тиче на истим местима деверике нема, ни ситне ни крупне. Иначе дубина је између 10 и 12 метара, одмах преко стрмог одсека где у 6-7 метара пада са 6м на преко 10м (спољна кривина). Пробано све и свашта од прихране, мамаца, предвеза, величине удице, доба дана (осим ноћи), ма ништа, ко у бунар. Надам се да ће се ових дана покренути, с обзиром да је вода благо замутила и лагано расте што обично да резултат. Има ли неких дешавања у вези са девериком на Дунаву ових дана?

Иначе, ова лопатара од 4,2 кг коју сам поменуо је била ружна пм, браон ко земља, сва офуцана, грбава, ма грдоба најстрашнија. Личила ми је на неку праисторијску рибу-звер, смо су јој зуби фалили. Ако она од 1,5 кг има 10 година, онд је ова имала минимум 25 лета, деверикосаурус  :rolleyes:

Spojene poruke: 02 Oktobar 2017, 08:42:01

Дунав је у порасту, где и како тражити крупнију деверику сада у октобру?
Поздрав за Сркија :)

Ajde prvo da se izvinim ako sam nekog uvredio postom od jutros u temi o duzini predveza. Procitao sam ga ponovo i da, deluje malo kao da nije napisan u nekom prijateljskom tonu. Mada mi nije bila namera da uvredim nekoga, ali mozda je ispalo tako. Zato cu ovde, a povezano sa tim postom, da kritikujem sebe, a ne druge (dobro, mozda cu i druge malo  :rolleyes:). Da iznesem gde mislim da ja gresim.  Ali kasnije, moram sad da bezim, iskrslo mi nesto  :shocked:

Spojene poruke: 09 Februar 2018, 09:16:10

Prva moja greska je ta sto zeleci da pecam feeder tehnikom, nisam zeleo da hranim mesto dan-dva-tri pre ribolova. Zasto nisam hteo da hranim? Prve godine sam tako hranio par puta, i nisam se pomerao sa tog mesta par meseci. Nisam znao da li imam ulove zato sto odrzavam mesto, ili zato sto sam sve uradio kako treba po pitanju plasiranja primame i ,,fila". I odlucio sam da ne hranim vise. 4 sezone sam proveo pecajuci samo ,,cist" feeder bez prethodnog hranjenja. I to mi je donelo neke dobre stvari. Otkrivao sam nova mesta, razlicitu ribu na razlicitim daljinama, posvetio se primami, razmisljao. Bilo je odlicnih ribolova, ali i razocarenja. Vremenom se naucilo u koje vreme treba biti na kom mestu. Iako izlazim daleko na tok, u dubinama sam, panjevima, najcsesce deverike su od 600-1000g. Bilo je veoma cesto po 10-20 komada po pecanju, ali nema krupnije.  Sad, moram da napomenem da sam te deverike dobijao pecajuci prvenstveno mrenu. Mada taj nacin hranjenja hranilicom sa puno konoplje, secerca, peleta i mesa, ocigledno odgovara i deverici, koja sa mrenom na velikim rekama deli zivotni prostor.  Tako da nakon 4 godine pecanja deverike na  ,,mrenskom" terenu (dubina, daljina, jaka voda) mogu da zakljucim da nijednu preko 1kg nisam dobio. Ovih 700-800g sam uhvatio bas dosta.  S druge strane, pecajuci ploticu na drugacijem terenu (plica voda, pesak) uspeo sam da dobijem po neki komad preko kilogram. Najveca 1.6kg. Ali tu nije bilo serija, iako sam roket hranilicom znao da izbacam po celu kantu hrane. Uz nekoliko plotica, dodje i po neka deverika, ali lepa. Setajuci tako po nekada, video sam da na tom terenu stara garda dobije po neku lepu deveriku. A posebno mi je upao u oko covek koji iz camca odrzava mesto i peca na lake dubinke, i ima po nekada bas krupne deverike.  One na taj potez dolaze u neko vreme svake godine, pre ili kasnije. I tako sam ja planirao, ali nikada da to sprovedem u delu. Pa prvo bi trebalo da raskrcim jedno mesto (jer ih nema puno na obali, i cesto budu zauzeta) a mene jednostavno mrzi. Pa bih onda trebalo da u tom izglednom periodu (ili pred taj izgledan period) to mesto hranim, sto me isto mrzi. Pa onda treba ostati imun na plotice i deverike 500-600 grama i pecati drugacijim sistemom, koji podrazumeva duze cekanje, bez preteranog ,,rada".  Treba napraviti neki spoj tradicionalnog pecanja i modernog feedera. Jer je ocigledno, da moderan feeder i nije bas efikasan za krupnu deveriku na vodama koje su siromasne tom vrstom, ili obiluju i sitnim primercima razlicite bele ribe.

pexon

Dule, jesi te plotice na pesku fatao na dugačke predveze i male udice, kakve obično idu za nju? Jesi probao na tom plotičarskom mestu sa kraćim predvezima?

Dule , po meni , lepo si to gore rekao za krupnu devu... Klackalica teska sa strpljenjem  , i trazi ozbiljnu prihranu i rad , a priprema mesta nije bas naivna i instant. No, pecati se mora... necicemo valjda i mi neke ko cika Zagar  .

Pexone, kombinovao sam sa predvezima. Mislim da sam te najvece dobio na nekih 40ak cm.
Miho, izgleda da te krupne ima sve manje i onda njen ulov bude samo splet slucajnih okolnosti ili srece. Koliko vidim neka iskustva ovde pisana, a i za koje sam ja cuo, krupne deverike na Savi  i Dunavu u seriji su se hvatale u jednom danu na nekom mestu i nikad vise, ili barem priblizno ne na taj nacin. Kao da su dosle na neki potez, bile tu neko vreme i to je to. Interesantno je da se iz tih prica vidi da se radilo o drugacijem tipu pozicija. Ispada da je na velikim vodama, koje su sigurno osiromasene krupnom deverikom, potrebno imati bas srece.
Ili da se pokusa prevideti njeno kretanje, pa onda praviti kampanje od par dana ili nedelju-dve na istom mestu. Na taj nacin bi i hranili mesto, ali ga i menjali kad se uslovi promene. Ali za to treba iskustva bas (a znajuci kako je svake godine drugacije, zbog temeprature i vodostaja vec se vidi koliko je to tesko) kao i vremena i posvecenosti, sve zacinjeno radom.

Pošto sam pročitao da su kod nas najveće deverike hvatali šarandžije kao kolateralu, ove godine ću praviti šaransko mesto prihranjivano kuvanim kukuruzima, da bih ciljno fiderom pecao krupnu deveriku i poneko kolateralno šaranče. :lol: Od juna. po ustaljivanju vodostaja i izlasku deverike i šarana iz lovostaja. Nemojte misliti da se zezam, ozbiljan sam. Živim pred Save, imam solidnih mesta u blizini, nemam potrebe za brzinskim primamljivanjem skupim primama po sistemu, sad sam tu i ko zna kad ću imati vremena. Ustaljeno mesto, redovna prihrana i danima kada ne planiram da pecam. Baš bih da spojim tradicionalni način i modernu tehniku. Skoro sam ubeđen da takav pristup mora doneti rezultat tokom sezone.

Ja bi ti predlozio isto sve ono sa zitaricama sto sam naveo za mrenu i klena,samo za deveriku sa dosta melase i cimeta.

U tim pauzama dolazim ja da bacim parabolike i dohranim. Necu se ljutiti ako naidje deverika, poklanjam ti je.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

tiki61

Skuvani kukuruz kokičar, grahorica, uljana repica, ječam i konoplja, sa melasom i aditivom na bazi meda ili karamela. Računaj na dosta "kolateralne štete" - šarana.

A mamac - šećerac!
Svi smo mi ravnopravni, ali su neki malo "ravnopravniji"!