Ispravimo greške - mala škola feedera

Započeo žex.rašeta, 10 April 2011, 10:17:48

Axkontra

Marina Ali juce jesam, juce Sam samo na fider isao. Gledao u vrh I nista. Nemam Taj problem kad mi je fider sporedan.,1 stap PA doslo ne doslo. Juce Sam bas to hteo, da fiderisem na tisi gde deverika realno rastura. Hvala ovo je bio bas lep savet.

SlavkoR

Davno u u americkom casopisu In Fisherman procitam jednu sjajnu recenicu cuvenog Ala Lindnera vezanu za ribolov na varalicu koja glasi: Lokacija+prezentacija=uspeh. Upravo ovim pristupom imam uspeha u svim vidovima ribolova pa i fideru iako na ovaj nacin lovim tek 2 sezone.
Dakle, dobro upoznaj lokaciju, sondiraj sto vise mozes da steknes sliku gde se i sta nalazi na mestu na kome pecas, malo menjaj sisteme, duzine predveza i uspeh ne moze da izostane. Ako dovoljno dugo lovis bilo kojom drugom tehnikom i na novoj vodi po strujanju vode na povrsini ces znati gde da sednes i sta mozes da ocekujes od konfiguracije dna. Ja kad sam pocinjao sa fiderom udarna mesta su mi bila ona gde sam dobro lovio grabljivice bilo da je to mesto gde riba izlazi u cugovima da jede (sprud, neki kanal u reci i slicno) ili gde zivi (panjevi, naplavci) i uspeh nikad nije izostao. Iskreno ja jos uvek vezbam prezentacije i selektovanje odredjene vrste ribe...

Sent from my SM-A605FN using Tapatalk

Axkontra

5 ujutro Drugi Dan, druga reka, druga energija pojacano sa savetima brace vukova. Na crvica 3 I 15 cm predvez, torpedo zna sta oce kad uzme nema dileme. Hvala na pomoci.

nikolas

Citat: laki22 poslato 14 Avgust 2020, 08:33:00
Evo, pozajmio sam sliku od kolege sa foruma. Koja je filozofija, hranilica padne izmedju kamenja nošenja tokom, tanji najlon ne opterećuje toliko da se pomera, lider stiti od krzanja I brzo se menja a nizvodno zabacinje služi da pri vadjenju hranilice, ona putuje na stranu odlazeći od kamena, ne zakopava se u njega. Takođe, nizvodno zabacivanje joj ne da da putuje duže od onoga što može tj da se kotrlja I da se pritom zabije ispod kamena. Naravno nije 100% ucinkovito ali je dosta dobro

Sent from my Huawei P30
Koji sistem ide za ovakve hranilice?! 🙂

Moze manje vise bilo koji sistem ali mislim da je najbolje koristiti sa ovakvom hranilicom paternoster.

Čika Ljuba

Pozdrav kolege!!! E ovako da se dotaknem ove teme,pa molim da mi se i pomogne...Moja najveca greska kao novom pecarosu na ovu tehniku je taaa sto prosle godine nikad nisam markirao(sondirao) imao sam izlaske na dunavu,tamišu,DTD,stari begej i nikad nisam primenjivao markiranjem dna,citajuci,gledajuci sam uocio da je to jedan veoma bitan pristup u svakom fider ribolovu...Znam da hrane,partikle i svakojake arome igraju ulogu,ali nisam znao,koju hranu koristiti na proleće,leto,jesen i to je veoma bitna stvar(pa mi recite i više o tome)Hvala"!...eto malo i mog (ne)iskustva u ovom svetu,ali ide na bolje...veliki pozdrav :)

БУЏА БАБУШКА

Ja sličnu hranu koristim cele godine, samo leti jedem malo više paradajza jer je tad najukusniji, hleb izbegavam

Poslato sa VTR-L09 pomoću Tapatoka

Поздрав за Сркија :)

S proleca koristim Jagodu,vanilu, tuti fruti dodajem prezlu,keks i kojekakve specije od tarane,secerca,zita,princa bez kutije kuvan :rolleyes:
Stavim i hranu za pse lomljenu.
Naravno ne stavim sve odjednom :cheesy:

Savska riba voli meso! To sam čuo od Žagara kada sam počinjao da fiderišem. Tako da mi hrana, brend, sastav.. nije primarno, sve mi to bilo tu negde kada sam u vreme početka čitao sastave. Tamo malo više ovoga pa je skuplja, tamo malo više onoga pa je jeftinija. Važno mi je da bacam u njoj solidnu količinu mesa - crvića.  Dakle hrana mi služi da povežem i izbacim osnovu kojom i mamčim na hranilište i napravim malo tepiha i magle koja miriše. Ako planiram stalno mesto i svakodnevno hranjenje, tu je "Gica miks", ali ne G. Radovića Gice, nego smesa mojih drugara iz sela koji tove gice sa puno dodatog zrnevlja iz istog magacina. Prokuvani kukuruz, pšenica, ječam, tritikal, sve što se ogrebem.  Onda na to zrnevlje i pecam. Napravim za društvo koju talandaru u znak zahvalnosti za Gica mikseve. :cheesy: Dakle, gledam da prođem najjeftinije što mogu.  Nemam volje ni sredstava ni da stvaram svoju ni da prihvatam filozofiju majstora. Da, potpuno kapiram da ribi može da lepo miriše ono što meni smrdi, ali izbegavam takve hrane. Volim kad i meni lepo miriše ili bar ne smrdi. Ovim pristupom sigurno neću uhvatiti količine koje love velemajstori miksovanja, ljudi posvećeni do fanatizma, ali sam u principu zadovoljan. Za malo para ipak i više nego dovoljno muzike. Na mestu na kome sam ja polako i lalinski uz pivce, mezence i cigare za jedan dan uhvatio 10 -12 baš lepih riba, sutradan je Trabukov promoter koji me je posetio dok sam pecao, uz čas posla bačenih 3 -4 kg nimalo jeftinog spoda i uz brzinsko takmičarsko pecanje nalupao preko 30 za par sati. To pišem da ne pomislite da se pravim prepametan i da mislim da je moje  najuspešnije, nego da svako ima pravo na svoju predstavu uživanja. Sondiranje jeste bitno. Očitati strukture, otkriti eventualne riblje staze je po meni izuzetno važno ako već nisam u stanju ili ne želim da ulazim u tajne "umetnosti" muljanja primame baš za tu i tu ribu, baš na tom i tom mestu, baš u to i to doba godine, da li je vreme posta ili može masTno i slične stvari...  smiley033smiley033

Hvala puno kolega...svaka ti je na mestu!!!!  :tongue: :thumbup:

DDj

ibanezi, bas lepo napisano.  :thumbup:

Moje povremeno rekreaciono feeder pecanje je slicno. Mozda jedino potrosim neki dinar vise za hranu.

Nebo

Za Cika Ljubu

Hteo sam da napisem dugacak post danas ranije, al mi nesto nije bila dobra konekcija, pa skraticu ga malo sada.

Bice zbrda z dola, al ne mogu da ispravljam vise  :wink:

Sto se tice sondiranja, ideja je da se nadje mesto gde ces da fiderises, tu zabacujes i tu konstantno hranis ribu i primamom privlacis ribu na to mesto. To mesto treba da je cisto, bez prepreka koje ti prave problem prilikom izvlacenja ribe, kidanja sistema itd.  To je mesto gde ce tvoja hrana da bude pristupacna ribi i gde ce ona moci slobodno da je uzima. Ovde je bitno da se zna i nesto sto se zove citanje vode. To bas ne mogu da ti opisem, ali se svodi na to kad dodjes na vodu pretpostavis da je ta mikro lokacija dobra za pecanje i da riba koju ciljano hoces da pecas bas ima naviku da se muva tuda, tuda prolazi, zadrzava se itd. Citanje vode je najvise stvar iskustva, a to samo na vodi moze da se stekne. Dalje, ne mozes da sondiras isto kad je npr vodostaj Dunava 270 i kad je 490. Ne mozes da sondiras isto kad je januar i kad je jun, riba se ne nalazi u tim mesecima na istom mestu, zimi se grupise, u dubini je i neces je privuci pa ne znam sta bacao od prihrane. Vazi i za ostale ravnicarske reke, ne samo Dunav. Za kanale ne znam, skoro da ne pecam na njima. Treba i da znas da ovi hladni meseci nisu pogodni za fiderisanje, potrebno je da temperatura vode poraste kako bi se bela riba aktivirala, a bela se i peca na fider. Da se ne bi razocarao i pored upotrebe svih mogucih primama, udica, predveza itd, sacekaj da temperatura vode dobaci bar do 13 stepeni na Dunavu, Tamisu...Tisi. U ovom momentu temperature vode na ovim nasim ravnicarskim rekama tesko da prebacuju 3-4 stepena i bela riba je skroz neaktivna. Ulovi u ovom periodu na fider su sporadicni. Fiderasi u ovo doba godine tj u  ovo vreme na pecanju, ukljucujuci i mene provode uglavnom uz kaficu, rakijicu, meze, pricu i poneki corav ulov. Moze lepo da se peca i u martu, aprilu ako vremenske prilike dopuste, tad je potrebno malo vise vestine i poznavanja mikrolokacija, a to je vec stvar prakse. Pravo pecanje na fider pogotovo za pocetnike krece krajem maja, pocetak juna, kad se zavrsi mrest bele ribe, kad babuske prestanu da se lupaju, kad prodju velike vode i onda moze da se tera do novembra, pa i decembra dok se voda ponovo ne ohladi na ove zimske temperature.
PS nije lose da procitas ove teme o fideru, ima tu svasta nesto oko primame, sistema, sondiranja, pa polako na vodu, sve ti se samo kaze u jednom momentu  :bye:
Ko jamu drugom kopa ne čini proleće

Čika Ljuba

Kolegaaa hvala puno..  :tongue:sta reci,svaka ti cast sto imas volje pomoci mladoj nadi  :cheesy: oko citanja reke cu se potruditi maksimalno,pa ce vreme pokazatiii....hvala ti puno jos jednom,pa od marta dace bog da krenemo u nove avanture  smiley033

Ako cekas prolece (mada zima ima svoje cari i vrste koje se lepo pecaju fiderom)  , iskoristi vreme i nauci da sondiras terene.
Nadji negde Milanov post sa skicama , gde je lepo objasnio dosta toga, a imas i emisiju "Cari ribolova u 2 dela" gde je bas u zimskom periodu pokazao pristup na reci (Dunav) i spomenuo i pokazao 2 osnovne metode sondiranja stunom  i spomenuo grubo sondiranje i monofilom  .

Takodje, imas lepih video prezentacija kod Rusa , ostali su malo vise zabusavali i nisu detaljisali toliko .

U svakom slucaju, idealno vreme da ako ne pecas, naucis da istrazis teren na kome pecas i gde su potencijalne putanje ili ocekivana mesta za one vrste koje zelis pretezno da lovis,  i onda ti "prihrana" nije favorit i svemoguca...Ima tu jos favorita kad si sam sa stapom ispred vode   .