Halibut peletima na mrenu

Započeo jamal, 31 Decembar 2016, 18:58:39

Ja sam hteo da pokusam ovako,zato sto sam shvatio da se ti peleti otapaju jako dugo.Ovako je glupo pokusavati ako se otapaju za 3,4 sata,onda bolje malo uzvodno samo baciti pa oni sto ostanu u kamenu privlace ribu.Nisam ciljao samo soma, vec generalno krupniju ribu mrenu ,soma ,ima i sarana tu,mada ga ja ne pecam ciljno upecam ga usputno.Probao bih da lovim velicinom 20mm, koliko bi mi trebalo tih peleta za jedno pecanje, od prilike 4-6h.To me zanima zato sto ih kod nas nema, moram da ih narucujem postom da bih uzeo neku kolicinu i miran sam neko vreme :ok:

Pa u zavisnosti od reke i kolicine ribe moras nabacati i peleta .
Ja obicno kod mene na Juznoj Moravi naprackam na pocetku nekih tRECINU kese sto mu dodje oko 300 grama.Posle svremena na vreme   samo dodajem po koju pracku.
Obicno utrosim tu oko kilograma.Sve zavisi dal se javlja riba ili ne .
Ako se ne javlja onda utrosim manje i obrnuto.
Zato sam i rekao za pelete za pastrmku.Promesas ih sa malo halibut peleta i tako pecas.
Pastrmske su oko 200 din kilogram u proseku zavisi od proizvodjaca i odnosa proteina u njima.
Inace je pozeljnio da koji od peleta od niz vodu jer ce riba poci za njima.

Ja komso pecam na Zapadnoj Moravi,a ponekad naidjem i kod tebe na Juznu pa tako znaci da mogu da pristupim kao ti.Al ja ove sto sam nasao od 20mm, 800gr 5e.Zato pitam,jer kad narucujem recimo 10kesa i miran sam 10 dana.Vidim sta se desava u tih 10 dana pa posle znam,dal uzimam drugu turu ili ne :takoje:

Veliki su ti za nase ribe i vode.
Predlazem ti da kupis  8 ili 10milimetra, najveci 12 mm ne veci pa ako ti je potreban veci mamac lako ces staviti 2 komada na dlaku.
Jer ako juris  mrenu i sarana oni su po meni preveliki.Nisu preveliki gde je riba naucena i gde ima kapitalaca ali za nase vode definitivno jesu.
I kao sto rekoh promesaj sa pastrmskim ispasce ti jeftinije.

Ma ja mislio da probam da selektujem i primamim krupniju ribu tu,ima tu gde ja pecam mrena do 3-4kg, sarana do 10tak a soma i veceg,na nevolju i puno sitnog.Krupna riba tu prilazi obali,som ganja raka u kamenu a sitan som se krije tu.Na te male boile somici bi mi cistili mesto u roku od odma.Zato mislim da probam na ove vece,mislim da mrene preko 1,5kg i sarani od tri na vise ne bi trebali imati problem sa 20mm peletima,mozda i gresim :question:

Pa iskreno ne znam...  Za mrenu i sarana od 2 kila pa navise je ok velicina dok za soma nijedna velicina nije dovoljna...   :lol: :lol: :rolleyes:
Probaj nista te ne kosta.Ja samo kazem svoje iskustvo.
Ja sam  sarane i mrene najvise lovio na 12mm .
Inace pelete koje koristim za mamcenje dolaze u vise velicina ali uglavnom stavljam 8 i 12mm.
Opet ponavljam zbog tebe i kupovine. Ako ti se javlja manja riba lako ces staviti dva na dlaku a taj jedan ne mozes da smanjih jbga.
Na tebi je da probas ..Kamo srece da udaraju samo na velike imacemo priliku lepih slika da se nagledamo od tebe.

Ma najvise me zeza taj sitan som,mnogo ga ima,vislje od tog vira jedno 20-30m izmesti se preprosle godine par velikih somova, vidjao sam ih na gnezdu,nisam smeo nikom da pricam da ne dobiju trokraku :grin: Od tad sve vrvi tu od sitnog soma,prosle sezone moglo se dobiti i po 10 ispod mere za vece.Na dnu ja ne dobih ribu manju od pola kila,toliko je razjurio sitnu ribu da ju je tu nemoguce pecati.Sve sto sam dobijao pored sitnog soma, mrena 800gr pa veca,klen 800gr pa veci,sarani 1,5 pa gore zato i hocu da probam ovo jer znam da ce prilaziti samo krupnija riba,sitna bezi od njega iako se pre par godina lepo pecala bela riba tu sad je nemoguce :lol:

Aca.M

Danas na Južnoj ništa. Oblačan dan, bez daška vetra, toplo hladno, znate te dane. Jednostavno, nema ni ribice da se izbaci, ništa. Klasika mrtvilo. Na crviće ništa, na glistu, šećerac, ništa, pa čovek krene redom.
Stignu na red i SBS squid and octopus 6mm. Malo u hranilicu, uz hranu pa sa silikonom jedan na udicu.
Kao nešto pipka, ali onako, ništa konkretno.
Nakon sat neaktivnosti na tom štapu, taman sam hteo da gledam da li da idem polako kući, kreće naglo savijanje štapa u kiflu. To nije kao pipka pa udarka pa onda udara, nego ide štap u vodu.
Kontrirao sam ali naravo 0.12 predvez (ostalo tako ne znam što) i riba je samo odmahnula glavom, čak je bilo kidanje i bez drila  :cheesy:
Stavljam FC 0.22 i 8icu Iseama, malo peleta u hranilicu, kraći predvez jer je baš spor tok i zabačaj u istu tačku.
Prođe još pola sata, mrtva tišina i odjednom ponovo isto. Štap kreće u kiflu, to nije udarac, to bre ide u vodu ćao. Kontriram al kontam kontra nije ni potrebna, kreće dril i odjednom se setim da sam zaboravio da odklipujem šta sve prolazi u sekundi čoveku kroz glavu da li će se zaustaviti riba pre nego dođe do klipa koliko li sam metara ostavio kad sam namotao nakon zabačaja evo udara u klip štap kreće iz ruke čekaj gde je klip da odklipujem i odjednom olakšanje.
Ono tužno olakšanje.
Dobro, moj prvi ribolov na SBS pelet, interesantno. Radio je u trenutku kada bukvalno ništa drugo nije...

Interesantna prica.Zbog ovakvih situacija treba ici na revire.Tu se ispraksaš sa drilom,klipom,kontrom i ostalim stvarima a veoma cesto se desi da na divljoj nema udarca nekad i mesecima i onda udari riba a ti nespreman.Najlon se ishabao,dril,klip,ovo ono plus adrenalin i eto gubitka.Ne mislim konkretno na tebe nego na takve situacije koje se desavaju ribolovcima.

Saran, krenuo da se hrani pred zimu. Django, sto klipujes, gumica za tegle i stegnes oko spulne, imas daljinu, u drilu klizi. Najvise sto ne volim kod fidera je bas klipovanje, saran cim ga ubode udica krece u beg, kida bez problema i 0,3 predvez, koliko puta mi se desilo da pecam zakocenom masinom na gliste, samo vidim kad stap krene u vodu i vrati se, pukao predvez, zato nikad stegnuta spulna i nikad klip. A sto se paucina od predveza tice, to tek ne, ako gadjas da ulovis nesto vece, pusti snovi uloviti veliku ribu time. Skoro mi puca kanap 0,10 u kontri i to mekim stapom, sta da se nadas onda od najlona. Uvek i skoro pa po pravilu, vece ribe dolaze onda kad se ne nadas, il si utanjio pribor i nespreman si. Ja sam tako jednom stradao, konac je delio da sva 4 stapa kod mene polomim preko kolena, jer sam imao 5 kidanja, u roku od mozda sat, neki najlon 0,22 i vezano direktno, i svaka riba mi je kidala samo odmahivanjem glavom. Od tad, najlon samo za predvez i plovkaroski ribolov smiley033

Pa vidi,cesto vece ribe dodju bas upravo zato sto je sistem i pribor finiji,samo je potrebno naci idealnu ravnotezu.Ako ribe nema,onda bas i ako dodje,neka joj,nek ide mada se drilom moze dosta odraditi u zavisnosti koliko je krs u vodi.Ako imas npr 10 kidanja u par sati,onda mozes pojacati sistem jer riba je tu pa je tu,manje je oprezna pa ti grublji sistem olaksava borbu,vadjenje i smanjenje gubitaka.Te situacije se sve iskuse na revirima prvenstveno jer su ribe krupne i borbene a to sto kazu da je recna borbenija,to jeste 100 posto tacno ali dok je docekas docekas je nespreman jer na reviru se kao na treningu ispraksas i navezbas a ne da kad ti jedna dodje na divljoj vodi a ti se spetljao ne znas ni sta da radis ni gde da vuces... :lol:  :lol:
Odosmo sa teme sad...sorry   smiley033

Stoji da ribe, lakse dodju na finiji sistem, al nam bas danasnja tehnilogija to i omogucava. Da se peca najfinije moguce, a opet to bude jako dovoljno. Neke situacije drill ne moze da odradi, ni najfiniji. To je ovo otresanje glavom, sto kolega opisuje, ako je predvez tanak, dril postelovan na pola nosivosti predveza, riba napravi tako nagao trzaj, da on puca neosetno. Kade pune saranom, nisu merilo za nista sto se moze desiti u recnom ribolovu, pa ni jezerskom, ma ni sa sljunkarama se ne moze uporediti, probao i pecao. Na reviru sam se ziv pojeo, sto nisam poneo match stap, 5-25gr, da lovin one svincice od 5-6kg. Kod mene jedan decko peca ovim peletima, i kaze da mu dolaze sve ribe, sem skobalja, cak i nosare, bodorke. Al on peca na mestu, gde je plitko 1,5m, i dobar je protok.

Aca.M

Tako je, htedoh baš da napišem, u Sisevcu sam se napecao ja komada i preko 10kg, nisam imao nijedno kidanje i skoro pa nijedan ozbiljniji run, a pecao klasika predvezima od šaranskog konca, ili FC 0.25 kada pecam na zig rig. Čak dva najveća su došli na zig, i tu čak nije ni bilo bojazni od kidanja.
Ovo divlje bre ide, sila, laganica to kida...
Ćeraćemo se još ;)

Nije tu toliko do divlje ribe nego do divlje vode. Tekuća voda u tim situacijama stvori dodatni pritisak.
Čim je silk okomitiji u odnosu na tok time se pritisak značajno pojača, kao kod mlaznih aviona i zakošenih krila, principi.
Mirna voda dozvoljava i ravna krila, tekuća samo zakošena.
Odnosno dok se silk može saviti i pritisak se smanji.
Čim se krene od bjega ribe silk ispravljati voda isti krene 5 puta jače pritiskati.
Onda dobiješ dupli pritisak, ribe, vode..
Na tekućicama sve mora da je jače, teže, duže.

ja sam imao udarac sarana na tisi strahovit, na 10ku iseama i 2 zrna secerca na dlaku, predvez 020. otkacila se riba posle 30 sekundi. inace na tom mestu imam stalno sitne sarane do 1 kg, znaci nije izolovan slucaj. naredna 3 pecanja na 2 stapa drzim 8icu i 6icu, koje sam kupio bas iz namere da upecam veceg sarana tj da ne dodje do spadanja i nisam imao ni poteza. dzabe vestacki kukuruz da balansira udicu, dzaba sve, nece jednostavno vecu.
sto se tice prakse na revirima, apsolutno je tacno. drugar hejtuje iz sveg srca revire, cak nece ni na hegricku da ide koja je divlja voda samo uredjena. tacno se vidi kad je veca riba da nema iskustva u kontrolisanju iste.