Bela riba na klasičnu dubinku

Započeo emberica, 02 Novembar 2011, 07:37:11

skvrl

Ovako to ja kacim, tj. kacio sam pre 20+ godina kad sam pecao na dubinku i povremeno u danasnje vreme kad  se uzelim pa prepravim varalicarac na brzinu dok sam na pecanju, uvek imam nesto udica i olova za to u priboru. A i sad cu tako. Samo cu malo da smanjim nekadasnje debljine najlona i velicine udica a i ovi stapovi imaju osetljiviji vrh nego sto su nekadasnji imali.

Zanimljivo je, ima dana nekad riba gotovo iskljucivo radi samo na donju a nekad na gornju udicu :).

Ima dana, kad i do podne, uzima na jednoj,posle menja. Lagano macak, ribolov je to, probas ovde, ovdje, ondje, promeni se sreca  smiley033

Tu se sjetih one moje tvrdnje kako nije da neće riba dva crva, nego jednog. Il` obrnuto.
Nekada su dobitna tri vs. dva, ili jednoga, itd.
Već je stvar do fizike, da li od mjenjanja pozicije u vodi ribe, strujanja vode, tonuća u mulj. Koje čini poziciju a usljed volumena i mase, silka i trase,  pristupačnijim i za pronalaženje lakšim jednu varijantu od druge.
Nešto je do svih tih mogućih faktora, a što kao rezultat ima lakši pronalazak jednog umjesto dva crva, ili obrnuto.
Tako i ovo sa gornjim - donjim predvezom.

mi-ne

Koliko puta kada privlacimo hranilicu nismo imali pojma da li je riba na udici ili ne?
Sa laganom klasicnom dubinkom gotovo da nemamo te probleme.
Stap sto laksi, olovo od "par grama", zabacivanje na mesto za koje imamo nacin preciznog prihranjivanja (da li zbog blizine zabacivanja, pa bacanje kugli rukom ili neki drugi nacin).
Dubinkasi (klasicni  :cool: ) mogu o uzivanju u pecanju, ako je uzivanje sto laksi pribor da pricaju jedino sa plovkarosima ili musicarima.

Ono sto ovu tehniku krasi je nastojanje da ribi bacis na glavu,ili blizu nje. Znaci nije tako prosto, zabaci i sedi, mada velika vecina to voli. Kod Svedskih voda, bilo mi je dosadno upravo to, zato i komercijale ne volim, prevelika koncentracija ribe. Reka je cudo, sto vise gledaj, osmotri, oslusni, zabaci na pravo mesto, da bi ulovio smiley033

Dobre su te zabranjene montaze sa par udica...pa moze da bira za koju ce...

skvrl

Otkud ti to da je zabranjena montaža sa dve udice?  (jer ovde smo samo sistem sa dve pominjali) Prvi put čujem za tako nešto... I netačno je naravno

Član 10 pravilnika
Rekreativni ribolov obavlja se udičarskim alatima, tako da ribolovac može koristiti
najviše tri štapa sa po dve udice na svakom štapu.

Grbo

Dve najnormalnije. Ne bi prodavali voblere sa dve udice.

Neko vreme razmisljam da montiram jedan klasik.Germina + neka masina iz tog vremena DAM ili sl.najlon 0,30 udica Papagajka,olovo neodredjene tezine da je romboid bez virbli,konektora.. Da se malo rasteretimo i naravno da vidimo dali ce biti nesto od ulova u odnosu na fider.
Kako kaze jedan  gornji post pogoditi ribu u glavu za ulov. :cheesy:

skvrl

Danas recimo lepo pecanje na klasicnu dubinku, Dunav iz camca, onaj sistem od gore, klizno olovo (40g romboid bilo dovoljno) i udica iznad, udica ispod kao nekad kad sam bio klinac. Mamac krupna holandska glista, udica 10, osnovni 0.30 predvez 0.20. Na dva stapa klinac i ja smo jedva stizali, najvise je on izvadio jer ja sam bio zauzet stavljajuci gliste i zabacujuci. Prihrana nula, odabrali smo naravno izgledno mesto. Raspakivanje ispod minut. Deverike 0.5+ kg i bas krupne bodorke. Stapovi kinezi 60-120 g, kad udari bogami savije samo tako.

Kolega Skvrl,slazem se.Ja sam dosta na Savi po prvi put ove godine na fider.Samo cu nesto da dodam.Trebao si probati fider hranu kad si vec imao takve deverike jer ja pecam na metod ali sa prekrupom po,esanom sa fider hranom i zrnevljem jer nosi bas dobro na Savi i istovremeno na fider kaveznu,fider hranu sa mikropeletim,mrvicama u boji i predvez od metar.Radi nekad bolje na metod a nekad na duzi predvez ali je odziv ribe bolji na rastresitu hranu (samo ti treba kolicine za reku) i privlci krupniju.Skor mi je u 5 dana po 3h pecanja 10 sarana,ne bas velikih al barem recnih,plotice,sljivari,nosare,deverike i ostala bela...cak i 3 stuke tako da sledeci put probaj kombinovati,mozda jos bolje bude. :cheesy:

skvrl

Hvala na savetu  :tongue: . Problem sa hranilicama jer cu isprljati sve po camcu pa zato izbegavam a i gušt mi je da pecam ovako minimalisticki. Ovako imam samo stapove i kutijicu glista i to je to. Jedino da prospem kuvanog zita tu gde pecam ili tako nekako da nahranim mesto. Dunav sad gura i dosta je jak, bojim se da bi to brzo sve odneo. I ovako nahvatam dovoljno ali da, sarani lepo zvuce :).

Danas smo isto bili, opet sve isto, ponovo krupne deverike (riblja corba od krupne deverike - preporuka :) ) ali mislim da sad vec cu morati olova 50g da stavim, voda nosi jos jace. Da je fider ili slicno ko zna koliko teske hranilice bi to morale da budu...

Bobiska

Skvrl i ja radim nesto slicno sto i ti. Dok pecam soma jednim ili sa dva stapa ponekad kada se ne javlja prepravim varalicarski stap, montiram olovo ne definisane gramaze (zapravo ne pise koliko je tesko a ja ga nisam merio) i vezem jednu udicu kako kad iznad ili ispod olova stavim dva tri crvica ako sam planirao ovakvo pecanje ili otkinem parce gliste stavim na malu udicu za belu i cekam. Nekada se desi da bas lepo radi bela mada ponekad dodje i nesto drugo pa vadjenje ribe zna da potraje. Ako tog dana ne radi som taj jedan prepravljeni daralicarac zna da popravi dan, pogotovu ako se javi neki mali som ili tako nesto.

skvrl

Na veću glistu na udici 10 ili 8 zna baš svašta da naleti... Od sve krupnije bele preko grabljivica (štuku se jedino ne sećam da sam ulovio na glistu) do šarana...

23 Avgust 2023, 23:11:13
Zasad sasvim prihvatljivo funkcioniše za moje standarde, uvek se bar nešto uhvati, i kad baš ne radi. Opet, često ne može ni da se stigne sa 2 štapa da se radi. Napominjem da je ribolov iz čamca u pitanju pa je izbor mesta značajno olakšan.
Najveći problem s kojim se trenutno suočavam je nedostupnost dobrih glista, poslednjih nekoliko pecanja sam prinuđen da pecam na kalifornijske koje riba lako s udice skida kad povuče za kraj. Holandskih nema  u prodavnicama. Sistem onaj sa skice gore, 2 udice. Dakle na Dunavu i dalje može. Da bi pobedio na nekom takmičenju - verovatno ne bi ali da se uživa u ribolovu i ima ulova - može i to uz neuporedivo manje komplikacija od savremenih tehnika. Raspakivanje - minut i odmah početak pecanja. Sve što nosim do čamca - kutijica glista (ako nema na čamcu već jer holandske žive i do nedelju i po po ovoj vrućini na tamnom hladnijem mestu u čamcu ). Prljanje - minimalno i sve je uvek čisto uz minimalno energije nakon ribolova. Eto, mali izveštaj iskustva posle nekog vremena isključivog forsiranja tehnike klasične dubinke za belu ribu.