Boltuška

Započeo Milan berkut, 17 Jun 2015, 02:06:30

Evo i ja da se malo uključim. Mamac mi se odmah svideo kad sam gledao Milana u emisiji Čari ribolova.Zatim se i tema ovde otvorila. Nisam uopšte pravio boltušku. Znajući sebe,procedura mi je izgledala komplikovano a čitajući iskustva drugih,video sam da se sa određenim problemima mnogi sreću a pošto ja skoro uopšte ne idem na pecanje,izbegavao sam da je pravim. Sad vidim da se uznapredovalo sa pripremom(blender,isti odnos vode i griza itd...) i stavljanem u spric sto je odlično pa ću je i ja od proleća probati jer baš izgleda odličan mamac.

Pexon@
Taranu imas i u univeru.Sad vam je i u Rumi otvoren univer pa pogledaj....

Inače,mada ovo nije tema,što se raznog testa tiče,ja sam špagete spremao bez ikakve arome ali sam dodavao boje od kolača i samo mogu reći da je zanimljiv mamac. Kao glista al od testa....

pexon

Hvala Sax, imamo i Univer i Ideju, pa ću je valjda negde naći. To sa špagetama obećava, a imaju i oni pljosnati rezanci za supu, to bi mogle da budu dobitne kombinacije za tekuću vodu.
    Nego kako se boltuška i ovi mamci od testenine uklapaju u kasnojesenji i zimski ribolov koji nama koji nemamo zimsku pauzu sledi? Ja sam neki dan otpecao dva tri sata na lokalnom jezeru i sem boltuške i crvića ništa drugo od mamaca nije radilo. A takođe ništa osim sitnih šarančića kojima je jezero skoro poribljeno nije ni uzimalo mamac. Samo tri sitne bodorkice i jedan manjov koji očigledno kasni sa zimskim snom!

Momci moji dobri, vreme boltuške je već uveliko počelo . . . imajte to na umu kad se spremate u ribolov!

Isa

Da najbolji period je hladno vreme i alkohol kad se ubaci u ovom periodu daje razliku. Meni nije jasno kako na feeder uspes da vidis trzaj, ja jedva na plovku 0,5 gr. vidim da se nesto desava. Sto bi rekli " uzima ko'o tudjim.

gillespie

Da se nadovežem na komentar kolege ISE, bio sam u subotu u Srbobranu, riba jeste radila ,ali ja nisam mogao da kontriram, koliko je slabo uzimala na feeder, ćale je imao 5 komada na klasičnu dubinku i kariku kao signalizator trzaja, probao sam na boltušku, jeste trzala ali mrljavo,.
Verovatno kod Milana igra ulogu to što peca na strunu pa nema memorije pri kontri. Neka me ispravi ako grešim :)

ribe ima mnogo tamo i kaci najlon, zato su udarci takvi kakvi jesu. peca se, ali na plovak i na duzinu steka.

ja sam probao da zamesim boltusku, bolje da nisam  :rolleyes: sreca pa mi Milan doneo njegovu, na licu mesta kad smo pecali pre 2 ned.

pkv-pecaroš

Ja se isto patio kada sam je pokušao napraviti,jednom bude donekle dobra i stoji na udici a drugi put nisam ni zabacio a ona otpadne. Pošto idem na vodu da napunim baterije i da odmorim dušu a ne da se živciram ja sam lijepo tu boltušku bacio u Dravu pa nek netko drugi peca na nju,ja neću više sigurno,ima i drugih mamaca na ovom svijetu. :lol:

Citat: Isa poslato 10 Februar 2016, 07:54:35
.... Meni nije jasno kako na feeder uspes da vidis trzaj, ja jedva na plovku 0,5 gr. vidim da se nesto desava. Sto bi rekli " uzima ko'o tudjim.

Iso,mogiće je da riba uopste nije radila.E sad,ako jeste radila kod drugih onda ti je do montaže ako nisi video trzaje na feederu.Tanak najlon,mala udica i ne previše nategnut vrh i trebalo bi da vidiš trzaj.Ja pecam na vrh od 2.5oz jer su mi osetljivi vrhovi polomljeni ali skoro sam pecao i trzaji su počeli od jedva primetnih pa do baš konkretnih.Da sam imao osetvljiviji vrh,bilo bi mi mnogo lakše i lepše.

milave

Kada sam prvi put video boltušku moram priznati da sam i sam bio izuzetno skeptičan.Posle preležanih "dečijih bolesti"vezanih za odnos griz-voda,punjenje šprica......došao sam do zaključka da nam je sam onaj gore poslao Milana da da nas edukuje i prikaže jedan od naj boljih i naj praktičnijih mamaca za ove naše vode.Od kada sam se izveštio u pravljenju boltuške ni jedan ribolov neprođe a da mi ona nije jedan od aduta.Video sam da se uspešno koristi i u plovkarenju, pogotovo u zimskom periodu. smiley033

pkv-pecaroš

Ma mamac kao mamac je super,dobivao sam na nju bijelu ribu nego uvjek stavim (bar tako mislim) isti odnos voda-griz a nikad da mi ispadne isto. Mislio sam da mi je griz star jel ko zna koliko stoji pa je zbog toga,bacio taj i kupio drugi i opet jednom valja a slijedeća tri puta nije to kako treba. Nije to neka svemirska tehnologija a opet ne uspije uvjek.

nikako isti odnos griza i vode! ja probao tako prvu turu, kao krem supa. pa probam sa manje vode, pa u blender, pa sve zive fazone iz ove teme. i na kraju odustanem. legnem, i pregledam par ruskih klipova kako se pravilno pravi. pogledajte to i sve ce vam biti jasno.

pkv-pecaroš

Ne mislim Laki voda-griz pola-pola nego uvjek omjer npr. griz 80%,voda 20%. Pogledat ću Ruse pa baš da vidim na šta će to ispasti smiley033

ima ta fora sa providnom casom, nalije se vode malo, pa se saceka da probije do odredjene dubine. pa opet malo pa tako dok ne probije i ne upije to dna. ja sam odgledao 3-4 kom i postalo mi jasnije sve

Isa

Ja sam dosta mera napravio, samo jednom mi nije uspela jer sam zurio. Aj oko vlazenja to je individualno i ne umem opisati. Ali koliko sam skontao. Glavna caka je da odstoji, pola sata je ostavis i onda je ponovo mesas jedno 5-10 min. Znaci spremna je za 10-15 min, dok stoji ti pakujes pribor. Imam enduru carp feeder 2 karbonska vrha, karbonski vrh nije najsrecnije resenje. Mada kad na plvku jedva vidim, potopi ga 2-3 mm i stoji tesko na feederu da bih to video i da imam 5x slabiji vrh. Sad zvuci malo gadno nije lose ni kad se malo pljucne u smesu pa se izmesa.  :takoje:

Ja ostavim protezu da prenoći u vodi koju potom lijem u boltušku  :lol: :lol: :rolleyes:
Pa još ako ste pušač . . . ihh divota! Iso druže znam na šta misliš ali ipak nebih . . .
Nema tu neke filozofije oko pravljenja boltuške, ja naspem vodu kako je Laki višlje opisao, ostavim da odstoji 15-30 min i pošinjem da mutim. Ako vidim da je smeša retka oprezno dodam po malo griza dok ne dobijem željenu gustinu, čak, zamutim za nijansu gušću masu koju potom izdelim na dva tri dela i u svaku posebno dodajem boje i arome koje su uglavnom tečne tako da kad svaku posebno domešam dobijem taman to što mi treba. I to je sve! Boje prehrambene a arome su mi moji dipovi koji već imaju u sebi sve što je ''doktor prepisao''  :cheesy:
Jedino se mora ispoštovati vreme mućenja, bolje malo duže mutiti nego nedomutiti  :rolleyes: :lol: