Daiwa BG

Započeo orka, 18 Oktobar 2016, 19:32:42

prethodna tema - sledeća tema

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

komša015

U srednjoj mašinskoj, ne sećam se tačno predmeta, učili smo da na određenim obrtnim sklopovima je bolje rešenje biksna nego ležaj. Tako da je moguće da proizvođać, pogotovu kod skupljih modela, izostavi negde ležaj kao neadekvatan u sklopu, a ne zbog uštede.

Edit:
Na temu: sto se plastike za lezajeve tice, obicno se koristi industrijska plastika SIPAS i KOMPAS , to su polietileni , polipropileni i poliacetati , sipas je polietilen, ima odlicna klizna svojstva i vrlo je tvrd i cvrst, jako se puno koristi za izradu zupcanika , gotovo su necujni , a pored ovoga i teflon ( PTFE ) se jako puno koristi za lezajeve , da li cisti ili legiran sa bronzom ili staklom i sl.

slob

Stručan i odličan komentar!
Potsetio si me na Sipas plastiku. Negde, kod nekog metalostrugara sam je video u obliku šipke. Zaista deluje čvrsto i tvrdo a iznad svega vrlo klizavo! Mislim da je ustvari njegova prednost, a i sličnih plastika, u tome što ne mora da se podmazuje. A i ono što si rekao; tihi rad. 
Ali, mislim da ostaje jedan praktičan problem, koji sam već spomenuo. Kuglager te pojačanim zvukom upozorava da je pri kraju, pa ga zameniš ili podmažeš, dok kod plastike..? Ne vidim kako jednostavno kontrolisati istrošenost plastike?
Mada, može da se desi da će ova da nadživi sve ostalo na mašinici :cheesy: :cheesy:
"Ako  nismo u stanju da nešto predstavimo brojevima, to svakako znači da je naše znanje o tome nedovoljno."
                                                          Lord Kelvin

d2d

Tačno je da je plastika relativno dobro rešenje.
Iskreno, ipak vise volim ležaj.
Mislim da je moguć problem sa plastikom pokretanje vodjice ako se peca strunama. Drugo, mislim da je zatvoreni ležaj ipak donekle otporniji na nečistoće. Ako samo jedno mikronsko zrnce peska ili druge nečistoće udje izmedju plastike i vodjice, čitav sistem ostaje blokiran. Zar ne?

slob

Ma i ja bih više voleo kuglični ležaj nego plastičnu biksnu, jer se lakše kotrljaju. Ali, potrebno je 2 kuglagera da bi vođica strune bila stabilna.
Ni lagerima ne prija zrnce peska, pa zato vidim da ih obezbeđuju gumenim-silikonskim dihtunzima, što znatno otežava ili čak onemogućava podmazivanje, odnosno upućuje na zamenu lagera koji su opet ponekad i integrisani sa vođicom.
Negde sam već napisao, ponoviću, mada nije tema: ako je vođica prečnika10mm, onda je njen obim oko 3cm, znači za protok strune 3cm lager se okrene jedanput. Ako je zabačaj 30m tj. 3000cm, onda se lager okrene pri jednom zabačaju 1000 puta! Sto zabačaja - 100 000 puta, za jedno pecanje :eek:. Za više pecanja izračunajte sami, da li lager to lako može da izdrži? Samo ekstra kvalitetan. A šta ugrađuju? Kvalitetni kug lageri i nisu jeftini pa su kvalitetne mašinice, između ostalog, i zbog toga prilično skupe.
I kod zamene lagera ne treba ubacivati bilo šta. Odo ja u off. Neću više.

U svakom slučaju, ja ipak ne bih zamenio plastične biksne na Daiwi BG, lagerima. Treba videti dokle će biksne funkcionisati pa se tek onda odlučiti. Uostalom, sa terena još uvek nema izveštaja. Do Nove godine valjda će ih biti!
"Ako  nismo u stanju da nešto predstavimo brojevima, to svakako znači da je naše znanje o tome nedovoljno."
                                                          Lord Kelvin

Germina

Na Daiwi BG su piksne u line rolleru izradjene od pollimera (Polyphthalamide)....

''Polyphthalamide  is a thermoplastic synthetic resin of the polyamide (nylon) family that is used to replace metals in high temperature automotive applications, as the housing for high temperature electrical connectors and multiple other uses.''

d2d

Ima smisla ostaviti plastične zamene ispod vodjice ako se masina koristi na moru, posebno ako se peca sa plovila. Osim čiste i slane morske vode teško da ce nesto drugo ući u vodjicu.
Ali ako se koristi na reci, rečne voda je puna finih čestica, obala takodje.... To moze biti problem.

Germina

Set lagera za Daiwu BG 3500 - 4000



Lageri za modele 4500 - 5000...






slob

Ha, Germina je čudo!
Ne ona prava Germina već ovaj naš!
Gde li ga samo izčačka?
"Ako  nismo u stanju da nešto predstavimo brojevima, to svakako znači da je naše znanje o tome nedovoljno."
                                                          Lord Kelvin

Germina

Obrati paznju na moj avatar i sve ti je jasno  :cheesy:


srdjanpn

Citat: komša015 poslato 12 Jun 2017, 00:52:59
U srednjoj mašinskoj, ne sećam se tačno predmeta, učili smo da na određenim obrtnim sklopovima je bolje rešenje biksna nego ležaj. Tako da je moguće da proizvođać, pogotovu kod skupljih modela, izostavi negde ležaj kao neadekvatan u sklopu, a ne zbog uštede.

Edit:
Na temu: sto se plastike za lezajeve tice, obicno se koristi industrijska plastika SIPAS i KOMPAS , to su polietileni , polipropileni i poliacetati , sipas je polietilen, ima odlicna klizna svojstva i vrlo je tvrd i cvrst, jako se puno koristi za izradu zupcanika , gotovo su necujni , a pored ovoga i teflon ( PTFE ) se jako puno koristi za lezajeve , da li cisti ili legiran sa bronzom ili staklom i sl.
U pravu si biksna ali mesing,bronza a ne plastika.U masinstvu nema plastike,samo gvojze,,,,

Germina

Neki svedski masinci su turali plastiku u Cardinale pa mi se nisu pojeli takvi zupcanici ni za 40 godina koriscenja  :bye:



Batica

Jeste.
Ali se od tada do danas pecanje toliko promenilo da sam 100% siguran da bi takva masinica u danasnjim uslovima stradala za nekoliko meseci.
Veci vobleri, vece varalice, teze jig glave ( pre 15god nisi mogao da nadjes tezu glavu od 20g ) Stapovi su postali jaci, ostriji, jake kontre bi izlomile sve zivo na masinici. A o upotrebi kanapa tek druga prica.
Kada bih kupio BG samo bih zamenio plastiku sa metalom, lagere i imao masinicu za narednih 5 godina.

Послато са LG-D855 уз помоћ Тапатока

komša015

Citat: srdjanpn poslato 13 Jun 2017, 20:42:24
U pravu si biksna ali mesing,bronza a ne plastika.U masinstvu nema plastike,samo gvojze,,,,
Bilo nekada, plastične mase se danas u velikoj meri koriste kao konstruktivni materijali u mašinstvu. Naravno, nisu to bilo kakve plastične mase, a nisu ni jeftine.

Germina

Citat: Batica poslato 14 Jun 2017, 09:18:49
Jeste.
Ali se od tada do danas pecanje toliko promenilo da sam 100% siguran da bi takva masinica u danasnjim uslovima stradala za nekoliko meseci.
Veci vobleri, vece varalice, teze jig glave ( pre 15god nisi mogao da nadjes tezu glavu od 20g ) Stapovi su postali jaci, ostriji, jake kontre bi izlomile sve zivo na masinici. A o upotrebi kanapa tek druga prica.
Kada bih kupio BG samo bih zamenio plastiku sa metalom, lagere i imao masinicu za narednih 5 godina.

Послато са LG-D855 уз помоћ Тапатока

Stradala bi samo grafitna spulna koja je oduvek bila slaba tacka, mada mogu danas da se nabave custom metalne spulne. Sad, druga je stvar koliko je primenljiva za upredene strune zbog slabe i neprecizne kocnice....sve ostalo je napravljeno da traje decenijama ma koliko je optercivao.

ibanezi

 Čak i da imaju dovoljno dobro slaganje i kočnicu, i ja mislim da ne bi dugo izdržale. Iako smatram da su te stare vrhunske mašinice generalno jače i čvršće napravljene, mislim da ne bi dugo izdržale pecanja sa upredenim strunama sa težim glavama jer nemaju osnovnu neophodnu zaštitu koje imaju moderne mašinice i to ne samo vrhunske, nego i one koje su daleko ispod kvaliteta materijala i izrade od ovih. Pišem o superstoperu. Nema po meni mašinice koja bez superstopera može izdršati česte kontre i to ne samo na ribi, nego još više pri zapinjanju, upadanju teških glava u kamen, cimanja radi otkačinjanja, a sve to uz netegljive, jake strune krutim štapovima. Zupčanici tih mašinica su otporni na svako opterećenje, ali na snažne udarce zub o zub ne mogu biti. Upravo na tome je i pao koncept doživotne garancije koje su ovakve mašinice imale. Poslednja sa doživotnom garancijom, Kvik rojal sa magnetnom kočnicom, solidnijim slaganjem i potpuno istim mehanizmom i materijalima pogona i kućišta, upravo pojavom masovne upotrebe upredenica uz sve veću popularnost džigovanja, brzo je postajao rasklimatano sokoćalo koje je srušilo legendu o prethodnim Kvikovima, a u suštini bio je bolji od njih. Kvalitet i izrada isti uz bolje slaganje i savršenu kočnicu. Nije imao superstoper!  Sa superstoperom i malo bolje rešenom ručicom, mislim da bi sa'ranio 2 Stele i Certate pride.

Teme sličnog naslova (10)

2675

Odgovora: 286
Pregleda: 184467

10880

Odgovora: 9
Pregleda: 6506

21492

Odgovora: 0
Pregleda: 2571

31579

Odgovora: 14
Pregleda: 11425

17241

Odgovora: 14
Pregleda: 13040

29 Avgust 2011, 10:29:41
od Lomnica_city