Ispravimo greške - mala škola feedera

Započeo žex.rašeta, 10 April 2011, 10:17:48

marko, uzmeš one fine vate i provučeš preko sumnjivih mjesta. Ako negde krza ostaće vlakna vate

Bozha

Hvala! Sta raditi ako krza? Promena provodnika, vrha ili postoji neki fix?
Stolica, il' cast - that is the question

Možda privremeno super ljepka zeru..
ali ja bi to svakako mjenjao. Provodnik.

DOXAT

Ma nije to ni do štapa, ni mašine... sve je to novo... nov i ribolovac rekao bih... razmotri tehniku zabaca... malo vezbe mislim da tu treba ;)

Sent from my S60 using Tapatalk

Bozha

Promenio vrh danas i sve super. Ipak je neki provodnik kacio. Sta su ti jeftiniji stapovi. Uvek kocka!

Super zakljucak Doxate! Hvala :D

delija1307

Upravo to i gledam, vidim da 740 ne dolazi sa match spulnom tako da nju treba naknadno kupiti, sto i nije neki problem.

Hval puno na pomoci !!!

Spojene poruke: 05 Avgust 2019, 17:04:10

Jos jedno pitanje, mozda ovo nije mesto ali moram da pitam. Iskeno nov sam u feeder tehnici do skoro pecao sam iskljucivo na wegler ali to sada nije bitno. Imao sam nekoliko puta problem da mi se pri zabacivanju najlon pokida i ode u pm. sa sve hranilicom, sto posto sam siguram da mi se nije umrsio oko vrha, desilo mi se na dva razlicita stapa, dva razlicita najlona. Prvi stap Formax Tuder Carp (motka) od 120g,drugi Maver Abyss X. Slozicete se samnom da je na Abyss-u najlon umrsio oko vrha isti bi trazio na drugoj strani Save :cheesy:
Oba njlona koje sam koristio su Formax, prvi 0.20 drugi 0.18. Na 0.20 i Formaxu je bila hranilica od 50g, na Abyss-u od 30g. Masinica je neka Trabuco nize klase, pa sam pomislio da mozda klip ostecuje najlon, ili je Formax najlon sranje. Molim vas za pomoc. Jedino nisam proverava sprovodnike ali verujem da na Abyss-u to nije problem.

Ch.e.d.a.

Ima na kupujem prodajem i model 740m to je sa match spulnom, taman se uklapa u tvoj budzet. E sad sto se tice gubljenja hranilica i pucanja najlona moze biti 100 faktora, prvi i osnovni je neiskustvo u bacanju, drugi je los najlon i tako dalje. Neko jos iskusniji ce ti se javiti povodom toga, ali meni se cini da su ti najloni tanki za te tezine

delija1307

Cheda mislim da si ti ipak u pravu. da bih dostigao neku daljinu od 30 tak metara moram da se izvijem ko sivonja, gledam ljude prored mene to rade sa takvom lakocom. Ja kada bacim tako lagano hranilica mi padne na 15m. Ocigledno da nesto ne radima kako treba. Da li masinica pomaze oko izbacaja? Ne mislim na plitku spulnu. Znam da sam malo dosadan ali sam se jako primio na feeder ali me uzasava to sto bar jednom u 3 pecanja meni pukne najlon.

Hvala puno

Ch.e.d.a.

Nisi jedini kojem se to desava, ima tema u podforumu dubinka i fider, mala skola fidera pa procesljaj tamo, skoro se bas pricalo o tome, zavisi i od zapremine hranilice, vrste najlona, za fider treba najlon koji se sto manje isteze itd. ali najlakse ti je da vezbas zabacaj, mozes i u dvoristu na travi.

delija1307

Drugari imam isti problem kao i Marko, isti stap Abyss X najlon neko Formax 0,18, hranilica je bila 30g, masinica 4000 iso kao kod Marka pri zabacivanju puce... :rolleyes: Koristim jaci vrh... E sada nov sam u feeder tehnici, da bih dostigo neku daljinu od 30+ metara moram zategnuti ko sivonja, vidim ljudi oko mene to dostizu sa takvom lakocom... E sad imam krs masinicu, neka trabuco nize klase od 2000 dinara, moguce je da i ona ne radi posao kako treba. Ovih dana uz preporuku kolega sa foruma kupujem Spro Passion 740, nadam se da cu njome sa manim naporom dostici zeljenu daljinu.
@ Marko koji vrh sada koristis, imas li sada problema?

E druze,

Zao mi je da to cujem. Boljka koja i mene zadesi povremeno :) Napisacu jedan opsiran komentar zato sto znam koliko je stresno i iritantno. Mozda i drugima pomogne.

Sto se mene tice, pucalo mi je ko nenormalno, pa sam promenio vrh, sa mekseg na jaci, i opet se desilo posle nekog vremena. Pa sam promenio najlon i opet se desilo.

Zakljucak - nije do ostecenja provodnika niti najlona.

U jednom trenutku tuge, odlucio sam da uzmem drugu masinicu (upravo Spro 740 - i sa njim je lepota balans) sa strunom + feeder gumom, naravno zbog same cvrstine strune nije se desavalo pucanje, ali pecanje sa strunom na feederu je takvo sranje, imao sam 95% promasaja sa najestrogenskijim kontrama koje postoje. Zaobidji tu opciju odmah - ukoliko ne pecas na 100m+ pa ti netegljivost odgovara.

Stvarno nije do najlona, ja sam probao na Trabucco Feeder Specijal prvobitno, pa sa Tuber. Gorillom, oba najlona su top kvalitet - ista prica. Sad sam vec svestan problema, pa svakako vodim vise racuna pre zabacivanja da je sve perfektno, pa samim tim imam manje kidanja.

Masinica mi je Formax Pellet, tako da je vrlo verovatno da jeftinija vodjica na jeftinijoj masinici malo losije radi, tanji najlon, pa se on uvija, pa kad posle nekog vremena hoces zabaciti - obmota se oko vrha u toj milisekundi/a i generalno se nakupe mrve i hrana.

Hocu reci - provodnici su vrlo uski, pa kad se malo sve to skupi zajedno - trenje je preveliko i najlon puca. Ako se obmotava - bolje najlon nego vrh!

SAVETI :D

1. Zabacivanje:

Ja cepam 60g punu hranilicu bez ikakvih strahova - samo se opusti. Plasis se da ne pukne pa te to koci. Bio sam u istoj situaciji.

Zabacuj ovako. Digni stap ispred sebe, kao mac da drzis, i pusti najlon (koga mozes ostaviti malo vise, nemoj skroz do kraja namotati) da se smiri. Onda ga pusti u pravcu gde zelis zabaciti, i kao klatno ga povuci od napred ka nazad, iza sebe i kad osetis da je skroz zategao stap (znaci ne da cimnes dok jos nije skroz nazad otisao - povucice ti stap unazad, osetices tezinu onda kad je to to) onda samo lepo zabaci unapred u smeru gde zelis.

Sve u jednom pokretu, bez zastajkivanja.

Cim krenes iza da ga dzabrljas, cinculiras - mozda ti se umrsi. Uzmi i baci praznu hranilicu od 40-50 grama 30 puta dok ne padne tacno gde zelis.

2. Kad primetis da ti sporo mota, da krcka onako i tesko ide. Odmah stanes. Odmotas lepo najlon i pogledas da li je obmotan oko vrha. Kad god mi je puklo, iako sam detaljno pregledavao, uvek bi pucalo kad tako tesko ide. Nemam pojma sta je problem. Verovatno vodjica.

Kad se tako nesto desi, kad se zaplasim, stajem i prevezujem odmah. I onda klizi ko ludo cak i sa prepunom hranilicom. Mislim da vodjica kod losijih masinica tanji tako i dere najlon a pritom ima sitne loknice najlon.

Ako ne radis to vec sada - Ne bi skodilo da prevezes predvez pre svakog pecanja, odmotas 1-2m i opet svezes. Svi stoperi su tu, samo ih pomeris na gore i prevezes tamo gde vezujes predvez.

Ja koristim ovaj sistem i najbolj je:

Nemoj se jebati sa ovim 8 cvorom, samo vezi dupli cvor, radi full.

Treba mi 1 min da to odradim. Verujem da slican neki predvez koristis, ako tako obmotavas oko sebe najlon, zapamti u kom smeru radis (npr ja ruku ka vrhu uvek motam ka sebi) i onda kad vezes, uzmes i u suprotnom smeru okrenes ceo sistem malo. Ume da i to uvrne najlon.

Takodje, predvez ovaj ispreplitani, uradi tek da ti predje preko hranilice 2,3 cm. U ovo doba predvez od 10-15 cm radi najbolje za saranske ribe (barem gde ja pecam), ja bukvalno imam predvez od 7 cm. Ako napravis predugacak taj ispreplitani, onda koji god "kratki" predvez da stavis - imaces jos 20+ extra cm.

3. Uzmi deterdzent za sudje i sipaj u vodu (pa sve to u neku prskalicu) i time nakvasi najlon pre svakog pecanja.

Ja natopim time, sto pomaze tonjenju, ali i klizenju najlona i daleko manje imam tih problema sada. Cim zaskripi - prevezivanje.

4. Kad punis hranilicu ili stavljas mamac na udicu, uvek zategni maximalno najlon - da ti se savije vrh.

Mora najlon uvek da bude zategnut, jer ako vodjica uvija najlon, kad tad ce ti se obmotati oko vrha.

Bistro i pitaj kao ti treba nesto, pozz

delija1307

Mare hvala ti puno na ovako "iscrpnom" odgovoru, i ja sam sada poprilicno siguran da vodjica ostecuje najlon. Vec prekosutra idem na reku da probam tehniku koju si mi preporucio. Da li sa tom toliko hvaljenom Spro 740 imao kidanja? Vec ujutru cu poruciti masinicu kako bih otklonio i tu mogucnost.
Najvise se uplasim za stap kada se desi kidanje, pukne kao da je pukao vrh...
Takodje se u pravu da se pre pucanja malo teze namotava najlon...

Nisam pametan...

dule79

Na kojoj duzini ti pukne najlon ako je u blizini hranilice moguce da se najlon ostecuje prilikom punjenja hranilice tj. zatezanja najlona prilikom punjenja,a naravno obrati paznju prilikom zabacaja da nemas prevelikog trzaja jer se koriste tanji najloni za feeder i puna hranilica ga naravno prekine ako se pravi jak trzaj...

ZGODNI28

ja mislim momci da vam treba malo rutine i to je to...sto se mene tice ja pre zabacivanja uvek namotam malo najlona<izmedju ostalog zato sto punim hranilicu a posuda sa hranom mi uvek stoji ispod nogu>,ako zategne negde obratim paznju i razmrsim ako sve ide kako treba zabacim bez problema<znaci uvek najlon da bude zategnit pre zabacivanja>....cini mi se da je to kidanje najlona ili los najlon ili ostecena vodjica....moja preporuka za najlon za feeder je Tubertini Gorila 0.18...jeste malo skuplji ali kad preracunam izgubljenje hranilice udice i karabinjere ispade i te kako jeftin..........znaci zategnut najlon,osecaj i rutina....licno od kad ovo primenjujem ne secam se kad mi se obmotao najlon oko vrha...e da masinice su mi 3 passiona 740...sa bar jednom u sezonu odsrafljenim srafon za vodjicu i podmazanom vodjicom....sto bi vas podsetio i zamolio da bar jednom u sezonu ili pred obavezno podmazete....

Bozha

Nema na cemu druze, znam taj bol :)

Ako imas taj karakteristicni los zvuk kao da ce puci - mislim da ti se skoro sigurno obmotava najlon oko vrha. U trenu kad ti iza ledja malo popusti, on se odmah namota.

To ti se najverovatnije desava, jer ti je najlon kontra-namotan, tj.uvrnut, pa ima tendenciju da se zarola.

Uhvati najlon dvema rukama na rastojanju nekih metar, i polako pocni da priblizavas ruke - tako da najlon ili linija bude onako sam naspram sebe.

Ako ti je uvrnut - on ce cim dodje sam paralelno na sebe - odmah da se uvrti oko sebe. Ako ne, samo ce onako stojati.

Ako se uvrce - lose si ga namotao, mozes probati da rolas prstima u stranu gde vidis da se odmotava (tako sto ga pustis da se umota, pa gledas na koju stranu deluje) pa tako nekako da smanjis prvih nekoliko metara, ili da skines i premotas. Provereno radi. Rekao sam ti kad pravis onaj deo za predvez da obavezno malo rolas u suprotnom smeru da nuliras efekat.

Ne slusaj zle cike ovde, neke stvari jesu stvar iskustva - neke tehnicke prirode.

Imam upravo Gorillu 0.22 i puca mi. Passion 740 sam koristio za smudjarenje, i vrlo lepo ide uz Abyssa. Ako imas para - kupuj.

Ja sam imao strunu na Passionu, pa mi nije puklo nijednom, tako da ti ne mogu reci. Masinica je stvarno dobra i traje mi jako dugo.

Takodje - posto sam imao strunu, da mi se obmotavalo ili da mi je tehnika losa - pukao bi mi stap, a nije pukao. Tako da je ceo problem u frckanju najlona zbog vodjice najverovatnije.

Proveravaj, prevezuj i bice sve oke :)