Dink montaža

Započeo jamal, 06 Decembar 2017, 12:36:09

Jamal druze,mislim da na ovom forumu trebamo biti sve, samo ne sujetni. Ovaj forum sluzi da svi zejedno razmenimo iskustva, naucimo nesto vise, jer ako se zatvaramo u svoja, ostajemo u mestu. Iako ovde postoje momenti kada ce ti neko suprostaviti misljenje, neki put nema ni godina koliko ti u lovu neke ribe imas, neki put to bude zdrav povod za razmisljanje. Da neki ljudi ne iznose svoja drugacija iskustva, svelo bi se na interno dopisivanje nekolicine clanova, na kraju krajeva svako ima pravo da misli, da misli da zna. Ribolov je bas zbog toga interesantan, sto vise mislis da znas ,sve vise hvatas sebe da ne znas nista. Mnogo puta sam se uverio da u ribolovu, ne postoji rec tvrdim, zato sto to vrlo lako pada u vodu, na kraju svi zajedno smo najpametniji :thumbup:

Imao sam dva zanimljiva ribolovacka dana iza sebe pa sam se vratio da vam kazem par reci .I ne zamerite mi ne mogu bas da se upustam previse u polemiku sa nevernim tomama vec cu govoriti o pecanju i iskustvima.
Pre par dana kad se manje vise  stabilizovala voda kod mene na moravi izadjem na pecanje fiderom.
Pecao sam metodom koju sam vam naveo za pecanje klena sa hlebnim mrvicama stim sto sam sada jurio skobalja i samo hleba malo vise nakvasio kako bi bio siguran da cu ga plasirati na samo dno.
Prvi dan  udarci vise se oslikavali kao podrhtavanje vrha ,dosta promasaja ali zavrsio pecanje sa tri skobalja kilasa i desetak manjih od 300 do 500gr.
Sutra dan opet na vodu.Taj dan je voda bila jos bistrija i dosta manja.Udarci siloviti ali bilo je skoro nemoguce uhvatiti ribu.
Udarci su toliko bili iznenadni i brzi da je bilo nemoguce reagovati na vreme.Probao sam cak drzati stap u ruci.Nikakve sanse nisam imao sa prepredenim skobaljima.Sistem stavljao i fixni i sta ti sve ne ali bilo je nemoguce uhvatiti ga.Sve sto sam uspeo na pocetku da uradim je bilo par spadanje krupnijih komada.Kolege na plovak su imali vise srece ali jednostavno je bolje reagovao na krecuci mamac.Iako sam ja imao vise udaraca oni su imali po koju ribu.Isto tako posle jednog udarca riba vise nije prilazila mamcu.Moralo se opet zabacivati.Prvo vreme sam mislio da mi skinu koricu hleba sa udice ali posle par udaraca namotao ceo sistem dosta sporije video da je mamac jos uvek na udici.
I tako sve dok......... pa dok nisam vezao dink sistem.
I onda .... Ne.,..Nisam uhvatio 20 ni 10 kila ali sam uhvatio  za moje uslove cetiri kapitalna skobalja .Dok su se plovkarosi zanimali 300 gramcima i retko kojim krupnijim ja sam zavrsio pecanje sa cetiri skobalja u proseku od po pola kile.
I otiso zadovoljan kuci.
Kasnije sam razmisljao o svemu .Moj neki zakljucak je da sam nabasao na krupnije ribe koje su bile prepredene i toliko obazrive da je bilo nemoguce uloviti ih.Jedino su mogle one same sebe prevariti tezinom hranilice.

Spojene poruke: 23 Decembar 2017, 20:46:43

Izvinjavam se vukovima,hteo da napisem kile ipo .....

Dobro se vratio, zavidim ti na pecanju u ovom periodu! smiley033

Danas sam opet bio na vodi i i zbog veoma jakog vetra morao sam da pecam ovi sistemom kako bi video udarce uopste ,jer sa ovim sistemom riba dize stap sa nosaca.Gledanje u vrh bi bilo totalno gubljenje vremena sa obicnim fider montazama.
Izasao sam na vodu negde oko 15h i do mraka uhvatio tri skobalja svi oko kile.
Interesantno je da su plovkarosi hvatali puno ali uglavnom 300 gramce  a ja jedini uspeo da izvucem najvece ribe .
Nesto ima kod ovog sistema sto prevari najvece ribe.Pretpostavljam da je to lelujanje mamca koje ovako vezan sistem prizovodi u toku.

vlada1978.

Citat: sasabosko poslato 08 Decembar 2017, 22:49:48
Nisam skoro pročitao lepše napisan post.  smiley033

Spojene poruke: 11 Mart 2018, 09:18:36

Što se tiče ove montaže. Meni je pokazao jedan drugar odavno kako se vezuje i meni je lično zanimljiva jer je slična šaranskoj "helikopter" montaži stim što se ne stavljaju virble niti bilo kakve kopče. Jednostavno se vezuje i sve ide sa osnovnim najlonom i monofilom. Kratak predvez tik iznad hranilice. Ovakav sistem se koristi obično kada se ciljano lovi mrena, klen, skobalj a i šaran zna da dođe. Negde se ovaj sistem naziva i samica. Od osnovnog najlona se napravi omča dužine 10 do 20cm na koju se okači hranilica. Iz tog čvora od kojeg smo napravili omču gde nam visi hranilica ne odsecamo višak najlona, nego nam taj višak kojeg pustimo da bude od 3 do 10 cm vežemo udicu i sistem je gotov. To je takoreći predvez.
Tako se barem ovde kod mene vezuje ovakva montaža i zove se "Dink-dink".
Jednostavna i stara ali i danas atraktivna i proverena montaža. Poenta je da sve bude što kruće, jer je fiksna i riba se samokači. Udarci na vrh su jaki i žestoki. Agresivni. Tako da kontriranje i nije potrebno.  :ok:
Strpljenje je umetnost nadanja.

Dobro si iskapirao vidim.   :lol: :rolleyes: :lol:
Posto stize sezona babuski na jezerima i barama da ozivim ovaj sistem i pokazem vam moju verziju za baburu uz minimalne izmene.Ne retko udara i sva druga riba.
Osnovni 0,20 predvez 0,18/0,20.
Po zelji iseci  komadica plute od pampura i oboriti ivice.
Prvo navuci stoper pa plutu heklicom  pa zatim vezivati sistem.
Nakon zabacaja ne utezati previse.   smiley033

El ovaj stoper ima ulogu samo da komad plute ne ide dalje? Ako je tako, popustanjem sistema, mogu se dovesti obe udice iznad hranilice, sto je po meni ok, lakse riba uocava mamac. Na taj nacin, osetljivi vrh fidera bi to registrovao, a mislim da bi za babu bio ucinovitiji posto ona voli da se skuplja u velikim jatima na osuncanim mestima,obicno u medjusloju ili blizu povrsine :takoje:

vlada1978.

Ovaj Jamalov sistem je još bolji sa plutom.
Mnogo dobra stvar jer ima ovaj podizač. Ne izdiže mamac mnogo od dna i postiže se efekat prirodnog lelujanja tik iznad hranilice. Deluje kao da hrana izlazi postepeno iz hranilice i riba teško uočava razliku hrane koja se topi iz hranilice i namamčene udice. Ovde mamac ne leži striktno na dnu nego je odvojen od njega. Samo treba uskladiti podizač sa težinom mamaca da ga ne podigne mnogo ili da ga ne podigne uopšte. Prava stvar. Ovaj sistem je dobar Jamal i na mestima gde je dno prekriveno vodenom vegetacijom i travom? Po nekoj logici ako se ne varam.  :huh: To je ono što nam i treba. Ako sam negde pogrešio ispravi me kolega slobodno jer planiram da ga isprobam. Ali mislim da je to to.
Hvala kolega na ne sebičnom savetu.  smiley033

Pozdrav i bistro na vodi.
Strpljenje je umetnost nadanja.

Bas tako kolege....Stoper sluzi samo da se pluta ne bi pomerala.
Jako efikasan sistem za baburu,zatravljene terene,muljevite i kada zelite da vas mamac brzo bude primecen....

Spojene poruke: 03 Novembar 2018, 00:03:20

Kolega objasnio.
On peca sav ko na iglicama u sustini ovo peecanje je mnogo opsutenije.
Pogotovo ko juri krupniju ribu recimo mrenu skobalja klena deveriku.
Tu se dok ne gadja kako treba  ne dira uopste.
Al lako moze i da odleprsa stapic !

bolenbgd

Nakon iskustva sa dink-om,preporucujem da se obavezno koristi vrtilica iznad sistema,ako se peca na nesto jacoj vodi.

hm...  ako ćeš već da kotrljaš onda bolje neki helikopter.

Meni je dink izvukao jedno pecanje. Bio sam na Dunavu i pošto je bio težak teren forsirao sam kratak predvez, medjutim nije htelo a duži nisam hteo da koristim zbog kidanja. Pošto mi je struna bila osnovni, imao sam sneg od nekih pola metra. U jednom momentu sam uzeo da vežem novi sneg pošto je postojeći bio oštećen, i kako sam vezao sneg od nekih 30-35cm uni-uni, isekoh parče strune koje je visilo i kada sam video monofil kako lepo ide na gore setih se dinka. Monofil je bio 0.22 i na njega sam vezao 10ku 3310. Predvez je bio nekih 5cm maksimalno. Naboo sam 5 crva i zabacio i odmah udarac, deverika oko 800g. Uhvatio sam posle još 10ak komada, malo većih i koju malo manju,  a najveća mi je pokidala kratak predvez u obali jer sam totalno bio zaboravio da imam monofila samo 5cm...  bukvalno sam osetio na štapu kada je puklo

Drago mi je da su pojedine kolege probale sistem.
Ne radi uvek naravno ali kad se pogodi dan moze da ih ubije na mesto
I jel dize stap sa drzaca?

iako sam imao strunu, ipak je to deverika....

dink dink montaza na tisi, selektovala je samo krupnije primerke, a trzaji su bili, pa, da kazemo neuobicajni  :lol: osnovni o,18 "sok lider"0,22 od 2 diuzine stapa radi dobijanja krutosti. hvala kolega Jamal sto si nam ukazao na ovu montazu, daje dobre rezultate i sigurno cu je primenjivati i dalje

Bio sam danas dva tri sata na vodi pa da prenesem neke utiske koji se ticu ove montaze.
Trenutno je kod mene sezona za pecanje skobalja i ima jako mnogo ribolovaca na vodi.
Medjutim kako je toplo za ovo doba godine i vodostaj je jako nizak skobalj bas oprezno i pipavo uzima.
Cak i najvrsniji plovkarosi su danas hvatali po 4/5 komada uz prosek od nekih desetak spadanja.
Ovo su neki podaci nebitni za nas fiderase ali eto da ih spomenem cisto da imate uvid o celokupnoj situaciji.
Nego ....Imam ovde dva totalna pocetnika nazovi fiderasa koji su iskreno bas smotani.
Pre nekog vremena pokazao sam im dink dink montazu kao montazu kojom bi sam sistem odradio svoje i oni upecali koju ribu.Jednostavno ko najsigurnije resenje za neke pocetnike da dodji do ikakvog ulova.Pokusali su vec standardnim fider montazama ali bezuspesno.I ako se desi da upecaju, upecaju jednu eeventualno 2 ribe za ceo dan.Jeste da imaju vise udaraca ali skobalj je jako brz i nezgodan pogotovo kad pipavo uzima kao ove godine.Tako da za pocetnika odrzati taj nivo koncetracije predstavlja ogroman problem a ova dvojica su i u zavidnim godinicama.
Ja sam  da spomenem danas pecao klasicno i uhvatio sam samo jednog.
A ova dvojica su koristili dink dink i interesantno da su uhvatili najvise od svih koji su danas bili na vodi.
Po nekih 7/8 komada uz jos dosta spadanja i puno udaraca.
Ja sam se inatio pokusavajuci sve vreme da ubodem kojeg klasicnim sistemom ali nit sam imao toliko udaraca kao oni nit sam stizao da odreagujem.
Tako da su me ova dvojica danas razbila onim sto sam im ja pokazao.Mozete zamisliti i njihove face i pricu na kraju ribolova.Ma sta ti tu nama ovo ono pokazali smo ti mi kako se peca ...xaaxaxaxa  mrtvi ladni a i ozbiljni...xaxaxaaxxa
Hteo sam eto da prenesem utiske i ono sto sam danas video na vodi.
Interesantna  je cinjenica da ovim sistemom moze i totalni pocetnik da ulovi koju ribu a nekad i vise od drugih sa jako malo vestine i poznavanja materije.
Ovi su jos bacali ovde onde ne zato sto nisu hteli da pogode istu tacku vec sto nisi mogli. xaxaxaxa.. a O klipovanju necu ni da  pricam. xaxaaxxa
parce korice hleba u hranilici sa koricom hleba na udici sa nekim starim teleskopima i udri...  :lol: :lol: :lol:  indijansko neko fiderisanje dubinkarenje ili kako vec da ga nazovem    :lol: :lol: :lol:
Iskreno uzivao sam gledajuci ih u akciji ,zapomaganju za meredovom i njihovom odusevljenju posle svake ribe.A komadi sve od pola kile do kile.  :thumbup: :rolleyes: :lol:
Jos posle vadjenja ribe to ne moze da sredi disanje  pet minuta od adrenalina, odma se hvata za cigare ,ruka na stap,ucutkuje sve oko sebe ..ma drama cela...xaxaaxaxxaax   valjao sam se ......    :lol: :lol: :lol: