Dink montaža

Započeo jamal, 06 Decembar 2017, 12:36:09

procaster

Kolega Jamal oće li da valja montaža ili imaš neke primedbe.

Послато са SM-G920F уз помоћ Тапатока

ja npr napravim duze malo od cvora do hranilice i vezem par usputnih cvorova izmedju. tako mozes da podesavas udaljenost udice od dna. a pokusao sam i sa 2 stopera na predvezu da bih mogao i predvez da podesavam ali nisam se bas proslavio  :lol: jedan probo pa se usro

Pitanje ,da li sistem pravite na posbnom monofilu pa ga kacite sa kruskom na osnovni ili ga montirate direkt. smiley033

Kolega procaster dobar je sistem.
Probaj i duzi ponekad jer tu nema pravila/ Nekad je bolje duzi razmak i izmedju uidce i cvora a i hranilice i cvora ,bas ko sto te je Laki posavetovao.
Da napomenem opet da se kod ovog sistema ne kontrira i ne reaguje kod sitnih i slabasnih pipanja.Ceka se krajnje pozitivna reakcija na vrhu(cesto zna da bude drop back udarac) i onda se uzima stap sa drzaca sto je kod ovog sistema dovoljno kako bi se osiguralo ubadanje ribe.
Laki je uvideo da ovaj sistem selektuje uglavnom krupniju ribu. Znaci ko oce da hvata sicu ovo nije sistem za njega.Riba mora biti dovoljno velika kako bi uzimanjem mamca mogla da pokrene hranilicu ili olovo.Tu dolazi do ubadanja.
Uvek otezanje malo teze nego sto bi obicno trebalo.
Evo jedne danasnje na dink dink.
Nisam se nesto  proslavio ali uhvatio sam  jednu mrenu jednog skobalja i jednog klena sve ribe oko kilograma.
Posto je duvao nepodnosljivo vetar i ovo je uspeh.Klasicnim sistemom udarce ne bi ni video.
Bolje nego da sam bacao plovak  po ovom vetru.
Kolega sona sistem mozes vezati na posebnom najlonu ako ti nesto znaci.Moze biti broj dva manji od osnovnog ali ne bi bilo pozeljno vezivati ga na tanjem od 016 018 mm minimum.

Hvala, pitao sam zato sto bi me mrzelo da na vodi nizem plutu stopere udice...Nego da budem odma spreman za akciju.Pre sam vezivao posebno pa sam odustao.Ovaj cu vezati po nekoliko komada razlicitih duzina i razmaka predveza. :ok:

procaster

Hvala Jamal

Послато са SM-G920F уз помоћ Тапатока

Navezao sam par kom,jedino sto sam imao problema sa pucanjem monofila na cvoru.(jel i vama pucao na cvoru)Ostaje samo da se proba.... al ne jos nesto mi je hladno za sedenje :smiley:

pexon

Probao Dink neki dan na Savi. Dok su kum i Ibanez tukli skobalje i plotice oko 400-500 gr, ja sam svašta nešto probavao nebi li dobio neki krupniji komad, pa tako i Dink montažu. Dobio sam jednog skobaljčića oko 300 grama, u 3, 4 zabačaja i 15-20min. Osnovni za petlju za hranilicu je bio 0,22 Daiwa Ninja koji je jako mekan i udica br. 10 na predvezu 0,18 od 3cm. Prvi utisak nije naročit, ali mislim da treba deblji i krući najlon za petlju i možda udicu direktno na kraj petlje. Inače može tako da se hvata riba, probaću još koji put sa podebljanim najlonom i različitim rastojanjima između predveza i udice.  smiley033

Drago mi je da si dobio ribu ,obicno se ljudi razocaraju kad probaju nesto novo a ne ulove nista.
Montaza ima svoje mane naravno. Kada je jako bistra voda i skobalj ili neka druga riba uzimaju jako pipavo kao sto je to trenutno slucaj kod mene  na moravi tesko je da montaza bude produktivna. Jednostavno riba u tom slucaju ne prilazi uvek na hranilicu a i zbog hladnoce joj je usporen metabolizam pa verovatno i to ima uticaja pa ne trgne uvek dovoljno mamac kako bi se ubola
Kada su bistre vode ako se vec koristi dink dink mislim da je bolje neki pop up mamac. Recimo korica hleba ili pufi pirinac.Barem ja imam takvo iskustvo.
Kod mene su crvi retko produktivni generalno na reci pa u vecini slucajeva pecam na ove mamce.
Inace do pre neki dan (sad voda nadosla i zamutila se) mogo sam da ulovim skobalja samo na predvez duzine metar ipo . Verujem da je slicna situacija i kod vas i mozda i na drugim rekama.
Ne bi bilo lose pexon da probas pirinac ako budes iso  na vodu . Zna da napravi razliku nekad i to lelujanje da ga gadno isprovocira.
Montaza kao i svaka druga ima svoje dane kada je najproduktivnija .Ne treba je forsirati ali nije lose imati je na umu i probati je posebno kad tesko ide.
Prosle godine na primer od jeseni kad je poceo da radi skobalj i klen  sam imao jako puno uspeha sa njom medjutim kasnje je davala rezultate samo povremeno.
Lake je za vezivanje i sadrzi malo delova to joj je velika prednost kad ribolovac zeli da proba nesto drugacije na brzinu.
Al eto lovi kao sto vidimo iz tvog a i predhodnih postova.
A i namestice se situacija kada ces kolega imati vise uspeha sa njom siguran sam. Tu se covek najbolje i upozna sa njom sta  kako .
I ne ustrucavajte se da vezete nekada montazu odnosno udicu  nekad i metar od otezanja. Pri ovako duzim montazama slobodno pustite udicu i na duzem predvezu.Pa i do 10 15 cm moze .Nema pravila u ribolovu kao sto svi znamo.
Pozdravljam vas ....

Citat: sona poslato 02 Januar 2019, 21:06:41

Treba nekad i menjati najlon...verovatno ti je već star i krt, ponovi sve to sa svežim i obavezno dobro navlaži pre zatezanja!

pexon

Jamalko, probao sam na meki pelet koji je plivajuća varijanta. Mislim da je došao na jednog crva i pelet na 10 udici, povelik mamac za ripče od tristotinak grama. Probaćemo još kad bude prilika.  smiley033

Ako ako ....zelim ti vise riba na dink dink...  Evo i saranske varijante jako popularne zadnjih par godina .Da ne bude izmisljamo toplu vodu..   :lol: :lol: :lol:
Samo sto je nasa prilagodjena nasim ribama ,sa sto manje delova i sto laganija da bude.
Koliko pratim ali sarandzije su lude za ovom montazom u poslednje vreme.   smiley033 :tongue:

maluk

Peca se na tu montažu već 30-ak godina, što ja znam ... a verujem da je dosta starije.
E sad, nismo znali da se to zove dink montaža ... jbg
Sve Ok, ima tu još dosta mogućnosti za improvizacije.
Vata ribu, to stoji ...  :ok:
Pamti ovu mudrost sine som somčetu veli svom,
samo ko istinski zine može biti pravi som.

Najjednostavnija izvedba do sada do koje sam dosao.
Ujedno ko ima metod predveze moze da ih iskoristi za dink dink,savrseno se uklapaju za ovaj sistem.Po potrebi sa dlakom ili bez.
Nazamci se samo izmedju dva cvora i toliko.Lako posle i za menjanje predveza ako treba.
Moze i ko klasican paternoster sa duzim predvezima .

alex_vzd

Montaža koju rado koristim u periodu kada riba dolazi bliže obali. Kod mene na Dravi_Varaždin to znači...ljetni mjeseci. Nikad daleko od obale, na nekih 5-7 m. Štap visoko podignut na osloncu tako da se predvez "klati"  :wink:. Sistem uvijek zategnut. Osnova je 0,20mm monofil, predvez kratak tako da je udica iznad hranilice. Diametar, 0,14mm/0,16mm najčešće. Udice od 8-10-12..uglavnom 10. Mamci.. crvi ili sitna glista prevladavaju

Prakticiram dink-dink ,montažu isključivo sa hranilicama tipa..kako ih ja nazivam..(samo)stojeće(vidi sliku)
Ulovi nisu nikada bili "gabaritno" veliki ali po broju komada..bilo je rezultata pamćenja vrijednih.. plotica, bodorka, nosara, deverika.
Imam kolegu koji na ovu montažu stavlja plovak. Plovak nije toliko u funkciji indikatora griza ribe već da napne/zategne montažu. Riječ je o montaži tipa.."potopljeni plovak" ili što bi se po domaći reklo..sunk(-en) float rig