Ispravimo greške - mala škola feedera

Započeo žex.rašeta, 10 April 2011, 10:17:48

alexander28

A ja se ranije cudio sto mi se uvrce predvez.  :cheesy: A crvici rade kao propeler.
Mudrost je ćerka iskustva.

Update:
Skino sam jedno 30ak metara najlona, napravio isti sistem, ali sam stavio virblu na kraj pletenice i pecao sa Veliki89 na Dunavu.
Sistem se manje mrsio na vrhu stapa, ali se ipak mrsio. Malo sam ja mozda bolje rukovao sa stapom - ucim kako se rukuje sa stapom.
Pred kraj pecanja smo odlucili da zamenimo najlon i stavimo neki narandzasti formaxov feeder carp najlon, ali nismo stigli da probamo da li ce da radi posao - ostaje za neko sledece pecanje.
Dok smo namotavali najlon (kotur bio u vodi u Dunavu) kotur se, dok se odmotavao, opisivao krug po vodi, sto je bilo cudno. Nisam davao nikakvu kontru u smislu da zatezem dodatno najlon. E sad, da li smo trebali da bacimo kotur u dublju vodu ili ne - videcemo. Covek se uci dok je ziv i svaku skolu placa.

Dok smo skidali najlon videli smo da se prave pletenice:

Na nekim mestima je najlon bio kao ostecen, sto je cudno posto to na dnu spulne nikad nije bilo u vodi (makar ne kod mene)

Ух, муке твоје. Тако не може да се пеца...
Лоше си намотао тај најлон.  Уврнут је скроз на скроз.
Уради оно што је Миша предложио. Одмотај целу дужину преко те обале па намотај без олова како би се одвиЈо најлон.
Ако те и после свега зеза исти проблем чак и са новим монофилом, то ти је до ролера на машиници...
Ево шта каже гугл увртање најлона

Veliki89

Pregledali roler na masinici, odlično vrti. Najlon je vec takav bio na spulni.
Namotali skroz novi, trebalo bi da mu sad bude ok

Kako znate da roler vrti? Videli ste? Jeste ali tada se masina jako polako vrti a kad se ubrza na neku radnu brzinu ili kada je pod opterecenjem on prestane da vrti.
A i totalno je pogresno namotan najlon, ne moze se baciti u vodu i samo tako namotati. Olovku kroz sredinu kalema i prstima noge drzati dok se mota.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

Djimsha je totalno upravu.
Namotavanje  najlona u vodi je skroz pogresno.Jos ko dete sam namotavao najlon tako i uvideo da se najlon uvek uvrcuje kasnije.Kasnije mi je cale pokazao kako se pravilno namotava najlon.
Mnogo puta kotur se ne samo vrti vec spada najlon snjega kao sa masinice.Tad se uvrcuje i pravi probleme nkasnije.
Najbolje je staviti kotur na neku sipku ja obicno stavim na staru okruglu drvenu kasiku za jela i zaglavim izmedju dva bloka ili mi neko prdzri i tako namotavam.Stim sto najlon sa kotura mora da se odmotava odozdo ne odozgo.Tako nikad nisam imao problema.

Lepo sam ja negde na formumu napisao da ima 2 skole namotavanja najlona
1. sa varjacom medju nogama i odmotavanje OD DOLE (saznao kasnije da treba da najlon bude sa donje strane kalema kad se odmotava); ili slican nacin
2. Kalem se baci u kofu/vodu i pustis da se sam odmotava, tj da voda pravi opterecenje.

Videcu da li ce ova druga varijanta da resi problem, sa jos nekim dodatnim savetima koje sam dobio u medjuvremenu.

A pride ima da imas najlon za 100din i "isti takav" za 1000din, pa kolko para - tol'ko muzike.

Vidi Jamal, pošto si kao dete motao najlone u vodi zaboravio si da se baš na taj način uvek odmotava upravo odozdo, sam se tako namesti!Probaj ako ne veruješ :wink:
A tvrdnja da se frćka ti je neosnovana pošto npr Žex i ja koristimo mnogo tanje najlone od tebe, namotavamo ih u vodi i ne frćkaju se.

I ja najlone namotavam tako što kalem ubacim u posudu sa vodom, a pridržavam najlon prstima što visočije mogu do prve karike i nikad nisam imao problema sa uvrtanjem.

:cheesy: U ovoj a i u drugim temama, sveukupno, spomenuti su maltene svi mogući postojeći načini premotavanja, a za koje se tvrdi da sigurno obezbeđuju neuvrtanje.
Jedini zaključak, zato, koji se može izvesti je da način premotavanja uopšte i ne utiče na uvrtanje.
Uzroci su neki drugi ili jednostavno postoje monofili koji se sami po sebi uvrću ili oni koji se ne uvrću, bez obzira na to kako su premotani.

Troll808

Kada namotate monofil na masinu,skinite spulnu i drzite je pod mlazom tople vode (ne vrele) jedno 30-40 sekundi.Monofil tada poprimi oblik spulne i ,,ispravi" nesto od tog uvrtanja.Posto poprimi oblik spulne omogucava nesto bolji (dalji) izbacaj i nema uvrtanja.E sad,ne znam da li bi ispravilo ovoliko uvrtanje kao na slici iznad jer nikad nisam imao bas toliki problem.
A namotavam tako sto ubacim kotur u kofu sa vodom i stavim malo deterdzenta u vodu,i pre svakog pecanja sprej bocicom sa razblazenom tecnoscu za staklo naprskam spulnu da bi brze tonuo.   :takoje:

Aj ti rodjo detaljno - što detaljnije prekontrolisi sve karike i provodnike prvo jel i najmanje oštećenje na istim od najlona pravi feder  smiley033

mladinaucnik

Juce bio na vodi, sa novim najlonom, napravio isti sistem kao i prvi put: pletenica i predvez.
I da se pohvalim da mi se ni jednom nije uvrnuo ni monofil ni sistem.

99,9% je bilo do monofila. Onaj ostatak do 100% je do nacina namotavanja na masinicu.

Pregledacu i karike da vidim da nema nekih ostecenja (to sam trebao u prodavnici uraditi, sad je mozda kasno - jos jedna skola za nauciti)

js.bobrock

Nacin namotavanja je kriv. Ja sam imao slucaj na varalicarcu gori nego taj tvoj. Mrsilo se ubi boze, nemozes zabaciti, i zeznulo pecanje.
Onda dodjem kuci, i sa iste te spulne kao prvi put namotam kako treba i sve bude ok.
Na slicu je sema, namotaj sa malim otporom, da ga lepo slozi. Meni je zena drzala da prolazi kroz krpu najlon.

Sent from my Moto E (4) Plus using Tapatalk

Lepa i korisna ilustracija, ali sa greškom u crtežu.
Obratite pažnju na strunu na špulni i smer motanja. Kako je prikazano struna se odmotava sa špulne, a trebalo bi da se namotava, ovako: