Ispravimo greške - mala škola feedera

Započeo žex.rašeta, 10 April 2011, 10:17:48

nesha1980

Pecam uglavnom na mestima sa najvećom dubinom ali na Tamišu je to od 3 do max. nekih 8 metara.Trudim se da koristim najlakši mogući sistem i možda je to i greška,jer hranilica koja duže tone više hrane rasipa u propadanju.Koristim klasične kavezne hranilice,imam i hit feeder,ali ih još nisam probao,težine koje koristim su maksimalno 40 gr. Hvala na savetima ,pokušaću da promenim neke stvari,pa da vidimo šta će da se pokaže najbolje. možda bih trebao da počnem da koristim i malo veće udice ali mi se to nikako ne radi,nekako imam osećaj da time samo ogrubljujem ceo sistem.

Nisam pecao na Tamišu, ali cu da prenesem svoja iskustva sa Galovice i Save iz letnjeg perioda kada je sitna riba najaktivnija, pa ti možda bude značilo.
Na Savi jednostavno bezim od mesta gde se javlja sitna riba. I to je na vecoj reci izvidljivo. Ili izalzim dalje na vodu, ili biram deonice sa brzom i dubokom vodom. Jedina sitna riba koja moze da se javi u dubini, daleko od obale (a da nije glavoc ili govedarac-krkušica) je deverikica. Ali to nije tako često. Da li postoji mogućnost da na Tamišu postoje deonice na kojima nema sitne ribe... ne znam...  mozda negde gde ima somova.  Na tim nekim dubljim deonicama mozes da probas nekom inertnijom hranom, ili da samo zemljom zatvaras sendvic od secerca, kuvanog zita, peleta... Ili da pecas na neki inertniji metod. Pa ces tokom pecanja, cesto menjati i videti sta i kako.
Galovica sa druge strane, gde god da zabacis, javlja se babuskica kao prst, ili bokorkica crvenperkica...   Dno skoro pa jednolicno.....   Dubina priblizna...   U toj situaciji jedna taktika uvek pali.  Hraniti dan-dva-tri dana ranije kao za sarana, kuvano zito-kukuruz, i na tom mestu pecati, bez praskaste primame. Ili eventialno sa nekom inertnom primamom samo zatvarati hranilicu u kojoj je zito, secerac. Ili pecati na neki inertni metod. Moze da se desi i da krupna riba rastera sitnu i da nje uospte ne bude na mestu. Tada se moze pecati i na gliste i crve i koristiti i primama bilo kakva.  Recimo, mi smo znali da hranimo zitom i mladim kukuruzom, a da pecamo na glistu.
Probaj, blizu si i pun pogodak ce biti da hranis. A onda na hranjenom mestu ekperimentisi. Aktivna-inertna, ili mozda samo zemlja, krakti predvezi-dugi predvezi, male udice-vece udice, kavezna-metod ili mozda cak samo olovo, zivi mamci – ostali mamci....  Svasta moze da se desi. Pecaj na 2 stapa ako mozes, brze ces videti sta i kako. Imas savete i ostalih kolega, primeni i njih.

Sve ti je rekao Ad Fines.
Praskastu hranu u letnjem periodu zaboravi na takvim mestima.Hranjenje samo zrnevljem peletima i slicno.Isto mamci kao crvi ,hleba i sve slicne mamce koje napada keder isto zaboravi.
Ako si primoran da pecas praskastom onda jedan krajnje napadan,dinamican i agresivan pristup kao stop je kolega naveo sa jako cestim zabacivanjem.On bi po nekom nepisanom pravilu trebao da zasiti kedera a kao takav nece ostati neprimecen od strane krupnije ribe.To je tezak fizicki rad ali moze da da rezultate.Izmelji u blender nesto zitarica brze i lakse ces naterati ribu da takve mamce prihvati.Stim sto ces i dalje da furas krupniji mamac na udici.

nesha1980

ok,dosta dobrih ideja za probati...samo da krene sezona,nikako ova zima da prođe,prethodnih godina sam u ovo vreme uveliko pecao,a sada...taman se zagrejala malo voda,sada je ponovo ispod 5 stepeni,užas.Inače pokušavao sam da pecam sa puno partikli,ali nikada nisam zatvarao hranilicu zemljom,to mi deluje zanimljivo i kao nešto što može da preokrene situaciju.Da li bi škodilo da u tu zemlju kojom zatvaram ubacim neku aromu,ili neki aditiv,često koristim VDE caramel,mislim da ne može da škodi.

Evo ti jedan proveren... za strpljive.
Napravi kombinaciju partikla krupnijih, zaulji ih nekim atraktivnim uljem uvece (konoplja, tikva, neko riblje, amino nabrijano i sl) ,  i rokni jedno 15-20 hranilica kad dodjes ujutro da spustis na svoj izabrani spotic...
Ulje je nosac i daleko ce da odnese signal, a sica ce ponesto da capne i da izigrava gang dok ne dodje prava mafija .

nesha1980

pecam od svoje 6. godine,znači 30-ak,feederom se zanimam tek dve sezone,pročitao sam sve što sam našao,mislio da sam dosta toga saznao,a onda počnem da se dopisujem sa vama i shvatim da sam brdo stvari prevideo i da ima još toliko toga da se nauči, isproba,testira na vodi....odlično je što postoji mesto gde možeš da poslušaš iskusnije,pomogneš neiskusnijima,podeliš svoja iskustva nesebično sa svima koje to interesuje. ja volim da eksperimentišem kada pecam,stalno menjam dužine predveza ,sastav hrane,mamce i kombinacije mamaca,pa mi je sve što ste napisali u ovih par poruka vrlo bitno i sve će to biti isprobano.neiskusan sam sa feederom,često upecam više od ljudi u okolini ,ali mi je cilj da znam mnogo,mnogo više od toga,a isto tako,spreman sam da podelim svoje znanje i iskustvo u temama u kojim sam u mogućnosti da ja nekome pomognem.
Totalno sam van teme,nadam se da neću nikoga da naljutim. :smiley:

Тамо је прометно, ради се ноћу дању са мрежема и струјом. Моторна тестера је постала омиљени алтернативни инструмент.
Тамиш је савршен за пецање, одолева некако. Кад је активна риба долази на најјефтинију прихрану и црва. Хоће сирота и на празну хранилицу.
Срешћемо се некада.  :cool:
Само пиши и немој да се устручаваш!  smiley033

Neso, jos ako volis da popijes i pojedes, nema ti kraja, videces sta ces sve nauciti na nasim okupljanjima, neke stvari koje nisu za javnost. naucices da ne spavas po nekoliko dana, da spavas na stolu, da sistematski unistavas plavo pivo da se frizider ne bi pregrejao...
Malo sam otisao od teme, izvinjavam se ali samo citaj, zapitkuj, i eksperimentisi na vodi. Imas tu srecu da zivis na Tamisu a i Dunav ti je blizu...

zizu10

Pozdrav drugari, kako se rijesavate ovih napasti pri feeder pecanju?

Odgovor ti leži u postovima iznad tvog  :smiley:

mladinaucnik

Pisem ovde posto je greska koju treba da ispravim:
Kupio skoro feeder stap, masinicu, najlon, stopere, virble, hranilice, prihranu... sve, ne bih li i ja usao u svet feeder-a.
Namotao najlon na masinicu (kotur probusio po sredini sa stapicem i dok sam motao najlon na masinicu jednom rukom, drzao sam ga zategnutog drugom rukoml najlon je lepo namotan, bez lufta i lepo poslozen na spulnu), napravio sistem sa pletenicom (od vrha stapa ka udici je sledece: virbla sa kopcom za hranilicu koja ide na najlon, stoper, cvor, pa upleten najlon i na kraju predvez sa udicom, koji je sa pletenicom spojen omca - omca)
Problem se javio prilikom prvog vadjenja, tj u pred-zabacivanje fazi: najlon oko vrha stapa se umrsio.
Cim se najlon otpusti, pocinju da se javljaju omce, tj uplice se najlon kao sto je napravljeno za deo gde je hranilica. Uglavnom se to desavalo na vrhu stapa, pa pre zabacivanje sledi odmrsavanje najlona, sto je kvarilo prvi utisak (ako zanemarimo da sam pecao manjove na DTD-u kod Tempa NS)

Posto sam nov u svemu ovome, ima li leka, bez da kupujem nov najlon i da sve premotavam (300m 0.20 najlon DAMYL SPEZI LINE TROUT - taj mi najlon prodao, kaze radice posao)?
Predvez se nije zamrsio oko hranilice ni jednom - pletenica radi posao.

Izvinjavam se ako sam neke termine koristio laicke, jos uvek sam "mlad" i ucim :)

P.S. ako pitanje nije za ovu temu, molim admine da je prebace gde treba

Može da bude svašta...najlon si trebao namotati tako što ceo kotur baciš u kofu vode i onda ga namotaš a rukom ga samo usmeravaš-ne zatežeš!
Možda ti taj najlon nije dobar...
Možda je do mašiinice (nebitno je što je nova), već se dešavalo!Rolnica loše vrti ili je loše postavljena...
Možda brzo vadiš sistem bez ribe iz vode a crvići ga uvrću poput propelera, treba ti vrtilica umesto omče na kraju sistema...

Slazem se za vrtilicu obavezno,A mislim da ti je mozda najlon bio otpusten pa se prebacio preko vrha?jer se obicno labavom najlon to desi da se zamrsi.Probaj da kad prebacis prekop za zabacivanje i okreces stap iza ledja da ti uvek bude zategnutpozadi hranilicom,nema sanse da se zamrsi ako sa pazi.Ili najlon ima jaku mamoriju.

Razvuci najlon po dvoristu, nekih 50 ili vise metara. Namotaj ali tako da na kraju najlona nema nista. Samo ga blago stisni prstima dok motas, ponovi 4-5 puta. Ja to radim sa terase sa 3ceg sprata. Ako se i dalje frcka, ne valja masinica odnosno roler ne vrti 99%.