Debljina najlona za ribolov kapitalne mrene feederom i dubincem

Započeo jamal, 06 Novembar 2017, 18:56:03

eeee, da je na 10-15 min...  Zabacim na 3-7 min, a znam da pecam i po 10 sati...   Evo danas, opusteno izmedju 45-55 sa 150g hranilicom, a na Drini sam bacao i na 60 letos. Sto se vise spusti stap ka zemlji iza ledja, to se i veca daljina postigne, a na Drini je tako nesto bilo moguce jer sam bacao sa plaze u maticu u drugoj obali. Na Savi vec uvek nesto j... iza ledja, pa je 50 i koji metar preko maksimum.

Ja sam do ove godine koristio sok od strune kada sam pecao na daljine preko 30m. Medjutim malo po malo i totalno sam je izbacio. Stavljam je jedino kada pecam na mestima koja su negostoljubiva iza ledja.  I gorila i T-Force podnose isto.

Nego reci mi, kazes da pricas iz iskustva, jesi imao kidanja pa si skeptican? Ako jesi, koji monofil?

@Aleks, naravno da se nisam naljutio i da treba da se slažemo i poštujemo,dao sam ti dobronameran savet jer znam da ima ljudi koji takve stvari mnogo teže prihvataju i doživljavaju, pozdrav!

Ja sam ove godine jako puno problema imao sa gorilom i izbacio sam je iz upotrebe. Ali nije tema o najlonu pa ću ispričati u prikladnoj temi kad se pokrene.  smiley033

Grofe ti mozes da bacas samo pittanje je koliko ce najlon izdrzati.Ko sto znamo dodje do zamora materijala sto se kaze.Moguce da si taj najlon dobrano istrosio u toj duzini kojoj si bacao.Ja inace bacam jako cesto ogromne hranilice i kao sto rekose kolege mora slow motion pokret.Jako bas jako usporeno.I ne klipujem nikad kad pecam ovako teskim hranilicama .Vec prstom usporavam najlon na spulni kako  bi pogodio zeljenu daljinu.Doduse te hranilice bacam kad pecam mrenu tako da je i glupo klipovati.

Sigurno da dolazi do zamora usled konstantnog istezanja...iskreno nisam nikad imao problem da me izda osnovni, cak i posle 5-6 pecanja na istih prvih 5m koje trpi najvece opterecenje, sok koristim samo onda ako je bas velika tezina (preko 200gr), i u drugom slucaju kada se daljina mora postici na 'cim' zbog strme obale, granja itd...
I treci slucaj, ako je tezak, ostar kamen, odseci, onda sok u duzini 5m pa vezem onaj sneg lider u duzini od 1m od najlona 0,30mm...
Na Moravi mozes napraviti spot bez klipovanja, dok je to na Savi(veca voda, dalji zabacaj) skoro nemoguce, pogotovu ako se peca nocu...

Pa to je i najbolje resenje kad pecas na takvim mestima grofe.Sok lider.Slazem se i za klipovanje.Na velikim rekama mora jedino ako ima neki orjentir ili je covek bas precizan.
Mozda ce neki da se smeju al ja stavljam ponekad i 0,30 mm osnovni najlon na moravi kad pecam mrenu.Ne zbog ribe vec zbog teskih hranilica.Doduse i zbog jednog sistema kojeg cesto koristim pa je potreban jaci najlon jer tanje najlone taj sistem ne tripi.

Ljudi, Grof i ja vam pricamo iz licnog iskustva. Ne radi se o pretpostavkama, teorijama i sl, tipa  ,,mislim da se se zamoriti materijal",  ,,verovatno ce puci najlon i sl".  Ja znam da na forumu ljudi pisu o necemu sto nisu ni probali, daju cak i savete o necemu sto su culi da tako treba, videli na nekom filmu ili procitali negde. Situacija je puno i uvek ima izuzetaka. Zato nikada necu da napisem nesto sto nisam probao vise puta (ne jednom ili dva puta) a cuo sam negde ili procitao. Strunu kao sok sam skinuo posle pecanja na Drini (bio Radojicic tu moze da potvrdi), kada mi se na cvoru strune i najlona nakupila trava i kada sam zbog toga izgubio mrenu. To je bilo krajem juna ove godine. I ranije nisam klipovao kada sam pecao blizu, ali za daljine preko 30ak metara sam uvek koristio strunu. Posto smo ove godine cesto isli na Drinu i gornji tok Save, a bilo je puno trave, prestao sam da koristim strunu kao sok. Malo po malo, daljine su se povecavale jer su nam to omogucile fine obale. U pocetku sam posle pecanja kidao tih 2 metra najlona ali sam kasnije i to prestao da radim. U oktobru recimo nisam nijednom kidao sistem posle pecanja, a pecali smo svako trece vece. Mislim ni da Grof nije kidao, reci ce on. Istim sistemom sam pecao nekoliko noci. Kada monofil od 0.20 izdrzi 6-7 noci veliki broj zabacaja a nijednom ne pukne, pritom iscupa brdo puta hranilicu iz kamena, ne popusti na krupnoj ribi vec puca predvez koji je deblji od samog monofila, onda slobodno mogu da kazem da nema govora o zamoru materijala. Nisam primetio ni da su kidanja (kada sistem zakaci za krs) bila laksa. Jedno jedino kidanje u zabacaju sam imao u Futogu pre mesec dana pri zabacaju hranilice od 170g. Mozda sam imao i jos jedno kidanje u zabacaju sa 150g, ali nisam siguran.
Ako se pravilno zabaci i povede racuna da se ne opterecuje uvek isto mesto u zabacaju (stalno se menja duzina koja ,,visi" pri zabacaju) kidanja su toliko retka, da na toliki broj zabacaja to postaje smesno.
Pitao sam Alexa, pitam i tebe Jamal. Da li ste imali kidanja pri zabacajima na 45-50m hranilicama od 150g, 0.20 monofilom? Da li ste imali kidanja i na kracim daljinama istom hranilicom i istim najlonom?  Da li ste mozda kasnije imali problema sa tim najlonom, da vam puca na ribi, ili da lako puca kada zakacite negde? Kazes: ,,kao sto znamo dodje do zamora materijala". Ok, ali kada dodje do tog zamora? Evo ja mogu da  kazem da 120-150g ne zamara najlon, ako je iza ledja ravno pri zabacajima do 45-50m, ako se uradi sve kako treba, dok 170g hranilica vec povecava znacajno rizik od pucanja. To pricam na osnovu 30ak pecanja na taj nacin. To je preko 1000 zabacaja.  Ako ste imali problema pri takvim pecanjima, daj recite sta je tacno bilo, pa da vidimo zasto se to desavalo.  Ako niste ni probali, vec samo ne verujete, onda je to vec nesto drugo i tu ne mogu nista.

Ja ću malo da izađem iz teme i zamolim Ad Fines da otvori novu temu pod nazivom "pravilan zabačaj hranilica fider štapom" i napiše iskustva kako daleko bacati teške hranilice jer će to biti korisno mnogima.

Ove godine imao dva kidanja i to iskljucivo na struni,najlon ne.
Prvo kidanje je bilo na Savi u Macvanskoj gde struna pri izvlacenju sistema prvih 3-4m prelazi preko ostrog kamena, i pravi mikro ostecenja...na zabacaju pukla naravno, a drugi put mojom greskom na Dunavu, od nakupljene trave na vrhu koju sam ignorisao, pa se umrsila u izbacaju i tu pukla i struna i sam vrh fidera.
Jamal, po noci uvek obelezim mesto gde stojim, i to je obavezno pri zabacaju, onda pravim blagi ugao  nizvodno plasirajuci sistem na 'osecaj', tj doziram uvek istu snagu pri zabacaju , kada udari u klip to je to...drugi parametar koji mi pokazuje da ne masim mnogo je izvlacenje hranilice iz vode tj mesto gde izranja iz vode je uvek isto...uglavnom plasiram vecu kolicinu zivih mamaca i siguran sam da pri takvom pristupu nocu nema puno masenja, i da se trag konstantno salje i privlaci mrenu.

Zaboravih da dodam da na najjacem kompletu imam 0,23mm osnovni colmic feeder pro...e taj tek ne zna za granice, sa njim bacao i dva olova ukupne tezine 250gr na 35m (kamenjar u Futogu, dubina do 4-5m,voda brije), potezao i cimao na zabacivanju i nista mu ne mogu...kada zakacis muka te uhvati dok pokidas ili otkacis...zato slobodno bez straha,isprobajte ako imate potrebu, monofil dosta moze izdrzati.

Niko ne osporava vasa iskustva ali i ja sam pecao na tim daljinama i sa teskim hranilicama pa mi se desavalo kad mi popusti koncetracija i malo vise zapnem da  pri samom zabacaju  pukne 25ica a kamo li ista tanje od toga.Hranilica zavrsi uglavnom lansirana na sred reke.E sad mozda ste vi uvezbali ,malo bolje to radite ili ko zna sta vec ne kazem,ali meni se jednostavno povremeno to desavalo.

Desavalo se naravno, raznorazne situacije sam imao od kacenja mali gramcica, vecih grana, mrsenja vrhova,velike kosine iza ledja,visoke obale pa se snadji, pa onda dugacak predvez pa se mucim po citav dan zabaciti, naravno da tada nisam precizan i koncentisan...gledam samo da ne napravim dodatni haos, slomim pribor, upadnem u vodu i sl...
Posle takvih pecanja kada izadjem na neku 'pistu' od terena nemam nikakav problem, verovatno je do uvezbanosti hehe.

pex

Pa ovako, vi pecate sa Gorilom 0,20mm koji je sigurnih 0,22 ili cak do 0,24mm, jer Tubertini laze za medalju.
Drugo sto da strepim i kenjam sa 0,20 umesto da stavim shock leader i derem ko covek teske hranilice.
Upravo od terena sve zavisi jer negde nije ni 0,30 debeo ako je go kamen i krs i blize a negde je i 0,20 previse jer treba extremno daleko i precizno bacati, naravno uvek klipovano jer bez klipa nije feeder to je vrljanje bez veze, a guma na line clip-u radi sve, nema ni ostecivanja ni kidanja ni strepnje i ne interesuje me kakav je klip.

Pozdrav!
Čuvajmo prirodu pa ćemo sačuvati sebe

alex_vzd

Citat: Ad fines poslato 20 Novembar 2017, 10:03:55
  Ako niste ni probali, vec samo ne verujete..

Što se mene tiče..nisam rekao "da nemože" niti sam rekao "da nevjerujem". Upotrebio sam izraz.."pomalo skeptičan" .
Drugačije rečeno izrazio sam sumnju  u mogućnost da se najlonskom/monofilnom uzicom promjera 0,20mm...može više puta izbaciti otežanje od 150 gr na daljinu od 50m bez pucanja istog..generalno gledano.

Dakle, bio to najkvalitetniji najlon od 0,20mm, najpoznatijeg brenda uz odabir idealne tehnike bacanja u idealnim uslovima za tu tehniku i vrhunskog ribolovca..nekako mi se čini(momentalno)..da najloni 0,20mm nemaju "kapaciteta/potencijala" za tako nešto.

Moja sumnjičavost ima uporište u nekim mojim, ličnim iskustvima sa najlonima, njihovim diametrima i nosivostima te odnosu prema težinama bacanja. Iskustvima drugih , onome što sam vidio, čuo ili pročitao.
Jesam li probao?..naravno da nisam, jer sam sumnjičav. Jel pošteno.. smiley033

Ujedno izvinjenje ako sam postovima ušao u Off jer se tema ipak odnosi na nešto drugo.. smiley035

Citat: Zmaj Strasni poslato 20 Novembar 2017, 10:23:06

Dobra ideja ako se kolega @Ad fines..slaže.

Evo priznajem da ste me ubili pa sam na brzaka napravio stvarčicu koju koristim a koja mi mnogo pomaže pri zabačaju i pri zamaranju krupne ribe.Probajte,2 slike će vam reći sve:

Parče fider gume, parče silikonskog bužira, gumena kuglica i vrtilica sa kopčom.
2 minuta vremena - total smiley033

pa i nije Off, teske hranilice su skoro uvek povezano sa lovom mrene, a pominjemo i debljinu najlona...

Pex,   najloni koji se najcesce koriste kod nas, kao sto su Trabucco, Tubertini, Maver su slicnih debljina. Da li lazu to i nije bitno ovde toliko, pricamo o tom "0.20" i svi znamo na koji se misli. Ljudi su skepticni prema tome da tim najlonom moze da se baca teska hranilica, nebitno koliko je on stvarno debeo. Ti znas da sam ja koristio sok, i sad ga koristim za tezine preko 150g, kao i kada hocu sto dalje da bacim. Gomila trave i alge me ove godina naterala da skinem sok, jer mi se gomilala na cvoru. Kada sam video da mogu do 45-50m da bacam, nisam posle ni vracao sok od strune kada sam pecao do te daljine. Sto da rizikujem nocu lom stapa ako za tim nema potrebe. A to bi se desilo ako bi mi struna zamrsila vrh.

Vidi Alex, ja ne komentarisem ono sto nisam probao. Procitam, ako ne verujem klimnem glavom, ali ne ulazim u prepisku o stvarima koje nisam probao. Razlika izmedju toga da li si skeptican ili ne verujes i nije velika. Zato sto ne verujes, zato si i skeptican.  Bilo bi lepo da podelis sa nama razloge zasto ne verujes, sta si to video, cuo i sl. Pa da onda diskutujemo.

Jamal,  pucala je meni 25ica i na 60g hranilici pre par godina.  Pri zabacaju se mora voditi racuna, nema opustanja. Meni su se desavala kidanja kada prebrzo krenem tj cimnem pre vremena u zelji da sto dalje bacim. Tada hranilica obicno odleti u vis i padne blizu mene, jednom je malo falilo da me pogodi u glavu, samo sam se skupio i cekao gde ce da padne. Milsim da imam par snimaka kada zabacujem. Moze li da se postavio video a da nije na you tube i sl?