HiT Feeder hranilice

Započeo Milan berkut, 29 Septembar 2016, 21:50:42

Posle duge i teske bolesti ipak je ozdravio  :rolleyes: i prihvatio da nam cesto treba hranilica veceg kapaciteta i neke srednje tezine. Tako se rodila jos jedna nova hranilica iz serije LC River sa gramazom od 60gr!

Kad bi Milan imao vremena samo da peca i da osmišljava nove hranilice koliko bi novih modela godišnje izbacivao  :question: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: .Svaka čast da i pored velikog vremena provedog  u radionici izbaci  i novitete . :clap2: :thumbup:

Danas po košavi sa dorađenim Hitovima, na malom Miki...pop up i dalje neodoljiv ribama ali ga sve slabije uzimaju...

Ovo su najkrupnije na pecanju, bilo još 10-tak riba.Da li zbog košave ili zahlađenja, vidi se da slabije dolazi i sve bojažljivije uzima.

Sad sam odgledao ... Ima uvek da se nauci ponesto korisno.

Zdravi Živi i Veseli u Novoj 2019!

js.bobrock

Upravo ide emisija sa vama u glavnoj ulozi na LR kanalu..

Sent from my Moto E (4) Plus using Tapatalk

pexon

Hit fider River za početno i kasnije Master od 80 grama se pokazali neki dan na Savi. Slike imate na galeriji, okačio Kojot da se ne ponavljam. Nažalost, bili smo tol'ko p'jani da se niko nije setio da uslika ribu i hranilicu u trenutku vađenja.  :rolleyes:

Xe, Xe... Nas braca Pexon se umnozio ... Pa, mi nismo padali u pesak i skupljali iskustva sa plaze ko ti . Ti si se kolebao na balansu , i prosipao hranu po obali. Šalim se lečka, nije bas tako strasno, al' ja imam i slike da ti dokumentujem gresku . Nije bas prava ucena, al ' onu dobru krvavicu koju si doneo ( ili kako se vec vika), moraces da ponovis.
***

Nego kad si spomenuo modele " RIVER " i " MASTER " , malo mozda da se napise o tome, i o izboru hranilice.  Zasto i kada,  sta ko koristi itd ...?
U proslim izlascima , spominju se ti modeli , i ja cu  da napisem neka moja vidjenja i  iskustva, ili zasto one...

Iako mnogo vise koristim "Master"  na vecini terena, iz razloga poluzatvorenog koncepta i plasiranja polusuve hrane na vece dubine, pomenucu sve meni bitne razloge zasto je bas muzem od nastajanja :
-  brzo spustanja na dno bez previse tragova u slojevima ( time i ekspozivnije otvaranje na dnu) ;
- brze isplivavanje preko brežina i prepreka  ( time i prEvlacenje ribe na udici sa hranilicom);
-  manji uticaj otpora vode na upecanu ribu i otkacinjanje iste,   zbog konusnog oblika   (zakacena riba i pomeranja hranilice u borbi u raznim smerovima );
- solidno drzanje na dnu na razlicitim podlogama ;
- odlicne karakteristike u letu sa hranom i ulaz u vodu (buckanje...mozda bitnije vise za dubine ispod 3m, ali meni nekako u glavi i taj detalj ... )

I  na kraju da dodam da je ne koristim za "in-line"  montaže uopšte,  već kao standardni fider potrosni materijal sa karakteristicnim slobodnim montazama ,  ali sa namerom konkrernog i bezobraznog polu-suvog otvaranja , izguravanja hrane i zivih crva iskljucivo na dnu  , ili ponekad odlozenog otvaranja ako saljem takav signal i duze cekam namerno na neku babarogu (stilski naziv primerka ribe konkretnijeg od uobicajnih "saka-zulu" ratnika  )
***
Model "River" gore spomenut , takodje koristim sa odredjenim razlogom i ne bas tako slučajno i multi-univerzalno. Kad vec imam siri izbor dobrih hrandzi, imam i razlike za probe i dejstvo,  i nekad su realne, a nekad lenje skroz varijante.
Jedan od lenjih razloga bi bio čisto iz neke  komocije ribolovcu,  i to što omogucava da umesto  70-80g (nekad i 100g moze da zameni) gde je realno potrebno , moze  da se koristi  hranilica od 60g  , i to uspesno na vecini podloga. Pravi pogodak je bila dorada te hranilice na 60g , pored 80g i 100g . To ne znaci da je uvek idealna za to, ali mogu sebi nekad da napravim drugi fazon i manje se cimam.
Ovo su recne igracke, pa sve navedene tezine imaju debelo smisla u odredjenim situacijama  , i
evo kako ja dozivljavam njene karakteristike i cemu mi sluzi na reci :
- štopuje se jako brzo nakon poleganja na dno, ili da kažem ukopava se zatezanjem stapa vrlo brzo ;
- retka hranilica koja se tako ponasa na vecini podloga  , i koja mi sluzi da tacno odredjenu zonu koristim bez klizanja, okretanja, pomeranja  itd. ;
-nije za mulj bas zbog prevelikog otpora pri odizanju i kasnoj kontri ako koristim monofil, ali za pesak, sljunak , i tvrdje dno je dobra ;
- dobar kontolisan let i pri vetru  , i brzo propadanje ;
- hranjenje pocetno pre bih izvodio sa LC modelom, ili namenskom "spod" , ali moze i sa "River" zbog dobrih karakteristika u letu i brzog propadanja , sto je bitno za prihranu na vecim dubinama.
Dodao bih poprecni lid kad bi bila i za prihranu , a i manje tako osciluje na toku, pa cak meni jos bolje ribu cuva, ali tu malo gubi na zakucavanju  .. Pa sad, mora malo sta vise hoces , a ne sta je idealno. Sva sreca pa i to "custom" malo, moze da se dogovori sa Milancetom  kad ima vremena za ove cepidlake .
- malo bucnija varijanta pri ulasku u vodu od " Mastera" , ako to nekog zanima uopste...

Mora tu da se spomene i da za razliku od  kaveznih standardnih hranilica, otpor je manji zbog rasporeda otezanja i lida, koji daje  vecu toleranciju u izvlacenju ribe. Nije bas kao gore pomenuti  model "master", ali mnogo bolje cuva ribu od svih kramponki po meni.  Dakle, moje iskustvo je da ne cuva samo dobar stap i podesena kocnica ribu, nego i montaza i uticaj teske hranilice na promenu ugla udice . Pogotovu kad se cupa, prevlaci i sl. a igras se sa malim i tankim udicama.
Jos ako se igras na kolenu i iniciras mamac, velike su razlike sta radis i sa cime.

Evo i jedan simpa primer u praksi za upotrebu ...vec ce se neko pronaci i setiti takvih situacija ili ih zamisliti.
Ispred mene posle markiranja,  na nekoj daljini  je  prepreka koja stoji nesto nizvodnije ili skoro u mom pravcu,  i pozicija iste je normalna na obalu ili priblizno tako orjentisana (brezuljak, kamen, potopljeno deblo, krs neki  i sl) . Tu mi se sigurno zadrzava hrana, a i prirodno ribi i bez mog naglasavanja, i po mojoj zamisli to je uz druge faktore idealan spot koji sam izabrao tog dana .  Namera je da se hranilica zaustavi blizu , ili dovoljno ispred nje , a ne u njoj zbog potecijalnog  kacenja. Da ne zaboravimo, reka je u pitanju i mozda gazi tok i dubina je pristojna, a ja nemam kameru ispod !  E, taj "River" mi je za te manevarske igre bas odlican alat. Znaci zeljka mi je kratko pomeranje, suzena zona i stopovanje da mogu da dobijem sta sam hteo (makar i pogresio),   i mozda i zvucem iz brloga . Evo brze kroki skice, ako neko nije razumeo sta sam hteo da opisem...

Karakteristike leta su odlicne  kao kod "LC"  modela, brzo propada do dna isto , ali ovo kod pozicioniranja je malo vise nego drugacije.  Zato je meni interesantna i koristim cesto kad treba .

Bistro!

EEE moj Pexone, brate moj Lauda...pa ti sledeći put preteraj u piću sa ovim olinjalim Kojotima koji hoće javno da te blate i potencijalno ucenjuju!!! :lol: :lol: :lol:

Sve ti to treba pod mač Bato da turiš! :tongue:
Bili smo juče, isto mesto i isto odstojanje, u skraćenom sastavu,naravno sa Hit feeder hrandžama i sa veoma malo rakije! :takoje:
Kojot,moja malenkost i Ibanezi, koji je svraćao 2x po par sati između obaveza koje je imao po lokalu...
Pecanje dobro, druženje i zatvaranje dana u kafani još bolje...nije ni čudo da sam samo jednu sliku i to bez hranilice u glavnoj ulozi okinuo jer banda je to! :wink:
Tebi druže moj preporuka da sa ovom ekipom što više pecaš, što manje je moguće piješ i da uvek Hit koristiš :wink:

Evo i te jadne fotkice, za kraj...za sada...

Tu je negde i River na koji sam pecao al se ne vidi zbog ove bandice koja me okruživala ceo dan :rolleyes:

Ni ja nisam ljubitelj in-line montaze, zasto ne znam ali je jednostavno tako.  :huh: Montaza sa video klipa mi se jako svidja, vrlo je laka i za kratko vreme se sve podesi. Prakticno metod montaza ali nakon ispadanja virble iz hranilica opet smo su standardnoj klizecoj montazi gde je hranilica dalje od ribe, ne skace po najlonu kao kod klasicne in-line montaze cime se znatno smanjuje pritisak na predvez, udicu i riblja usta. Ovim je spadanje ribe svedeno na minimum pa jos ako se koristi umesto uvrnutog dela najlona feeder guma onda je amortizacija maximalna. Probajte.  smiley033

In line montaza na ovim hranilicama je odlicna za stajacu vodu .Cak bi ih ja i tako vise koristio na stajacicama nego li ko klasicne montaze.
Inace na ovom klipu mnogo lako ispada vrtilica iz hranilice kad je montira kao bolt efekat odnosno method. Da bi se riba zakacila potrebna je malo tvrdja veza. Mora biti tvrdja veza i da pokrene hranilicu dobrano kako bi se obola . U prevodu veci karabinjer.  smiley033

Za stajacice je druga prica, i za to sam na pocetku koristio HIT "Bullet" i "Standard" malih gramaza  sa "in-line" montazama , a kad se pojavila "Finesa" , ona mi je ove dve izbacila iz upotrebe .
Pogotovo na revirima gde smo jurili sarka, a vecina nasih revira (cast izuzecima)  u radnim zonama i putanjama ima i mini-sloj mulja. Finesa mi se za takav teren super pokazala , ili kad hocu u  trsku da uletim hranilicom mnogo bolje od obe navedene HIT.
Sakriveno olovo u obodu kontejnera, bolje mi leti, bolje naleze na mulj itd.
Jedina hranilica uz koju mi nekako ne ide in-line montaza je Master kao sto rekoh.
Nju ne vidim kao neku polu-metod ni u pokusaju , a cak je nikad nisam ni koristio  na ovim nasim  plicacima. Za to pre neku klasicnu flat-metod , ili Finesu. Svako ima svoje favorite , i razloge.
Finesa

Citat: jamal poslato 21 Januar 2019, 04:12:08
Aj ziv ti ja premotaj na 3:14   :takoje:

Dobra je to fora, a jos na Finesi je gumiran deo cevcice sto mu dodje jos bolje.

pexon

Plojka i Hit standard od 100 gr. Mogla je i manja hrandža, al sam nekoliko manjih ostavio na vrhu baira sa oštrim preprekama pri izvlačenju riba. Mastera sam zutegao predhodno pecanje, pa su Bulet i Standard ovaj put bili u akciji. Sve pomenute hranilice zbog specifičnog oblika spuštaju rastresitu hranu sa puno crva na dno, što je sa kaveznim i open end neizvodljivo.

P. S. Ovaj put nismo bili pjani!