Boltuška

Započeo Milan berkut, 17 Jun 2015, 02:06:30

Još uvek nisam probao ovu stvarčicu, mene zanima da li se može napraviti veče pre pecanja i čuvati u frižideru preko noći?
Moram da probam ali nikako da se setim nje pored pripreme svega ostalog.Mogu li da je spremim sa vodom u kojoj sam skuvao konoplju?

Slobodno . . . samo napred. I posle pecanja u frižider do desetak dana bez problema

Послато са SM-G355HN уз помоћ Тапатока

b.jovica

Dobri nas Milan..  :takoje: Mozemo li da te zovemo Baćuška?  :cheesy: Svima si nam lepo objasnio do sitnog crevceta sto se kaze, pa ti hvala puno na tvojoj dobroti da sve ovo podelis sa nama!  Imas taj racionalan i istrazivacki pristup sto te cini odlicnim poznavaocem ovog sto radis a verovatno i svega drugog sto te interesuje.. Pravo je zadovoljstvo cuti takvog pecarosa da predstavi sva svoja iskustva jer covek moze da se osloni na ove racionalne zakljucke, nema lutanja..  :wink:
Čamac je zakon.. :-)

Našao sam snimak kako je lakše ubaciti u špric smesu. "Jel' da duvam, il da vučem"  :lol:

11-ti. minut .
! No longer available

pkv-pecaroš

kad nema prevoda,shvatio sam da je stavio vanilin-šećer. Šta mu je u onoj tubi na stolu i jel i to koristio u pripremi? Treba staviti točne mjere koliko griza koliko vode,otkud ja znam da mu se to nije raspalo dok je letjelo u vodu ili se u vodi raspadne za pet sekundi. I moja je tako izgledala pa otpadala u vodi za sekundu.

Ljuba

I moje! Mutio sam mutio, lepo se to rastezalo na kašičici baš kao što je opisano ali na udici odpadne za par sekundi  :sad:

Ajd da pokušam da vam slobodnim prevodom prenesem o čem priča lik . . .
Rešio je da napravi boltiške za mesec-dva unapred da ima pa zato puna čaša griza kojeg natapa PROKUVANOM vodom jer nema vodu iz reke na kojoj peca. Natopio je ravnpmerno svu masu i ostavio da voda prelije griz par mm pa sačekao svega 5 min, mije hteo duže da čeka jer svejedno mašina meša a ne on. Mašina mu je za mešanje testa za hleb i pečenje istog i koristi posudu za zames testa (kućni aparat za hleb). Posle 30 min mešanja je dobio malo redju smešu koja njemu odgovara a kaže da se po volji može zagustiti grizom ali i PŠENIČNIM BRAŠNOM. Jedan deo gotove boltuške aromatizovao medom a drugi vanilin šećerom . . . tuba na stolu je u stvari flomaster kpjim napoše kakva je aroma na špric. Ostatak čiste boltuške će szaviti u pnaj najveći špric da ima u rezervi. Kako čuva te špriceve gotove noje rekao ali ja predpostavljam da ih kao i svi ostali zamrzava.
Pozzzz

Послато са SM-G355HN уз помоћ Тапатока

pkv-pecaroš

Milane hvala na simultanom prijevodu smiley162, već sam mislio da nam je prešutio sadržaj tube kad ono flomaster. Dodat ću i malo brašna pa da vidimo

b.jovica

Pre dva dana ja napravio fino ovo testo i planirao na pecanje ali ujutro me omela kisa pa sam odustao a popodne dosli gosti. Sutradan, tj. jucer opet nisam stigao zbog nekih obaveza i jutros odem da isprobam to testo.. Otvorim pribor kad spric isterao pola testa napolje a ostalo testo koje sam stavio u staklenu flasicu od nekih lekova isteralo poklopac. Omirisem i vidim da je pocelo da se oseca kiselo, dakle pocelo neko vrenje.. Probam da ga stavim na udicu i isto mi se desilo ko i vama dvojici, cim je dodirnulo vodu odmah je spalo. Realno je i bilo dosta mekse nego kad sam ga zamesio pre dva dana a i nisam ga drzao u frizideru. Kad budem imao sledecu priliku da pecam zamesicu ovo pre samog odlaska na vodu.
Čamac je zakon.. :-)

Keyo

I meni isto odmah spada sa udice uglavnom tokom zabacaja  smiley001

BGI

Ja sam to resio tako sto ne dodajem toliko vode, nego tek onoliko da ovlazi griz. Nakon toga ga mesim kasicicom dosta 'krvnicki, kao da mi je najveci neprijatelj', i za rezultat posle nekih 10min (tokom kojih moram da menjam ruke kojima gnjecim jadan griz) dobijem neverovatno lepljivu, gnjecavu i gumastu pastu, koja se bas, bas, razvlaci. Nisam imao problema sa spadanjem pri zabacaju, ali sam jednom prilikom, vece pre pecanja, zamesio malo gusce i jedva strpao u spric. Ostrio sam se kako nikada do tada nisam tako kvalitetno zamesio, ali sutradan nije bilo teorijske sanse da se ta smesa progura kroz spric! Izgledala je kao one salamice koje prodaju za sarana! Nemojte me pogresno shvatiti, uspeo sam da pecam i imao rezultate, ali sam kao budala morao da cupam iz sprica sadrza, i to iglom za boile...  :rolleyes:
Sve u svemu, iako preterate sa vodom, bolje je odmah u startu dodati griz, pa premesati celu smesu ponovo jos par minuta, nego imati problema sa spadanjem. Meni si penicilin pokazao odlicno, koristim ga vec neko vreme (hvala Milane, veliko HVALA!), i od sada mi je uvek u opticaju.
Ja ga u startu spremim u varijantama med i jagoda (to mi je za sada dobitna kombinacija), delom zato sto ne stavljam posebno aromu na mamac, a delom jer mi je nekako bolje kada zamesam aromu sa grizom pre nego sto dodam vodu, i onda je sve lepo rasporedjeno i ravnomerno.
Evo i pomenutih aroma koje koristim, kupljene su u Free Time-u u Stepinom naselju:

zox

Ha! I gle čuda,prvi put ga omaših i bacih.E sad  drugi pokušaj i uspeo,nije spadala sa udice.Sve ribe sam u Subotu upecao na nju čak i jedan smudj od preko 1kg nije imao ništa protiv(redovno zakačen,u usta)Ubacio sam nešto VDE praškasti karamel,i što bi rekao Veselin Cvetković svom sinu Petru,mesi mesi niće ništa da ti škodi.

Ljuba

I meni je uspelo iz drugog puta, dodao isto malo karamel arome i deverika je razvalila  :tongue:
Koliko sam ukapirao, treba natopiti griz ali ne dozvoliti da se pojavi visak vode na vrhu, ako je bude odmah to odliti i dalje po uputstvu.

Svi mi obično pravimo boltušku veče pre izlaska u ribolov pa je stavimo u frižider do polazka . . . Postoji još jedan jednostavan u pripremi dodatak u vidu krupnije frakcije koji vrlo primetno povećava efikasnost boltuške - tarana. To je jeftino testo i ima ga sitnijeg zrna i krupnijeg a priprema se tako što se 10 min kuva u ključaloj vodi a ja ga kuvam 7 min da se baš ne raskuva. Tako prokuvanu taranu isperem hladnom vodom u cediljki . . . i . . .
Za deverike - pravim dve boltuške, belu i crvenu, pa i taranu podelim u dve posude (tegle ili plastike sa poklopcem) i aromu koju stavim u belu boltušku sasvim malo namirišem i belu taranu i dodam još u nju malčice jestivog ulja i dobro promućkam to . . . crvenu boltušku čime aromatizujem takodje dodam malo u drugu taranu pa onda crvenu boju i takodje malo ulja i to dobro promućkam . . . I sve to skupa čeka jutro i do tada se aroma i boja lepo sama rastopi i oboji svu masu tarane jednako.
I eto vrlo efikasne kombinacije za loviti deverike- bela i crvena tarana u prihrani tj hranilici nešto slabije arome od isto takve boltuške na udici . . . čak se i na samoj udici može namotati malo bele i malo crvene boltuške . . . provereno radi ta kombinacija!

Отправлено с моего iPad используя Tapatalk