Katiši - mini bojla na ruski način

Započeo Milan berkut, 10 Oktobar 2015, 01:23:03

Ako je verovati onom što sam saznao sa neta, dugovečni su ako se ne dozvoli da se navlaže. I ja sam tek počeo da ih ispitujem i sam nemam to iskustvo o roku upotrebe. Napravio sam ih dovoljno i za pola sledeće sezone he he he pa ćemo videti . . .

Spojene poruke: 14 Oktobar 2015, 13:27:10

E dobri moji, pošto nisam bio zadovoljan "plivačkim" osobinama katiša koje sam do sada napravio, sinoć se malko eksperimentisalo i uspeo sam da napravim izrazito plivajuće kuglice koje neće postati neutralne s vodom ili tonuće evo ni nakon celih 12h stajanja u vodi!
A sve je krajnje prosto . . .
- odvoji se belance od žumanceta i od njega se izmuti pena
- u odvojenu posudicu se naspe malo suvog pšeničnog griza
- u taj griz se dodaje po malo pene od belanceta i meša se dok se ne dobije testo takvo da se može uzeti u ruke i mesiti rukama
- u startu takvo testo se čini raspito i grubo ali već nakon minut griz upija penu i testo se pretvara u lepu nežnu pomalo lepljivu masu, ako se malo i stvrdne od mešenja u rukama dodati samo pene i omekšati ga tako da se mogu kuglice lepo otkidati i valjati u prstima bez da se krune ili ostaju "pukotine" na kuglicama . . . znači lepo u meru mekano testo
- dalje po proceduri navaljati kuglica po meri i željenoj količini
- kad voda proključa smanjiti "vatru" i usuti kuglice, lagano promešati, i kad sve isplivaju sačekati minut do dva minuta i izvaditi ih
- po želji nizati na konac (bolje onaj deblji za vez) ili na žicu
- rernu zagrejati na 100 stepeni, staviti tepsiju s kuglicama u zagrejanu rernu, posle 15 min podići temperaturu na 150 stepeni i tako ostaviti narednih do pola sata
- u tom vremenu na svakih 10min vršiti proveru "na plivanje" u čaši s vodom
- tu se može tačno "uloviti" moment kad kuglice postaju neutralne s vodom, kad postaju plivajuće tj da gornjom stranom tek dodiruju površinu vode, i kad postaju izrazito plivajuće tj gornjom stranom vire iz vode 1/4 otprilike . . .
- neutralne kuglice će se pod težinom udice i predveza (ma koliko oni laki bili) ponašati kao tonuće
- one tek plivajuće će se od uticaja istih ponašati kao neutralne
- i tek one izrazito plivajuće će biti u "stanju" da podignu taj lagani teret udice i predveza

Spojene poruke: 25 Oktobar 2015, 00:24:30

Eeee dobri moji, kanda sam doš'o dotle da moram sam sebe da nastavljam . . . spajam . . .
A šta ću kad ne mogu da ćutim i kad me djavo "svrbi" da kažem . . . to što bi' rek'o  :)
A za sve su krivi ti vražji Rusi i nji'ovi vražji katiši . . . i izbezobrazio sam se skroz naskroz od kad i' montiram naudicu . . . he he he
Ovdi kod mene na kanalu sade ima tol'ko ti' sitni' beli da sam mor'o 'ranilicu da namažem kolomašćom da i' odbijem i da ne grizu žicu . . . inače nemož se boriti s njima!
Eeeee, al' kako je Lala met'o Katiš-icu naudiiicuuu eeejjj lepota jedna . . .

. . . i tu smo one alohtone Sosi za tigaanj pa da me ne bije istim . . . a one autohtone . . .

. . . eto tako . . .

Sad bi Vam dobri moji još i rek'o da je za to pecanje dobra ona flert 'ranilica a najlona doudice ne više od 10 centima . . . i tu ima jedan trik jer na taj najlon stisnite jednu malu "boocu" od po grama olova . . . tako se odredi koliko će katiš da leluja iznad dna . . . danaske je najbolje nervir'o ribu na dva centa booca odudice.
A ako Vam se neće da montirate tu flert-ovku . . . može i lubeničarka (nisam probo al' znam da može he he he) . . . a može i obična ova na koju smo navikli al' ondak treba deblji najlon od nje doudice da se manje mrsi . . . heh heh . . . to kad se napravi neliči na nešto dobro - al' kad počnete pecati brzo će se pokazati - da će Vam se svideti he he he

Отправлено с моего iPad используя Tapatalk

b.jovica

Dobri nas Milane, mi smo svi odusevljeni ovim tvojim prezentacijama, istrazivanjima, lalinskijem govorom i narocito dobrom energijom koju nam svima nesebicno delis. Molimo te da nam i dalje budes tako dosadan i da nas smaras sto vise kad god budes imao vremena!  smiley167  :ok:
Čamac je zakon.. :-)

pexon

Milane druže, ne samo da si vrstan ribolovac nego si izgleda i odličan kuvar, reklo bi se po ovim tvojim tekstovima o katišima!  :tongue:
Ja sam nažalost jedva jednom uspeo da isprobam nanofil koji si mi preporučio  :thumbup: , a katiše ne znam kada ću! Al naći će se valjda vremena i za to.
Zanima me jesu li o one autohtone, pretpostavljam deverike došle na tako kratak predvez?

Momci moji dobri, uslov za uspešno pecanje je da je dno bez mulja ili sa tek tankim slojem mulja (gde je spor tok kao na kanalu npr) i takav deo dna morate odrediti markiranjem. Sve je džaba ako hranilica utone u po metra mulja he he he
Da, i deverika dodje na tako kratak predvez.

Отправлено с моего iPad используя Tapatalk

pexon

Fala Milane.  smiley033 A Nanofil i olova su spremni za markiranje, samo još malo prakse!

He he he djavolja stvar . . . ti katiši!
Još ih ispitujem i sve me više oduševljavaju . . . redje trza ali bude prava riba! Juče u zadnjih sat ipo do sumraka tri ovakve lepojke . . . a paralelno na klasičnu inlajn montažu sitna deverikica i malo krupnija kesega ''neda živsti'' . . . kanal DTD

. . . poslednjih nedelju dana najbolje na tonući ili plivajući ali tek da ''boca'' (sačmica na predvezu) bude kod uške udice . . .
. . . želim im da mirno prezime i ovu zimu . . . :cool:

ns_salle

Evo danas sam bio malo vredan

Beli su bez arome, žuti su sa aromom vanilom, crveni sa aromom jagodom.
Imam jedno pitanje. Koliko su ovi plivajući katiši primenljivi u pecanju plovkom?

Koja je razlika izmedju pop-uo katišija i pufija ili kukorice raznih veličina i aroma? Pecam na pufije jako dugo i veoma uspesno se pokazuju.Na njih su deverike i babuske  iste kao sa ovih slika,tj. dolaze veoma lepi primerci a i udarci na stapu su najlepsi pa eto da čujem razliku jer su i ovo prirodni podizači i hrana...

Pa pufike obično probadaš udicom, a katiši izgledaju kao pelet ne silikonskom prstenu - udica je sasvim "gola". Pufi isto kao ekstrudirani pirinač upijaju vodu i za nekih 5min postaju mekani i gube plivajuća svojstva, teže ka neutralnosti. Zato pufi lakše spada sa udice a katiš na gubi tvrdoću i plivajuća svojstva i po nekoliko sati. Tako jednim katišem može da se ulovi i nekoliko riba. Pufi kako mekani tako bolje otpušta aromu, udica sakrivena u njemu i to u nekim situacijama daje bolji rezultat i zbog toga što po meri upijanja vode teži neutralnosti pa se tako menja i prezentacija . . . a katiš kad se napravi dobro plivajući može da "ponese" i omotač od boltuške recimo, ili na dlaci može da zrno kukuruza učini neutralnim . . . i jedno i drugo imaju svoje prednosti u odredjenim situacijama. Riba katiš ne može da skine s udice a pufi kad razmekani lako spada . . .
Tako nekako.

pkv-pecaroš

Danas sam malo gledao na yutubeu kako Rusi to prave,na jednom videu čovjek oko perlica samo obloži to tijesto i onda kroz rupice provuče konac kao na slikama gore,zašto na perlice i ako su to perlice ili je to neka mini bojla ne znam jer ne razumijem šta čovjek priča,uglavnom ima ih kao i na slikama gore raznih boja i aroma.

Hvala na objašnjenju,ne sumnjam da je atraktivan mamac,veoma lepo izgleda.Kukoricu sam stavljao na dlaku,i pošto riba nije bila zainteresovana,bila mi je i dalje na dlaci posle sat i po,naravno da je tad bila natopljena.S druge strane,što kažeš da katiši stoje po više sati,to je dobra stvar izuzev katiša od 4-6mm jer sam mišljenja obzirom da su katiši,pufi,pirinač i slično izuzetno atraktivni mamci,da ukoliko nemamo udarac u pola sata(sa vađenjem stapa) jednostavno riba nije zainteresovana tog trena za taj mamac pa nema ni potrebe da stoje po par sati (mislim na pormer 4-6mm)

Ni ja nisam mislio da kad zabacim to stoji po par sati, odnosilo se na to da zadržava tvrdoću i plivajuća svojstva toliko. Kad montiram na štap taj flet metod koji sam prilagodio svojim hranilicama i postavim katiš, obično je to u drugoj polovini pecanja i tačka je već razradjena, hrane ima na njoj a i ribe, i tada pokušavam tako da ulovim i ono što se ''klasičnim'' putem nije dalo uloviti. Prezabacujem na svakih desetak minuta ako u medjuvremenu nema trzaja. A kad u startu želim tako pecati onda pravim obilnije startno hranjenje i pecam manje-više istom taktikom.Važno je napomenuti da u prihrani, u toplo doba godine, valja imati zrnevlja (kukuruz, žito, pelet . . .) mnogo tj da praškasti deo prihrane posluži samo kao vezivni materijal . . . a kad riba počne da ulazi u zimski režim, bez startnog prihranjivanja jer je riba u zimovniku, prihrana sasvim praškasta a inertna sa po par ''nečeg'' u hranilici i katiš sitniji 3-5mm, bolje sam prolazio onda sa tonućim nego plivajućim.

obradmiki

Imam jedno pitanje da li katisi moraju da se suse u rerni? Ja sam ih pravio sa jajetom a potom kuvao u kljucaloj vodi

I ostaviš da se suše na promaji i sve ok samo budu tonući. Kuvaš ih dok ne isplivaju na površinu, ako uopšte htednu da isplivaju, što zavisi od toga kakvu smešu praviš . . . neke smeše od kojih se naprave katiši ne isplivavaju pri kuvanju i ostaju tonući i posle pečenja u rerni, mnoge i posle rerne slabo plivajućim ostaju, a opet, čist griz na peni od belanceta pliva i pri kuvanju a posle rerne ostaju izrazito plivajući po nekoliko sati . . .

obradmiki

Hvala na odgovoru cika Milane,i mene ste zarazili ovim rusima i njihovim majstorijama!  smiley033 Spremio sam katise,boltusku i salapinskaju kasu pa sutra negde na babuskarenje