Dubinka i feeder - razlike?

Započeo jekicr, 21 Oktobar 2008, 16:40:14

Germina

Predji Slob u Uglystikere, pa može fider - a mogu i dubinka i varka....3 u 1 kako bi rekle kafedžije  :cheesy:

Može može 3 u 1 ako neko ima želju da se bavi istovremeno varaličarenjem i bildovanjem. :cheesy:

Meni su recimo feeder štapovi odlični univerzalci. Kao neko ko ne voli da gomila pribor pokazali su mi se kao odličan izbor, jer sam i sam svaštar. Jedino bolonjez od 6m ne mogu da zamene ali sam recimo pecao dubine do 2.5m sa feederom 3.3m u obali gde sa bolom od granja ne bih mogao. Za sve vrste dubinskog metoda na sve vrste bele ribe, sitnog šarana (pa i srednjeg ako teren dozvoli), smudja, štuke se veoma uspešno mogu koristiti. Pri tom je lep osećaj sa njima pecati ribu. Takodje se mogu koristiti za balerine. Odlični za šetalice za smudja, štuku kao i pecanje šarana na plovak na kanalima.  Naravno, ako neko već ima druge štapove, ne treba da kupuje feeder štapove za sve nabrojano. Ja nisam imao, tj jesam jedan teleskop, telemeč i varaličarac, i sa njima sam pecao sve gore pobrojano.  Potrebe su bile da menjam jer su teleskop i telemeč bili strašne močuge, bolonjez je zamenio telemeča, feederi teleskop, a varaličarac sam prodao, jer sada voblere bacam feederom (jedino te varalice bacam uz glavinjaru ponekad).   Ovo nije nikakav marketing već pričam iz sopstvenog iskustva.
Ti Slob ako imaš šaranske štapove, i pecaš ga ciljano, i naravno nadaš se onom pravom, naravno da ti ne trebaju feeder štapovi. Ali neko ko bi da svaštari, a neće da ima 10 štapova, moj predlog će uvek da bude jači feeder štap koji može da pokrije zaista puno situacija na vodi i da pruži lep ugodjaj pri pecanju različite ribe.
Što se tiče hranilice, ja lubeničarku i kačamak koristim i sa feeder štapom, to je samo stvar strategije u datom trenutku. Nekada i ne koristim primamu, već samo olovo...  što je isto stvar strategije. Upotrebu na reci VDE, Sensas i drugih skupih hrana u većini situacija smatram čistim bacanjem para. Punjenje čuvarki sitnom ribom, takodje ne podržavam, čak šta više.  Često znam da promenim mesto i nisam pristalica hranjenja tačke i čekanja da riba "udje". Više volim da je potražim. Zato i ne nosim puno pribora, nemam stolicu....  Zato me kolege i zezaju da sam dubinkaš. Ali koristim feeder štapove, za moj stil pecanja mislim da nema boljih (jedino se ovde ogradjujem jer još nisam stigao da pogledam te surf a planiram)

Dodji na tisu pa vidi kako ces proci sa home made hranom ;) isto tako i sa sakom iste bez hranjenja... Bar 3 puta dokazano ove godine u uporednim testovima sa kolegama...

Ovčica

Mislim da ste otišli predaleko od osnove,surf,meč,štek, još samo neko da pomene troling i lov tune.
Fider je tehnika koja spaja osetljivost plovka sa dubinskim ribolovom. Ako govorimo o kavezu, cilj je hranilicom precizno plasirati hranu,koja će se prosuti i zdržati ribu, na mestu na kojem zabacujemo. Po nekom zamišljenom šablonu,trebalo bi da se javlja prvo sitna riba,a kako se uveličava količina bačene hrane,trebala bi da dolazi krupnija i sve krupnija. Predvezi,osnovni najloni,sistemi,po osetljivosti,debljini najlona i predveza,više liče na plovkaroške nego na sisteme za dubinski ribolov. Jedina sličnost je što se lovi na dnu,ako se držite te paralele kao pijan plota,onda ok. Kad pogledamo tehniku kao celinu,onda nema i baš mogo veze.
Ako ste se ugledali na mađara,koji baci tonu kukuruza,koji sa banderom i mašinom veličine 10000,najlončinom 040 peca šarana od 10kg, po tri dana spavajuči na obali, onda ste bliži šaranskom ribolovu i klasičnoj dubinki.
Ono što mađar radi, je klasično uništavanje korena fider tehnike,razlika između njega i bilo kog šarandžije,  mađar ima crven vrh na štapu.
To nema mnogo veze sa engleskom,gde grube muškarčine, mršavim štapovima, tankim predvezima i malim udicama pecaju krupnu ribu. Ko je u stanju da uporedi jednog dač mastera 10,8 fita 35 grama sa bilom kojom dubinkom, taj nikad nije video vrhove tog štapa. Osetljivost vrha 1/2 oza se može jedino porediti sa plovkom.
Ko je zainteresovan,da produbi svoja saznanja,dalje od tovljenja svinja i pecanja krmača na banderu, nek se okrene onom pravom izvornom fideru,gde se ide ka tome da se peca na najlakšu moguću varijantu.
To što vi radite, i kako pecate i nema mnogo veze sa fiderom,osim hranilice. Pa potpuno razumem da ne shvatate u čemu je razlika.
Nemam ništa protiv dubinke,šaranskog,lova soma na rovca,surfa,trolinga, ali sa engleskom i kaveznom hranilicom, sa fiderom to nema mnogo veze. Pozdrav i bistro!
Ovčica među vukovima!

A u bre Ovčice. pa ti si sve ovo baš ozbiljno shvatio.  Vukovi vole da su u čoporu, zajedno love, pomažu se i sl.  Ali kada krene zima, nešto im klikne u glavi. Da li je to što se malo odalje od vode, nedostatak sunca ili šta već, u svakom slučaju, bude svake godine u ovo neko vreme pa prodje  :rolleyes: :lol:

A da nastavimo,  Pazi Laki, od vajkada je bilo da su domaći hleb, mleko, sir, domaća rakija, domaći kulen, kobasica, slanina, ajvar, vino i još puno toga bolji nego oni iz prodavnice. Tako je i sa primamom,  ja kada sameljem moj domaći rukom kopani osmak koji hemije i veštačkog djubriva nije video, a sušio se za zidu šupe na promaji. Naravno, sameljem celo zrno na kamenu dan-dva pred pecanje da mi ne užegne zbog klice i ulja. A prethodno sam ga rukom okrunio, i svako zrno pažljivo odabrao. Pa ga dobro poparim vrelom vodom da pusti skroba malo, pa mu dodam krvi svinjske što sam sakupio kad smo svinje klali, a svinje bile puštene, jele žir hrastov i koprive i pečurke.  Pa isečem bundevu koja je rasla u tom istom kukuruzu, pa kriške bacim u rernu da se zasladim, a semenke ispečem pa sameljem i u primamu metnem. Pa još dodam 2-3 čašice višnjevače, od starih domaćih višanja i rakije pečene od starih autohtonih šljiva što ih Moravke zovemo.  Dodam i kašičicu morske soli, i trećinu krupno mlevenog pečenog kolača što ga ispečem po posebnog receptu. A pošto je tajna, reću ću samo da ide brašno, med (a ne glukozno fruktozni sirup od GMO kukuruza koji se nalazi u komercijalnim hranama)  Pa ostavim to da krenu enzimi da rade na odredjenoj temepraturi i nema vode od Drine, Save i Dunava gde se ribi nije svidela, pa ne vidim razloga što ne bi i na Tisi isto bilo. Prave domaće ribe vole domaću hranu. Na tu instant GMO mogu samo neki klinci-ribe i tinejdzeri-ribe da se prime. Kako bude rasle tako će i da spoznaju šta je prava domaća hrana!   :ok: :rolleyes: :lol:

Ih bre, *ad fines, pa na tu primamu upecale bi se i prave ribe, a i pola vukova. Meni je dok sam čitao počela da curi vodica na usta, a tek kada bih je video očima i ja bih sigurno bio upecan. :lol:

mi-ne

Kada bismo znali sta je feeder,a sta dubinka znali bismo i koje su razlike izmedju njih.
Uzmimo ova dva primera:
Kogha classy angler sensitip https://vukovisadunava.com/stapovi-za-dubinski-ribolov/moderni-'klasicna-dubinka'-stapovi/
Browning argon feeder
Oba stapa su dvodelci bez dodatnih vrhova, a te koje imaju su izuzetno osetljivi.
Na koghinom stapu ne pise feeder, a ni u katalogu se feeder ne pominje. Na Browningovom stapu pise feeder. Iako vlada uverenje da feeder mora da ima dodatne vrhove on ih nema.
Da li je moglo biti obrnuto pa da na kogha  pise feeder,a na argonu ne :question:
Naravno da je moglo.
Dali je moglo da na oba pise feeder ili da ni na jednom da ne pise feeder :question:
Pa naravno.
O kakvim razlikama govorimo :question: :huh:
Da ne sirimo sada temu da imamo stapove sa dodatnim vrhovima koji nisu feederi (na kojina ne pise Feeder).
Imamo ovde zive svedoke da su hranolice postojale pre nego sto je neko napisao "feeder".
Tek sada vise nije jasno zasto feeder egzistira kao posebna pecaroska disciplina.

"Fider je tehnika koja spaja osetljivost plovka sa dubinskim ribolovom."
"E ko je izmislio ove feeder stapove svaka mu cast"
Ovim citiram kolege,a veoma je bitno. Osetljive stapove nismo dobili pojavom feedera, nego smo osetljive stapove dobili razvojem tehnologije izrade stapova i novih materijala.
Nova tehnologija izrade stapova i novi materijali nisu privilegija samo stapova na kojima pise feeder, nego se korise i za izradu varalicarskih, plovkaroskih i svih drugih stapova pa i za stapove za klasicno dubinkarenje (iako bismo to naj radije zabranili).
Mnogo truda se unosi ubedjujuci nas kako je feeder nesto püosebno. Medjutim sto vise znamo o feederu sve smo ubedjeniji da je promovisanje feedera kako posebne pecaroske grane jedna velika glupost. Usavrsavanje dubinkarenja kao sto se usavrsava i sve drugo. :takoje:

Apsolutno se slažem sa Mi - Ne. I istovremeno zahvaljujem Ovčici što mi je objasnio razliku između dubinke i ultralajt dubinke.

Ovčica

Ako se zezate, onda ok. Ako ste ozbiljni, onda moje saučešće. :lol:
Zamolio bih stručnjake, da mi objasne, koja je razlika između pva vrećice u šaranskom ribolovu i hranilice u fideru. :tongue: :lol:
Ovčica među vukovima!

Pva vrecica se otopi u vodi a hranilica ne.

Zoran

Možda u tome što se fider hranilica (uglavnom) ne topi?  :lol:

PS: preteče me @sax sa odgovoron  :smiley:

Inače, pošto na istom terenu pecam i fiderom i sačekušom za šarana, umesto olova na sačekuši u zadnje vreme stavljam kaveznu hranilicu većeg kapaciteta i u nju rokam primamu i ono na šta pecam. Deluje blesavo, ali ja dobijam šarane na taj ''dubinjački fider''  :lol: A i ne moram da se majam nekim praćkama ni da đidam nekakve kugle svako malo.
Tako da je po meni, razlika samo u tome što fider zabacujem na svaka 2-3 minuta radilo/ne radilo a ovu sačekušu sa fider hranilicom tek povremeno ako se ništa ne događa neko vreme. U suštini isto, samo za fider finiji pribor ...

js.bobrock

Aj reko' da procitam temu, posto razmisljam da uzmem fider stap da probam mozda na prolece...
Da vidim sta je tu bitno, sta kazu pametniji, treba kupiti opremu a nemam pojma bre, pocetnik..
Procitam sve od pocetka, i vidim da vi bre niste normalni :)
Sad tek nemam pojma :)
Ajnstajna bi zbunili..

Sent from my Moto E (4) Plus using Tapatalk

Kao što i sam reče , odeš i kupiš a onda će ti se vremenom sve samo kasti  :wink: