Debljina najlona za ribolov kapitalne mrene feederom i dubincem

Započeo jamal, 06 Novembar 2017, 18:56:03

DOXAT

Sad kad bolje razmislim... ove godine mi se desilo 2 ili 3 puta da zabacim 120 grama na oko 80 metara... mozda i vise... samo sto ne ostane montaza na osnovnom, no ode sama za sebe... ne znam da li se to racuna? ;)

Druže, nema baš cimanja ako nemaš strunu za šok lider, ima do duše fora a do sada je nisam odavao...
Od fider gume 1 mm napravim sistem, znači hranilica ide direkt na gumu i bitno je da bude 25-40 cm dužina gume koju vežem gore za osnovni a dole postavim vrtilicu za predvez.Na taj način se dobije dovoljna amortizacija pri zabačaju i produži se znatno dužina istog ali je šok lider od strune obavezan za najekstrenije daljine!

¨Moze da se zabaci,samo ne smes napraviti nagli trzaj,ja sam bacao montaze po 400-500gr,doduse stapom i masinom nesto tezim od 1500gr :lol: :lol: :lol: s time da sam olova ili kamen 120+gr vezivao na cini mi peskatore 0,20 ili 0,22 na 30tak metara. Poenta je sto taj zabacaj izgleda kao usporeni snimak kad se gleda sa strane,nema naglog trzaja ni u kom momentu :lol:

DOXAT

ma, aj da vam ispricam iskustvo od prethodnog izlaska... volim da iskusavam Dunav gde voda bas dere... i imam jednu masinu sa 0.40 upredenicom... to se nikada nije otkinulo do prosle sedmice... stavim antitangle sa hranilicom na osnovni, reko hranilica tesko da zapne, a i ako zapne-popustice kopca...a predvez samo sa udicom. Na drugi zabac zakaci hranilica...Povuci-potegni, iscupati ne mogu... namotam oko ruke, preko rukava...ma jok, ne ide... uzmem komad oblog drveta, namotam... nalegnem... puce na drvetu i ode jedno 60ak metara upredenice... i ebi ga.. sad masina praznjikava...

Druže ne koristi se to tako, ako već i hoćeš da koristiš taj konac ide ti samo na kraju u 2 dužine štapa a ostalo najlon koji možeš da pokidaš.Znači ako ti je štap 4 metra namotaš najlon na mašinicu pa na kraju navežeš oko 8 metara konca...ali taj je svakako predebeo.

Dragane,ne bih se slozio ,pecam na kanap dubinkom godinama,ne vidim zasto bi stavljao kanap 2 duzine stapa pa onda najlon,sta dobijam time :question: Po meni prosti sistemi su uvek i najbolji :takoje: Desava se kod upredenice da pukne gde ne treba, kod svih drugih tehnika,pogotovu ako je debela pa je kidamo preko drveta,no to se i s najlonom desava,zato uvek olovo ili hranilica na slabijem najlonu od osnovne strune :takoje:

Pa prosto je,on je pitao za daleke zabačaje i žalio se da je otkinuo 60 metara strune.
2 dužine štapa služe da možeš cimnuti kao konj a da ti ne pukne pri zabačaju a ovo drugo da ne bi kidao po pola špulne konca kad zapne za nešto.Vidim da ni ti nisi razmišljao o tome... :lol:

Pozdrav smiley033

Ne,jer mi nije bilo potrebno,na moj sistem ili puca na vrtilici na okcetu vezono palomarom,ili predvez ili vrtilica.Meni je desavalo da puca kod dubinke za soma debeo kanap,inace tanji uvek ovako kako napisah.Kod debelog kanapa je problem kad se kida preko drveta  :takoje:

Citat: dragan2006 poslato 18 Novembar 2017, 22:09:03
.. ima do duše fora a do sada je nisam odavao...
Od fider gume 1 mm napravim sistem, znači hranilica ide direkt na gumu i bitno je da bude 25-40 cm dužina gume koju vežem gore za osnovni a dole postavim vrtilicu za predvez.Na taj način se dobije dovoljna amortizacija ..

..eee to je sad već drugi padež. Na Tubertini Gorilla 0,20mm koji ima nosivost cca 5,60kg si navezao power gumu debljine 1mm koja ima nosivost cca 10kg i dobio si ono što se naziva..šok amortizer. Dakle ne šok lider već..šok amortizer.

Ovako, bez amortizacije izbacivati 150gr na 40-50m sa najlonom 0,20mm..a da neće pući najlon..dozvoli mi, ali sam malo seksi..tj. skeptičan  :lol:

6 sati ribolova, to je 360 minuta. Ako se zabacuje hranilica svakih 10-15 minuta to je nekih 30 puta zabacivanja(ugrubo). Ali to je i 30-tak puta dovlačenja te iste hranilice. Pa kad tome dodamo otpor, maticu vode, dubinu.

Jbg..kako da 30-tek puta izigravam "usporeni snimak"  smiley136..što reče kolega..@sasabosko

Kolege, bez ljutnje i zamjere..ja ne osporavam ništa nego iznosim neka svoja mišljenja  smiley033

Ma koliko se nama cinilo 50m je dugacak zabacaj,pa se mora i zapeti malo,ono sto napisah ja sam bacao sisteme s plovkom i kederom na soma do nekih 30tak metara,s tezinom opreme 1,5kg i 0,5g montazom drugacije ne mozes da zabacis nego kao usporeni snimak :lol: :lol: :lol: E tu sam par puta kacio predvez 0,2 u nedostatku debljeg u tom trenutku,ali sam bio prinudjen da mnogo pazim.Sto se fidera tice za tako nesto i te daljine,kanap 10lb,pa ja se pitam u matici koja nosi 80gr olova ,kako da uocim udarac ili skidanje mamca na istegljivom najlonu,fiderom ne pecam,niti cu samo pitam,mrenu cu uociti no sta je s drugom ribom :question:

Mi smo druže pričali o 35-40 metara ,pročitaj Adov text na prethodnoj strani.50 sa amortizerom lagano, dođi sutra na Savu da ti pokažem :wink:

Spojene poruke: 19 Novembar 2017, 00:32:18

Citat: Ad fines poslato 18 Novembar 2017, 20:02:12
Problem nastaje kada je iza ledja  kosina i rastinje, e onda obicno do 35-40 maks ide

Bar sam se ja nadovezao na ovu rečenicu...a pomešao si da sam pričao o hranilici od 150 gr jer takvu nisam nikad ni imao.
Imam 100 i 120 grama, probaj to sa gumom, štapom 3.9, i hranilicama koje sam spominjao pa reci da ne može.
Malo si pobrkao postove,pozdrav  smiley033

Citat: dragan2006 poslato 19 Novembar 2017, 00:31:00

Malo si pobrkao postove,pozdrav

U pravu si..i ja se izvinjavam. Nisi govorio o hranilicama od 150gr.
Ovo drugo..nisam rekao da nemože, već sam izrazio svoju skepsu. Stekao sam dojam iz postova da se teške hranilice 120 /150gr izbacuju na daljine veće od 30m bez upotrebe bilo kakve "amortizacije" tipa šok lidera ili kao u ovom slučaju..šok amortizera od power gume 1mm dakle na "čisti"..o,20mm

Ako se i neradi o daljinama od 50m već o daljinama od 35-40m, izbačaj hranilica 120gr/150gr na "čisti" 0,20mm..hmmm..ne kažem da nemože ali sam i dalje..skeptičan.
Upotreba power gume jest druga priča. Jasno mi je da se ovdje radi i o drugačijoj tehnici izbačaja. Dakle, to nije tehnika izbačaja "preko glave" sa visoko podignutim štapom. Ako sam dobro shvatio kolegu @Ad finesa
..štap se spušta i dovodi u položaj paralelan sa obalom. Vrši se lagani pokret "u nazad" i onda slijedi izbačaj bez trzaja i naglih pokreta. Po meni..to je ono što se naziva..izbačaj sa strane..bočni izbačaj .

..još jednom..izvinjenje ako je došlo do greške u komunikaciji  smiley037

Evo danas na Savi samo sa osnovnim najlonom 0,20mm Tubertini Gorilla, stap Dg 3,9 170gramac, bacao na nekih 45m hranilicu 150gr tezine +teska hrana bez ikakvih problema...znaci bitno je samo da stvarno imas cistinu pozadi, inace ako je nemas jeste komplikovano i sa i bez sok lidera. :smiley:

Aleks,prihvatam izvinjenje,molim te samo da pročitaš nešto pažljivo ako rešiš da se upustaš u napade na pojedince na forumu. :takoje:
Vidim da dugo pecaš fiderom i to cenim kod tebe,nisam dugo 'dubinkaš' tj xxl heavy fideraš ali jesam klasičan već 7 godina.Ovo što sam napisao za zabačaje sa i bez amortizacije ili šoka sam napisao iz ličnog iskustva a ne napamet,pozdrav.

alex_vzd

Drago mi je da si prihvatio izvinjenje zbog moga propusta u čitanju postova, ali nemoj tako..ja se ne upuštam u napad na bilo kojeg pojedinca na forumu.

Ono što sam napisao i ja temeljim na ličnom iskustvu a ne napamet. Želja mi je da se iskustva izmjene.

Ako se slažeš..idemo dalje, bez napetosti i tenzija. Razlike u mišljenju, pogledima, iskustvu..nisu prepreka da surađujemo na onome što obadvoje volimo a to je sportski ribolov.. smiley033